شهرها

معرفی جاذبه های دیدنی شهرستان مریوان

آشنایی با دیدنی های مریوان

شهر مریوان، که در استان کردستان قرار دارد، از سمت شمال غربی با کشور عراق هم‌مرز است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی برای گردشگری دارد اما بازارچه‌های مرزی این شهر یکی از مهم‌ترین دلایل برای سفر به شهر مریوان است. بازارچه مرزی مریوان یکی از بااهمیت‌ترین بازارهای غرب ایران است که در آن خرید‌وفروش کالا به دلیل قیمت مناسب رونق خوبی دارد. روستاهای مریوان از منطقه‌های زیبا و بکر گردشگری‌اند و گردشگران زیادی به سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه از دیدنی های مریوان و جاذبه های گردشگری مریوان برایتان بیشتر گفته‌ایم.

آشنایی با دیدنی های مریوان
عکس از گوگل

دریاچه زریوار یکی از جاذبه های گردشگری مریوان

طبیعت مریوان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی، بسیار زیبا و دیدنی است. دریاچه‌ها و چشمه‌های متعددی در این منطقه قرار دارد.

دریاچه زریوار یا زریبار شناخته‌شده‌ترین جاذبه گردشگری استان کردستان است که در شهر مریوان قرار دارد. آب این دریاچه شیرین است و در زمستان به‌طور کامل یخ می‌زند. دریاچه زریوار در تمام فصل‌های سال تماشایی و زیباست. این دریاچه زیستگاه مهمی برای پرندگان بومی و مهاجر است و همچنین ماهی‌های گوناگونی در آن زندگی می‌کنند. ماهی سیاه خال‌دار، عروس ماهی، سس ماهی و شاه‌کولی از ماهی‌های این دریاچه‌اند. ماهیگیری، قایق‌سواری و پاراگلایدر از امکانات تفریحی اطراف دریاچه است که برای گردشگران فراهم شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مریوان و نزدیک به دریاچه زریوار در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دریاچه زریوار یکی از جاذبه های گردشگری مریوان
عکس از گوگل

غار کونا شم شم

در طبیعت مریوان علاوه بر دریاچه و چشمه‌های متعدد، غارهای زیبایی نیز وجود دارد. غار کونا شم‌ شم در سنگ‌های آهکی ارتفاعات کوه چهل چشمه قرار دارد. این غار در گذشته سه دهانه ورودی داشت که یکی از آن‌ها بر اثر ریزش مسدود شده است. غار کونا شم شم وسعت چندانی ندارد و مساحت آن  کمتر از ۵۰۰ متر است. در حال حاضر غار کونا شم شم زیستگاه مناسبی برای خفاش‌هاست و یکی از جاهای دیدنی مریوان می‌باشد.

غار کونا شم شم
عکس از گوگل

دشت بیلو

دشت بیلو در نزدیکی شهر مریوان قرار گرفته و با این شهر نزدیک به ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. این دشت زیبایی و سرسبزی‌اش را از رودها و چشمه‌هایی که در بستر آن جریان دارد، هدیه گرفته است و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی مریوان تبدیل شده است. دشت وسیع بیلو در روزهای تعطیل میزبان اهالی و گردشگران و محل مناسبی برای استراحت و تفریح است. از زیباترین منظره‌های این دشت پرواز لک‌‌لک‌ها بر فراز آسمان دشت است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

دشت بیلو
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مریوان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در مریوان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *