شهرها

معرفی جاهای دیدنی خدابنده استان زنجان

معرفی جاهای دیدنی خدابنده

خدابنده شهری تاریخی و کوهستانی است که در جنوب استان زنجان قرار دارد و به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا در فصل زمستان بسیار سرد است. آثار تاریخی متعددی در این شهر خدابنده وجود دارد که خبر از قدمت زیاد آن می‌دهند. به‌طور مثال سفالینه‌های قرمز رنگ سلطان‌آبادی، که در تپه نور‌آباد قرار دارند، رونق اقتصادی و فرهنگی این منطقه را در قرن هفتم و هشتم هجری قمری نشان می‌دهند. قبل از سفر به شهرستان خدابنده و به‌منظور آشنایی با جاذبه‌های گردشگری خدابنده و جاهای دیدنی خدابنده با خواندن این مطلب همراه ما باشید.

معرفی جاهای دیدنی خدابنده
عکس از گوگل

دریاچه سد کرسف

سد کرسف یا سد امیر از سدهای وزنی است که در مسیر رود شور، یکی از شاخه‌های رود قزل‌اوزن، در شهر خدابنده ساخته شده. براساس سفال‌هایی که در این منطقه به‌ دست آمده کارشناسان احتمال داده‌اند که زمان ساخت این سد مربوط به دوره ساسانیان است و در دوره قاجار مرمت شده. دریاچه پشت سد طبیعت اطراف را به مکانی سرسبز و خرم تبدیل کرده و محیط مناسبی را برای استراحت و تفریح گردشگران پدید آورده است. در نزدیکی این سد بقایای شکارگاه امیر جهانشاه خان افشار، بزرگ ایل افشار، قرار دارد که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به‌ حساب می‌آید.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در خدابنده و نزدیک به دریاچه سد کرسف در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دریاچه سد کرسف
عکس از گوگل

مسجد جامع سجاس

مسجد جامع سجاس بنایی ارزشمند و تاریخی در استان زنجان و شهر خدابنده است که در ابتدای قرن پنجم هجری قمری ساخته شده. در این مسجد چهار کتیبه ارزشمند وجود دارد کتیبه ساقه گنبد با خط نسخ، کتیبه فیلپوش‌ها با خط ثلث و کتیبه دیگری که متن سوره تبارک را با آن نوشته‌اند زیر کتیبه فیلپوش‌ها قرار دارد که با عرض پنجاه متر دورتادور مسجد را زینت داده است.

مسجد جامع سجاس
عکس از گوگل

زرین غار

زرین غار که به نام‌های زرین رود، زرین آباد و دودزا معروف است در پی وقوع زلزله‌ای، که در سال ۱۳۸۴ در استان زنجان رخ داد، توسط مردم کشف شد. این غار از نوع غارهای خشکی است که در طول آن چند دریاچه ، چشمه‌های آب سرد و قندیل‌هایی در حال رشد وجود دارند. این غار چند طبقه دارد که تا کنون فقط دو طبقه از آن به همراه تونل‌های فرعی متعددی شناسایی شده‌اند . با توجه به مسیرهای صعب‌العبور و دهلیزهای خطرناکی که در این غار وجود دارد ورود به آن نیازمند تجهیزات کامل غارنوردی است.

زرین غار
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر خدابنده

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در خدابنده و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.1/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *