شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد

لامرد کجاست؟ معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد

شهر لامرد در جنوب استان فارس قرار دارد. آب‌و‌هوای این شهر گرم و خشک است. سفر به شهر لامرد و آشنایی با فرهنگ مردم این شهر تجربه‌ای جدید خواهد بود. باغ‌ها، تنگه‌ها، چشمه‌ها، آسیاب‌ها، سنگ‌نوشته‌ها و دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد را تشکیل داده‌اند.

جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد
عکس از گوگل

روستاهای لامرد و رودخانه مهران

رودخانه مهران از ارتفاعات کوه‌سیاه و شمال کوه گاو‌بست سرچشمه می‌گیرد. این رود فصلی است و فقط در فصل‌های بارندگی جریان دارد. آب رودخانه مهران شور است. رودخانه پس از عبور از شهرستان لامرد به سمت بندر خمیر می‌رود و به خلیج فارس سرازیر می‌شود. این رودخانه و روستاهای لامرد می توانند انتخابی عالی برای گشت و گذار در طبیعت منطقه باشند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در لامرد و نزدیک به رودخانه مهران در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

شهر لامرد
عکس از گوگل

جاذبه تاریخی نقش برجسته سراب بهرام

نقش برجسته بهرام متعلق به دوران ساسانی است. تصویر حک شده در این نقش برجسته منسوب به بهرام دوم، پادشاه ساسانیان، است. در این نقش برجسته بهرام در حالی‌که شمشیر خود را در زمین فرو برده و در دو طرفش دو نفر به نشانه احترام انگشتان خود را به طرف بالا نگه داشته‌اند را می‌توانید مشاهده کنید. سراب بهرام نام محلی است که نقش برجسته در آن قرار دارد.

 نقش برجسته سراب بهرام
عکس از سایت flickr

استودان سنگ چله گاه، عجیب و دیدنی

استودان‌ها مکان‌هایی بودند که زرتشتیان استخوان‌های درگذشتگان خود را در آن‌ها دفن می‌کردند. بنای تاریخی سنگ چله‌گاه از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر لامرد است. چله‌گاه نام محلی است که استودان در آن قرار دارد.  این بنا در سال ۱۳۸۱به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

استودان سنگ چله گاه
عکس از علیرضا عامری در سایت skypix.org

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر لامرد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در لامرد و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.7/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *