شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ممسنی

بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان ممسنی کدامند؟

شهرستان ممسنی در استان فارس قرار دارد. این شهر در نزدیکی رشته‌کوه زاگرس است و آب‌و‌هوای معتدلی دارد. کتیبه‌های بسیاری در مکان‌های تاریخی شهر وجود دارند که بیانگر قدمت ممسنی اند. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی سفر به شهر ممسنی را دلچسب و به یادماندنی‌تر می‌کند. در ادامه از جاذبه های گردشگری شهرستان ممسنی برایتان بیشتر خواهیم گفت.

جاذبه های گردشگری شهرستان ممسنی
عکس از میلاد سلطانی

جاذبه گردشگری تنگ بوان

منطقه گردشگری تنگ بوان در شهرستان ممسنی مکانی شناخته‌شده برای گذران روزهای گرم سال است. تفرجگاه بوان بسیار خوش آب‌و‌هواست و در تابستان به‌عنوان ییلاق مورد استفاده عشایر قرار می‌گیرد. آبشارها و چشمه‌های زیادی به تنگ بوان طراوت و زیبایی بخشیده‌اند که آبشار پولکی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تماشایی آن است. آبشار پولکی پنجمین آبشار مرتفع ایران است. تنگ بوان در مسیر اصلی و آسفالته شهر ممسنی قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ممسنی و نزدیک به تنگ بوان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

 تنگ بوان شهرستان ممسنی
عکس از پیج اینستاگرام bavan.mamasani

جاذبه توریستی قلعه سفید

قلعه سفید قدیمی‌ترین جاذبه تاریخی ممسنی است. در شاهنامه فردوسی دژ سفید محل مبارزه سهراب بوده و آن‌را فتح کرده است. عده‌ای قدمت قلعه را به دوران عیلامیان نسبت می‌دهند. با توجه به دروازه‌ها و برج‌های متعددی که در اطراف قلعه وجود داشته است احتمال اینکه قلعه برای دفاع از شهر استفاده می‌شده بسیار است. از گذشته تا اکنون دژ سفید در تمام رویدادهای تاریخی ایران استقامت کرده و همچنان پابرجاست.

قلعه سفید شهر ممسنی
عکس از گوکل

جاذبه توریستی و تفریحی آبشار تنگسا

تنگسا از جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز شهرستان ممسنی است. تنگسا مکانی بین دو کوه و صعب‌العبور بوده است. آبشار خروشان تنگسا جلوه‌ای زیبا به منطقه بخشیده است. این آبشار از کوهی چند لایه با ارتفاع ۱۵ متر سرازیر می‌شود. در نظر اهالی ممسنی آبشار تنگسا بسیار ارزشمند است زیرا اعتقاد دارند از گذشته دور تا به حال منبع برکت و سرسبزی طبیعت بوده است.

آبشار تنگسا
عکس از گوگل

جاذبه تاریخی لیدوما

لیدوما یک محوطه باستانی در شهرستان ممسنی است که مورد توجه باستان‌شناسان سراسر دنیا بوده است. طبق بررسی‌ها مشخص شد که لیدوما شهری تاریخی در زمان هخامنشیان بوده و قدمتش به 550 سال پیش از میلاد می‌رسد. در زمان حفاری در این منطقه آثار باستانی دیگری مثل یک کاخ هخامنشی نیز کشف شده است. اهالی، این منطقه را به‌ نام قلعه گلی می‌شناسند.

جاذبه تاریخی لیدوما
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نورآباد ممسنی

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در نورآباد ممسنی و یا اجاره اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (24 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *