شهرها

جاذبه های گردشگری شهر لارستان

لارستان کجاست؟ معرفی دیدنی های شهر لارستان

لارستان در استان فارس قرار دارد و مانند بیشتر شهرهای ایران دارای پیشینه تاریخی ارزشمندی است. نام این شهر در گذشته دور ایالات لارستان بود. آب‌و‌هوای بسیار گرم لارستان باعث به وجود آمدن نخلستان‌های زیادی شده است و همچنین برای تأمین آب آشامیدنی آب‌انبارهای فراوانی در این شهر ساخته شده است. در حال حاضر سفر به لارستان، به دلیل نزدیکی به خلیج‌ فارس و داشتن جاذبه‌‌های تاریخی، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. شما برای سفر به این شهر می‌توانید با اجاره سوئیت در شیراز با قیمت مناسب از اتاقک محل اقامت دلخواهتان را رزرو کنید و یا خیال راحت راهی لارستان شوید. در ادامه جاذبه‌های گردشگری شهر لارستان را معرفی می‌کنیم.

لارستان کجاست؟ معرفی دیدنی های شهر لارستان
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری باغ نشاط

باغ نشاط از باغ‌های قدیمی شهرستان لارستان است و عمارتی با همین نام در این باغ وجود دارد که در زمان صفویه بنا شد و مقر حکومت صفویان بود. در این باغ حمامی قدیمی وجود دارد که علاوه بر زیبایی معماری بیرونی دیوارهای نقاشی شده‌اش زیبایی خاصی به باغ بخشیده است. مجموعه تاریخی نشاط در کنار رود خشک و پل عباسی قرار دارد و از جاذبه‌های مهم گردشگری لارستان است.

جاذبه گردشگری باغ نشاط
عکس از گوگل

جاذبه توریستی روستای لاورستان

روستای لاورستان در شهرستان لارستان قدمتی ۲۸۰ ساله دارد و لاور به معنی دشت و پناهگاه است. این روستا از قدیمی‌ترین روستاهای لارستان است. یکی از جاذبه‌های دیدنی روستا چاهی به نام کت است که بیشتر از ۲۰۰۰ سال عمر دارد. همچنین آب‌انبار برکه، ساخته شده در سال هفتم هجری قمری، در این روستا قرار گرفته است.

در سفر به استان فارس بازدید از تخت جمشید را فراموش نکنید و از حضور در این مکان منحصربه‌فرد لذت ببرید.

جاذبه توریستی و تفریحی بازار قیصریه

بازار قیصریه از شاهکارهای معماری در زمان خود و جاذبه‌های گردشگری شهر لارستان است. این بازار به شکل صلیب طراحی شده است و معماری بسیار زیبای آن الگوی ساخت بازار وکیل،‌ بازار بخارا و بازار چیت‌سازهای اصفهان شده. زمان ساخت بنای بازار به‌صورت دقیق مشخص نیست اما به گفته محققان به ۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این بازار در دوران شاه عباس صفوی مرمت شده است و بیشترین مصالح استفاده شده در ساخت آن سنگ است، به همین دلیل با وجود زلزله‌های شدید این بنا هنوز پابرجا و فعال است.

شهرستان لارستان
عکس از گوگل

هرمود، با تفنگ وارد نشوید

منطقه حفاظت‌شده هرمود زیستگاه جانوران بسیاری است که بعضی از آن‌ها فقط در این منطقه زندگی می‌کنند. قوچ لارستانی از مهم‌ترین جانداران منطقه هرمود و کوچک‌ترین نژاد قوچ در جهان است. از سال ۱۳۵۰ که قوچ لارستانی در معرض انقراض قرار گرفت تصمیم گرفته شد تا زیستگاهِ آن، یعنی هرمود، به منطقه محافظت‌شده تبدیل شود. کاراکال، کَل و بز، پلنگ و آهوی جبیر از دیگر پستانداران کمیابی‌اند که در منطقه حفاظت‌شده هرمود زندگی می‌کنند.

منطقه حفاظت شده هرمود شهر لارستان
عکس از گوگل

اجاره آپارتمان در شیراز روزانه و راهنمای اجاره ویلا، سوئیت ارزان و بوم گردی برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره آپارتمان در شیراز روزانه یا اجاره ویلا، سوئیت ارزان و بوم گردی می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *