شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری مینودشت

مینودشت گلستان کجاست ؟

مینودشت شهری است زیبا با طبیعتی بکر که در استان گلستان قرار دارد. آبشارهای متعدد شهرستان مینودشت که هر کدام چشم‌انداز کم‌نظیری دارند در گوشه‌و‌کنار این شهر به چشم می‌خورند. اولین نام شهر تاریخی مینودشت کبودجامه بوده و در زمان صفویه به حاجیلر تغییر کرده است. سفر به شهر مینودشت و لذت گشت‌و‌گذار در طبیعت بکرش را از دست ندهید. در ادامه از دیدنیهای مینودشت و جاذبه های گردشگری مینودشت بیشتر می‌گوییم.

مینودشت گلستان
عکس از سایت میراث فرهنگی استان گلستان

آبشار حسینا یکی از دیدنیهای مینودشت

روستای حسینا از توابع شهر مینودشت است. این روستا با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از مقصدهای گردشگری استان گلستان و مینودشت است. در نزدیکی روستای حسینا چشمه‌ای جوشان قرار دارد که بعد از طی کردن مسیر تبدیل به آبشاری زیبا به نام حسینا می‌شود. آبشار حسینا مجموعه‌ای از آبشارهای کوتاه و بلند است که منظره‌ای رویایی به‌وجود آورده.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مینودشت و نزدیک به آبشار حسینا در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پارک ملی گلستان یکی از جاذبه های گردشگری مینودشت

پارک ملی گلستان یکی از مهم‌ترین منطقه‌های حفاظت‌شده ایران است که در استان گلستان و نزدیک به شهر مینودشت قرار گرفته. تنوع گونه جانوری و گیاهی این پارک زیاد و متفاوت است. آبشارها و رودخانه‌هایی که در بستر پارک گلستان جریان دارند به زنده ماندن و زیبایی طبیعت این منطقه کمک زیادی می‌کند. این پارک در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان اولین پارک ملی ایران ثبت شده است.

پارک ملی گلستان
عکس از خبرگزاری تابناک

غار کیارام شهرستان مینودشت

غار کیارام یکی از مکان‌های طبیعی و باستانی مینودشت است که در نزدیکی روستای فرنگ قرار گرفته است. دیواره‌های داخلی غار آهکی و کف آن صخره‌ای است. در غار کیارام دو فسیل استخوان و سنگ چخماق کشف شده است که با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد قدمت این غار به دوران پارینه‌سنگی و عصر آهن برمی‌گردد. کنار دهانه ورودی غار رودخانه‌ای جریان دارد و محوطه اطراف غار بسیار تماشایی است. غار کیارام، که به غار وسط دل دل معروف است، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

غار کیارام
عکس از گوگل

گنبد کاووس، شهری از دل تاریخ

شهر گنبدکاووس واقع در استان گلستان که در ایام کهن به اسم جرجان معروف بوده است یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین شهرهای ایران است که علاوه بر اماکن جذاب و دیدنی گردشگری، مفاخر بزرگی نیز در دل خود پرورش داده است.برای آشنایی بیشتر با این شهر تاریخی به مقاله شهرگنبد کاووس کجاست؟ معرفی های دیدنی گنبد کاووس مراجعه نمایید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

گنبد کاووس

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مینودشت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در مینودشت و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *