شهرها

کاشمر کجاست | جاهای دیدنی کاشمر

آشنایی با جاذبه های گردشگری کاشمر

شهر کاشمر در استان خراسان رضوی قرار دارد. این شهر بیشتر از دوهزار سال قدمت دارد. سفر به کاشمر و بازدید از آثار تاریخی و طبیعی این شهرمی‌تواند جزو سفرهای فراموش‌نشدنی باشد. در ادامه از جاهای دیدنی کاشمر و جاذبه های گردشگری کاشمر بیشتر می گوییم.

جاذبه های گردشگری کاشمر
عکس از گوگل

کاشمر کجاست؟

کاشمر در مرکز شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی قرار گرفته است. این شهر از مهم‌ترین شهرهای نزدیک به مشهد می‌باشد. فاصله مشهد تا کاشمر در حدود 240 کیلومتر است. مردم کاشمر به مانند اغلب شهرهای استان خراسان رضوی به زبان فارسی صحبت می‌کنند اما گویش آنها کاشمری یا خراسانی است.

نوشته های مشابه

کاشمر از شهرهای تاریخی استان خراسان‌رضوی است. این شهر در گذاشته به نام ترشیز نامیده می‌شده است. در این شهر آثار تاریخی از حکومت اسماعیلیه دیده می‌شود و علاوه بر آن طبیعت کاشمر نیز به عنوان جاذبه گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران می‌باشد.

روستای کوهسرخ یکی از جاهای دیدنی کاشمر

روستاها به دلیل داشتن بافت سنتی و طبیعی مقصد بسیاری از گردشگرانند. روستای خوش آب‌و‌هوای کوهسرخ در شهر کاشمر قرار دارد. کوهسرخ همان طور که از نامش مشخص است منطقه‌ای کوهستانی است و برای روزهای نوروز و اقامت چند روزه تفرجگاهی مناسب است. رودخانه‌ای فصلی، خانه‌های گلی با پنجره‌های چوبی و طبیعت زیبای روستا واقعا دیدنی‌اند و جزو جاهای دیدنی کاشمر.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کاشمر و نزدیک به روستای کوهسرخ در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاهای دیدنی کاشمر
عکس از گوگل

قلعه گبر حصار

قلعه‌ها از آثار تاریخی و نشانه تمدن شهرهای ایرانند. در روستای خضربیگ از توابع شهر کاشمر ویرانه‌ای وجود دارد که به قلعه گبر حصار شناخته می‌شود. این قلعه از سال دوم تا پنجم هجری قمری به‌عنوان خانه اهالی مورد استفاده قرار گرفته است. قلعه گبر حصار نمادی از تمدن خراسان است که متأسفانه خیلی شناخته شده نیست. این قلعه از مهم‌ترین جاهای دیدنی کاشمر به حساب می‌آید.

مسجد جامع کاشمر

یکی از جاذبه‌های تاریخی کاشمر، مسجد جامع این شهر است. مسجد جامع کاشمر در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به این بنا به دلیل موقعیت آن، بسیار آسان می‌باشد. مسجد جامع کاشمر دارای کتیبه‌ای است که تاریخ آن را 1213 هجری قمری ثبت کرده است.
مسجد جامع کاشمر از صحن، ایوان و شبستان ستون‌دار تشکیل شده و مصالح اصلی بنا آجر می‌باشد. در ایوان مسجد تزئینات مقرنس دیده می‌شود. شبستان‌های مسجد نیز در ضلع جنوبی قرار دارد و همچنین کاشی‌کاری‌های در قسمت محراب و ایوان مسجد دیده می‌شود.

بنای امامزاده سید مرتضی (ع)

یکی از جاهای دیدنی کاشمر که به لحاظ مذهبی برای مردم منطقه اهمیت دارد، امامزاده سید مرتضی است. این امامزاده در فاصله 5 کیلومتری کاشمر واقه شده و براساس اسناد تاریخی آرامگاه برادر امامزاده سید حمزه (ع) و امام رضا (ع)  می‌باشد. وی در سده دوم هجری توسط امویان به شهادت رسیده و در این مکان به خاک سپرده شده است. بنای امامزاده سید مرتضی نسبتا جدیدالاحداث است و اجزای قابل توجه بنا ایوان کاشیکاری شده و گنبد آن است.

آب گرم کریز

روستای کریز منطقه‌ای کوهستانی است و جزو مهم‌ترین دیدنی های کاشمر می‌باشد. این روستا در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در روستا چشمه آب گرمی با همین نام قرار دارد. چشمه آب گرم کریز با خاصیت درمانی مقصد گردشگران بسیاری است. آب چشمه برای بیماری‌های پوستی بسیار مناسب است. در نزدیکی چشمه دره‌ و رودخانه‌ای قرار دارد که زیبایی بیشتری به منطقه بخشیده‌اند.

آب گرم کریز
عکس از گوگل

محوطه ی گردشگری کوه سرخ و روستای نامق

یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشمر، محوطه گردشگری کوه سرخ است. این محوطه در 5 کیلومتری شمال شهر کاشمر و در نزدیکی شهر ریوش قرار دارد. این منطقه آب‌و‌هوای بسیار مطبوع دارد و اقلیم این منطقه بسیار متفاوت‌تر از دیگر مناطق است. پوشش گیاهی محوطه کوه سرخ شامل باغ‌های میوه می‌باشد و آن را به یکی از تفرجگاه‌های محبوب مردم بومی تبدیل کرده است.

از دیدنی های کاشمر در محوطه کوه سرخ، روستای نامق است. این روستا به جهت همجواری با بخش کوه سرخ و نیز دارا بودن جاذبه‌های طبیعی گردشگری مورد توجه واقع شده است.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر کاشمر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در کاشمر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.7/5 - (218 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *