شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهرستان کازرون

کازرون کجاست؟ جاذبه های گردشگری کازرون

کازرون در استان فارس قرار دارد و یکی از شهر‌های بزرگ این استان به حساب می‌آید. کازرون شهری تاریخی است و به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. برای سفر به شهر کازرون و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کافی است با اجاره خانه در کازرون از اتاقک اقامتگاه دلخواهتان را رزرو کنید و راهی این شهر جذاب شوید. برایتان پیشنهادهای ویژه‌ای داریم. در ادامه همراهمان باشید.

کازرون کجاست
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری چشمه سرآب اردشیر

یکی از زیباترین دیدنی های کازرون، چشمه سرآب اردشیر است. این سرآب از سرآب‌های قدیمی شهر کازرون است و محیط زیبای آن گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. آب این چشمه آشامیدنی و قابل استفاده برای کشاورزی و بسیار سرد است، به همین دلیل اهالی منطقه فکر می‌کنند که سرچشمه این آب در سیبری است. در نزدیکی چشمه چند بنای چهارطاقی تاریخی هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. 

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کازرون و نزدیک به سرآب اردشیر در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری چشمه سرآب اردشیر
عکس از گوگل

جاذبه توریستی معبد آناهیتا

معبد آناهیتا، ایزدبانوی آب، از بناهای تاریخی شهرستان کازرون است. این معبد به شکل مکعب‌مربع ،که دیوارهای هر ضلع آن ۱۴ متر ارتفاع دارد، و به سبک معماری هخامنشی ساخته شده است. معبد آناهیتا را با هدف ذخیره آب رودخانه شاپور، بدون سقف و پایین‌تر از سطح زمین ساخته‌ بودند. رودخانه شاپور در حدود ۲۵۰ متر با این معبد فاصله داشت و آب وارد شده به درون این معبد به‌وسیله یک قنات از آن خارج می‌شد.

در سفر به کازرون فرصت بازدید از مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی شهر شیراز هم برایتان فراهم است و فاصله زیادی با آن‌ها ندارید.

جاذبه توریستی معبد آناهیتا کازرون شیراز
عکس از گوگل

جاذبه توریستی و تفریحی شهر تاریخی بیشاپور

شهر تاریخی بیشاپور، با وسعتی در حدود ۲۰۰ هکتار، متعلق به دوران ساسانی است که به سبک معماری پارت‌ها ساخته شده و از مهم‌ترین جاهای دیدنی کازرون به حساب می‌آید. شاپور اول، یکی از پادشاهان ساسانی، دستور ساخت این شهر را داد و نام خود را بر روی آن گذاشت. بیشاپور به دلیل نزدیک بودن به تخت جمشید، داشتن چشمه‌های آب فراوان و خاک حاصلخیز مورد توجه پادشاهان بود و تا قرن هفتم هجری از شهرهای آباد و مسکونی به حساب می‌آمد. حفاری و کاوش در این شهر از سال ۱۳۱۴ آغاز و در سال ۱۳۵۷ متوقف شد. محققان در حین بررسی‌هایشان اسکلت شهر و اشیاء باستانی بسیاری را در این منطقه پیدا کردند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
جاذبه توریستی و تفریحی شهر بیشاپور
عکس از گوگل

غار شاپور

یکی از زیباترین و البته جذاب‌ترین دیدنی های کازرون، غار شاپور است. غار شاپور در انتهای تنگ چوگان قرار دارد و از سطح زمین 800 متر ارتفاع دارد. در دهانه این غار مجسمه غول‌پیکر شاپور قرار گرفته به همین دلیل این غار به غار شاپور مشهور است. مجسمه شاپور را یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین مجسمه‌های برجای مانده از پیکرتراشان ایران باستان می‌دانند. این مجسمه با گذشت 1700 سال هنوز سرپا ایستاده و نزدیک به 6 متر ارتفاع دارد.

آبشار حکیم باشی، ارمغانی از دل طبیعت

حکیم‌باشی از روستاهای شهرستان کازرون است. در این روستا آبشاری با همین نام به‌صورت فصلی جریان دارد که منظره آن و حوضچه‌هایش بسیار زیباست. این آبشار از میان صخره‌های بلندی با ارتفاع ۲۵ متر می‌گذرد و به حوضچه‌ها می‌رسد. طبیعت سرسبز و زیبای اطراف، این منطقه را به محل مناسبی برای استراحت تبدیل کرده است.

آبشار حکیم باشی کازرون شیراز
عکس از گوگل

چشمه دادین کازرون

یکی دیگر از جاهای دیدنی کازرون، چشمه دادین است. این چشمه در 50 کیلومتری جنوب شهر کازرون قرار دارد. چشمه دادین در روزگاری در مسیر جاده شاهی قرار داشت.‍‍‍‍ این چشمه از تعداد زیادی از چشمه تشکیل شده و به عنوان یکی از مناطق گردشگری فارس، سالانه گردشگران زیادی به سوی خود جذب می‌کند.

سوغات و صنایع دستی کازرون

کازرون به عنوان یکی از زیباترین شهرهای استان فارس، سوغات بسیاری برای گردشگران دارد. این سوغات شامل خوراکی‌های خوشمزه مانند مسقطی، انواع ترشی، زیتون، خرما و انواع مرکبات می‌باشد. از صنایع دستی مهم کازرون نباید غافل شد. صنایع دستی کازرون عبارت است از قالی‌بافی، نمدمالی، گیوه‌دوزی و ساخت اشیا فلزی، گلی و چوبی.

یکی از مهم‌ترین صنایع دستی کازرون که به عنوان سوغات کازرون نیز می‌توان آن را تهیه کرد، دولچه‌دوزی است. دولچه، یک ظرف مخصوص برای نگهداری آب بوده است. دولچه از مشک آب ساخته می‌شد و در زمانی که دولچه کهنه می‌شد توسط دولچه‌دوز تعمیر یا تغییر شکل داده می‌شد.

اجاره خانه در کازرون و راهنمای اجاره سوئیت، آپارتمان و خانه ویلایی برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در کازرون یا اجاره سوئیت، آپارتمان و خانه ویلایی می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *