جاهای دیدنی

جاهای دیدنی کلاردشت | آشنایی با جاذبه های گردشگری کلاردشت

معرفی شهر کلاردشت

کلاردشت از شهرهای استان مازندران است. این شهر به واسطه نزدیکی به کوه، بارندگی‌ و هوای مساعد سرسبز و خرم است. کلاردشت از دریا فاصله زیادی دارد اما جاذبه‌های طبیعی و زیبای این منطقه بکر و چشم‌نواز هستند. سفر به کلاردشت مانند سفر به بهشتی سبز و پر از شگفتی در دشتی وسیع است.

برای آشنایی بیشتر مقاله کلاردشت کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاده کلاردشت عباس آباد

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاده‌های کشور، جاده کلاردشت به عباس‌آباد است. این جاده طبیعت بی‌نظیری دارد و در این جاده مناظر فوق‌العاده‌ای خواهید دید.

جاده کلاردشت به عباس‌آباد همانطور که از نامش مشخص است، کلاردشت را به عباس‌آباد وصل می‌کند. در میان جاده کلاردشت به عباس‌آباد جاذبه‌های بسیاری وجود دارد از جمله روستاهای زیبا و رودخانه‌ها که می‌تواند مکان مناسبی برای کمپ باشد.

جنگل مجل

نمایی از کوهستانی جنگلی، قسمتی از کوهستان جنگل است و قسمتی دشت است

اغلب گردشگرانی که به کلاردشت سفر می‌کنند، می‌دانند که جنگل کلاردشت فاصله زیادی با کلاردشت ندارد. یکی از جنگل های کلاردشت، جنگل مجل است. جنگل مجل در روستایی به همین و در نزدیکی کلاردشت قرار دارد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جنگل مجل به مانند جنگل های دیگر کلاردشت بسیار زیبا و دیدنی است. جنگل بر روی تپه‌های مشرف به روستای مجل در 6 کیلومتری غرب شهر حسنکیف قرار دارد.برای رفتن به جنگل مجل باید به فاصله ۴ کیلومتر از شهر حسنکیف وارد روستای رودبارک شد و آنگاه در محل روستا جاده‌ای به سمت چپ وجود دارد، که به روستای مجل معروف است. در ابتدای جنگل چند ویلا ساخته شده که باعث شده بهترین منطقه ویلایی کلاردشت را داشته باشیم.

جاذبه گردشگری دریاچه ولشت

جاذبه گردشگری دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از آثار طبیعی است که در گودالی بزرگ در ارتفاعات کلاردشت به وجود آمده است. زیبایی این دریاچه و محیط اطرافش بی‌شباهت به بهشت نیست. ولشت به دلیل اینکه در ارتفاعات واقع شده است به راحتی در دسترس نیست. آب شیرین دریاچه باعث شده است که پرندگان مهاجر این مکان را به‌عنوان زیستگاه خود انتخاب کنند. آب دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی تأمین می‌شود. تجربه بازدید از دریاچه ولشت یکی از تجربه‌های ناب و بی‌مثال طبیعت‌گردی است. شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در کلاردشت و نزدیک به دریاچه ولشت در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

اجاره ویلا کلاردشت با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاذبه توریستی یخچال های طبیعی حصارچال

 یخچال های طبیعی حصارچال

علم‌کوه، دومین قله مرتفع ایران، در منطقه کلاردشت واقع شده است. یخچال طبیعی حصارچال از جمله یخچال‌های قله علم‌کوه است. عمر یخچال‌های علم‌کوه به دوره سوم زمین‌شناسی بازمی‌گردد. ویژگی‌های خاص قله علم‌کوه باعث شده است که کوهنوردان از ایران و سایر کشورها برای کوهنوردی و صخره‌نوردی به این منطقه سفر کنند. بزرگ‌ترین یخچال طبیعی کشور در علم‌کوه قرار دارد.

جاذبه توریستی و تفریحی شیرچشمه واحد

تفرجگاه شیرچشمه‌ یک زمین سرسبز با یک رودخانه که وسط آن رد میشود
عکس از پیج اینستاگرام mustseekelardasht

تفرجگاه شیرچشمه‌ واحد یکی از اماکن طبیعی و زیبای کلاردشت است که مقصد بسیاری از گردشگران شده. آب چشمه از دل سنگی سخت در کوه می‌آید و باعث  سرسبزی محیط و زیبایی آن شده است. این چشمه دارای آبی خنک و آشامیدنی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

دهکده مازیچال

دلتان می‌خواهد در اقیانوسی از ابر قدم بزنید؟‌ به دهکده مازیچال در نزدیکی کلاردشت سر بزنید. این ده کوچک و سرسبز، اغلب اوقات پر از مه غلیظ است و به همین علت مقصدی بی‌نظیر برای گردش و تفریح به شمار می‌رود. هوای خنک و مطبوع در جایی که خبری از دود و دم و آپارتمان‌های سر به فلک کشیده نیست، موهبتی الهی است که در حفاظت از آن باید کوشا باشیم. در سفر به مازیچال، گله‌های گاو و گوسفند را از نزدیک خواهید دید و با زندگی روستایی به خوبی آشنا خواهید شد.

عَلَم کوه

علم کوه یکی از کوه‌های بلند رشته کوه البرز است. صعود به این کوهستان خوش قد و بالا، کار هرکسی نیست. اما دامنه‌های آن جان می‌دهد برای اتراق کردن. طبیعت بکر کوهپایه، هوای پاک و کوهستانی، چشمه‌های پر آب و آبشارهای خروشان از جاذبه‌های طبیعی علم کوه به شمار می‌روند.

همچنین اگر اهل کوهنوردی حرفه‌ای هستید و صخره‌نوردی بلدید، قله علم کوه از شما دعوت می‌کند که به دیدارش بروید. فقط یادتان باشد که تجهیزات کوهنوردی همراه داشته باشید و راه صعود به این کوه بلندبالا را دست کم نگیرید.

روستای سیاه بیشه

روستای سیاه بیشه، یکی از زیباترین مناطقی است که در سفر به کلاردشت خواهید دید. این روستا همیشه با مه غلیظ پوشانده شده است و به همین علت نام سیاه بیشه را روی آن گذاشته‌اند. در این روستای خوش آب‌و‌هوا خانه‌ای اجاره کنید تا چند روزی را در دل روستایی سرسبز بگذرانید. جایی که صبح‌ها با نوازش مه صبح‌گاهی از خواب برمی‌خیزید و شب‌ها را با صدای جیرجیرک و قورباغه به پایان خواهید رساند!

کاخ اُجابیت

در دوران پهلوی، کاخی بسیار زیبا و باشکوه در دامنه‌ کوه‌های مشرف به کلاردشت ساخته شده که هنوز هم پابرجا مانده است. معماری این کاخ شما را یاد بناهای اروپایی‌ خواهد انداخت و در داخل آن نیز اشیای قدیمی و عتیقه جذابی یافت می‌شود.

حیاط کاخ نیز بسیار زیبا طراحی شده و به لطف وجود درختانی همچون نراد، محیطی به غایت دلپذیر پدید آمده است. پس اگر گذرتان به کلاردشت خورد، بازدید از این کاخ باشکوه با ۸۰ سال قدمت را از دست ندهید!

روستای هریجان

روستای هریجان جایی نزدیک سیاه‌ بیشه، در کلاردشت قرار دارد. طبیعت این روستا بسیار زیبا و سرسبز است و آب‌و‌هوای مطبوعی هم دارد. هریجان، آبشاری مرتفع و جذاب در دل خود پنهان کرده که راز زیبایی و طراوت این روستا را فاش کرده است. این آبشار زیبا طبیعت اطراف خود را آبیاری می‌کند و عطر گل‌و‌گیاهان تازه را به مشام گردشگران می‌رساند.

تاج آبشار هریجان تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست است و اجازه ورود به بخش بالایی به گردشگران داده نمی‌شود. چراکه حیوانات و جانوران، برای تهیه آب موردنیاز خود به این منطقه می‌آیند و خطر روبه‌رو شدن با حیوانات وحشی وجود دارد. خوب است بدانید که هریجان به معنی سرزمین آریایی‌ها است. در این سرزمین زیبا تا می‌توانید بمانید و روزهای خوش برای خود و عزیزان‌تان بسازید!

روستای کردیچال

یکی دیگر از روستاهای زیبای کلاردشت، کردیچال نام دارد که پر از تپه‌های سرسبز و کوه‌های سبزپوش است. در این روستا قدم بزنید تا عطر علف‌های تازه مشام‌تان را پر کند، به دشت‌ها چشم بدوزید تا از آرامش گله گوسفندان حظ ببرید و در هوای مطبوع آن نفس بکشید که مثل این هوا را در شهر پیدا نخواهید کرد.

روستای کردیچال در همه فصل‌های سال خنک است، پس در سفر به این منطقه لباس گرم بپوشید. بهترین زمان برای دیدن زیبایی‌های این روستا نیز اردیبهشت ماه است.

تپه کلار

در شرق کلاردشت، تپه باستانی کلار قرار دارد که قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد مسیح می‌رسد. آثار به‌دست آمده از این تپه نشان می‌دهد که شهری قدیمی در این موقعیت جغرافیایی وجود داشته است. تپه کلار در فهرست آثار ملی هم قرار دارد و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن، جذاب خواهد بود.

کلاردشت تا دریا

در معرفی کلاردشت باید بیان شود که این منطقه زیبا در غرب استان مازندران قرار دارد و نکته جال آن این است که کلاردشت ساحل دریا ندارد اما برای رفتن به دریای خزر از کلاردشت دو مسیر وجود دارد. یک مسیر از آزادراه چالوس است که از مرزن‌آباد می‌گذرد. مسیر دیگر از جاده کلاردشت عباس‌آباد است. این مسیر در حدود نیم ساعت است و بسیار جاده زیبایی می‌باشد. دریای کلاردشت تنها از این دو مسیر در دسترس است که به انتخاب خود می‌توانید یک مسیر را طی کنید.

سخن آخر

فاصله تهران تا کلاردشت در حدود 190 کیلومتر است. یعنی بعد از سه ساعت و نیم رانندگی از تهران به کلاردشت خواهید رسید. جاده چالوس بهترین مسیر برای رفتن از تهران به کلاردشت است.

برای رسیدن به کلاردشت از جاده چالوس، قبل از رسیدن به چالوس دو راهی به سمت کلاردشت را خواهید دید. در این دو راهی به سمت کلاردشت برانید. البته تنها مسیر تهران به کلاردشت، جاده چالوس نیست، برای رسیدن به کلاردشت می‌توانید از جاده هراز نیز استفاده کنید.

3.9/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *