شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی لردگان | شهری تاریخی با طبیعت زیبا

معرفی جاذبه های گردشگری لردگان

لردگان شهری تاریخی با طبیعت زیباست که در استان چهار‌محال و بختیاری قرار دارد. در سفرنامه ناصر خسرو از این شهر با نام لردجان یاد شده است؛ لوردجان و لوردغان از دیگر نام‌های قدیمی لردگان‌اند. خرسان و ارمند دو رودخانه اصلی این شهرند که از سرشاخه‌های اصلی رود کارون به‌حساب می‌آیند. در سفر به شهر لردگان حتماً از چشمه برم دیدن کنید؛ این چشمه پرآب تفرجگاه برم را به وجود آورده که محل مناسبی برای تفریح و استراحت گردشگران است. در ادامه از جاذبه های گردشگری لردگان و جاهای دیدنی لردگان برایتان می‌گوییم.

معرفی جاذبه های گردشگری لردگان
عکس از گوگل

تنگ زندان

تنگ زندان منطقه‌ای زیبا در لردگان است که شامل کوهستان، آبشار‌ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحشی می‌شود و در منطقه حفاظت‌شده سبز‌کوه قرار دارد. راه رسیدن به تنگ زندان تقریباً صعب‌العبور است و راهی برای عبور چهارپایان هم  ندارد به‌طوری که عشایر هم امکان ورود به این منطقه را ندارند. آبشار تنگ زندان، که در این منطقه قرار دارد، با ارتفاعی بیشتر از ۱۰۰ متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران و استان چهارمحال و بختیاری است. به دلیل اینکه دسترسی به این آبشار سخت است و نیاز به تجهیزات کوهنوردی و صخره‌نوردی دارد از جاذبه‌های بکر شهر لردگان است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در لرگان و نزدیک به تنگ زندان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید

تنگ زندان
عکس از گوگل

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه، طولانی‌ترین آبشار ایران، در شهر لردگان قرار دارد. این آبشار در دره‌ای به طول ۳ کیلومتر جریان دارد و به همین دلیل به‌عنوان طولانی‌ترین آبشار ایران شناخته می‌شود. سرچشمه این آبشار از رود خرسان گرفته می‌شود؛ رود خرسان یکی از اصلی‌ترین سر‌منشاءهای رودخانه بزرگ کارون است. آبشار آتشگاه در طول مسیر خود چشم‌اندازهای طبیعی بسیاری مثل آبشارهای کوچک و پوشش گیاهی جنگلی را به‌وجود آورده است و گردشگران بعد از پیاده‌روی در این مسیر سرسبز و خرم به این آبشار می‌رسند.

آبشار آتشگاه
عکس از گوگل

پارک جنگلی پَروَز

پارک جنگلی پروز با طولی در حدود ۸ کیلومتر در شهر لردگان قرار دارد. این منطقه از گردشگاه‌های طبیعی است که با امکانات رفاهی مثل فضای سبز، سکو برای نشستن، سرویس بهداشتی، جاده آسفالت شده و پارکینگ برای استراحت و پیک‌نیک مناسب است. در طول مسیرِ پارک جنگلی روستاهای متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها روستای پروز است. در طول روستا و پارک جنگلی درختان سرسبز زیادی به‌چشم میخورد و درخت بلوط بیشترین تعداد را نسبت به بقیه درختان دارد.

پارک جنگلی پَروَز
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر لردگان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در لردگان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *