شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری کبودرآهنگ

جاهای دیدنی کبودرآهنگ

کبودرآهنگ در استان همدان قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آن است. در زمان گذشته به اشتباه این شهر را کبوترآهنگ می‌نامیدند و دلیل آن وجود تعداد زیادی کبوتر و قنات‌های زیرزمینی فراوان بود. کبودرآهنگ از دو کلمه کبود (به معنی رنگ آبی) و راهنگ (به معنی رودخانه) تشکیل شده و دلیل آن وجود رودخانه‌هایی بوده که آب‌هایی به رنگ آبی‌تیره داشتند. سفر به شهر کبودرآهنگ، که از شهرهای تاریخی است و جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری دارد، سرشار از خاطرات خوب و فراموش‌نشدنی خواهد بود. در ادامه از جاذبه های گردشگری کبودرآهنگ و جاهای دیدنی کبودرآهنگ برایتان بیشتر می‌گوییم.

جاهای دیدنی کبودرآهنگ
عکس از گوگل

پارک لاله یکی از جاهای دیدنی کبودرآهنگ

پارک لاله مکانی زیبا با فضای سبزی مناسب است که گردشگران و مسافران برای استراحت و گذراندن اوقاتی خوش به آنجا می‌روند. این پارک که در شهر کبودرآهنگ قرار گرفته با توجه به فضایی که برای برپایی چادر مسافرتی دارد برای اسکان مسافرهای نوروزی مناسب است. داخل پارک حوض دایره‌ای بزرگی وجود دارد که جلوه‌ای زیبا به محیط بخشیده‌ است. امکانات رفاهی مانند بوفه، سرویس بهداشتی، جای مناسب برای استراحت و نشستن در پارک لاله فراهم شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کبودرآهنگ و نزدیک به پارک لاله در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پارک لاله
عکس از گوگل

پل کوریجان

کوریجان از پل‌های قوسی است که در مسیر یکی از شاخه‌های رود قره‌چای ساخته شده است و قدمتش به دوران صفویه برمی‌گردد. این پل بنایی ساده دارد و هیچ‌گونه تزیینی در آن صورت نگرفته است. این بنا یک مرتبه در دوره قاجار و یک بار هم توسط سازمان میراث فرهنگی همدان مرمت شده است. پل کوریجان ۵ دهانه بزرگ و ۴ دهانه کوچک دارد. این بنای تاریخی در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

پل کوریجان
عکس از گوگل

قلعه باشقورتاران

قلعه باشقورتاران بالای تپه‌ای در کبودرآهنگ قرار دارد. مسیر دسترسی به قلعه بسیار دشوار است و راه خیلی باریکی دارد که بیشتر به مسیر مالرو شناخته می‌شود. این قلعه در دوره سلجوقیان ساخته شده است و فرقه اسماعیلیه از آن استفاده می‌کردند. این قلعه بنای مستحکمی دارد و بیشترین مصالح به کار رفته در آن ساروج است. قسمت زیادی از قلعه از بین رفته و قرار است که بخش باقی‌مانده مرمت شود. این قلعه در گذشته دژی دفاعی بوده است، برج‌های دیدبانی دژ از بین رفته اما از آثار باقی‌مانده مشخص می‌شود که نزدیک به چهار متر ارتفاع و دو متر ضخامت دیوارهای برج‌ها بوده است.

قلعه باشقورتاران
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر کبودرآهنگ

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در کبودرآهنگ و یا رزرو اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *