جاهای دیدنی

جاهای دیدنی محلات | سفری به پایتخت گُل ایران

معرفی جاذبه های گردشگری محلات

درخت چنار قدیمی و 2000 ساله در یک میدان کوچک
عکس از گوگل

شهر محلات، که به هلند ایران معروف است، در استان مرکزی قرار دارد و علاوه‌بر آب‌و‌هوای مطبوع و باغ‌های پرورش گل به دلیل داشتن چشمه‌های آب گرم به یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری ایران تبدیل شده است. سابقه شهرنشینی در شهرستان محلات به دوران هخامنشیان برمی‌گردد که در آن زمان این شهر بخش کوچکی از ایالت مادها بود. آتشکده آتشکوه یکی از آثار تاریخی هخامنشیان است که در محلات باقی‌ مانده است. بازدید از باغ‌های گل و چشمه‌های آب گرم این شهر سفر به محلات را به سفری روح‌بخش تبدیل خواهد کرد. اگر دوست دارید با اجاره سوئیت‌ در محلات به این شهر سفر کنید پیشنهادهای ویژه اتاقک را در این مطلب از دست ندهید. در ادامه از جاذبه های گردشگری محلات و جاهای دیدنی محلات برایتان بیشتر می‌گوییم.

برای آشنایی بیشتر مقاله محلات کجاست؟ را مطالعه کنید.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/mahllat?aroundlocations=true” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در محلات کلیک کنید.[/button]

 

سرچشمه محلات یکی از دیدنی های محلات

آبشار پلکانی در بوستان سرچشمه که به صورت مصنوعی درست شده
عکس از گوگل

سرچشمه محلات منطقه‌ای خوش‌ آب‌و‌هواست که چشمه‌های طبیعی فراوانی دارد و در شمال شهر محلات و دامنه رشته‌کوه هفتاد قله قرار گرفته است. طبق گفته برخی از مردم علت اصلی به وجود آمدن شهرستان محلات همین چشمه بوده است. این چشمه علاوه‌بر اینکه آب آشامیدنی و آب مورد نیاز محلات را تأمین می‌کند یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری استان مرکزی و شهر محلات است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. در اطراف این چشمه یک پارک بزرگ به‌‌همراه امکانات رفاهی مانند اقامتگاه، محل نصب چادر، آلاچیق، رستوران، شهربازی و نمایشگاه گل‌و‌گیاه ساخته شده است. بنابراین بازدیدش را در سفر به محلات از دست ندهید.

شما می‌توانید با اجاره سوئیت در دلیجان یک محل اقامت با قیمت مناسب از اتاقک رزرو کنید و از جاذبه های گردشگری دلیجان در سفر به استان مرکزی لذت ببرید و خاطره‌ای ماندگار بسازید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

محوطه تاریخی خورهه

ستون های بازمانده از دوره اشکانیان در روستای خورهه
عکس از گوگل

خورهه در کتاب اوستا به معنی «محل طلوع خورشید» است. این محوطه تاریخی در شمال شرق شهر محلات قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های انسانی در دوره اشکانیان و قبل از آن است. از این محوطه که در حدود سه‌هزار متر مربع وسعت دارد فقط دو ستون مدور باقی‌ مانده است که در مجموع هشت متر ارتفاع دارند.  پس از بررسی‌های انجام شده بر روی باقی‌مانده‌ ستون‌های فروریخته، دیواری سنگی و گورستانی قدیمی نیز در این منطقه یافت شدند. معماری این منطقه به سبک معماری یونانی است و به همین دلیل کارشناسان احتمال می‌دادند که شاید این مکان در گذشته معبد بوده اما پس از بررسی‌های گوناگون مشخص شد که این منطقه خانه‌ای اربابی بود که قبل از میلاد مسیح ساخته شد و تا پایان سلسله اشکانیان مورد استفاده قرار گرفت.

سد باستانی نیم ور

سد باستانی نیم ور
عکس از گوگل

سد باستانی نیم‌ور در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی شهر محلات قرار دارد که در دوران ساسانیان با هدف ذخیره‌سازی آب ساخته شده است. این سد که به بند نیم‌ور هم معروف است هزار متر طول و ۹ متر عرض دارد و روی مسیر رودخانه قم‌رود و لعل بار قرار گرفته. محیط اطراف این سد به دلیل طبیعت سرسبزی که دارد به تفرجگاهی جذاب تبدیل شده است.

اجاره روزانه خانه در محلات و راهنمای اجاره سوئیت، آپارتمان و ویلا برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره سوئیت در محلات یا اجاره روزانه خانه، آپارتمان و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

3.8/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    محلات خیلی زیباست مخصوصا نمایشگاه های گل و گیاهی که داره و حتی معدن های سنگش که واقعا سنگهای با کیفیت و تمیزی داره، این که میگن محلات هلند ایران هست بیخود نیست واقعا تو گل و گیاه حرف اول رو میزنه در ایران، متاسفانه بخاطر کرونا امسال نمایشگاه نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *