شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری خرمشهر

معرفی جاذبه های گردشگری خرمشهر

خرمشهر شهری آشنا و شناخته‌شده است که در استان خوزستان قرار دارد. این شهر در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد دلیری مردم خونگرم جنوبی بود و با استقامتی که در طول جنگ داشت به شهر خون و قیام معروف شد. موزه جنگ خرمشهر یادآور سال‌ها تلاش و استقامت مردم این منطقه است که هنوز می‌توانید خاطرات جنگ را در قالب عکس و مجسمه مشاهده کنید. این موزه در خیابان امام خمینی خرمشهر نزدیک به پل فلزی قرار دارد.

شاید این شهر بیشتر به این دلیل که در دل جنگ بود شهرت پیدا کرده است اما جاذبه‌های دیدنی خرمشهر، که کم هم نیستند، می‌توانند این شهر را به یکی از مقصدهای گردشگری جنوب ایران تبدیل کنند. رودخانه کارون و مسجد جامع خرمشهر از جاهای دیدنی این شهرند. برای سفر به این شهر می‌توانید با اجاره روزانه خانه در اهواز در نزدیکی این شهر زیبا اقامت کنید و با خیال راحت از گردش در خرمشهر لذت ببرید.

در زمان سفر به خرمشهر می‌توانید با جاهای دیدنی آن آشنا شوید اما پیش از آن، با خواندن این متن تعدادی از دیدنی‌های این شهر را بیشتر بشناسید.

جاذبه های گردشگری خرمشهر
عکس از گوگل

اسکله قایقرانی یکی از جاهای دیدنی خرمشهر

یکی از اتفاق‌های خوبی که در شهرستان خرمشهر افتاد ساخته شدن اسکله تفریحی روی رود کارون بود. در حال حاضر این اسکله محل مناسبی برای تفریحات آبی و گذراندن اوقات فراغت ساکنان این شهر و گردشگران است. در حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در این اسکله قرار دارند و آماده خدمت‌رسانی به گردشگران‌اند.

این مکان زیبا در منطقه کوت شیخ و بلوار ساحلی بایندر خرمشهر قرار دارد. بازارهای خرمشهر نیز مکان‌های مناسبی برای تهیه سوغاتی از این شهرند.

اسکله خرمشهر جاهای دیدنی خرمشهر
عکس از گوگل

قصر فیلیه از دیدنی های خرمشهر

قصر فیلیه یکی از بناهای تاریخی خرمشهر بود که در سال ۱۹۱۷ به دستور شیخ خزعل، حاکم خوزستان، توسط معماران شیرازی و اصفهانی بنا شد. این کاخ که در نزدیکی رود فیلیه قرار داشت یکی از مکان‌هایی بود که مردم برای بازدید از آن روزانه به آنجا رفت و آمد می‌کردند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

این بنا را در سال‌ ۱۳۵۵ مرمت کردند و در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد اما در سال ۱۳۸۹ به دلایل نامعلومی تخریب شد.

قصر فیلیه مکان های دیدنی خرمشهر
عکس از گوگل

تالاب ناصری

یکی از جاذبه‌های دیدنی خرمشهر تالاب ناصری است که در فاصله ۱۶ کیلومتری این شهر قرار دارد و با نام‌های نیشکر و تالاب خرمشهر نیز شناخته می‌شود. این تالاب که در حدود ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد از تخلیه آب زمین‌های کشاورزی به‌ وجود آمده و از تالاب‌های انسان‌ساخت است.

تالاب نیشکر محل مناسبی برای پرنده‌نگاری و ماهیگیری است. در این تالاب پرندگانی مثل گیلار، تنجه، سرسبز و فیلوش زندگی می‌کنند.

اگر شما قصد ماهیگیری در تالاب خرمشهر را داشتید منتظر باشید تا ماهی‌هایی مثل بیاح، شانک، شلج، بوشلمبو و یا حتی میگو و خرچنگ صید کنید.

تالاب ناصری مکان های دیدنی خرمشهر
عکس از گوگل

جزیره مینو

نام جزیره مینو پای ثابت فیلم‌های جنگی سینمای دفاع مقدس است و اگر به این جزیره بروید نخل‌های سوخته را می‌بینید که از دوران جنگ تاکنون به‌ جا مانده‌اند. این جزیره بین خرمشهر و آبادان قرار گرفته است و شهر کوچکی به نام مینو داخل آن قرار دارد. وجود درختان نخل و رودخانه‌ها این جزیره را به زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر تبدیل کرده‌ است.

شهر مینو محل سکونت عرب‌های ایران است و زبان رایج در این منطقه عربی است.

اگر علاقه دارید خرمشهر را از نزدیک ببینید می‌توانید با اجاره روزانه خانه در آبادان از اتاقک به‌راحتی به این شهر دسترسی داشته باشید و با خیال آسوده شهر را بگردید.

خرمشهر
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

4.7/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *