شهرها

مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی نکا

شهر نکا کجاست؟

نکا در یکی از دشت‌های وسیع استان مازندران قرار دارد. این دشت از طرفی به کوه و از سمت دیگر به دریای خزر می‌رسد. این شهر مانند تمامی شهرهای استان مازندران دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و باشکوهی است. قدمت تاریخی شهر نکا به شش‌هزار سال پیش باز می‌گردد. اگر دوست دارید در نزدیکی نکا اقامت کنید با اجاره روزانه ویلا در بهشهر یک محل اقامت مناسب از اتاقک رزرو کنید و بار سفرتان را ببندید. با سفر به شهر نکا می‌توانید با جاذبه‌های کمتر شناخته شده این منطقه آشنا شوید.

معرفی شهر نکا

جاذبه گردشگری دریاچه استخر پشت

در نزدیکی روستای «استخر پشت»  گودالی بزرگ به شکل دایره وجود دارد که دریاچه استخر پشت را ایجاد کرده است. این دریاچه یکی جاهای دیدنی شهرستان نکا می‌باشد. در اطراف این دریاچه زیبا شالیزارها و مزرعه‌های فراوانی وجود دارد. دریاچه‌ای بکر در میان دشتی سرسبز، منظره‌ای چشم‌نواز را به وجود آورده است. رودخانه زارم از نزدیکی دریاچه و روستای استخرپشت می‌گذرد و منظره‌ای روح‌افزا را در این محل می‌آفریند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در صفحه اصلی سایت اتاقک نام شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های آن منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری دریاچه استخر پشت

آبشار دزدهاین

آبشار دزدهاین در سه کیلومتری روستای درویشان قرار دارد. نیمی از مسیر این آبشار در میان مزارع و مراتع و نیمی دیگر در میان جنگل های نکا قرار دارد که درختان آن از نوع درختان پهن برگ می‌باشد.

درویشان یکی از روستاهای نکا در بخش هزارجریب است. آبشار دزدهاین از جمله آبشارهای پرآب منطقه است که حوضچه آن عمق زیادی دارد. آبشار از میان دو صخره سنگی از ارتفاع ۵ متری به پایین میریزد و حوضچه سنگی آن بیش از ۱۵ متر ارتفاع دارد.

جاذبه توریستی غار کمیشان

گنجینه‌ای باستانی به قدمت تاریخ حیات بشر در شهرستان نکا قرار گرفته است. غار گمیشان جاذبه‌ای است ارزشمند از دل تاریخ و دوران فراپارینه سنگی که در روستای کمیشان قرار دارد. غار‌ گمیشان منطقه‌ای محبوب باستان‌شناسان و طبیعت‌گردان و البته یکی از جاهای دیدنی شهرستان نکا است. پس از باز شدن در ورودی غار ابزار کشاورزی، استخوا‌ن‌های جانوران و ابزارهای مربوط به ۸ تا ۱۲ هزار سال پیش در این مکان کشف و ثبت شده است.

جاذبه توریستی غار کمیشان

جاذبه توریستی و تفریحی چشمه قرمرض

قرمرض چشمه‌ای زیبا در منطقه‌ای جنگلی است و از جمله جاهای دیدنی شهرستان نکا می‌باشد که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. به گفته اهالی نوشیدن آب این چشمه خاصیت درمانی برای بیماری‌های زیادی از جمله سنگ کلیه دارد، به همین دلیل مسافران از شهرهای استان مازندران و حتی استان‌های دیگر به این منطقه مراجعه می‌کنند. در اطراف چشمه نیز جنگلی زیبا با درختانی استوار و سرسبز خود‌نمايی می‌کند.

جاذبه توریستی و تفریحی چشمه قرمرض
عکس از خبرگزاری ایرنا

ییلاق ملاخیل، بهشتی در نکا

در منطقه زیبای هزار جریب نکا ییلاق ملاخیل با مناظری مانند بهشت وجود دارد. زیبایی وصف‌ناشدنی این ییلاق بسیار دیدنی است. سرسبزی بهار، تابستان و پاییز هزار رنگش این منطقه را جزء یکی از جاهای دیدنی شهرستان نکا کرده است. مزارع کشاورزی، درختان کهن‌سال و بلند و پوشش گیاهی بی‌نظیر این منطقه واقعاً تحسین‌برانگیز است.

برای گردش در اطراف نکا انتخاب‌های متنوع دیگری هم وجود دارد. یکی از آن‌ها بازدید از مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی بهشهر است که پیشنهاد می‌کنیم دیدنشان را فراموش نکنید.

ییلاق ملاخیل

نارنج باغ، بام نکا

تپه‌های تاریخی نارنج باغ از دوران پیش از تاریخ ایران باستان باقی‌مانده است. هم‌اکنون بر روی این تپه‌ها پارکی زیبا و امکانات رفاهی فراوانی ساخته شده است که این منطقه را به یکی از پربازدیدترین مکان‌های شهر نکا تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های تپه‌های نارنج باغ داشتن مناظری با چشم انداز شهر است.

نارنج باغ

روستای سیکاء

یکی از زیباترین روستاهای نکا، روستای سبز سیکاء است. روستای سیکاء از روستاهای توبع بخش هزار جریب شهرستان نکا می‌باشد.  این روستا از جاهای مهم گردشگری نکا و منطقه هزار جریب نکا است.

روستای سیکا منحصر به فردترین و انبوه‌ترین جنگل صنعتی کشور را دارد. این جنگل‌های بسیار تنومند و زیبا، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در جنوب سیکا رودخانه‌ای جاری است که در میان مردم محلی به دره ببرچشمه معروف می‌باشد. رودخانه در مسیر خود آبشارهای کوچک پشت سر هم زیادی دارد که از جذابیت خاصی بر خوردار است و به سمت جنوب و کیاسر جریان دارد.

اجاره ویلا در ساری و راهنمای اجاره ویلا با استخر، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ساری یا اجاره ویلا با استخر، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *