جاهای دیدنی

جاهای دیدنی لاهیجان | گردشی در سرسبزی گیلان

چای در فرهنگ ما جایگاه و ارزش خاصی دارد تا جایی که اگر جلو عشاق آن در موردش بی‌احترامی کنید یا کوچک جلوه‌اش دهید، حسابی از دستتان دلخور می‌شوند. این گیاه دوست‌داشتنی نه‌تنها در ایران بلکه در جهان بی‌شمار خاطرخواه دارد که کار را به‌جایی کشانده‌اند که یک روز در سال به عنوان روز چای نام‌گذاری شده است.

شاید با خواندن چند خط بالا، کمی سردرگم شوید و پیش خودتان فکر کنید من که می‌خواستم مقاله‌ای درباره جاهای دیدنی لاهیجان بخوانم، پس چرا تا الآن فقط در مورد چای حرف زده‌اند؟ باید بگویم در حال خواندن مقاله درستی هستید و شما اشتباه نکرده‌اید، اما لاهیجان و چای با یکدیگر پیوند دیرینه‌ای دارند و بر اساس بعضی روایت‌ها اولین بوته چای در ایران در شهر لاهیجان کاشته شده است. من هم دلم خواست به عنوان یک طرفدار دوآتشه چای این نوشیدنی محبوب که مثل صحبت با یک دوست خوب یا یک روانشناس کار بلد حال آدم را خوب می‌کند، مقدمه مقاله‌ام را در مورد نقش مهم لاهیجان در تولید چای بنویسم.

حالا هم دیگر سرتان را درد نمی‌آورم، یک لیوان چای اصیل لاهیجان با طعم گس و دوست‌داشتنی‌اش دم کنید که می‌خواهم شما را با روی دیگر این شهر زیبا آشنا کنم.

درباره لاهیجان

لاهیجان از شهرهای زیبای استان گیلان و مقصد محبوب گردشگران به شهرهای شمالی است. شهری که به شهر چای ایران معروف است و به نظر من بهتر است لقب یاقوت ایران به لاهیجان داده شود. شهری که کلوچه‌هایش کامتان را شیرین می‌کند و ترکیب طعم آن با چای، قدرتی ماورایی برای خلق آرامش آن‌هم در یک عصر دل‌انگیز دارد.

 سفر به شهر لاهیجان، سفر به دل زیبایی‌ها است. اگر دوست دارید چند روزی را در طبیعت چشم‌نواز این شهر و در یک سوئیت ارزان و مبله در لاهیجان خوش بگذرانید می‌توانید با اجاره سوئیت در لاهیجان با قیمت مناسب از اتاقک سفری جذاب را شروع کنید.

خب دیگر، از چای و کلوچه گفتم و به نظرم کافی است، برویم سراغ معرفی جاهای دیدنی لاهیجان.

برای آشنایی بیشتر مقاله لاهیجان کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاذبه گردشگری شیطان‌ کوه

 کوهی پوشیده از درخت رو به روی دریاچه ای مصنوعی

شیطان‌کوه از جاذبه‌های گردشگری معروف لاهیجان است. این کوه در سراسر ایران شناخته شده است و در تمام روزهای سال پذیرای گردشگران بی‌شماری است. محوطه کوهستانی شیطان‌کوه که در قدیم به شاه‌نشین معروف بوده، به تنهایی چندین جاذبه‌ گردشگری دارد که می‌تواند خاطرات زیبایی در ذهن شما ثبت کند. آبشار شیطان‌کوه، استخر‌ شیطان‌کوه و بام سبز لاهیجان شیطان‌کوه را به مقصدی دل‌فریب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

آیا می‌دانید این کوه به چه دلیلی به این نام مشهور شده است؟ برای پی بردن به این واقعیت انکار شده شیطان کوه لاهیجان یا قلمرو شیطان را از دست ندهید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

آبشار شیطان‌کوه

آب در حال جاری شدن از روی کوه آبشاری به نام شیطان کوه

آبشار شیطان‌کوه از بدنه کوه به سمت پایین می‌ریزد و یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان است. در کنار این آبشار یک راه پلکانی با بیش از ۷۵۰ پله وجود دارد که از ابتدای کوه شروع می‌شود و به بام سبز می‌رسد. اگر تا به حال تجربه پله نوردی کنار آبشار نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً در سفر به لاهیجان از این آبشار دیدن کنید. البته بهتان گفتم 750 پله دارد، پس بعداً نیایید بگویید چه قدر زیاد بود، کفشم خوب نبود، خسته شدم و …

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بلوار خلیج‌فارس، میدان خلیج‌فارس، آبشار شیطان کوه

جاذبه توریستی تالاب سوستان

تالاب سوستان و درختان اطراف آن

تالاب سوستان یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در لاهیجان است. تالاب سوستان مانند تالاب امیر‌کلایه آب شیرین دارد. این تالاب در زمستان و پاییز بسیار پرآب است. آب شیرین، اقلیم معتدل، دسترسی مناسب، مناظر فوق‌العاده و محوطه سرسبز این تالاب باعث شده‌اند که طرفداران طبیعت حسابی از تماشای آن لذت ببرند.

زیبایی خیره‌کننده تالاب به همراه آرامش و سکوت محل برای گردشگران خاطره‌ای آرام‌بخش را به ارمغان می‌آورد. سوستان همچون تالاب‌های دیگر زیستگاه مناسبی برای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. تالاب سوستان در فصل‌های مختلف سال رنگ و جلوه‌ای خارق‌العاده به خود می‌گیرد. پس دوربین عکاسی را فراموش نکنید و اگر هم دوربین ندارید، اشکالی ندارد فقط گوشی موبایلتان را شارژ کنید که قرار است در کنار این تالاب و محوطه جذاب آن عکس‌های زیادی بگیرید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، چهارخانه سرخ، کوهپایه شانزدهم

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تله‌کابین احرار

تله کابین و منظره شهر از داخل آن

تله‌کابین لاهیجان از جاذبه‌های تفریحی مدرن در این شهر است که در سال 1384 بر فراز ارتفاعات لاهیجان ساخته شد. مسیر حرکت این تله‌کابین از بام سبز شروع می‌شود و تا قله تاج‌خروس ادامه دارد. تله‌کابین احرار ۲ ایستگاه و ۳۳ کابین دارد و مسیر آن نسبت به مسیر تله‌کابین نمک‌آبرود کمتر است؛ اما پیشنهاد می‌کنم اگر فرصتش را دارید حتماً سوار تله‌کابین شود. چون می‌توانید حین تله‌کابین سواری چشم‌انداز زیبایی از مناظر سرسبز، سقف‌های شیروانی رنگارنگ خانه‌ها و زمین‌های زراعی داشته باشید که تجربه‌ای لذت‌بخش در سفر است. همچنین می‌توانید از امکانات رفاهی مانند رستوران، کافه، وسایل بازی، غرفه‌های خوراکی، صنایع‌دستی و پارکینگ مجموعه هم استفاده کنید.

 این امکانات فرصت خوبی است تا دیگر بهانه‌ای برای سایر همسفران که علاقه‌ای ندارند سوار تله‌کابین شوند یا می‌ترسند وجود نداشته باشد.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز گیلان

چی‌ چی ‌نی‌ کوتی، نگین سبز لاهیجان

نمای از بالای یک روستا، خانه و طبیعت اطراف آن

روستای سرسبز و بکر چی‌چی نی‌کوتی (به معنی لانه گنجشک) یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است. شمال ایران مناطق سبز و دست‌نخورده زیادی دارد اما روستای چی‌چی نی‌کوتی به معنای واقعی بکر است آن هم به این خاطر که از شکار در امان مانده است. بکر بودن این منطقه در حدی است که امکان دارد در طول پیاده‌روی در جنگل‌های روستا حیواناتی مثل خرس قهوه‌ای، خوک خاکستری، شغال و کفتار را ببینید. به نظر من که تماشای این حیوانات در کنار طبیعت بی‌نظیر روستا، تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد است اما اگر می‌ترسید یا ترجیح می‌دهید وارد حریم خصوصی آن‌ها نشوید، حواستان به اطراف باشد یا اصلاً نروید!

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، جاده سادات‌محله به سمت روستای چوشل، روستای آزارستان، روستای چی چی نی کوتی

بقعه شیخ زاهد گیلانی، گنبد فیروز‌ه‌ای لاهیجان

بنایی با گنبدی معبد مانند به رنگ آبی و در پایین آن شیوانی چوبی

اسم شیخ زاهد گیلانی که می‌آید، من یاد بیژن نجدی و علاقه وافرش به این شخص بزرگ می‌افتم. این علاقه به‌قدری بود که این شاعر بزرگ را در کنار شیخ زاهد دفن کرده‌اند.

بقعه شیخ زاهد گیلانی محل دفن شیخ تاج‌الدین ابراهیم ملقب به شیخ زاهد گیلانی از عارفان و درویش‌های مشهور 2 قرن قبل است. قرار گرفتن این بقعه در منطقه‌ای سرسبز و زیبا در دل لاهیجان، جذابیت آن را چند برابر کرده است. بقعه شیخ زاهد یکی از جاهای دیدنی و تاریخی لاهیجان است که به‌محض ورود، جذب ظاهر و بنای آرامگاه می‌شوید. به‌احتمال‌زیاد تابه‌حال معماری مشابه معماری که در ساخت بقعه تاریخی شیخ زاهد به کار گرفته‌شده ندیده‌اید.

گنبد فیروزه‌ای این بقعه تعریف شما را از گنبدهایی که تا به حال دیده‌اید به هم می‌ریزد. گنبدهایی که بر فراز مساجد و بناهای تاریخی ایران دیده می‌شود، همه حالت گرد و منحنی دارند؛ اما گنبد بقعه شیخ زاهد از چندضلعی‌های مختلف تشکیل شده است. برای رسیدن به این بقعه باید در مسیری سنگ‌فرش شده پیاده‌روی کنید. پس یادتان باشد که کفش مناسب بپوشید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، محله صاحب‌الزمان، بلوار خلیج‌فارس، خیابان شیخ زاهد

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

مسجد اکبریه لاهیجان

مسجد اکبریه، مسجدی با دیوار خای آجری و قدیمی

مسجد اکبریه یکی دیگر از جاهای تاریخی شهر لاهیجان است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این مسجد از آثار ارزشمند و کهن ایران است که در شهر لاهیجان واقع‌شده و یادآور روزگاران قدیم است. با توجه به سنگ‌نبشته‌ی مسجد اکبریه، ساخت این مسجد به سال 1239 هجری قمری و زمان حکومت فتحعلی شاه برمی‌گردد.

بر اساس کتیبه‌ای که در شبستان اصلی مسجد اکبریه لاهیجان پیداشده، این مسجد در دوران «فتحعلی‌شان قاجار» به دست «علی‌اکبر خان»، مجدداً ساخته شده است. در این کتیبه ۲۱ بیت شعر هم نوشته‌شده که متن آن در کتاب «از آستارا تا استرآباد» موجود است.

در گذر زمان بخش‌های مختلفی به این مسجد اضافه‌شده و به همین خاطر تفاوت معماری بخش‌های مختلف بنا مثل تزئینات بیرونی این مسجد، آونگ‌ها و. با سایر قسمت‌ها قابل‌توجه است. مسجد اکبریه امروز شامل 3 بخش می‌شود:

  • مناره‌های باقیمانده از قرن چهارم هجری قمری
  • وضوخانه، شبستان رواق و دهلیزهای ضلع شمالی باقی‌مانده از دوره صفوی
  • شبستان ضلع جنوبی، چند اتاق در حیاط شرقی برای آموزش طلاب که در دوره قاجار ساخته‌شده

معماری و آذین‌بندی‌های این مسجد بسیار تماشایی است و حتماً شما را به وجد می‌آورد. پس بازدید از مسجد اکبریه را در برنامه‌ی سفرتان قرار دهید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کاشف، خیابان محمد کریم

برای اجاره ویلا و سوئیت در لاهیجان، به سایت اتاقک مراجعه کنید.

آرامگاه کاشف السلطنه (موزه‌ تاریخ چای)

مقبره بلند و سنگی آرامگاه کاشف السلطنه

این قسمت مخصوص عشاق چای مثل خودم است، چون به نظر من وظیفه هر طرفدار دوآتشه‌ای است که به مزار اولین کسی که چای را وارد ایران کرد برود و به او ادای دین کند. این شخص کسی نیست چون کاشف السلطنه بزرگوار.

محمد میرزا کاشف السلطنه به عنوان یکی از مشروطه خواهان دوران قاجاریه و پهلوی، در سال ۱۲۴۴ متولد شده بود. او اولین نفری بود که به کشت چای در ایران پرداخت؛ به همین خاطر هم از او با نام پدر چای ایران یاد می‌شود. کاشف السلطنه برای آوردن چای و وسایل مربوط به آن از هندوستان و بعد کاشت بذر چای، تلاش‌های زیادی کرد. او بر اساس وصیتی که کرده بود، پس از مرگش در سال ۱۳۰۷، بر بلندترین نقطه لاهیجان در آن دوره دفن شد.

اگر بخواهیم از موزه چای دیدن کنیم باید سراغ آرامگاه محمد میرزا قاجار قوانلو، پسر بزرگ اسدالله میرزا نایب‌السلطنه برویم که از مقام‌داران دوران قاجاریه بود. این آرامگاه روی تپه‌های چای شهر لاهیجان ساخته‌شده و حالا به موزه تاریخ چای تبدیل شده است.

این موزه از جذاب‌ترین نقاط گردشگری شهرستان لاهیجان است که اول به‌عنوان آرامگاه کاشف السلطنه مورد بازدید قرار می‌گرفت، ولی با گذر زمان و با تکمیل ساختمان نیمه‌کاره‌ی مجاور آرامگاه، در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و به‌عنوان موزه تاریخ چای ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 موزه تاریخ چای یک سالن اصلی دوطبقه، یک برج و 2 فضای اداری شمالی و جنوبی دارد. طبقه همکف از سالن اصلی بنا، به اسناد و مدارک مرحوم کاشف السلطنه و وسایل مربوط به چای و چای نوشی اختصاص داده‌شده و طبقه دوم هم شامل ویترین‌ها و اقلام مردم‌شناسی است.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان هاشمی نژاد

برای اجاره ویلا، اجاره خانه، اجاره آپارتمان و اجاره سوئیت در استان گیلان به این بخش از سایت بروید.

بام سبز لاهیجان

منطقه ای مرتفع که از آنجا کل شهر و ساختمان ها پیداست به نام بام سبز لاهیجان

بام سبز شهر لاهیجان یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی این فهرست است. بام سبز لاهیجان در بالای شیطان کوه قرار دارد و چشم‌به‌راه گردشگران خوش‌ذوق ایرانی است. آب‌وهوای معتدل و مناسب، چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر لاهیجان و طبیعت بکر، این منطقه را به مکانی بسیار تماشایی و فوق‌العاده تبدیل کرده است.

به خاطر محبوبیت و استقبال گردشگران امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در این منطقه وجود دارد. برای نمونه پله‌های سیمانی که در مسیر شیب‌دار قرار گرفته، تله‌کابین شهر لاهیجان، رستوران، کافه و … چند نمونه از معروف‌ترین امکانات این منطقه است.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بخش بالایی شیطان کوه

برای اجاره ویلا، اجاره خانه، اجاره آپارتمان و اجاره سوئیت در شهر سیاهکل، از شهرهای نزدیک به لاهیجان، به این بخش از سایت بروید.

پارک جنگلی میر صفا

پارکی با چمن و درختان و شمشماد های شکل گرفته شده در یک روز بارانی

پارک‌های جنگلی گزینه‌ی خوبی برای استراحت و گذراندن وقت با خانواده هستند. اگر در سفر به لاهیجان به دنبال یک پارک جنگلی باصفا می‌گردید، می‌توانید به پارک جنگلی میر صفا بروید.

این پارک جنگلی پر از درختان بلندقامت و سرسبز و آلاچیق‌های خوش‌ساخت و دنجی است که برای گذراندن وقت و استراحت ایدئال هستند. اگر خواستید مدتی را درجایی نشسته و خستگی‌تان را در کنید، پیشنهاد من پارک جنگلی باصفای میر صفا است.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان هاشمی نژاد، خیابان خرمشهر، خرمشهر هشتم

استخر لاهیجان

استخری بزرگ و روباز در خیابان در کنار آن که ماشین هایی در حال گذر هستند و تعدادی ماشین پارک شده

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر لاهیجان که می‌تواند در گروه زیباترینِ آن‌ها هم قرار بگیرد، استخر لاهیجان است. این استخر در دامنه شیطان کوه و در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد. استخر لاهیجان در زمینی به وسعت 17 هکتار و با عمق 4 متر واقع شده که در روزگاران قدیم به‌عنوان منبع تأمین آبیاری شالیزارهای برنج مورد استفاده قرار می‌گرفت.

یک استخر بزرگ که به دست درختان احاطه‌شده، به بخش‌های گوناگون شهر دسترسی دارد و تاز یک جزیره‌ی کوچک هم دارد، بدون شک انتخاب خوبی برای وقت‌گذرانی و لذت بردن از سفر است. جزیره‌ی کوچکی که دل این استخر قرار دارد، با یک پل سیمانی به بخش جنوبی استخر پیوند خورده و زیبایی منطقه را بیشتر کرده است.

این منطقه‌ی زیبا از لاهیجان به دستور شاه‌عباس صفوی ساخته‌شده و از دوران کهن میزبان مسافران گوناگون بوده است، پس به‌نوعی یک جای تاریخی هم به حساب می‌آید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، محله مطهری، بلوار امام رضا، میدان خزر

برای اجاره ویلا، اجاره خانه، اجاره آپارتمان و اجاره سوئیت در شهر دیلمان، از شهرهای نزدیک به لاهیجان، به این بخش از سایت بروید.

پل خشتی لاهیجان

پلی با معماری قدیمی و اجر های قرمز رنگ

پل خشتی یکی دیگر از یادگاری‌های دوران قدیم ایران در شهر لاهیجان است. این پل در غرب شهرستان، در محله‌ی پردسر قرار دارد و قدمت آن به دوره‌ی حکومت کیاییان برمی‌گردد.

این اثر در سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و سال‌ها است که گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. پل خشتی لاهیجان روی رودخانه‌ی سیم‌رود یا سیم‌جو قرار گرفته و از مصالحی مانند آجر قرمز، آهک و ساروج ساخته شده است.

درازای این پل ۵۰ متر، پهنای آن ۵/۴ متر و بلندی آن نیز به ۱۱ متر می‌رسد. از ویژگی‌های این پل می‌توان به 5 چشمه و 2 دهنه‌‌ی بزرگ اصلی آن اشاره کرد که چشمه‌ی میانی از چشمه‌های دیگر بزرگ‌تر بوده و با طاق جناغی و سیل برگردان‌هایی در اطراف پل به نمایش گذاشته شده است. تماشای این اثر تاریخی، حس شکوه و غرور را در شما برمی‌انگیزد پس اگر طرفدار بازدید از جاهای تاریخی هستید، حتماً از این پل خشتی دیدن کنید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان مطهری

مسجد جامع لاهیجان

مسجدی با کاشی کاری های آبی رنگ در سر در خود

مسجد جامع شهر لاهیجان مثل سایر مسجد جامع‌های ایران، از زیبایی‌های ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب خوبی برای گردشگران خواهد بود.این مسجد یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان است که کنار اثر تاریخی بقعه چهار پادشاهان قرار گرفته و ساخت آن به دوران کیاییان و سال 893 هجری قمری برمی‌گردد.

مسجد جامع شهر لاهیجان سرگذشت جالبی داشته و بعد از بازسازی‌های گوناگون، اکنون به نقطه گردشگری مناسبی برای این شهر تبدیل شده است. اگر می‌خواهید به فضایی معنوی و باصفا پا بگذارید، حتماً از این مسجد کهن دیدن کنید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان انقلاب، خیابان کاشف غربی

بقعه چهار پادشاهان

بقعه یا مسجد چهار پادشاهان یا چهار پادشاه یکی از آثار تاریخی شهر لاهیجان و آرامگاه چهار تن از شاهان کیایی است. این بقعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و میزبان گردشگران برای بازدید از یک مکان تاریخی است.

این مکان در ابتدا مرقد سید خور کیا بود و آرامگاهی که برای او ساخته شد به مسجد جامع هم راه داشت. پس از مرگ سید علی کیا، در طرف چپ آن حجره، حجره‌ای دیگر ساختند و وی را به خاک سپردند. پس از آن رضا کیا، پسر سید علی کیا را در کنار پدرش دفن کردند و چون در همان روز سید رضی کیا پادشاه گیلان فوت کرده بود، او را هم در همان حجره به خاک سپردند.

به خاطر وجود آرامگاه سید رضی کیا، پادشاه گیلان و سه پیشوای دینی که آن‌ها را هم پادشاه می‌نامیدند، این مکان با نام چهار پادشاه شناخته شد.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان انقلاب، خیابان کاشف غربی، میدان وحدت

حمام گلشن لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای تاریخی ایران است، پس جای تعجبی ندارد که آثار کهن بسیاری در این شهرستان دیده می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی شهر لاهیجان حمام گلشن است که متعلق به دوران قاجار بوده و در سال 1334 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این حمام در زمان حکومت فتحعلی شاه و روبه‌روی مسجد جامع و بقعه چهار پادشاهان ساخته شد.

حمام گلشن در گذشته خزینه‌ها و حوضچه‌های فراوانی داشت ولی به دلیل گسترش خیابان و شهر، حالا فقط نیمی از آن باقی‌مانده و یادآور معماری کهن و جذاب قاجاریه است. برای ساخت این حمام از مصالحی مانند گل آهک، ساروج و آجر قرمز بومی استفاده‌شده که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌روند.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان انقلاب، خیابان کاشف غربی، میدان وحدت

بازار سنتی لاهیجان

بازاری در محوطه باز با غرفه های گوناگون

به‌ نظر من بازارهای سنتی شهرهای شمالی با حال‌وهوای متفاوت، رنگ، بو و مزه‌های مختلف، به همراه سوغاتی‌های ویژه‌ی شهرها یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی به حساب می‌آیند.

بازار سنتی شهر لاهیجان بهترین مکان برای خرید موارد روزمره مردم بومی لاهیجان است و برای گردشگران هم می‌تواند هم فال باشد هم تماشا، یعنی هم از گشت‌وگذار در یک بازار سنتی و تماشای زندگی مردم لاهیجان لذت ببرند هم سوغاتی و خوراکی‌های مختلف برای خودشان و دوستانشان تهیه کنند.

در این بازار می‌توانید انواع مواد غذایی محلی، سبزی‌های خوش عطر، تخم‌مرغ و ماهی‌های ویژه‌ی لاهیجان و همچنین زیتون فوق‌العاده‌ی این شهر را پیدا کنید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کاشف غربی

تالاب بین‌المللی امیرکلایه

اسکله ای چوبی منتهی به تالاب و خورشید در حا غروب کردن ، دو کلبه کوچک در دور دست ها دیده می شود

در ناحیه شمالی لاهیجان یکی دیگر از تالاب‌های دیدنی استان گیلان قرار گرفته است. این تالاب وسعتی حدود 1230 هکتاری و عمقی نزدیک به 2 متر دارد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تالاب امیرکلایه که آن را با سایر تالاب‌ها متفاوت کرده، آب شیرین آن است که با توجه به نزدیک بودنش به آب دریا، بسیار عجیب است. همچنین گیاهان و جانوران گوناگون و بسیاری در این تالاب دیده می‌شوند که ارزش طبیعی و زیست‌محیطی آن را بیشتر می‌کنند.

از پوشش گیاهی ویژه‌ی این تالاب می‌توان به وجود پسته دریایی، لاله تالابی و نیلوفرهای آبی اشاره کرد که هر جایی نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

شما با رفتن به این منطقه می‌توانید با طبیعت بکر و مسحورکننده، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا و همچنین جانورانی مانند پرندگان مهاجر و ماهی‌های مختلف روبه‌رو شوید. اگر از عاشقان طبیعت و حیات‌وحش هستید، این تالاب زیبا و خاص را فراموش نکنید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، جاده کنارگذر چمخاله به کیاشهر

منطقه شیخانبر

منطقه ای بسیار سرسبز با کوه هایی پوشیده از درخت

آخرین مورد از جاهای دیدنی شهر لاهیجان روستای شیخانبر است که در 3 کیلومتری جاده لاهیجان به لنگرود قرار گرفته و به دست کوه‌های سرسبز و پر از درخت احاطه‌شده است.

این منطقه در دوره‌ی صفویه ساخته‌شده و نه‌تنها جاذبه‌ای طبیعی و سرسبز به شمار می‌رود، بلکه یادگاری‌های کهن و تاریخی هم دارد. پس بازدید از این منطقه هم به مذاق طبیعت دوستان خوش خواهد آمد و هم انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و پادشاهی گذشته‌ی ایران خواهد بود.

آب‌وهوا و پوشش گیاهی این روستا بسیار دل‌چسب و لذت‌بخش است. پیشنهاد می‌کنم اگر تابه‌حال از این منطقه دیدن نکرده‌اید، دست‌کم یک‌بار به آن سفر کنید و خاطرات خوشی برای خودتان رقم بزنید.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، 3 کیلومتری جاده لاهیجان به لنگرود، روستای شیخانبر

اجاره ویلا در لاهیجان گیلان ارزان و راهنمای اجاره خانه، سوئیت و آپارتمان مبله برای اقامت

اتاقک برای شما پیشنهاد ویژه‌ای دارد. برای اجاره ویلا در لاهیجان گیلان ارزان می‌توانید از طریق سایت اتاقک برای اجاره ویلا، سوئیت یا آپارتمان اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ موردنظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

سخن آخر

در این مقاله بیش از 15 تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان را معرفی کردم. اگر خواستید به لاهیجان سفر کنید، خودتان را برای تماشای حجم زیادی از زیبایی در کنار بقایای آثار تاریخی آماده کنید.

اقامت دل‌چسبی برای شما آرزو می‌کنم و فراموش نکنید به‌عنوان سوغاتی چای و کلوچه لاهیجان را حتماً با خودتان بیاورید. آن‌هم به مقدار زیاد!

سؤالات متداول

بازار سنتی لاهیجان کجاست؟

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، 3 کیلومتری جاده لاهیجان به لنگرود، روستای شیخانبر

تله‌کابین لاهیجان کجاست؟

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز گیلان

معروف ترین جاهای تاریخی لاهیجان کدامند؟

مسجد جامع لاهیجان، بقعه چهار پادشاهان، حمام گلشن، پل خشتی

4.6/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *