شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی شهرستان نیر

معرفی جاهای دیدنی شهرستان نیر

شهر تاریخی نیر در استان اردبیل قرار دارد و آثار تاریخی زیادی در آن قرار گرفته اما بیشتر به‌واسطه جاذبه‌های طبیعی مانند چشمه‌های آب گرم و آب سرد، که خاصیت درمانی دارند، شناخته‌ شده است. چند منطقه نمونه گردشگری برای رفاه حال گردشگران ساخته شده است تا هنگام سفر به شهر نیر از تمام امکانات آن‌ها استفاده کنند.

شهرستان نیر
عکس از گوگل

پل قرمز

پل تاریخی قرمز روی رودخانه نیر قرار گرفته. قدمت این پل به دوران صفوی بازمی‌گردد و در زمان شاه عباس ساخته شده. پایه‌های این پل از جنس سنگ است و باقی بنا با آجرهای قرمز‌رنگ ساخته شده و به همین دلیل نام آن را پل قرمز گذاشته‌اند. قیرمیزی کورپی از طراحی هنرمندانه و اصولی برخوردار است و یکی از بهترین پل‌هایی است که در زمان صفویان ساخته شده است. پل قرمز چهار دهانه طاقی بزرگ و سه دهانه طاقی کوچک دارد. در یکی از ستون‌ها نیز سنگ‌نوشته‌ای قرار دارد که با نام خداوند مزین شده است. این پل در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

پل قرمز
عکس از گوگل

دهکده سبلان

دهکده توریستی سبلان از شناخته‌شده‌ترین منطقه‌های نمونه گردشگری در استان اردبیل است که در شهر نیر قرار گرفته. این مجموعه تفریحی به دلیل چشمه‌های آب گرم متعددی مانند قمیش تی، داش آلتی، قینرجه و برجلو که معروف‌ترین آن‌هاست مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. دمای آب چشمه برجلو ۵۳ درجه سانتی‌گراد است و برای درمان بیماری‌های عضلانی، دردهای مفصلی و روماتیسم مناسب است. دهکده سبلان با مساحت ۱۱۰ هکتاری و امکانات رفاهی بسیاری مانند هتل ۳ و ۴ ستاره، هتل‌آپارتمان، رستوران، مرکز خرید، استخرهای روباز جداسازی‌شده، مرکز لجن‌درمانی و پارکینگ آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در نیر و نزدیک به دهکده سبلان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دهکده سبلان
عکس از گوگل

دهکده صخره ای اباذر

دهکده‌ تاریخی و صخره‌ای اباذر نزدیک به روستای اباذر فعلی قرار دارد. واحدهای این روستا که معماری صخره‌ای دارند در ارتفاعات بنا شده‌اند. با اینکه این واحدها نزدیک به روستا و در ارتفاعات هستند اما تا فاصله چند قدمی دیده نمی‌شوند و کاملاً مخفی‌اند. ۱۳ واحد ساختمانی صخره‌ای در این منطقه وجود دارد که تعدادی از آن‌ها منفرد و بعضی دیگر از چندین قسمت تشکیل شده است. برای ورود نور به واحدها نیز دریچه‌هایی در نظر گرفته شده بوده و نور را به داخل واحدها هدایت می‌کرد. اشیاء تاریخی که در این محل کشف شده‌اند مربوط به دوران پیش از اسلام‌اند.

دهکده صخره ای اباذر
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نیر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در نیر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.1/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *