جاهای دیدنی

جاهای دیدنی لیسار | طبیعتی مسحور کننده

لیسار شهری کوچک و ساحلی است که با زیبایی‌های مسحورکننده‌اش از بازدیدکنندگان خود دلبری می‌کند. شهر کوچک لیسار در استان گیلان و در مسیر ترانزیتی تهران، رشت و آستارا قرار دارد. لیسار آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بکری دارد که آن را به یک مکان دیدنی و مناسب برای سفر تبدیل کرده‌اند. لیسار مانند دیگر شهرهای گیلان آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد. در فصل زمستان هوای لیسار سرد و برفی شده و در فصل بهار و تابستان زیبایی‌ها و چشم اندازهای این شهر آنقدر زیباست که غیر قابل توصیف است. از هوای بسیار دلپذیر و زیبایی‌های د‌ل انگیز این شهر در فصول بهار و تابستان نمی‌توان گذشت. بهترین زمان سفر به لیسار فصل بهار به خصوص ماه اردیبهشت و یا خرداد است که زیبایی‌های این منطقه به اوج خود می‌رسد.

برای آشنایی بیشتر مقاله لیسار کجاست؟ را مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی لیسار

تصور کنید در هوایی دلپذیر به طبیعتی بکر سفر کنید که دشت‌هایی مالامال از شقایق‌های وحشی و گل‌های زیبا در کنار اقیانوسی از مه مقابل چشمانتان خودنمایی کنند. اگرچه لیسار شهری کوچک است، اما دیدنی‌های آن در شمال کشور زبانزد بوده و آنقدر زیباست که گردشگران و طبیعت‌گردان به سالی یک بار سفر به آن بسنده نمی‌کنند! واقع شدن این شهر در میان شالیزارهای برنج و باغ‌های گیلاس، حضور قلعه تاریخی صلصال و نزدیکی به دریای خزر از دیگر دلایل جذب گردشگران به این شهر زیباست. جاهای دیدنی لیسار را در ادامه این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

ییلاق سوباتان

دشت سرسبز سوباتان و جنگل ابر روی آنامکان ندارد که اهل سفر و گردشگری باشید و نام ییلاق سوباتان به گوشتان نخورده باشد! سوباتان یکی از سرسبزترین و بی‌نظیرترین ییلاقات کشور بوده که در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد. این ییلاق یکی از مناطق خلوت و بکر گیلان است که ساکنین آن از اوایل تا اواخر تابستان در این منطقه زندگی می‌کنند و پس از آن به خانه‌های خود برمی‌گردند. نام سوباتان از ریشه کلمه سووتن، که در زبان تالشی به معنای محل رویش گل پر است، الهام گرفته شده. چمن‌های سرسبز در کنار چشمه‌های جوشان منظره‌ای فوق‌العاده را در این منطقه به وجود آورده که اطراف آن را نیز طبیعتی چشم نواز و زیبا احاطه کرده است. در غرب سوباتان ییلاق‌های اردبیل و در شرق آن جنگل‌های سرسبز تالش به چشم می‌خورند. در شمال سوباتان نیز می‌توانید رودخانه زیبای لیسار را تماشا کنید. سوباتان بهشتی در 22 کیلومتری شهر لیسار و از توابع تالش است که هرکسی در طول زندگی خود حداقل یک بار باید از آن دیدن کند. در ارتفاعات این منطقه می‌توانید چاله‌های پربرف را نیز مشاهده کنید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/lisar” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در لیسار کلیک کنید.[/button]

 

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

قلعه صلصال

باقیمانده قلعه صلصال از دوره سلجوقیانقلعه صلصال یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی استان گیلان است که با قدمت هزارساله همچون نگینی در شهر لیسار می‌درخشد. این قلعه در ارتفاع 80 متری از سطح زمین و در روستای قلعه دوش قرار گرفته و به دلیل چشم‌انداز خاصی که به منطقه بخشیده مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. هنگام بازدید از قلعه صلصال می‌توانید از چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوانی که در اطراف آن جاری هستند نیز لذت ببرید. یکی از رودخانه‌های مهم این منطقه رودخانه هره دشت است که از ارتفاعات 2600 متری داش بلاغی تالش سرچشمه می‌گیرد. برخلاف بسیاری از آثار تاریخی که در منطقه‌ای دورافتاده واقع شده‌اند، اطراف قلعه صلصال چشم اندازهای فوق‌العاده‌ای وجود دارند که از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

ساحل مروارید لیسار

ساحل مروارید کنار دریای خزراگر به مناطق ساحلی علاقه دارید، هنگام سفر به لیسار حتما سری به ساحل مروارید بزنید. در این ساحل محیطی سرسبز و امکاناتی برای تفریح مهیا شده‌اند که باعث می‌شوند اوقاتی خوش و به یاد ماندنی در کنار خانواده یا دوستان خود بگذرانید. منطقه ساحلی مروارید وسعتی به اندازه 10 هزار هکتار دارد. از امکانات این ساحل می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق، برج نوری، مجموعه بازی‌های ساحلی، پلاژها، سکو در منطقه شنای بانوان، رختکن و دوش‌های آب سرد اشاره کرد. همه این امکانات فراهم شده‌اند تا سفر شما به شهر زیبای لیسار را لذت بخش‌تر کنند.

روستای خطبه سرا

خانه روستایی با سقف شیروانی در روستای خطبه سرابسیاری از نقاط تالش به صورت مقطعی محل سکونت بوده‌اند، اما روستای تاریخی خطبه سرا برخلاف این نقاط همواره در طول تاریخ محل سکونت بوده است. حتی بسیاری از شواهد و مدارک نشان می‌دهند که این منطقه زیستگاه انسان‌های اولیه بوده است، به همین دلیل این منطقه یکی از مهم‌ترین آثار تمدن ایران به حساب می‌آید. بافت معماری خاص و چشمگیر روستای خطبه سرا در کنار طبیعت بکر آن، باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود. سفر به منطقه‌ای سرسبز، بکر و دیدنی، آن هم با این تصور که انسان‌ها از اوایل پیدایش تاکنون در آن زندگی کرده‌اند، می‌تواند اوقاتی به یاد ماندنی برایتان رقم بزند.

منطقه حفاظت شده لیسار

جنگل محافظت شده کوهستانیمنطقه‌ای در شمال شهرستان تالش که چشم‌انداز آن ترکیبی  از ساحل، کوهستان و زمین‌های جلگه‌ای است. جنگل‌های کوهستانی منطقه حفاظت شده لیسار گونه‌های متفاوتی از گیاهان و جانوران را حمایت می‌کنند. این منطقه به وسعت ۳١١۴۲ هکتار، از سال ١۳۵۶ مورد حفاظت قرار گرفته است.

روستای شکر دشت

روستای شکر دشتروستای شکر دشت در زمان‌های قدیم ییلاق پادشاهان بوده که برای شکار و تفریح به آن سفر می‌کردند. شکر دشت یکی از بکرترین ییلاقات منطقه لیسار است که آب و هوای بسیار مناسبی برای پرورش محصولات مختلف دارد. این منطقه جزو مناطقی از تالش است که در گذشته زیر سطح دریا قرار داشته! و به مرور زمان با عقب نشینی دریا از زیر آب سربرمی‌آورد. آب و هوای مرطوب و خنک این منطقه، آن را به یکی از بهترین مناطق سفر برای فصل تابستان تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای بلند تابستان با سفر به روستای شکر دست، اوقاتی فراموش نشدنی به خود هدیه دهید.

روستای هره دشت

روستای هره دشت در کوهپایه‌های کوهستان‌های شرقی تالشدر کوهپایه‌های کوهستان‌های شرقی تالش، روستایی به نام هره دشت قرار دارد که به دریای خزر و جلگه لیسار بسیار نزدیک است. در این روستا مجموعه‌ای کلبه‌ه وجود دارد که اطراف آن‌ها را چیزی شبیه به باغ در بر گرفته است. این کلبه‌ها شیروانی‌های سفالی داشته و برخی از آن‌ها آنقدر بزرگند که به خانه‌های شهری شباهت دارند. وجود گل‌های رنگارنگ جذابیت دوچندانی به این منطقه بخشیده‌اند.

سخن آخر

شهر کوچک لیسار به واسطه قلعه تاریخی صلصال مشهور شده، اما علاوه بر این قلعه تاریخی مکان‌های دیدنی بسیار خیره کننده‌ای در این شهر وجود دارند که نباید آن‌ها را از دست داد. سفر به لیسار مجموعه‌ای از تفریحات ساحلی، جنگلی و کوهستانی را برای شما فراهم می‌کند به طوری که می‌توانید در طول سفر خود مکان‌های دیدنی متنوعی را تجربه کنید. یکی از مناطقی که در سفر به لیسار نباید از دست بدهید منطقه ییلاقی سوباتان است. امیدواریم از سفر به این مناطق زیبا نهایت لذت را ببرید.

2.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *