شهرها

جاذبه های گردشگری مهدی شهر

معرفی جاهای دیدنی مهدی شهر

مهدی‌شهر، که در استان سمنان قرار دارد، برخلاف بسیاری از شهر‌های این استان آب‌و‌هوایی دلچسب و مطبوع دارد و با جاذبه‌های طبیعی گوناگون پذیرای گردشگران‌ است. شهمیرزاد یکی از معرو‌ف‌ترین منطقه‌های ییلاقی این شهر و مقصدی مناسب برای سفر در فصل بهار و تابستان است. در گذشته‌ای نه چندان دور نام مهدی‌شهر سنگسر بود و ساکنان این شهر هنوز آن را به سنگسر می‌شناسند. اهالی این شهر به زبان سنگسری‌، که یکی از زبان‌های پهلوی و اوستایی است، صحبت می‌کنند. سفر به شهر مهدی‌شهر سفر به مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی و طبیعی با قدمتی چند هزار ساله است. در ادامه از جاهای دیدنی مهدی شهر و جاذبه های گردشگری مهدی شهر بیشتر می‌گوییم.

معرفی جاهای دیدنی مهدی شهر
عکس از گوگل

‍سیاه دره یکی از جاهای دیدنی مهدی شهر

سیاه‌ دره یا کرکوه در قسمت شمال غربی مهدی‌شهر، بین دیواره‌های سنگی از جنس کنگلومرا، قرار گرفته است. در حین عبور از این دره به سنگ‌های بزرگی برمی‌خوریم و برای عبور از آن‌ها باید کمی سنگ‌نوردی کنیم. پس از عبور از این سنگ‌ها به دیواری بلند با ارتفاع ۳۵۰ متر می‌رسیم که به دیوار برج معروف است و مکان مناسبی برای صخره‌نوردان و سنگ‌نوردان است. بعد از این دیوار دشتی وسیع و سرسبز قرار دارد که برای پیاده‌روی مناسب است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مهدی‌شهر و نزدیک به سیاه دره در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

غار دربند

غار دربند در دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز، در مهدی‌شهر، قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین غارهای آهکی ایران است. این غار، که به شکل بیضی است، در دوران سوم زمین‌شناسی تشکیل شده و بیش از صد میلیون سال از عمر آن می‌گذرد. غار دربند در سال ۱۳۲۵ توسط چند کوهنورد کشف شد و باستان‌شناسان در کاوش‌هایشان سکه‌هایی پیدا کردند که متعلق به زمان حکومت سلجوقیان بودند. دسترسی راحت و قندیل‌های آهکی این غار را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری استان سمنان تبدیل کرده است.

غار دربند
عکس از گوگل

جنگل فینسک

جنگل فینسک در شمالی شرقی شهمیرزاد، از توابع مهدی‌شهر، قرار دارد و پوشیده از درختان گون، زرشک وحشی، ارس، ازگیل، ممرز، گرامینه و راش است. در فصل بهار این جنگل آب‌و‌هوای معتدل و باران‌های بهاری دارد و در طول مسیر آن چشمه‌های زیادی قرار دارند که تنها منبع آب آشامیدنی این منطقه‌اند و طراوت و شادابی را به محیط بخشیده‌اند. برای پیاده‌روی در طول این این جنگل مسیر پاکوب مشخصی وجود دارد که باید آن را دنبال کنید تا در نهایت به کوهی صخره‌ای در پشت جنگل برسید.

جنگل فینسک
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مهدیشهر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در مهدیشهر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *