شهرهاجاهای دیدنی

جاهای دیدنی کرج

درباره شهر کرج

کرج در استان البرز قرار دارد و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این استان است. آثار تاریخی گوناگونی از دوران‌ هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان در این شهر باقی‌ مانده است و خبر از قدمت طولانی آن می‌دهد. کرج کلان‌شهری است که در نزدیکی پایتخت قرار گرفته و بعد از تهران، از لحاظ رشد جمعیت مقام دوم را در ایران دارد. سفر به شهر کرج به دلیل داشتن باغ‌های میوه و رودخانه‌های پر آب سفری فرح‌بخش خواهد بود. اگر به اقامت در این شهر علاقه دارید می‌توانید با اجاره روزانه ویلا در کرج از اتاقک محل اقامت دلخواهتان را رزرو کنید. در ادامه از جاهای دیدنی کرج و جاذبه های گردشگری کرج بیشتر می‌گوییم و برایتان پیشنهادهای ویژه‌ای داریم. 

برای آشنایی بیشتر مقاله کرج کجاست؟ را مطالعه کنید.

نمایی از بالای کلان شهر کرج و ساختمان های آن
عکس از ایرنا

برای اجاره روزانه ویلا اطراف تهران هم می‌توانید یک ویلا با قیمت مناسب اطراف تهران رزرو کنید و آخر هفته‌ای لذت‌بخش و سرشار از حال خوب کنار عزیزانتان بسازید.

طبیعت کرج

زندگی در کلان‌شهرهای مانند تهران شما را از طبیعت دور نگاه می‌دارد. همین باعث می‌شود آخر هفته به فکر سفر به نقطه‌ای از طبیعت باشید. طبیعت شهر کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، بسیار دیدنی است. آبشارها، چشمه‌ها و جنگل‌های اطراف کرج مکان‌های مناسبی برای سفر یک‌روزه به حساب می‌آیند. در زیر به برخی از جاذبه‌های طبیعی کرج اشاره می‌کنیم.

آبشار هفت چشمه

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کرج، آبشار هفت چشمه است. این آبشار در 17 کیلومتر جاده کرج-چالوس قرار دارد. ارتفاع آبشار در حدود 90 متر است و مسیر دسترسی به آبشار از میان سنگ‌ها و صخره‌ها عبور می‌کند. در مسیر آبشار، آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آنها به 5 متر می‌رسند و به نام هفت چشمه شناخته می‌شوند. بهترین فصل برای دیدن آبشار هفت چشمه، تابستان است. در این فصل هوای اطراف آبشار، خنک و مطبوع می‌شود و امکان راه رفتن داخل آب وجود دارد. در مسیر آبشار، غارهای طبیعی و زیبایی وجود دارد که می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد.

دریاچه سد امیرکبیر یکی از جاهای دیدنی کرج

آب داخل سدی به نام امیر کبیر و درختان که در پاییز رنگی شده
عکس از ایرنا

سد امیرکبیر یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که در شهر کرج قرار دارد. این سد روی رودخانه امیرکبیر ساخته شده و تأمین آب مورد نیاز شهر تهران و آبیاری زمین‌های کشاورزی شهر کرج را برعهده دارد. سد امیرکبیر کرج محل مناسبی برای استراحت، تفریح و ماهیگیری است و مرکز پرورش طبیعی ماهی سفید و قزل‌آلاست.

غار یخ مراد در کرج

از زیبایی‌های طبیعت کرج، می‌توان به غارهای طبیعی این استان اشاره کرد. غار یخ مراد یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان البرز به حساب می‌آید. دریچه ورودی غار در ارتفاعات منطقه قرار دارد و مسیر غار شیب‌دار و رو به پایین می‌باشد. برای طی کردن این مسیر نیاز به راهنما و البته تجهیزات کافی است. در اعماق کوه، با چشمه‌های یخ‌زده در کف زمین و استالاکتیت‌های اسفنجی رو به رو خواهید شد. ارتفاع غار از سطح دریا، 2640 متر می‌باشد و دهانه غار در حدود 8 متر ارتفاع دارد. بهترین فصل برای بازدید از غار یخ مرداد بهار و تابستان می‌باشد. البته برای دیدن قندیل‌های زیبای غار، اسفند بهترین زمان سفر است.

اجاره سوئیت کرج بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاده چالوس

شاید مهم‌ترین جاذبه طبیعی کرج، جاده چالوس باشد. جاده چالوس یا جاده 59 یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاده‌های ایران به حساب می‌آید. این جاده از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در کرانه دریای خزر منتهی می‌شود. جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران به حساب می‌آید که در هر فصل به رنگی خاص در می‌آید و چشم هر بیننده را نوازش می‌دهد. در این جاده، رودخانه کرج، غارهای طبیعی، آبشارهای مرتفع، کوه‌های بلند و درختان کهنسال وجود دارد.

مکان های تاریخی کرج

کرج از دوران قدیم، سرزمینی آباد به حساب می‌آمده است. این موضوع را از جاذبه‌های تاریخی منطقه می‌توان مشخص کرد. در استان البرز بیش از 100 اثر ازشمند فرهنگی و تاریخی شناسایی شده که در زیر به برخی از این مکان‌های تاریخی کرج اشاره می‌کنیم.

کاخ مروارید کرج 

ساختمانی مطبق به نام کاخ مروارید

کاخ شمس که به نام کاخ مروارید معروف می‌باشد، در مهرشهر کرج ساخته شده است. قدمت این کاخ به بیش از پنجاه سال پیش بر‌می‌گردد و در حال حاضر یکی از بناهای قدیمی، با سبک معماری روزِ آن زمان، است. این کاخ ، که به شکل سفره‌ماهی طراحی شده و در زمینی به وسعت ۱۱۱ هکتار قرار گرفته و زیربنای آن در حدود ۲۵۰۰ متر مساحت است و قسمت‌های مسقف آن به شکل حلزون‌اند. سبک معماری این کاخ ایرانی نیست و مهندس‌های ایتالیایی آن را طراحی کرده‌اند. کاخ شمس در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

همان‌طور که می‌دانید با سفر به شهر کرج با جاذبه های گردشگری کردان فاصله زیادی نخواهید داشت و می‌توانید برای گردش روزانه این مکان‌های فوق‌العاده را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

پل دختر

پلی قدیمی و طاقی شکل به نام پل دختر
عکس از مهدی کلهر

پل دختر که به نام‌های پل سلیمانیه و پل شاه‌عباسی نیز معروف است روی رودخانه کرج ساخته شده. قدمت این پل متعلق به دوران صفویه است. طول پل دختر ۶۱ متر و پهنای آن در حدود ۷ متر است. این پل که بر اثر عوامل طبیعی دچار فرسایش شده بود، در سال ۱۳۸۸ بازسازی شد.

روستاهای دیدنی کرج

کرج به دلیل قرار گیری در دامنه رشته کوه البرز، روستاهای دیدنی بسیاری دارد. روستاهای دیدنی کرج اغلب برای سفر یک روزه مناسب هستد. ساکنان تهران یا کرج می‌توانند برای آخر هفته خود برنامه‌ریزی کنند و از این روستاها دیدن کنند. برخی از روستاهای دیدنی کرج در ادامه معرفی شده است.

روستای شهرستانک کرج

خانه و طبیعت و درختان یک روستا در فصل پاییز و درختان رنگی
عکس از سایت behdashtnews.ir

شهرستانک از روستاهای دیدنی کرج است. این روستای زیبا با آب‌و‌هوای دلچسب و جاذبه‌های تماشایی به یکی از نزدیک‌ترین ییلاق‌ها برای پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. کوچه‌باغ‌های این روستا در فصل بهار و پاییز محلی مناسب برای پیاده‌روی و تنفس در هوایی پاکیزه‌ است. کاخ ناصری، کتیبه ناصرالدین‌ شاه، تپه شنستون و قلعه دزدبند جاذبه‌های تاریخی و باغ‌های میوه، رودخانه خروشان، چشمه گله گیله و آبشار جاذبه‌های طبیعی روستای شهرستانک را تشکیل می‌دهند.

روستای طالقان

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای کرج، طالقان است. طالقان در منطقه کوهستانی قرار دارد و زیستگاه حیات‌وحش و گونه‌های متنوع گیاهی است. این روستا در 90 کیلومتری شهر کرج قرار دارد. دریاچه سد طالقان یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا است که بسیار از تهرانی‌ها و کرجی‌ها برای کمپ به اطراف این دریاچه می‌روند.

روستای طالقان در فصل بهار و تابستان از هوای مطبوعی برخودار است و مکانی مناسب برای گذران آخر هفته می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های این روستای دیدنی کرج می‌توان به تپه قلعه سر و شاه‌کوه، حمام‌های تاریخی، غار پنجعلی، غار زالن‌گاه و قلعه‌های مانند قلعه کیقباد، قلعه منصور طالقان و قلعه ارژنگ اشاره کرد.

روستای کردان

روستای کردان یکی از روستاهای دیدنی کرج می‌باشد که در 25 کیلومتری کرج قرار دارد. این روستا به دلیل نزدیکی به کرج، در میان ساکنان کرج و تهران بسیار محبوب است. کردان در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار گرفته و همین باعث شده هوای روستا بسیار مطبوع باشد.

کردان دارای باغ‌های میوه و سرسبزی بسیاری مانند باغ گیلاس، باغ زردآلو، گردو و توت است. کردان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از لحاظ تاریخی نیز اهمیت بسیاری دارد. در روستای کردان، برجی تاریخی متعلق به دوران سلجوقیان دیده می‌شود.

روستای برغان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف استان البرز، روستای برغان است. روستای برغان جزو روستاهای دیدنی کرج به حساب می‌آید که در 13 کیلومتری شهر کرج قرار دارد و از روستاهای شهرستان ساوجبلاع به شمار می‌رود. از کرج تا روستای برغان در حدود 40 دقیقه فاصله است. آب و هوای این روستای زیبا در بهار و تابستان بسیار معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و خشک می‌باشد.

در حاشیه روستا، رودخانه‌های شاهرود و سنج در جریان هستند و کشاورزان روستا برای آبیاری از آب این رودخانه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر کشاورزی، مردم روستای برغان به باغداری و دامداری مشغول هستند. محصول عمده روستای برغان، گوجه برغان است که شهرت بسیار بالای دارد.

پارک های کرج

پارک های کرج از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند. از جمله مهم‌ترین پارک های کرج می‌توان به پارک جنگلی جهان‌نما اشاره کرد. پارک جنگلی جهان نما بزرگترین پارک شهر کرج با گونه‌های گیاهی و دریاچه زیباست که قدمتش به نیم قرن می‌رسد. این پارک در زمینی به مساحت هزار و 400 هکتار و در حد فاصل اتوبان تهران – کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است. از دیگر پارک های کرج می‌توان به پارک چمران اشاره کرد.

پارک چمران، با وسعت 37 هکتار، یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های کرج است که پوشیده از درختان انبوه است و مکان مناسبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت می‌باشد. مهم‌ترین جاذبه دیدنی پارک چمران، باغ گل کرج است. باغ گل کرج در سال 1384 به همت شهرداری در پارک چمران ساخته شد. این باغ گل شامل آبشار، دریاچه، غذاخوری، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… است و این روزها به یکی از تفرجگاه‌های مردم تبدیل شده است و همه روزه افراد بسیاری از این باغ دیدن می‌کنند.

مراکز خرید کرج

اگه شما هم اهل پاساژ گردی و خرید هستید، کرج یکی از بهترین مکان‌های برای خرید به حساب می‌آید. مراکز خرید کرج تنوع بالای دارند و هر نیازی داشته باشید را برآورده می‌کنند. مرکز خرید مبنا که در مهرشهر کرج واقع شده است، یکی از مراکز لوکس و گران قیمت استان البرز می باشد. در این مرکز خرید امکان خرید انواع برندهای معتبر جهان وجود دارد. نمای زیبا، مصالح درجه یک، چیدمان دکوراسیون داخلی خاص، وجود دکوری ها و تزئینات لوکس از جمله لوستر های ناب و … از دیگر ویژگی‌های این مرکز خرید کرج شمرده می‌شود.

پروما یکی دیگر از مراکز خرید کرج است. پروما یک مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ می‌باشد که در شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد، اردبیل، قزوین و کرج شروع به فعالیت کردند. در طبقه همکف مجموعه، هایپرمارکت و در طبقات دیگر واحدهای تجاری فعالیت می‌کنند. مرکز خرید یادمان نیز یکی از مراکز خرید طبقاتی و مدرن کرج می‌باشد که دارای محیطی آرام و مناسب جهت خرید است.برج یادمان کرج طرفداران زیادی در میان شهروندان کرج و گردشگران دارد زیرا این مرکز خرید در یکی از مناطق خوش آب و هوای کرج واقع شده است.

اجاره روزانه ویلا در کرج و راهنمای اجاره باغ، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه ویلا در کرج یا اجاره خانه و آپارتمان، سوئیت ارزان و باغ می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *