جاهای دیدنی

جاهای دیدنی نوشهر | شهر جاذبه‌های اسرار آمیز

نوشهر از شهرهای زیبا و دیدنی شمال کشور است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و طبیعت بکر و منحصربه‌فردش، سالانه پذیرای جمع زیادی از گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان است. این شهر زیبای شمالی، پر است از جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. پس بیایید در این‌جا با مجله گردشگری اتاقک همراه شوید تا سفری کوتاه، اما به‌یادماندنی به شهر زیبای نوشهر داشته باشیم. و جاهای دیدنی نوشهر را به شما معرفی کنیم و به تمامی سوالات شمار از جمله نوشهر کجا بریم؟ و جاهای دیدنی نوشهر کجاست؟ پاسخ دهیم، ضمنا اگر قصد سفر به هر نقطه از شمال کشور را دارید برای اجاره ویلا در شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

درباره نوشهر

کشتی روی دریای خزر که در حال دور شدن از بندرگاه است
اگر قصد سفر به نوشهر را دارید، بهتر است فصل‌های بهار و پاییز را انتخاب کنید

شهرستان نوشهر به مرکزیت شهر نوشهر از توابع استان مازندران است. قدمت این شهر به سال‌های بسیار دور و به دوران سلسله پادوسبانیان بازمی‌گردد. این شهر از شمال با دریای خزر، از جنوب با رشته کوه‌های البرز، از شرق با شهرستان نور و از غرب با شهرستان چالوس همسایه است. اگر قصد سفر به نوشهر را دارید، بهتر است فصل‌های بهار و پاییز را انتخاب کنید تا از دیدنی های نوشهر و طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع آن بهره‌مند شوید.

ضمن گشت‌وگذار در نوشهر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن، می‌توانید صنایع دستی زیبا و ارزشمند این شهر مانند شامل سوزن‌بافی، لباس محلی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی و غیره را خریداری کنید.

برای آشنایی بیشتر مقاله نوشهر کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی نوشهر

سفر به شهر نوشهر می‌تواند یکی از مهیج‌ترین و خاطره‌انگیزترین تجربه‌های هر گردشگری باشد. شهر نوشهر از نظر  مکان‌های گردشگری بکر، خاص و فوق‌العاده زیبا در بین دیگر شهرهای شمالی شهرتی فراوان دارد. در این مطلب از اتاقک به سراغ جاهای تفریحی نوشهر رفته‌ایم، با ما همراه باشید.

جاذبه گردشگری آبشار انگاس

جاذبه گردشگری آبشار انگاس
آب‌و‌هوای روستای انگاس برای سفر در روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب است

انگاس، به معنی جای خوش آب‌و‌هوا، روستایی سرسبز و چشم‌نواز است که در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده است. انگاس دارای طبیعتی بکر و تقریبا دست نخورده است که در نزدیکی کجور قرار دارد. انگاس یکی از جاهای تفریحی نوشهر است که می‌توانید در آنجا مناظر بی‌نظیری را شاهده باشید.

از جاذبه‌های دیدنی و بی‌نظیر این منطقه می‌توان به آبشار جناب، آبشار چشمه موزیا، آبشار پنجاه‌چم و بز چشمه اشاره کرد. آب‌و‌هوای سرد این منطقه برای سفر در روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب است.

آدرس آبشار انگاس: نوشهر، دهستان کجور، روستای انگاس

جاذبه توریستی دریاچه یا تالاب ارواح

جاذبه توریستی تالاب ارواح
جنگل‌های اطراف دریاچه ارواح از بکرترین و زیباترین نقاط جنگلی در شمال ایران است

یکی از مرموزترین و زیباترین جاهای تفریحی نوشهر، تالابی خوفناک به نام تالاب ارواح است. دریاچه‌ای مه گرفته، درختانی خشک در میان دریاچه و صدای حیوانات در اطراف تالاب از ویژگی‌های خاص و مرموز تالاب ارواح است. شناخت و کشف عجایب تالاب باعث می‌شود که گردشگران ماجراجو و علاقه‌مند به هیجان به این مکان فوق‌العاده مراجعه کنند. دریاچه ارواح نامی ترسناک و مشکوک همراه با طبیعتی زیبا و کم‌نظیر دارد.

آدرس تالاب ارواح: نوشهر، روستای صلاح الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح

جاذبه توریستی و تفریحی دهکده سنگی کندلوس

 تفریحی دهکده سنگی کندلوس خانه ها بصورت پلکانی روی هم قرار دارند
کندلوس به دلیل داشتن اولین موزه روستایی جهان از نظر بین‌المللی اهمیت زیادی دارد

نوشهر نیز به مانند دیگر مناطق شمال ایران، روستاهای دیدنی بسیاری دارد. روستای کندلوس، یکی از روستاهای دیدنی نوشهر است که قدمتی بیش از چهارهزار سال دارد.  کندلوس به دلیل داشتن اولین موزه روستایی جهان از نظر بین‌المللی اهمیت زیادی دارد. کوچه‌های سنگ‌فرش شده، دیوارهای گلی، سقف‌های سفالی و پنجره‌های چوبی خانه‌های کندلوس زیبایی بیشتری به این روستا بخشیده است. به نوشهر که سفر کنید تا نمک آبرود فاصله زیادی ندارید. بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحات نمک آبرود می‌تواند یک انتخاب جذاب در برنامه سفر شما باشد که پیشنهاد می‌کنیم آن را فراموش نکنید.

آدرس دهکده سنگی کندلوس: شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سی‌سنگان، جنگل با منظره دریا

پارک جنگلی سی سنگان با برگ های زرد پاییزی
مجاورت با ساحل دریای خزر از عوامل جذب‌کننده گردشگران به سی‌سنگان است

یکی از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی استان مازندران و ایران پارک جنگلی سی‌سنگان است. همچنین ساحل سیسنگان  از مهمترین جاهای تفریحی نوشهر به حساب می‌آید. علاوه‌بر زیبایی و پوشش بی‌نظیر گیاهی منطقه، مجاورت با ساحل دریای خزر از عوامل جذب‌کننده گردشگران به سی‌سنگان است. پیاده‌روی در جنگل و ساحل، دوچرخه‌سواری، پیست کارتینگ، مناظر بکر و زیبای طبیعت، قایق‌سواری بر موج‌های زیبای خزر همگی از جاذبه‌های پارک جنگلی سی‌سنگان‌اند.

برای آشنایی بیشتر مقاله پارک جنگلی سی سنگان را مطالعه کنید.

آدرس سی سنگان: 30 كيلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی سنگان

تنگ‌ دار، مکانی خنک مناسب روزهای گرم سال

رودخانه در حال عبور میان صخره های بلند و سنگ های بزرگ در تنگ‌ دار
تنگه دار در ۸ کیلومتری جنوب نوشهر در نزدیکی روستای کوشکسرا واقع شده است.

تنگ‌ دار نوشهر دره‌ای در جنگل خانیکان نوشهر و از دیگر جاهای تفریحی نوشهر است که از میان آن رودخانه‌ای با آب بسیار سرد عبور می‌کند. پیاده‌روی در گرمای تابستان در مسیر رودخانه و صخره‌هایی پوشیده از خزه جزئی از جذابیت‌های گردشگری این مکان هستند. سفر به تنگ‌دار و استفاده از مناظر طبیعی و فوق‌العاده آن تجربه‌ای پر از هیجان است که در سفر به نوشهر باید آن را تجربه کنید.

آدرس دره تنگ دار: شهرستان نوشهر، بخش مرکزی، نزدیکی روستای کوشکسرا

دریاچه آبیدر نوشهر

دریاچه آبیدر از جاهای دیدنی نوشهر
دریاچه آبیدر حدود پنج کیلومتر با دریا فاصله دارند

دریاچه آبیدر از جمله جاذبه‌های طبیعی نوشهر است که به دلیل آب‌وهوای خنک و مطبوع آن از مکان‌های ییلاقی این شهرستان به‌شمار می‌آید. این دریاچه با مساحتی برابر با 38 هکتار در شرق نوشهر و در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا 125 متر است. دریاچه آبییدر که با نام آویدر هم شناخته می‌شود، به واسطه احداث سد صلاحالدین بر روی آن ایجاد شده و در آن گونه‌های مختلف جانوری و پوشش گیاهی یافت می‌شود.

از تفریحات این منطقه گردشگری می‌توان به مواردی نظیر قایق‌سواری، اسب‌سواری، عکاسی، شهربازی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در محیط بسیار زیبای دریاچه اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که در این دریاچه، شنا کردن و استفاده از قایق‌های بادی ممنوع است. در اطراف دریاچه هم امکانات رفاهی متعدد نظیر آلاچیق، رستوران، کافی‌شاپ، سفره‌خانه‌ سنتی، عکاسی سنتی، سوپر مارکت، امکانات بهداشتی  به منظور آسایش و رفاه حال گردشگران وجود دارد.

آدرس دریاچه آبیدر: دریاچه آبیدر در ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر و نزدیک به پارک جنگلی معروف سیسنگان واقع شده است

منطقه نمونه گردشگری سیترا

منطقه نمونه گردشگری سیترا
امکانات تفریحی متعددی نظیر جت‌اسکی، قایق‌سواری و والیبال ساحلی در منطقه نمونه گردشگری سیترا برقرار است

از دیگر جاذبه‌های شهرستان نوشهر، منطقه نمونه گردشگری سیترا است. این منطقه تحت پوشش شهرداری نوشهر قرار گرفته است و در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران از اقصی نقاط کشور است. جالب است بدانید مجموعه گردشگری سیترا با مساحت 19 هکتار از امکانات تفریحی متعددی نظیر جت‌اسکی، قایق‌سواری و والیبال ساحلی برخوردار است و در سال 1387 هم توسط میراث فرهنگی، به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.

آدرس منطقه نمونه گردشگری سیترا: نوشهر، ساحل حسینیه، جاده چالوس نوشهر، خیابان معلم

پارک جنگلی خانیکان

پارک جنگلی خانیکان
پارک جنگلی خانیکان با نام جنگل نیرنگ نیز شهرت دارد

از جاذبه‌های طبیعی و زیبای نوشهر که در 5 کیلومتری این شهر واقع شده، پارک جنگلی خانیکان است که با عنوان جنگل نیرنگ هم شناخته می‌شود. با گردش در این محیط زیبا و دل‌انگیز می‌توانید چشم‌اندازهایی طبیعی از جنگل‌های زیبای شمال کشور را مشاهده کنید، به‌ویژه در فصل بهار که درختان غرق در شکوفه‌اند یا در پاییز که طبیعت زیبای پارک، جلوه‌ای هزار رنگ به خود گرفته است.

حال اگر قصد اتراق و چادر زدن در این منطقه را دارید، باید پس از ورود به پارک، چند کیلومتر جلوتر بروید و از شیب تند ورودی پارک عبور کنید. در ضمن برای چادر زدن حتما با نگهبان پارک هماهنگ شوید.

آدرس پارک جنگلی خانیکان: شهرستان نوشهر، روستای کوشکسرا

تنگه میخساز

تنگه جنگلی همراه با درختان سرسبز و گونه های جنگلی متنوع
تنگه میخساز یا گذرگاه رستم

تنگه میخساز که با نام گذرگاه رستم هم شناخته می‌شود، از دیگر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی نوشهر است که در نزدیکی روستای کندلوس و نوشهر قرار گرفته است. برخی اعتقاد دارند که این دهکده، گذرگاه رستم، قهرمان اسطوره اى ایران بوده است و حتی ناصرالدین شاه قاجار هم چند روزی را در این دهکده اطراق کرده است.

آدرس تنگه میخساز: نوشهر ، نزدیکی روستای کندلوس

چشمه گردوک

چشمه گردوک
چشمه گردوک تأمین کننده آب شهرستان‌های چالوس و نوشهر و بسیاری از روستاهای اطراف است

چشمه گردوک با نام چشمه گردو هم شناخته می‌شود. این چشمه در چهار کیلومتری جنوب نوشهر و در روستایی به نام سنگ تجن قرار گرفته است. این چشمه دارای آبی زلال و گواراست و از آن به‌عنوان پرآب‌ترین چشمه در منطقه‌ غربی استان مازندران یاد می‌شود. نام چشمه به‌دلیل وجود باغ‌‌های فراوان گردو در این منطقه، انتخاب شده است که البته امروزه دیگری اثری از آن‌ها نیست.

آدرس چشمه گردوک: نوشهر، روستای سنگ تجن

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی
دریاچه خضر نبی مکانی امن برای انواع پرندگان و جانوران وحشی برای غذایابی است

دریاچه خضر نبی در شمال نوشهر قرار گرفته و با واقع شدن در میان جنگل، منظره‌ای بسیار زیبا و جذاب پدید آورده است. اهالی این منطقه بر این باورند که دریاچه از تقدس مذهبی برخوردار است. این دریاچه با آبی شیرین دارای وسعت نیم هکتارو عمق 5 متر است و با وجود دور ماندن از عوامل تخریب انسانی، به‌عنوان مکانی امن برای انواع پرندگان و جانوران وحشی به‌شمار می‌‌آید که برای غذایابی و خوردن آب به سمت این دریاچه می‌آیند.

آدرس دریاچه خضر نبی: نوشهر، روستای نیمور (شمال نوشهر)

دیو چشمه

دیو چشمه از جاهای دیدنی نوشهر
از آب دیو چشمه برای کشاورزی و پرورش ماهی استفاده می‌شود

از دیگر مناطق گردشگری نوشهر، دیو چشمه یا چشمه بزرگ است و علت نام‌گذاری آن هم به دلیل آب گوارا و روان آن است. چشمه دیو 3 متر عرض، 5 متر طول و نیم متر عمق دارد. یک سنگ‌چین در فاصله 100 متری چشمه قرار گرفته تا یک نهر را از چشمه به سمت توربین هدایت کند و آن را به حرکت درآورد.

آدرس دیو چشمه: نوشهر، جاده چالوس، دوراهی چالوس دو آب به کجور، ۲۴ کیلومتر بعد از جاده اصلی، نزدیک استانک رود، ضلع جنوبی جاده

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین
آب دریاچه فراخین از برف و باران منطقه در فصول سرد سال تامین می‌شود

دریاچه فراخین با طول ۱۳۰ متر، عرض ۳۵ متر و مساحت نیم هکتار، در نزدیکی روستای ویسر و در پنج کیلومتری روستای چلندر قرار گرفته است. آب این دریاچه از برف و باران منطقه در فصول سرد سال تامین می‌شود و پس از عبور از راهی پر پیچ‌وخم به دریاچه وارد می‌شوید. گفتنی است مسیر رسیدن به دریاچه از طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز برخوردار است و در مسیر آن با سنگ‌ها و درختان خزه بسته روبه‌رو می‌شوید و در ضمن این جاده جنگلی زیبا برای آفرودبازها نیز بسیار جذاب است.

آدرس دریاچه فراخین: شهرستان نوشهر، بخش کجور، بعد از روستای ویسر

آبشار دارنو هفت آبشار زیبا

آبشار دارنو
مسیر رسیدن به آبشار دارنو از جنگل و کنار رودخانه است

این آبشار زیبا در قلب جنگل‌های هیرکانی واقع شده و تا مرکز نوشهر 29 کیلومتر فاصله دارد. مسیر رسیدن به آبشار دارنو از جنگل و کنار رودخانه است و برای رسیدن به آن باید نیم‌ساعت پیاده‌روی کرد، بنابراین این مسیر برای سالمندان و افرادی که مشکل جسمانی دارند، مناسب نخواهد بود. جالب است بدانید، آبشار دارنو، از هفت آبشار تشکیل شده است که بلندترین آن‌ها ۲۵ متر ارتفاع دارد. دشت اطراف آبشار در فصل بهار مملو از گل‌های بهاری و گل‌های وحشی و رنگارنگ است و از گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به خرس قهوه‌ای، بز و پازن، آهو، پلنگ، رودک، شغال، گرگ و روباه معمولی اشاره کرد.

آدرس آبشار دارنو: نوشهر، کمربندی نوشهر به‌سمت جاده معدن سنگ نوشهر، ولرده

آبشار چلندر

آبشار چلندر
نزدیکی این آبشار به کوهستان، باعث کم شدن رطوبت هوا شده است

آبشار چلندر از جاذبه‌های طبیعی روستای چلندر است و از آن‌جایی‌که در نزدیکی کوهستان واقع شده، دارای آب‌وهوایی مطبوع و چشم‌اندازی بسیار زیباست. این آبشار زیبا در جنگل‌های انبوه جنوب شرقی روستای چلندر و در ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است.

آدرس آبشار چلندر : ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور، جنوب شرقی روستای چلندر

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

باغ گیاه‌شناسی نوشهر
باغ گیاه‌شناسی نوشهر یک اثر طبیعی در سازمان میراث فرهنگی است

باغ گیاه‌شناسی نوشهر یا باغ اکولوژی نوشهر، از جاذبه‌های زیبای این شهر شمالی است. در این باغ زیبا،  گونه‌های نادر و درحال انقراض نگهداری می‌شود و از دیگر اهداف تاسیس آن آموزش و آگاهی بخشی در خصوص گیاهان مختلف به مراجعه‌کنندگان است. جالب است بدانید باغ گیاه شناسی نوشهر، به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی ناحیه رویشی هیرکانی هم انتخاب شده و هم‌چنین به دلیل اهمیت بالای آن در سال 1386، به‌عنوان یک اثر طبیعی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

آدرس باغ گیاه‌شناسی نوشهر: نوشهر، خیابان شریعتی

ساعت کار: تمامی ایام هفته از ساعت 9 تا 18

موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا

موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا
در موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا لباس محلی بپوشید و عکس یادگاری بگیرید

موزه مردم شناسی ‌روستای کوشکسرا که در روستای کوشکسرا قرار گرفته، توسط خانم تبریزی، بانوی مجسمه‌ساز و کارآفرین با بودجه شخصی در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد. در این موزه می‌توانید انواع لباس‌های محلی اقوام مختلف، وسایل و ابزارهای محلی مازندران، سنگ قبرهای قدیمی و تاریخی روستا و… از دوره قاجار تاکنون را مشاهده کنید. در کنار بازدید از موزه می‌توانید لباس محلی بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

آدرس موزه مردم شناسی ‌روستای کوشکسرا : شهرستان نوشهر، بخش مرکزی، نزدیکی روستای کوشکسرا

موزه دریایی نوشهر

موزه دریایی نوشهر
کشتی بادبانی، تجاری و مسافری، مربوط به قرن ۱۴ میلادی از دیدنی های موزه دریایی نوشهر است

موزه دریایی نوشهر مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به صنعت کشتی‌رانی است. در این موزه انواع مختلفی از ماکت‌های کشتی‌های قدیمی و تاریخی را می‌توانید مشاهده کنید. در بخشی از موزه هم عکس‌هایی از مراحل ساخت بندر از سال ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۸ و عکس‌های مرتبط دیگری مانند نمایی از بندر نوشهر، اعضای گارد بندر، تیم تجسس و نجات بندر به نمایش گذاشته شده است. از دیگر جاذبه‌های این موزه تخصصی، وجود کشتی بادبانی، تجاری و مسافری، مربوط به قرن ۱۴ میلادی است که در معرض نمایش قرار گرفته است.

آدرس موزه دریایی نوشهر: نوشهر، مجاور برج کنترل بندر نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر در شب

آشنایی با جاهای دیدنی نوشهر در شب
گشت‌و‌گذار در بازار یکی از لذت‌بخش‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در شب به حساب می‌آید. – عکاس: Fariborz Assadi

شب‌های شمال به‌خصوص نوشهر، حال و هوایی دوست‌داشتنی دارد. هر موقع از سال که به این شهر بروید می‌توانید سراغ جاهای دیدنی نوشهر در شب بروید. البته به‌جز جاهایی مثل آبشارها و دریاچه‌ها … که اگر قصد کمپینگ ندارید، بهتر است قبل از غروب آفتاب با آن‌ها خداحافظی کنید.

معروف‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در شب عبارت‌اند از پارک جنگلی سی‌سنگان، ساحل سیسنگان، پارک جنگلی خانیکان و منطقه گردشگری سیترا. البته در شب‌های داغ تابستان می‌توانید از دریاچه خضر نبی، دریاچه ارواح و دریاچه فراخین هم بازدید کنید. شکم گردی و گشت‌وگذار در مراکز خرید نوشهر در شب هم لذتی دوچندان دارد.

جاهای دیدنی نوشهر در بهار

بهترین جاهای دیدنی نوشهر در بهار
پارک‌های جنگلی و سواحل نوشهر، بهترین جاهای دیدنی نوشهر در بهار هستند. – عکاس: Reihaneh Kashi

دو ماه اول بهار یکی از بهترین بازه‌ها برای سفر به نوشهر است. اگر شما هم قصد دارید در تعطیلات نوروز یا تعطیلات آخر هفته این موقع از سال راهی نوشهر شوید، بهتر است فهرستی از جاهای دیدنی نوشهر در بهار داشته باشید. معروف‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در بهار شامل دریاچه ارواح، دریاچه فراخین، موزه دریایی نوشهر، موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا و پارک جنگلی خانیکان می‌شود.

جاهای دیدنی نوشهر در تابستان

آشنایی با جاهای دیدنی نوشهر در تابستان
تفریحات ساحلی در منطقه گردشگری سیترا و ساحل سیسنگان، پرطرفدارترین جاهای دیدنی نوشهر در تابستان هستند. – عکاس: Hashem Kassaei

آب‌وهوای نوشهر در تابستان گرم و شرجی است، ولی برای خیلی از گردشگران این فصل به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بهترین زمان سفر به نوشهر محسوب می‌شود. بهترین جاهی دیدنی نوشهر در تابستان شامل مناطق ییلاقی مثل منطقه توریستی انگاس با چندین آبشار مختلف، روستای کندلوس، تنگ دار، تنگه میخساز، آبشار دارنو و آبشار چلندر می‌شود. در ضمن حواستان باشد در بین جاهای دیدنی نوشهر در تابستان سراغ تفریحات ساحلی در منطقه گردشگری سیترا و ساحل سیسنگان هم بروید.

جاهای دیدنی نوشهر در پاییز

معرفی جاهای دیدنی نوشهر در پاییز
پارک جنگلی سیسنگان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در پاییز است. – عکاس: ahmadreza

پاییز شمال همان پاییزی است که در ذهنمان از این فصل سال انتظار داریم. هوا خنک شده است، خبری از رطوبت هوا نیست، آسمان ابری است و طبیعت با پوشش چندرنگش حسابی تماشایی می‌شود. اگر قصد سفر به نوشهر در سومین فصل سال را دارید پس از جاهای دیدنی نوشهر در پاییز مثل دریاچه فراخین، دریاچه ارواح، پارک جنگلی سی‌سنگان، ساحل سیسنگان، روستای کندلوس، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، باغ گیاه‌شناسی و پارک جنگلی خانیکان دیدن کنید.

جاهای دیدنی نوشهر در زمستان

معرفی جاهای دیدنی نوشهر در زمستان
محبوب ترین جاهای دیدنی نوشهر در زمستان شامل ساحل سیسنگان، پارک جنگلی سیسنگان یا بازدید از موزه مردم‌شناسی نوشهر می‌شود. – عکاس: TT MM

با شروع فصل زمستان شهرهای شمالی خلوت‌تر می‌شوند. سفر به نوشهر در این فصل از سال مناسب کسانی است که از شلوغی بیزار هستند. اگر می‌خواهید در آخرین فصل سال و موقعی که طبیعت به خواب زمستانی رفته است به نوشهر بروید، از جاهای دیدنی نوشهر در این فصل غافل نشوید. معروف‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در زمستان شامل پارک جنگلی سیسنگان، ساحل سی‌سنگان، منطقه گردشگری سیترا، موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا و باغ گیاه‌شناسی نوشهر می‌شود.

سخن نهایی

همان‌طور که می‌دانیم شهرستان نوشهر از جاذبه‌های بسیار زیادی برخوردار است و سالانه مقصد بسیاری از گردشگران برای گشت‌وگذار در شمال کشور به‌شمار می‌رود. نوشهر از شهرهای شلوغ و پرمسافر شمال کشور، به خصوص در برخی از ایام سال به‌شمار می‌آید؛ بنابراین اگر قصد سفر به نوشهر دارید، بهتر است قبل از حرکت، از خدمات اجاره ویلا یا سوئیت اتاقک با قیمت مقرون‌به‌صرفه برای رزرو اقامتگاه خود استفاده کنید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی نوشهر

بهترین جاهای دیدنی نوشهر کدامند؟

دریاچه ارواح، آبشار دارنو، تنگ دار، دریاچه فراخین، ساحل سی سنگان، پارک جنگلی سی سنگان

جاهای دیدنی نوشهر در بهار کدامند؟

دریاچه ارواح، دریاچه فراخین، موزه دریایی نوشهر، موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا و پارک جنگلی خانیکان

جاهای دیدنی نوشهر در تابستان کدامند؟

مناطق ییلاقی مثل منطقه توریستی انگاس با چندین آبشار مختلف، روستای کندلوس، تنگ دار، تنگه میخساز، آبشار دارنو و آبشار چلندر

جاهای دیدنی نوشهر در پاییز کدامند؟

دریاچه فراخین، دریاچه ارواح، پارک جنگلی سی‌سنگان، ساحل سیسنگان، روستای کندلوس، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، باغ گیاه‌شناسی و پارک جنگلی خانیکان

جاهای دیدنی نوشهر در زمستان کدامند؟

پارک جنگلی سیسنگان، ساحل سی‌سنگان، منطقه گردشگری سیترا، موزه مردم‌شناسی روستای کوشکسرا و باغ گیاه‌شناسی نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر در شب کدامند؟

پارک جنگلی سی‌سنگان، ساحل سیسنگان، پارک جنگلی خانیکان و منطقه گردشگری سیترا

4.5/5 - (108 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام شما فقط چند نقطه نوشهر به عنوان جاذبه معرفی کردید و در بخش کجور فقط کندلوس را معرفی کردید! چرا از روستا ها زیبا دیگه نظیر زانوس ، لرگان و… هیچی نگفتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *