جاهای دیدنی

جاهای دیدنی محمودآباد | ساحل دلنشین مازندران

وقتی حال‌وهوای ساحل و دریا به سرم می‌زند، یکی از مقاصدی که برای سفر به آن فکر می‌کنم شهر زیبا و دیدنی محمودآباد است. تلاقی ساحل و جنگل همان چیزی است که آدم‌های تنوع‌طلب در سفر مثل من را راضی می‌کند و فکر این که می‌توانم روزهای سفر را بین شنا در دریا و کمپ در جنگل تقسیم کنم، من را به وجد می‌آورد. این ویژگی در محمودآباد هم وجود دارد و باعث ایجاد جاذبه‌های چشم‌نواز و هوای مطبوع شده است.

استشمام هوای مطبوع و دل‌انگیز و همچنین چشم‌اندازهای مسحورکننده‌ی این شهر، یکی از خاطراتی است که هر وقت دلم از شلوغی‌های شهر می‌گیرد آن‌ها را در ذهنم مرور می‌کنم. اگر شما هم حال‌وهوای سفر به این شهر شگفت‌انگیز به سرتان زده، در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه من باشید تا با زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی محمودآباد آشنا شوید و سفری به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید.

درباره محمودآباد

قبل از اینکه به سراغ معرفی جاهای دیدنی محمودآباد برویم، بهتر است بدانیم این شهر دقیقا در کدام نقطه‌ی کشورمان قرار گرفته است. در واقع محمودآباد شهری ساحلی در استان مازندران است که از غرب با نور، از شرق با فریدون‌کنار و بابلسر، از جنوب با آمل و از شمال با دریاچه‌ی خزر همسایه است. این شهر به‌دلیل داشتن فاصله‌ی کم با تهران، شهری پرگردشگر محسوب می‌شود که می‌توانید از غروب آفتاب لب دریا و آرامش جنگل‌های آن بهره‌مند شوید.

برای آشنایی بیشترمقاله محمودآباد کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی محمودآباد

محمود‌آباد یکی از پربازدیدترین شهرهای استان مازندران است. بازارهای محلی، مناطق طبیعی سرسبز و ساحلی آرام همگی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. سفر به این شهر و گشت‌و‌گذار در مکان‌های دیدنی می‌تواند تبدیل به خاطره‌ای زیبا و دلنشین از سفر به استان مازندران شود. در ادامه با من و معرفی جاهای بکر محمودآباد همراه باشید.

تالاب سرخ‌رود

پرندگان مهاجر در تالاب سرخ رود محمود آباد
تماشای شکوه قوهای مهاجر در تالاب سرخ‌رود

اگر می‌خواهید شکوه و زیبایی قوهای مهاجر را از نزدیک مشاهده کنید، در فصل زمستان راهی سفر به محمودآباد شوید و نظاره‌گر مناظر فوق‌العاده‌ی آن باشید؛ مطمئن باشید از تماشای آن حیرت‌زده خواهید شد. نام این قوها، قوهای فریادکش است که در فصل زمستان از مناطق سردسیر مانند سیبری و روسیه به تالاب سرخ‌رود پناه می‌آورند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

تالاب سرخ‌رود منطقه‌ای دنج و منحصربه‌فرد برای مسافرانی است که می‌خواهند عجایب طبیعت را از نزدیک مشاهده کنند؛ ناگفته نماند که این جاذبه شگفت‌انگیز جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی مازندران است. اگر می‌خواهید این تالاب را در رویایی‌ترین حالت خود مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم هنگام غروب آفتاب از آن دیدن کنید، چراکه تصاویری مسحورکننده و سوژه‌ای ناب برای عکاسی خواهید داشت.

آدرس تالاب سرخ‌رود: استان مازندران، محمودآباد، روستای سرخ‌رود، نزدیکی ورزا محله

روستای کلوده

شالیزار های سرسبز روستای کلوده
فرصت تماشای یک آیین عزاداری 300 ساله در روستای کلوده

کلوده نام یکی از روستاهای زیبا و پرجمعیت محمودآباد است که از کلمه کلوخده به کلوده تبدیل شده. اما منظور از کلوخ، سنگ نیست! در زمان‌های قدیم واحد پولی که در این محدوده  مورد استفاده قرار می گرفته، کلوخ بوده است. از آن جایی که اهالی این روستا تا حدود زیادی در رفاه بودند، نام روستا را کلوخده گذاشتند.

اگر قصد سفر به شهر محمودآباد و گشت‌وگذار در طبیعت سرسبز این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از این روستای زیبا هم بازدید کنید. در روزهای محرم اهالی این روستا مراسم‌های خاصی را برای عزاداری امام حسین برپا می‌کنند؛ اگر در روزهای محرم در این روستا باشید آیین پیر علم کلوده را از نزدیک خواهید دید که حدود 300 سال قدمت دارد.

آدرس روستای کلوده: استان مازندران، حد فاصل بین شهر آمل و محمودآباد، 10 کیلومتری دریا، روستای کلوده

جاذبه توریستی لاویج

نمای بالا از کوهستان سر سبز و مه گرفته و تعدادی خانه اب شیروانی های رنگی
فرصت آب‌تنی در آب گرم روستای لاویج را از دست ندهید

لاویج روستایی در میان انبوه درختان راش است. منطقه روستایی لاویج منطقه‌ای سرسبز و بسیار شناخته شده در محمود آباد است که پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. لاویج به طبیعت زیبا و  آبشارهای بلندبالایش معروف است. اما اصلی‌ترین جاذبه آن که جای دیگری پیدا نمی شود، آب‌ گرم لاویج است. آب‌ گرم لاویج  همان داروی مسکنی است که در دل جنگل‌های لاویج و درختان سر به‌فلک‌کشیده‌اش پنهان شده. این آبگرم یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمودآباد است.

چهار مجتمع آبگرم با نام‌های فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین و مرکزی در روستای لاویج قرار دارند. حوضچه‌های جداگانه برای آقایان و بانوان در این آبگرم ساخته شده که هر کدام حدودا به اندازه 10 تا 20 نفر ظرفیت دارند. آبگرم بی‌ بن‌ او و شفل از بقیه موارد معروف‌تر هستند. گرمای آب در اینجا حدودا ۴۸ درجه سانتی‌گراد است. آب‌تنی در این آبگرم آن هم در روزهای سرد زمستان حسابی می‌چسبد. گفته می‌شود که املاح موجود در آب این آب گرم باعث التیام دردهای مفصلی و روماتیسم و استخوان درد است. همچنین برای بعضی از بیماری‌های پوستی هم مفید است.

آدرس جاذبه توریستی لاویج: استان مازندران، محمودآباد، جاده آمل، شهر چمستان، ۱۸ کیلومتر پس از پارک جنگلی کشپل

دریاچه آزادمون

غروب دریاچه آزادمون- دریاچه ای در یک روز ابری
تلاقی دریاچه و فضای سیز و غروب دل‌انگیز!

اگر در روستاهای محمودآباد بگردید، زیباترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی را در آن‌ها پیدا می‌کنید. دریاچه آزادمون یکی از جاهای بکر محمودآباد است. روستای آزادمون همان جایی است که چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریاچه و فضای سرسبز را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. این دریاچه و محوطه اطرافش از مکان‌های پر رفت‌وآمد روستای آزادمون هستند.

آدرس دریاچه آزادمون: استان مازندران، محمودآباد، روستای آزادموزن

آبشار آب پری

روان شدن آب از روی سنگ ها در میان درختان
خنک‌ترین جاذبه دیدنی محمودآباد

در سفرتان به محمودآباد سری هم به فضای اطراف شهر بزنید. اگر از محمودآباد به سمت شهر رویان و نور حرکت کنید، به منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و خنک می‌رسید. همان جایی که آبشار آب پری در آن قرار دارد، این آبشار جزو مهم‌ترین و محبوب‌ترین دیدنی های محمودآباد به حساب می‌آید. این آبشار در اثر رانش زمین و جمع شدن سنگ‌ها در شیب کوه به وجود آمده است. دمای هوا در این محدوده تقریبا 10 درجه کمتر از سایر نواحی است. قرار گرفتن در ارتفاع و وجود درختان زیاد در این محدوده باعث شده که هوای آن خنک تر از اطرافش باشد.

آدرس آبشار آب پری: استان مازندران، محمود آباد، جاده رویان_بلده، ۱۳ کیلومتری شهر رویان

سقانفارهای عبدالله‌آباد و گلیرد

سقانفار عبدالله‌آباد
سقانفار عبدالله‌آباد از یادگاری‌های دوره قاجار

سقانفار، سقانپار یا سقاتالار، در واقع آلونک‌ها یا اتاقک‌هایی هستند که در استان مازندران برای کاربردهای گوناگون ساخته می‌شوند. سقانفار عبدالله‌آباد از یادگاری‌های دوره قاجار است و در شهرستان محمودآباد، بخش سرخ‌رود، دهستان هزار پی شمالی، روستای عبدالله‌آباد قرار گرفته است.

سقانفارها معمولا برای مراسم سوگواری به‌کار گرفته می‌شوند، اگرچه، برخی موارد نیز برای نگهبانی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از این سقانفارها در روستای گلیرد از دهستان اهلمرستاق جنوبی واقع شده است. سقانفارهای عبدالله‌آباد و گلیرد هر دو از دیدنی های شهر محمودآباد محسوب می‌شوند و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند و دارای ارزش تاریخی بالایی هستند.

آدرس سقانفارهای عبدالله‌آباد و گلیرد: استان مازندران، محمودآباد، دهستان اهلمرستاق جنوبی، روستای گلیرد

تپه‌های باستانی سرخ‌رود

تپه‌های باستانی سرخ رود
قدمت این تپه‌ها به دوران اشکانیان برمی‌گردد!

در بخش جنوبی سرخ‌رود دو تپه‌ی باستانی به نام تپه‌های قلاتکی وجود دارد که از جالب‌ترین دیدنی‌های محمودآباد به شمار می‌روند. قدمت این تپه‌ها به دوران اشکانیان برمی‌گردد و حتی تا دوره قاجار هم برای محافظت از شهر و نگهبانی مرزها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این تپه‌ها دارای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای هستند و همین ویژگی، آن‌ها را برای فعالیت‌های نظامی مناسب کرده بود. گردشگران و تاریخ‌دوستان بسیاری به محمودآباد سفر می‌کنند تا این یادگاری‌های کهن و زیبا را ببینند. پس بهتر است شما هم از بقیه عقب نمانید و حتما از این جاذبه‌ی گردشگری دیدن کنید.

آدرس تپه‌های باستانی سرخ‌رود: استان مازندران، محمودآباد، جنوب سرخ رود، تپه‌های باستانی سرخ رود یا قلاکتی

امام‌زاده قاسم (ع)

امامزاده قاسم
امامزاده مجاور با 2 مدرسه

امام‌زاده‌ها همیشه در فهرست نقاط گردشگری شهرهای گوناگون ایران قرار می‌گیرند. یکی دیگر از جاهای دیدنی محمودآباد که از فضای معنوی و روح‌نوازی بهره برده، امام‌زاده‌ این شهر با نام امام‌زاده قاسم (ع) است.

یکی از نکات جالب امام‌زاده قاسم (ع) محمودآباد این است که در میان حیاط دو مدرسه قرار گرفته است. برای رفتن به این امام‌زاده‌ باصفا باید به مرکز شهر محمودآباد، کنار شهرداری بروید.

آدرس امامزاده قاسم: استان مازندران، محمودآباد، بخش مرکزی محمودآباد، کنار شهرداری

ساحل سرخ‌رود

ساحل سرخ رود
یک ساحل زیبا با منظره‌ی فوق‌العاده، دریای خروشان، نور خورشید و آسمان صاف!

سرخ‌رود افزون‌بر تپه‌های باستانی، دارای جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز هست. یکی از این جاذبه‌ها که در گروه دیدنی‌های محمودآباد هم قرار می‌گیرد، ساحل زیبای سرخ‌رود است که دارای چشم‌اندازی زیبا است و از بهترین نقاط گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

این ساحل در کنار منظره‌ی فوق‌العاده، دریای خروشان، نور خورشید و آسمان صاف، همچنین کشتی‌های ماهیگیری را نیز به نمایش می‌گذارد که زیبایی خیره‌کننده‌ای به منطقه داده‌اند. سرخ‌رود کم‌وبیش 6 کیلومتر با شهر محمودآباد فاصله دارد. پس در سفرتان به محمودآباد پیشنهاد می‌کنیم به این روستای بی‌نظیر هم بروید. برای آشنایی بیشتر مقاله سواحل محمودآباد را مطالعه کنید.

آدرس ساحل سرخ‌رود: استان مازندران، محمودآباد، روستای سرخ‌رود، ساحل سرخرود

جنگل روستای اهلم

جنگل اهلم
جنگلی پر ازدرختان ممرز، گردو، نارون، بلوط، توسکا و افرا-عکاس: داریوش امینی

شهر محمودآباد مانند سایر شهرهای شمالی دارای جنگل‌های زیبا و باشکوهی است. یکی از این جنگل‌ های محمودآباد که جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی محمودآباد نیز محسوب می‌شود، در روستای اهلم قرار دارد.

در میان دیدنی‌هایی که در این فهرست نام بردیم، جنگل اهلم محمودآباد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند خاطرات خوش و به‌‌یادماندنی برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد. این جنگل دارای پوشش گیاهی ویژه‌ای است و درختانی از جمله ممرز، گردو، نارون، بلوط، توسکا، افرا و گیاهانی مانند تمشک، سرخاب، واش و شالدم را در بر می‌گیرد.

آدرس جنگل روستای اهلم: استان مازندران، محمودآباد، فرعی پس از امامزاده فضل، دو کیلومتر پس از خروجی محمودآباد

روستای بونده

روستای بونده
طبیعت بکر روستای بونده-عکاس: امیر مسلمی

روستای بونده یکی دیگر از جاهای بکر محمودآباد است که در کنار روستاهای زیبای شومیا، گلیرد، کلوده، تجکنار و اهلم قرار دارد.

این روستای کوچک براساس سرشماری سال 1385 دارای جمعیتی برابر با 544 نفر است. پوشش گیاهی، آب‌وهوای دل‌چسب، رودخانه هراز و چشم‌اندازهای خیره‌کننده از ویژگی‌های اصلی روستای بونده به شمار می‌روند.

آدرس روستای بونده: استان مازندران، محمودآباد، جاده آمل، ۲۰ کیلومتری مرکز شهر، روستای بونده

جنگل بونده

جنگل بونده
طبیعت بکر و چشم‌انداز‌های شگفت‌آور در جنگل بونده

یکی دیگر از جنگل‌ های محمودآباد، جنگل بونده است که در روستای بونده از دهستان اهلمرستاق قرار دارد. روستاهای شهرستان محمودآباد هر کدام به‌نوعی دیدنی و جذاب هستند. روستای بونده نیز دارای طبیعت بکر و چشم‌انداز‌های شگفت‌آوری است که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور تبدیل می‌کند.

جنگل بونده هرساله، به‌ویژه در روزهای نوروز، گردشگران بسیاری را راهی شمال و بازدید از شهر محمودآباد و روستاهایش می‌کند. این جنگل نیز دارای پوشش گیاهی سرسبز و ویژه‌ای است که کمپ زدن و گام برداشتن در میان آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس جنگل بونده: استان مازندران، محمودآباد، جاده آمل، ۲۰ کیلومتری مرکز شهر، روستای بونده، جنگل بونده

شهربازی سرزمین رویاها

شهربازی سرزمین رویاها
یک مجموعه‌ی کامل از امکانات تفریحی گوناگون!

آخرین مورد از دیدنی‌های محمودآباد را به یک مورد سرگرم‌کننده و لذت‌بخش اختصاص داده‌ایم. شهربازی سرزمین رویاها یک مجموعه‌ی کامل از امکانات تفریحی گوناگون برای مسافران و مردم شهر محمودآباد است. در این شهربازی انواع دستگاه‌های بازی و تفریحی وجود دارد، و شما و خانواده‌تان می‌توانید ساعت‌ها در آن سرگرم شوید.

به دلیل موقعیت و امکانات شهربازی سرزمین رویاها، مردم بسیاری از آن دیدن می‌کنند و خاطرات خوشی برای خودشان رقم می‌زنند. برای بازدید از این شهربازی باید به شهر محمودآباد، 5 کیلومتری جاده فریدون‌کنار بروید.

آدرس شهربازی سرزمین رویاها: استان مازندران، محمودآباد، 5 کیلومتری جاده فریدون کنار

آب‌بندان سرخ‌رود

آب بندان سرخ‌رود
تماشای حیات وحش در آب‌بندان سرخ‌رود-عکاس: محمود ارجمند

آب‌بندان سرخ‌رود یکی از جاذبه‌های دیدنی محمودآباد است که فرصت تماشای چیزهایی که تا پیش از این فقط در مستندهای حیات‌وحش دیده‌اید را برایتان فراهم می‌کند. در فصل زمستان انبوهی از پرندگان مختلف به این آب‌بند مهاجرت می‌کنند و اگر این فصل را برای سفر به محمودآباد انتخاب کنید، می‌توانید خودتان را به لذت دیدن قو، غاز، اردک وحشی و … مهمان کنید.

آب‌بندها یکی از منابع مهم تأمین آب کشاورزی در خطه شمال محسوب می‌شوند و نقش زیادی در توسعه شهرهای شمالی دارند.

آدرس آب‌بندان سرخ‌رود: مازندران، محمودآباد، جاده آمل به چمستان.

سرای گردشگری سیمرغ

شهربازی، فود کورت، بوتیک‌های متنوع و … در مجمتمع سیمرغ-عکاس: مجید مددی

سرای گردشگری سیمرغ یک مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی با معماری مدرن است و زیبایی آن باعث می‌شود که هنگام رفتن به نور، نتوانید از دیدن آن چشم بردارید. در این سرای گردشگری یک هایپرمارکت، شهربازی، بوتیک‌های متعدد و فودکورت وجود دارد و به‌زودی یک پردیس سینمایی هم به آن اضافه خواهد شد. از لحاظ پیدا کردن جای پارک هم نگران نباشید، چون سرای گردشگری سیمرغ یک پارکینگ روباز بزرگ دارد.

ساعت بازدید: 10 صبح تا 23:45

آدرس سرای گردشگری سیمرغ: مازندران، محمودآباد، جنب کنارگذر غربی جاده محمودآباد به نور

جاذبه گردشگری پارک‌های محمودآباد

سنگ هایی روی شن های ساحلی و آبن درای در حال آمدن روی آنها
پارک جنگلی، تلاقی زیبای ساحل و جنگل

مجموعه پارک‌های ساحلی محمودآباد با داشتن امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران، فضای‌ بازی، بوفه و آلاچیق در کنار دریای خزر مکان مناسبی برای تفریح و لذت بردن از تماشای مناظر اطراف است. پارک‌های ساحلی محمودآباد از بهترین ساحل‌های محمود آباد هستند که می‌توانید برای تفریح و لذت بردن از آفتاب و دریا به آنجا بروید.

در تمامی پارک‌ها فضای مناسبی برای لذت بردن از تفریحات آبی در نظر گرفته شده است. پارک‌های لاله و ملت از پارک‌های یاد شده هستند که طرح سالم‌سازی دریا در آن‌ها اجرا شده است.

آدرس پارک ملت: استان مازندران، محمود آباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج

اجاره ویلا در محمودآباد با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک ساحلی شهرداری

الاچیق هایی با سقف شیروانی در پارک ساحلی شهرداری
فرصت آب‌تنی و شنا در کنار لذت بردن از طبیعت

برای کسانی که به دار و درخت علاقه‌مند هستند، قدم زدن در پارک و فضاهای سرسبز همیشه لذت‌بخش است. پارک ساحلی محمودآباد هم فضای سبز فوق‌العاده‌ای دارد و هم امکانات تفریحی عالی. اگر قصد سفر  به شهر محمودآباد با خانواده دارید و  دنبال جایی می‌گردید که هم خودتان از گردش لذت ببرید و هم فرزندانتان، می‌توانید سری به پارک ساحلی شهرداری بزنید.

این پارک یک استراحتگاه مناسب برای گردشگران و طبیعت‌گردان است. وجود شهربازی در دل پارک ساحلی شهرداری باعث شده از سایر پارک های محمودآباد متمایز شود. اگر هوس شنا کردن به سرتان زده، می‌توانید در محوطه‌های مشخص شده در این پارک ساحلی آبتنی و شنا را هم تجربه کنید. ساحل شهرداری به دلیل دسترسی به امکانات از نظر گردشگران، یکی از بهترین ساحل های محمودآباد به حساب می‌آید.

آدرس پارک ساحلی شهرداری: استان مازندران، محمودآباد، ورودی شهر محمودآباد از سمت فریدون کنار

پارک ساحلی لاله

نمای بالایی از ساحل و آسمان و پارک ساحلی لاله
فرصت تماشای طبیعت بکر حین شنا در دریا

نزدیک‌ بودن محمودآباد به سواحل دریای خزر باعث شده پارک‌های ساحلی زیادی در محوطه این شهر ساخته شوند. علاوه‌بر پارک ساحلی شهرداری، پارک ساحلی لاله هم از دیگر پارک‌های ساحلی خوب این شهر است. طبیعت بکر پارک لاله همیشه مورد توجه طبیعت‌گردان قرار داشته. این پارک از مهمترین مکان‌های تلاقی خشکی با دریا است و یکی از جاهای دیدنی محمودآباد به شمار می‌رود.

آدرس پارک ساحلی لاله: استان مازندران، محمودآباد، انتظاری، بلوار ناطق نوری

پارک ساحلی ملت

غروب خورشید در آسمان، دریا و صخره هایی میان آب
یک روز عالی و به‌یادماندنی در پارک جنگلی ملت محمودآباد

بلوار آزادی که یکی از اصلی‌ترین بلوارهای محمودآباد است، خانه پارک ساحلی ملت شده است. همانطور که نام این پارک نشان می‌دهد، این پارک به ساحل نزدیک است و امکانات مربوط به تفریحات ساحلی را تا حدودی دارد. در محوطه‌های مشخص شده ساحل در این پارک می‌توانید شنا و قایق‌سواری را امتحان کنید.

اگر از دیدن جاذبه‌های طبیعی محمودآباد و فضای سرسبزش لذت می‌برید، باید بدانید که در نزدیکی محمودآباد شهرهای دیگری هم هست که همینقدر زیبا و دیدنی‌ هستند. بازدید از مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی و تفریحی نور هم می‌تواند برای شما یک روز عالی و تفریحی به‌یادماندنی رقم بزند. 

آدرس پارک ساحلی ملت: استان مازندران، محمود آباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج

پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان میزبان درختانی مانند ممرز، افرا، گردو، راش، آل، نارون، انجیل و زبان گنجشک است-عکاس: علی اکبر آقایی

جدا از جنگل‌ها، پارک جنگلی‌ها نیز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و انتخاب خوبی برای گردشگران و طبیعت‌دوستان به شمار می‌روند. پارک جنگلی تشبندان یکی از دیگر جاهای دیدنی محمودآباد است که در جاده آمل نرسیده به کلوده، در فاصله‌ ده کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد.

این پارک جنگلی که اکنون تحت نظارت شهرداری قرار گرفته، میزبان گردشگران بسیاری است که می‌خواهند مدتی را در محیطی آرامش‌بخش استراحت کنند و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. از ویژگی‌های اصلی پارک جنگلی تشبندان می‌توان به پوشش گیاهی پرپشت و فوق‌العاده‌ی آن اشاره کرد که شامل درختانی مانند ممرز، افرا، گردو، راش، آل، نارون، انجیل، زبان گنجشک، بلوط، شیردار، توسکا، ولیک، لرگ و کرات می‌شود.

آدرس پارک جنگلی تشبندان: استان مازندران، محمودآباد، شرق جاده آمل، نرسیده به کلوده

پارک جنگلی طاهباز

پارک جنکلی طاهباز
یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی شمال-عکاس: علیرضا نجفی

یکی دیگر از پارک جنگلی‌ها و دیدنی‌های محمودآباد پارک جنگلی طاهباز است. این پارک با وسعت 2 هکتاری در شهر محمودآباد قرار گرفته و از سال 1393 شاهد گذر گردشگران و مردم این شهر است.

امکانات رفاهی گوناگونی از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، نصب چادر، نمازخانه، غذاخوری و سایر امکانات ورزشی و تفریحی در این پارک جنگلی وجود دارد و مسافران بدون هیچ مشکلی می‌توانند مدتی را در آن سپری کنند و از چشم‌اندازش لذت ببرند.

اگر به شهر محمودآباد سفر کردید و خواستید مدتی را در یک پارک زیبا و مناسب استراحت کنید، به مسیر جاده آمل به محمودآباد، نبش خیابان منتظری بروید و پارک جنگلی زیبای طاهباز را ببینید.

آدرس پارک جنگلی طاهباز: استان مازندران، محمودآباد، خیابان امام، نرسیده به بازار بزرگ ساحل قائم

پیشنهاد اتاقک برای اقامت در محمودآباد

برای اجاره ویلا در محمودآباد با قیمت مناسب یا اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و خانه ویلایی می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید.

با چند کلیک ساده می‌توانید از بین گزینه‌های موجود در سایت بهترین گزینه را برای اجاره ویلا محمودآباد انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمترین هزینه‌ را برای اجاره بپردازید، یک‌راست سراغ اقامتگاه‌های اقتصادی اتاقک در محمودآباد بروید. البته به طور کلی تنوع اقامتگاه‌های اتاقک در شمال زیاد است و پشتیبانی 24 ساعته آن، خیال شما را راحت می‌کند. بنابراین با صرف کمترین زمان و به راحتی آب خوردن، می‌توانید بهترین اقامتگاه‌ها را برای سفرتان از اتاقک اجاره کنید.

سخن آخر

محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که برای سر زدن به تمامی جاذبه‌های دیدنی آن باید یک برنامه سفر بلندمدت را بچینید. وجود جنگل، دریاچه طبیعی، تپه‌های باستانی، اماکن تارخی، دریا و … باعث شده تا محمودآباد یک مقصد سفر همه‌چیزتمام برای تمامی گردشگران با هر سلیقه‌ای باشد. رونق گردشگری در این شهر هم باعث شده که از نظر پیداکردن اقامتگاه مناسب و رستوران‌های باکیفیت، نگران چیزی نباشید. برای اجاره ویلا در سایر شهرهای ساحلی شمال، می‌توانید به صفحه اجاره ویلا شمال در سایت اتاقک سری بزنید.

سوالات متدوال در مورد جاهای دیدنی محمودآباد

محمودآباد کجاست؟

محمودآباد یکی از شهرهای شمالی کشور است که در استان مازندران و مجاورت شهر نور قرار دارد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی محمود آباد کدامند؟

تالاب سرخ‌رود، روستای کلوده، روستای لاویج، دریاچه آزادمون، آبشار آب پری

بهترین پارک‌های محمود آباد کدامند؟

پارک ساحلی شهرداری، پارک ساحلی لاله، پارک ساحلی ملت، پارک ساحلی تشبندان، پارک جنگلی طاهباز

بهترین تفریحات محمودآباد چیست؟

شنا در دریا، جنگل‌نوردی، تماشای گونه‌های جانوری و عکاسی از آن‌ها، قدم‌زدن در پارک‌های ساحلی

تالاب سرخ‌رود محمودآباد کجاست؟

استان مازندران، محمودآباد، روستای سرخ‌رود، نزدیکی ورزا محله

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.4/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. وقت بخیر. تشکر از تدوین مطالب.
    جهت اطلاع لاویج و آب پری برای شهرستان نور هست.

  2. این سرای گردشگری سیمرغ مگه چقدر بزرگه که توی محمودآباد ساخته شده اما از نور نمیشه ازش چشم برداشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *