شهرهاجاهای دیدنی

جاهای دیدنی هرمز | لذت کشف عجایب طبیعت

هرمز تنها یک جزیره نیست بلکه سرزمین شگفتی‌ها است؛ جزیره‌ای سرخ‌رنگ که از دل دریا بیرون آمده است. جزیره‌ای هزار رنگ که هر گوشه‌ از آن داستانی برای شنیدن و طرحی برای دیدن دارد. جزیره هرمز را باید زندگی کرد؛ خاکش را لمس کرد، طلوع و غروب را از بلندای صخره‌هایش تماشا کرد و تن به امواج دریای بی‌کرانش سپرد. جاهای دیدنی هرمز از کوه، غار، ‌دره و صخره‌های شگفت‌آور گرفته تا سواحل بی‌نظیرش، همه و همه خالقان قدرتمندی برای ثبت یک سفر خاطره‌انگیز هستند. در ادامه با این مقاله از مجله اتاقک همراه شوید تا حداقل به‌طور مجازی مدهوش شگفتی‌های جزیره هرمز شوید. به‌احتمال زیاد بعد از خواندن مقاله، برنامه سفر به هرمز به فهرست سفرهای آینده‌تان اضافه می‌شود.

درباره هرمز

جزیره هرمز نگین درخشان نقشه ایران است. جایی در حوالی بندرعباس که توانسته است به‌خوبی در سال‌های اخیر شگفتی‌های کم‌نظیرش را به گردشگران نشان دهد و از آن‌ها دلبری کند. هرمز جایی است که سفر به آن به برنامه ثابت سفرهای پاییزی و زمستانی شما تبدیل می‌شود. جایی که فکر می‌کنید همیشه باید یک شب بیشتر می‌ماندید تا یک‌بار دیگر از جاهای دیدنی هرمز مثل قلعه پرتغالی ‌ها، دره مجسمه‌ها، فرش خاکی، سواحل هرمز و … بازدید می‌کردید. فاصله جزیره هرمز تا بندرعباس تقریباً 8 کیلومتر است و در 42 کیلومتری خلیج‌فارس قرار دارد.

زندگی مردم جزیره مثل سایر اهالی شهرهای ساحلی و جزیره‌ها با ماهیگیری می‌گذرد، ولی خوشبختانه در سال‌های اخیر به خاطر استقبال گردشگران از جزیره هرمز، مشاغل حوزه گردشگری هم در این جزیره زیبا رونق گرفته است. آب‌وهوای هرمز از اواسط فروردین تا اوایل پاییز گرم و در تابستان‌ها شرجی است. پس اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید باید بگوییم بهترین زمان سفر به هرمز اواسط پاییز و زمستان است. در این بازه می‌توانید از هوای مطبوع روزها و خنکی دل‌چسب شب‌ها لذت ببرید.

1. دره سکوت و الهه نمک، جایی برای مراقبه و آرامش

جاذبه گردشگری دره سکوت و الهه نمک
دره سکوت آرامش‌بخش‌ترین جای هرمز

دره سکوت آرام‌ترین قسمت جزیره هرمز است. این دره به علت داشتن مقدار زیادی نمک، توانایی جذب نیروهای منفی و خنثی کردن بازتاب صدا را دارد و به همین خاطر نام دره سکوت را برایش انتخاب کرده‌اند. همچنین از آنجایی که در گذشته مردم محلی با ضربه‌های تبر از دل تپه‌ها و کوه‌های دره سنگ‌ نمک استخراج می‌کردند، به آن «تبرزن» هم می‌گویند.

الهه نمک که در انتهای دره قرار گرفته یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمز است. صخره‌ای شکل‌گرفته از نمک که بازدیدکنندگان در همان نگاه اول محو زیبایی‌اش می‌شوند. برای نزدیک شدن به الهه نمک باید کفش‌هایتان را دربیاورید و در نظر داشته باشید که ساختار آن سست و توخالی است. پس مراقب باشید، چون اگر در دل یکی از این حفره‌ها بیافتید، احتمال این‌که آسیب ببینید زیاد است.

آدرس دره سکوت و غار الهه نمک: هرمزگان، جزیره هرمز، دره سکوت و غار الهه نمک

2. دره مجسمه‌‌ها، تماشای معجزه باد و آب

دره مجسمه های هرمز
دره مجسمه‌ها همان جایی است که در عکس‌های اینستاگرام از هرمز می‌بینید. – عکاس: shahrokh zandieh vakili

در فهرست جاهای دیدنی هرمز دره مجسمه‌ها مثل نمایشگاهی از آثار هنری طبیعی است. دره‌ای با دیوارهای بلند که در گوشه‌کنار آن می‌توانید حیواناتی سنگی را ببینید. کافی است قوه تخیلتان را به کار بگیرید و بالا را نگاه کنید تا متوجه حضور اژدهایی در بالای صخره شوید. برای رسیدن به ابتدای دره مجسمه‌ها باید برای چند دقیقه  از جاده اصلی به سمت دره پیاده‌‌روی کنید.

هرچند طول مسیر اصلی دره چندان طولانی نیست اما آن‌قدر دیدنی و حیرت‌انگیز است که می‌تواند شما را ساعت‌ها در میان سنگ‌ها سرگرم تماشا و عکاسی کند. انتهای دره مجسمه‌ها زیباترین بن‌بست جهان را می‌بینید،‌ پرتگاهی ۴۰ متری با منظره‌ چشم‌نواز خط ساحلی. تماشای غروب خورشید در این گوشه از جزیره هرمز می‌تواند خاطره‌انگیزترین لحظات را برای شما رقم بزند.

آدرس دره مجسمه ‌ها: هرمزگان، جزیره هرمز، دره مجسمه‌ ها

3.  فرش خاکی قرمز، بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان

جاذبه توریستی و تفریحی بزرگترین فرش خاکی جهان
فرش خاکی قرمز، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هرمز که با خاک‌های رنگی جزیره درست‌ می‌شود.

فرش خاکی قرمز یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی هرمز است که اگر موقع سفر به این خطه از آن بازدید نکنید، قطعاً پشیمان می‌شوید. این فرش بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان است که بر تن یکی از ساحل‌های جزیره هرمز نقاشی شده است، آن‌هم با خاک رنگی جزیره! این فرش با طرح‌ها و نمادهایی از افسانه‌های محلی، قایق‌های ماهیگیری و حیواناتی مانند لاک‌پشت و آهو، با استفاده از ۱۸ رنگ مختلف، توسط تیم هنرمند آقای مهدی درویشی و با کمک افراد بومی نقاشی شده است. هر سال بیست و هشتم اسفندماه در کنار این فرش مراسم باشکوهی به مناسبت نوروز برگزار می‌شود.

آدرس فرش خاکی قرمز: هرمزگان، جزیره هرمز، ساحل سنگ مرغان، فرش خاکی قرمز

4. موزه دکتر نادعلیان‌، تلفیق آثاری بی‌رقیب از هنر زنان محلی و دکتر نادعلیان

موزه دکتر نادعلیان‌
موزه دکتر نادعلیان، جایی برای حفظ و نگه‌داری از آثار دکتر و هنر دست زنان و مردان بومی

یکی دیگر از جاهای دیدن هرمز، موزه دکتر نادعلیان است. این موزه هنر دست زنان و مردان جزیره را در دل خود جای داده است. علاقه و احترامی که دکتر نادعلیان برای فرهنگ و تاریخ جزیره هرمز قائل بودند و اهمیت معرفی صنایع‌دستی مردم منطقه از جمله دلایل راه‌اندازی این موزه بوده است. در این موزه رنگارنگ مستنداتی از زندگی دکتر نادعلیان‌، آثار هنری ایشان و پروژه‌های هنری مشترکی که با زنان بومی جزیره داشته‌اند وجود دارد.

آدرس موزه دکتر نادعلیان: هرمزگان، جزیره هرمز، موزه دکتر نادعلیان

5. قلعه پرتغالی‌ها، یادگار بیش از 100 سال استعمار هرمز

قلعه پرتغالی‌ها
قلعه پرتغالی ها، قلعه سرخ‌رنگ جزیره و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هرمز

جزیره جادویی هرمز خوش‌رنگ‌ترین قلعه جهان را دارد. قلعه‌ای سرخ‌رنگ با پس‌زمینه‌ آبی آسمان  و دریا و منظره‌ای دیدنی از خانه‌های روستایی جزیره. به همین خاطر است که قلعه پرتغالی ها جایگاهی ویژه در فهرست جاهای دیدنی هرمز دارد. قلعه پرتغالی‌ها با قدمتی ۵۰۰ ساله در روزگاری که جزیره تحت سلطه پرتغالی‌ها بود، به دستور دریانورد آلفونسو آلبرکرک، ساخته شد. هرچند قسمت زیادی از قلعه تخریب و در زیر خاک جزیره و آب دریا مدفون شده است اما آب‌انبار، کلیسا و قسمتی از سربازخانه باقی‌مانده است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آدرس قلعه پرتغالی ها: هرمزگان، جزیره هرمز، جزیره لارک، قلعه پرتغالی ها

6. دره رنگین‌کمان، جادوی 70 رنگ متفاوت

دره رنگین کمان هرمز
دره رنگین کمان، یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی هرمز و جایی‌که می‌توانید عکس‌هایی بی‌نظیر بگیرید.

پرآوازه‌ترین مورد از جاهای دیدنی هرمز، دره رنگین‌کمان است که دارای سنگ‌ها و کانی‌ها رنگارنگ بوده و چشم‌انداز بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این دره بیشتر از 70 طیف رنگی دارد و به همین دلیل نام رنگین‌کمان برای آن انتخاب شده است. دره رنگین کمان در جنوب غربی جزیره هرمز قرار دارد و از زیبایی‌های فوق‌العاده‌ی این جزیره محسوب می‌شود.

تنوع رنگی این دره بسیار زیاد است و از جنس سنگ و کانی‌ است. این چشم‌انداز به‌اندازه‌ای زیبا و چشم‌نواز است که با خواندن یک نوشته نمی‌توانید درکش کنید. پس بهترین کار این است که در سفرتان به جزیره هرمز، حتماً سری به دره رنگین‌کمان بزنید و این بهشت رنگارنگ را به چشم ببینید! پس در بین جاهای دیدنی هرمز، نام دره رنگین کمان را پررنگ بنویسید.

آدرس دره رنگین کمان: هرمزگان، جنوب غربی جزیره هرمز، دره رنگین کمان

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی و خانه روزانه و سوئیت در هرمز می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام به رزرو و اجاره اقامتگاه مدنظر خود کنید.

7.  کوه برفی، بوم سفید نقاشی هرمز

کوه برفی هرمز
کوه برفی، یکی از جاهای دیدنی هرمز که همرنگ دنیای رنگین کمانی هرمز نشده است.

پس از دره رنگین‌کمان نوبت به کوه برفی می‌رسد که یکی دیگر جاهای دیدنی هرمز است. در مسیر گذر از دره رنگین‌کمان به‌سوی دره مجسمه‌ها، با کوهی ویژه روبه‌رو خواهید شد که بلافاصله نظر شما را جلب می‌کند.

دره رنگین‌کمان و سایر مناطق جزیره هرمز دارای خاک‌های رنگین هستند و مانند بوم‌های رنگارنگ نقاشی به نظر می‌رسند. ولی این کوه مانند یک بوم نقاشی که هنوز رنگی روی آن قرار نگرفته است، دیده می‌شود و سفیدی خیره‌کننده‌ای دارد.

کوه برفی سراسر از نمک شکل گرفته است و به دلیل همین سنگ نمک‌ها است که ظاهری برف مانند پیدا کرده است و با نام کوه برفی شناخته می‌شود.

آدرس کوه برفی: هرمزگان، جزیره هرمز، بین دره رنگین کمان و دره مجسمه ها، کوه برفی

8.  گنبد نمکی، جاذبه ارزشمند و تاریخی هرمز

گنبد نمکی هرمز
تماشای گنبد نمکی هرمز، یکی از هزاران گنبد نمکی ایران – عکاس: masoud pirizadeh

گنبدهای نمکی گونه‌ای پدیده‌ی زمین‌شناختی بوده و در واقع لایه‌های بزرگ نمک زیرزمینی هستند که به طرف سطح زمین حرکت کرده و شکلی گنبدوار به خود گرفته‌اند. ایران دارای گنبدهای نمکی بسیاری است که جدا از ارزش اقتصادی، از ارزش توریستی و گردشگری هم بهره‌مند هستند. یکی از این گنبدهای نمکی در جزیره هرمز قرار دارد.

گنبد نمکی هرمز یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمز است که در بخش پایانی شرق خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد. چشم‌انداز شگفت‌انگیز در کنار قدمت بالای این گنبد، سالانه گردشگران بسیاری را به‌سوی جزیره هرمز می‌کشاند.

آدرس گنبد نمکی: هرمزگان، بخش پایانی شرق خلیج‌فارس، گنبد نمکی

9. دشت آهوان، لذت تماشای بازیگوشی‌های آهوها

دشت آهوان هرمز
اگر می‌خواهید به جای قاب تلویزیون و اینترنت، آهوها را از نزدیک ببینید به دشت آهوان هرمز بروید. – عکاس: Mehdi Rahanjam

هرمز برای عاشقان حیات‌وحش دیدنی‌های ویژه‌ای به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمز که برای طبیعت گردان و جانور دوستان ایرانی مناسب خواهد بود، دشت آهوان است. در این دشت آهوان زیادی زندگی می‌کنند و به جست‌وخیز می‌پردازند. دیدن این آهوان زیبای ایرانی از فاصله‌ای نزدیک، نوازش آن‌ها یا غذا دادن بهشان بی‌شک یکی از بهترین تجربه‌ها هنگام بازدید از جزیره هرمز خواهد بود.

آهوان و بومیان این منطقه به‌خوبی در کنار یکدیگر روزگار سپری می‌کنند. اگر از دیدن جانوران زیبا و گذر زمان در کنار آن‌ها لذت می‌برید، دشت آهوان هرمز منتظر پذیرایی از شما است!

آدرس دشت آهوان: هرمزگان، جزیره، دشت آهوان

10. ساحل لاک‌پشت‌ها، از معدود خانه‌های باقی‌مانده لاک‌پشت‌ها در ایران

ساحل لاک‌پشت‌ها یکی از جاهای کمتر شناخته‌شده هرمز
بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها ماه‌های اسفند تا فروردین است. – عکاس: Ermac Kiyani

در فهرست جاهای دیدنی هرمز نوبت آن رسیده است که سراغ ساحل لاک‌پشت‌ها برویم. این ساحل دارای صخره‌های بزرگ و استواری است و به همین دلیل با نام «دیواره‌ی خلیج فارس» هم شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بنیادین این ساحل، وجود لاک‌پشت‌های دریایی است که زیبایی مسحورکننده‌ای دارند. زندگی این لاک‌پشت‌ها حسابی به خطر افتاده و دیگر نمی‌توان آن‌ها را در سواحل ایران دید، ولی جزیره هرمز خانه‌ی بسیار مناسبی برای آن‌ها است و به‌نوعی بهشت لاک‌پشت‌های دریایی به شمار می‌رود.

خلیج فارس دارای گونه‌های مختلفی از لاک‌پشت‌های دریایی است، چ و دو گونه از آن‌ها با نام‌های «لاک‌پشت دریایی سبز» و «لاک‌پشت منقار عقابی» در جزیره هرمز تخم‌گذاری می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها ماه‌های اسفند تا فروردین است. در طول این مدت لاک‌پشت‌ها تخم‌گذاری می‌کنند و با گذشت چند هفته می‌توان لاک‌پشت‌هایی را دید که سر از تخم درآوردند و به‌سوی دریا حرکت می‌کنند. این لاک‌پشت‌ها در حال انقراض هستند و به همین دلیل اهمیت بالایی برای زیست‌گاه و پوشش جانوری جزیره هرمز دارند.

شما در این ساحل می‌توانید ساعت‌ها در آلاچیق‌ها بنشینید و از دیدن ساحل، دریا، آسمان و نور خورشید و همچنین لاک‌پشت‌های ظریف و دریایی لذت ببرید.

آدرس ساحل لاک پشت ها: هرمزگان، جزیره هرمز، ساحل لاک‌پشت‌ها

11. ساحل سنگ مرغان، فرصتی برای خلق خاطرات زیبا در جوار خلیج فارس

ساحل‌های زیبای جزیره هرمز تمامی ندارد. یکی دیگر از این ساحل‌های زیبا «سنگ مرغان» نام دارد که بدون شک باید در فهرست بهترین جاهای دیدنی هرمز جای بگیرد. گردشگران بسیاری به جزیره هرمز و این ساحل سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند و خاطراتی به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌شان به ارمغان بیاورند.

فرش خاکی هرمز که بالاتر به آن اشاره کردیم نیز در همین منطقه قرار دارد و به اهمیت و زیبایی دوچندان آن می‌افزاید. همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در این ساحل وجود دارد که اوقات خوشی برای مسافران ایرانی رقم می‌زنند. در این ساحل می‌توانید شاهد دریای نیلگون، غروب زیبای آفتاب و پرندگان دریایی گوناگون باشید. پس یادتان باشد حتماً دوربین عکاسی با خودتان ببرید!

12. پرتگاه غروب، جایی که تا چشم کار می‌کند فقط زیبایی می‌بینید

پرتگاه غروب یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی هرمز
تماشای خواب خورشید از پرتگاه غروب، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی هرمز – عکاس: Samira Mahdiyar

برای دوازدهمین مورد از جاهای دیدنی جزیره هرمز، پرتگاه غروب را در نظر گرفته‌ایم. در بخش‌های جنوبی جزیره هرمز می‌توانید یک ساحل صخره‌ای پیدا کنید که با نام «پرتگاه غروب» شناخته می‌شود. این منطقه دارای چشم‌انداز شگفت‌آور و مسحورکننده‌ای است که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

همان‌گونه که از نام آن پیدا است، پرتگاه غروب بهترین مکان برای دیدن غروب خورشید است. در پرتگاه غروب می‌توانید با بالا رفتن از صخره‌ها منظره‌ی بی‌نظیری را روبه‌رویتان ببینید که بدون شک تا آخر عمر در ذهنتان باقی خواهد ماند. اگر گذرتان به جزیره هرمز افتاد، بازدید از پرتگاه غروب و آسمان سرخ آن را فراموش نکنید!

آدرس پرتگاه غروب: هرمزگان، جنوب جزیره هرمز، پرتگاه غروب

13. کوه های خوراکی هرمز، کوه‌هایی با خاک خوراکی

دوست دارید بدانید کوه چه طعمی دارد؟ اگر دوست دارید پس یک خبر خوب برایتان داریم. شما می‌توانید در بین انواع جاهای دیدنی هرمز مشتی از خاک کوه‌های خوراکی را بردارید و طعمش را بچشید. در جزیره هرمز کوه‌های رنگی زیادی با رنگ‌های زرد، سفید و قرمز می‌بینید. کوه‌های قرمزرنگ این جزیره همان کوه‌هایی هستند که خاکشان خوراکی است! مردم محلی این کوه را با نام «گِلک» هم می‌شناسند. بومی‌های جزیره هرمز خاک سرخ‌رنگ این کوه را مثل نمک برای آشپزی کردن استفاده می‌کنند. در طبخ ماهی و نان و تهیه ترشی، مربا و سُس از این ادویه استفاده می‌شود.

این خاک به خاطر رنگ زیبایی که دارد در صنعت سرامیک‌سازی و رنگ‌سازی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آدرس کوه های خوراکی هرمز: هرمزگان، جزیره هرمز، کوه‌های خوراکی هرمز

14. بازارها و سوغاتی‌های هرمز، جاذبه بی‌نظیر هرمز که هم فال است هم تماشا

خرید کردن همیشه بخش اصلی همه سفرها بوده است. فرقی ندارد بخواهید سوغاتی برای عزیزانتان بخرید یا قصد خرید یک یادگاری از سفر برای خودتان دارید. سر زدن به بازارهای محلی شهرهای دیگر حال و هوای خاصی دارد. با این حال خرید سوغاتی‌ها و صنایع دستی که با دستان هنرمند هم‌وطنانمان ساخته شده است، حس و حالی متفاوت دارد.

هوای گرم جزیره هرمز باعث شده است اهالی آن از لوازم حصیری به‌وفور استفاده کنند. سینی‌های گرد و بزرگ به نام سپ، گلدان‌های حصیری، ظروف میوه و ظرف نان و … بخشی از محصولات حصیری هستند که در این جزیره تولید می‌شود. تقریباً در تمام بازارهای جزیره هرمز می‌توانید محصولات حصیری را پیدا کنید.

برای آشنایی با سوغاتی‌های هرمز، مقاله سوغات و صنایع دستی هرمز را بخوانید.

15. قصر بی‌بی گل، آرامگاه دو خواهر از هفت خواهر

قصر بی بی گل در هرمز
یکی از دو خواهر هفت خواهران حاکم بر جزیره هرمز در اینجا آرمیده‌اند. – عکاس: HONARKAR

یکی دیگر از جاهای دیدنی هرمز برای عشاق تاریخ، قصر بی‌بی گل است. قصر بی‌بی گل را می‌توانید در غرب جزیره هرمز پیدا کنید. جایی که بین اهالی محلی به قصر دو خواهر معروف است. روایت معروف قصر بی‌بی گل این است که این مکان آرامگاه دو خواهر از هفت خواهری است که از اعیان و ثروتمندان هرمزگان بودند. معماری قصر بی‌بی گل شبیه برج گلک است ولی چون در ارتفاعات قرار دارد از برج گلک کوچک‌تر است.

آدرس قصر بی بی گل: هرمزگان، غرب جزیره هرمز، قصر بی بی گل

جاهای دیدنی هرمز در شب

ساعت کاری اکثر جاهای دیدنی هرمز 24 ساعته است. به همین خاطر شما می‌توانید از بیشتر جاهای دیدنی هرمز در شب هم دیدن کنید. از طرفی جزیره هرمز وسعت زیادی ندارد و خیلی از گردشگران بازدید از جاهای دیدنی هرمز را در بین برنامه سفر به قشم می‌چینند. فاصله جاهای دیدنی هرمز از یکدیگر چندان زیاد نیست و با سفری یک‌روزه هم می‌توانید از اکثر آن‌ها دیدن کنید. جذاب‌ترین جاهای دیدنی هرمز در شب سواحل این جزیره هستند. جایی که می‌توانید چهره مبهم آب‌های خلیج‌فارس و صدای امواج را بشنوید و در ذهنتان دره مجسمه‌ها را ترسناک و وهم‌انگیز خیال‌پردازی کنید.

سخن آخر

در این مقاله راهی جنوب و جزیره هرمز شدیم. جایی که شگفتی‌های بی‌نظیری دارد و به همین خاطر سالانه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی زیادی در نیمه دوم سال است. جاهای دیدنی هرمز قدرت زیادی دارند تا در دل شما جای محکمی برای خودشان باز کنند. دره مجسمه‌ها و قلعه پرتغالی‌ها از یک‌سو و سواحل جزیره هرمز از سویی دیگر دل مسافران و گردشگران را به دست می‌آورند. اگر قصد سفر به هرمز و بازدید از جاهای دیدنی هرمز را دارید، اجاره اقامتگاه را به اتاقک بسپارید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیال راحت مدهوش جاذبه‌های این جزیره کوچک و دوست‌داشتنی شوید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی هرمز

معروف ترین جاهای دیدنی هرمز کدامند؟

دره مجسمه ها، قلعه پرتغالی ها، سواحل جزیره هرمز، قصر بی بی گل، موزه دکتر نادعلیان، کوه های خوراکی و بازار محلی هرمز از معروف ترین جاهای دیدنی هرمز هستند.

بهترین جاهای دیدنی هرمز در شب کدامند؟

تماشای غروب آفتاب و استراحت در سواحل هرمز، یکی از لذت‌بخش‌ترین جاهای دیدنی هرمز در شب به حساب می‌آید.

مراکز خرید جزیره هرمز کدامند؟

جزیره هرمز مراکز خرید لوکس ندارد با این حال گشت‌وگذار و خرید در بازار محلی هرمز که نزدیک قلعه پرتغالی ها و در جزیره لارک است، لذتی وصف‌نشدنی دارد.

4.2/5 - (88 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. شما خیلی خنگی چون فرش های رنگی توی مطلب هم نوشته شده که در فروردین برای مراسم عید آن را برپا می‌کنند.

  2. من خودم بندرعباسم و اینجوریه که شش ماه دوم همیشه با بچه ها برنامه قشم و هرمز رو داریم و خسته نمیشیم. وقتی میری هرمز حس می‌کنی پا گذاشتی به یه جای متروکه و یه جای بی نظیر و سکوت هرمز،آدم رو وارد خلسه می‌کنه. از دور آدم میگه خب ساحله دیگه، ساحل و اینا رو بندر و شمال هم داریم.. ولی هرمز فرق داره. و اینکه میدونستید غروب جنوب از هر جایی یه جوره؟ غروب آبادان غم داره… غروب بندرعباس دلت میگیره از یه پایان و شب که بشه همه چیز قشنگه… غروب هرمز .. نمیشه توصیفش کرد فقط بشین و تماشاش کن

  3. جزیره هرمز بینظیر بود حتما از این جزیره دیدن کنید ماساعت ۷ صبح با اتوبوس دریایی وارد جزیره شدیم وبا سه چرخه جاهای دیدنی جزیره رو بازدید کردیم واز دیدن تک تک مناطق دیدنی جزیره به وجد آمدیم وبعداز ظهر با قایق موتوری به قشم برگشتیم البته تایم کمی بود وبه نظر من حتما دوروز برای جزیره هرمز وقت بگذارید عالی عالی عالی بود

  4. سلام امروز۸/۸/۹۹مابه هرمزرفتیم متاسفانه مردی بنام احمدراننده مابودکه متاسفانه مارابه فرش خاکی نبرد.ازاوبسیاردلگیرم

  5. جزیره هرمز بسیار زیباست. ما از تور هتل ساحل سرخ استفاده کردیم خیلی راضی بودیم. خوش برخورد غذاهای خوب و قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *