شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز

معرفی جاهای دیدنی هشتگرد

هشتگرد
عکس از گوگل

شهر هشتگرد در استان البرز قرار دارد. هشتگرد، که تلفظ صحیح آن هشتگرت است، از عدد هشت و گرت به معنی دژ و آبادی تشکیل شده و به معنی هشت آبادی است. شهر هشتگرد زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد. سفر به این شهر و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن خالی از لطف نیست. در ادامه از جاهای دیدنی هشتگرد و جاذبه های گردشگری هشتگرد برایتان بیشتر می‌گوییم.

غار هیو یکی از جاذبه های گردشگری هشتگرد

غار هیو
عکس از گوگل

غار هیو در جاده هشتگرد – قزوین با فاصله ۸ کیلومتری از شهر هشتگرد قرار دارد. این غار از غارهای آهکی است و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد قدمت غار هیو متعلق به دوران پارینه‌سنگی است. دهانه ورودی غار کوچک است و شیب بسیار تندی دارد که ورود به آن را کمی سخت کرده است.

شما می‌توانید برای اجاره ویلا در هشتگرد نزدیک به غار هیو در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای خور

روستای خور
عکاس: AMIR AMIRI

روستای خور از توابع هشتگرد است و علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، تاریخ و تمدنی کهن دارد. امامزاده سلیمان، تپه‌ها، قلعه و درخت چنار ۸۰۰ ساله این روستا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اند. همچنین آبشار خور که در حدود ۵۰متر ارتفاع دارد زیبایی این روستا را دوچندان کرده است. گورستان تاریخی این روستا سنگ‌هایی با قدمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ ساله دارد که نشانی از قدمت بالای این روستاست.

روستای فشند

روستای فشند
عکس از گوگل

روستای فشند در فاصله ۸ کیلومتری از شهر هشتگرد و ۷۵ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و با ۹۶۰۰ هکتار مساحت یکی از بزرگ‌ترین روستاهای نزدیک به پایتخت است. نام روستای فشند که به پشند هم شناخته می‌شود برگرفته از نام سیب‌زمینی پشندی است که توسط سر جان ملکم، افسر اسکاتلندی، به ایران وارد شد و برای اولین بار در این روستا توسط کشاورزان کشت شد.  شغل بیشتر ساکنان این روستا دامداری و کشاورزی است و قوچ‌فشندی یکی از معروف‌ترین دام‌های این منطقه است.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر هشتگرد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در اطراف تهران یا اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (26 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *