جاهای دیدنی

جاهای دیدنی رستم آباد | جاذبه‌های سراسر رنگ و مه

دیدنی‌های رستم آباد

استان گیلان بهشت همه مسافران و گردشگرانی است که می‌خواهند برای چندروز از تمام دغدغه‌ها و هیاهوی زندگی، دور باشند و نفسی تازه کنند. اگر همه شهرهای معروف گیلان را دیده‌اید و به دنبال مقصدی بکر و متفاوت می‌گردید، ما رستم آباد را پیشنهاد می‌کنیم. رستم آباد یکی از شهرهای استان گیلان است که در 15 کیلومتری رودبار و 45 کیلومتری رشت قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری رستم آباد قابل‌وصف نیست و یکی از توریستی‌ترین شهرهای گیلان به حساب می‌آید. برای تجربه سفری خاطره انگیز، با معرفی جاهای دیدنی رستم آباد با ما همراه باشید.

جنگل نقله بر

جنگل نقله بر رستم آباد

تصور قدم زدن در جنگلی که در آن انبوه درختان مانع از تابش اشعه خورشید می‌شوند، بسیار وسوسه‌کننده است. برای رسیدن به این بهشت گمشده، باید از رستم آباد به سمت کرارود حرکت کنید و به روستای نقله بر برسید. از جذابیت این جنگل همین بس که می‌گویند هرکسی که جنگل نقله بر را ببیند، انگار نیمی از زیبایی‌های شمال کشور را دیده است! این جنگل متنوع‌ترین پوشش گیاهی و جانوری را دارد. در حین قدم زدن در جنگل نقله بر، می‌توانید درختان انجیلی، ممرز و بوته‌های ازملک، پاپیتال و سرفیلی را ببینید و صدای پرندگانی مثل توکای سیاه، قمری خانگی، چرخ ریسک بزرگ و کمرکولی جنگلی را بشنوید.

دُرفَک

قله درفک رستم آباد

درفک، بام استان گیلان و منطقه ای است در ارتفاعات شهر رستم آباد که به معنای واقعی هم فال است هم تماشا؛ هم دشت و جنگل دارد و هم قله‌ای برای فتح کردن. هرکسی بسته به علاقه و هدفش از سفر، می‌تواند از درفک نهایت لذت را ببرد. درفک در اصل نام قله‌ای است در رشته کوه البرز که 2700 متر از سطح دریا فاصله دارد. این قله قبلا آتشقشان فعالی بوده اما سالهاست که خاموش شده است. درفک را سرزمین مه و خورشید هم می‌گویند.

اگر عاشق راه‌ رفتن در دشت و جنگل هستید، طبیعت اطراف قله برای شما بهترین انتخاب است. قدم زدن در بین درختان سربه فلک کشیده‌ای که در مه فرو رفته‌اند، می‌تواند یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز زندگی شما باشد. اگر اهل کمپینگ و چادر زدن در دل جنگل باشید، شبی را تجربه می‌کنید که فراموش‌نشدنی خواهد بود. هرچند که برای چادر زدن، نباید از روستا و مردم محلی دور شوید، چون حیوانات وحشی هم در این منطقه زندگی می‌کنند.

اگر از آن دسته افرادی باشید که مشتاق فتح قله‌ها و کوه‌ها هستند، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بالای قله درفک بروید، چون از آن بالا منظره‌ای را خواهید دید که بسیار رویایی است. دشتی سرسبز، درختانی تنومند و غرق در مه و آسمانی که بی‌انتها به نظر می‌رسد. همه این‌ها برای شما لحظه شگفت‌‌انگیزی را را رقم می‌زند که خاطره‌اش تا سال‌ها در ذهنتان ماندگار خواهد بود.

غار یخی در درفک

غار یخی درفک

حتما غافلگیر می‌شوید اگر بگوییم در پایین دیواره قله درفک، یک غار یخی به طول 100 متر وجود دارد! این غار آب شرب اهالی روستا را تامین می‌کند. البته فکرش را هم نکنید که بتوانید وارد غار شوید، چون دهانه بسیار تنگی دارد و فقط غارنوردان حرفه‌ای با تجهیزات خاص خود می‌توانند داخل غار بروند.

 منطقه ییلاقی سی‌ دشت

ییلاق سی دشت رستم آباد

سی دشت یکی از مناطق محبوب استان گیلان و جاهای دیدنی رستم آباد است. این منطقه در 30کیلومتری رستم آباد قرار دارد و همه ساله میزبان مسافران و طبیعتگردان است. در سی دشت دشت پهناوری وجود دارد که در فصل بهار با گل‌های رنگارنگ تزئین می‌شود و آسمان در  آبی‌ترین نوع خودش است. برای لحظه‌ای چشمانتان را ببندید و این منظره را تصور کنید! به شما اطمینان می‌دهیم که از سفر به سی دشت پشیمان نمی‌شوید! سی دشت رستم آباد به توت‌فرنگی‌های خوشمزه و ارگانیک‌اش معروف است و در خرداد ماه که جشن برداشت این میوه به حساب می‌آید، گردشگران زیادی به تماشای این جشن می‌آیند.

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر رستم آباد

بسیاری از مسافران از سفر به استان گیلان در تابستان خودداری می‌کنند و از هوای شرجی آنجا وحشت دارند. اما در رستم آباد، ییلاقاتی وجود دارد که جان می‌دهند برای سفر در تابستان و لذت بردن از هوای مطبوع آنجا. ییلاق سلانسر در 12 کیلومتری رستم آباد قرار دارد و دقیقا روبروی سی دشت است.

چیزی که این ییلاق را منحصربه‌فرد کرده، وجود همیشگی مه در این ییلاق است. از آنجایی که سلانسر در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا قرار دارد، حتی در تابستان نیز غرق در مه است. اگر هوای گرم تابستان شما را کلافه کرده، لذت سفر به ییلاق سلانسر را از دست ندهید. این ییلاق سراسر دشت، در فصل بهار و تابستان پر از گل‌های زیبا می‌شود و منظره‌ای تماشایی برای مسافران به وجود می‌آورد.

استخرگاه

روستای استخرگاه رستم‌آباد

جاذبه‌های گردشگری رستم آباد به همین‌جا ختم نمی‌شود. استخرگاه روستای در نزدیکی رستم آباد است که هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. در این روستا دو استخر وجود دارد که علاوه بر آبادانی روستا، زیبایی دوچندانی به طبیعت فوق‌العاده آنجا بخشیده‌اند. در کنار یکی از این استخرها، کلبه چوبی 100 ساله‌ای قرار دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از لوکیشن‌های تبلیغاتی شرکت‌های مطرح مثل ایرانسل و میهن، در استخرگاه فیلمبرداری شده است.

روستای استخرگاه رستم آباد در دل جنگل‌های کوه درفک واقع شده و به همین دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری دارد. آبشار کوچک و زیبایی در دل این روستا دیده می‌شود که برای رسیدن به آن، فقط کافی است یک کوله بردارید و کفش مناسب بپوشید و به دل جنگل بزنید. تماشای این آبشار و غرق شدن در صدای آب، آرامشی وصف‌نشدنی برایتان به ارمغان می‌آورد.

روستای دیورش

روستای دیورش رستم آباد

روستای دیورش قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و آثار کشف شده در آنجا، از فرهنگ غنی آن حکایت دارد. روستای دیورش، حیات و سرزندگی خود را مدیون رودخانه خروشانی است که از میان روستا عبور می‌کند. سرچشمه رودخانه به چشمه سفیدآب می‌رسد. تا قبل از بازدید از این روستا، هرچه پوشش گیاهی متنوع دیده‌اید فراموش کنید! در روستای دیورش رستم آباد گیلان، جنگل‌های انبوه با تنوع بی‌نظیری از درختان افرا، ازگیل، چنار، توسکا، زالزالک، خرمالو، گلابی وحشی و آلوچه به چشم می‌خورد.

در بازدید از این روستا، از تماشای غار دیورش هم غافل نشوید! کمی که مسیر جنگلی را طی کنید به دهانه غار می‌رسید و می‌توانید وارد آن شوید. فقط حواستان به عمق آب باشد که بسیار زیاد است و باید شنا بلد باشید. حفره‌ای در کنار غار وجود دارد که محل زندگی خفاش‌ها است و اگر ساکت باشید می‌توانید صدای آن‌ها را بشنوید.

دشت کلزا

دشت های کلزای رستم آباد

جاهای دیدنی رستم آباد می‌تواند بهترین لوکیشن عکاسی مسافران باشد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی، دشت‌های کلزا رستم آباد است. طبیعتی پهناور به رنگ زرد که دل هر مسافری را می‌برد و همه ناخودآگاه کنار این دشت‌ها توقف می‌کنند. برخلاف باور عموم، این گیاهان خودرو نیستند و کشاورزان برای استفاده از دانه‌های روغنی، کلزا را می‌کارند. روغن کلزا بدون کسترول است و کیفیت غذایی بالایی دارد. اگر گذرتان به دشت کلزا رستم آباد خورد، یادتان نرود که عکسی به یادگار بگیرید و از هارمونی رنگ زرد گل‌ها با آبی آسمان، حیرت‌زده شوید!

دریاچه عروس

دریاچه عروس رستم آباد

دریاچه عروس، در روستایی به نام حلیمه‌جان، در نزدیکی رستم آباد واقع شده است. شاید برای شماهم سوال باشد که چرا به این دریاچه عروس می‌گویند. روزهایی که هوا خوب است و بادی نمی‌وزد، جلبک‌ها روی آب را می‌پوشانند. به محض این که باد شروع به وزیدن می‌کند، جلبک‌ها از سطح آب کنار می‌روند که اهالی روستا این اتفاق را به کنار زدن تور عروس تشبیه کرده‌اند. اما شگفتی این دریاچه به همین‌جا ختم نمی‌شود. این دریاچه قبل از ظهر به رنگ جنگل و بعدازظهر به رنگ آسمان درمی‌آید. اگر می‌خواهید به دیدن دریاچه عروس ایران بروید، پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار و ماه مهر است.

سخن پایانی

رستم آباد شهری در استان گیلان که حتی در تابستان‌های گرم و شرجی شمال هم پذیرای مسافران و گردشگران است. در این مطلب از مجله گردشگری اتاقک، لیستی از جاهای دیدنی رستم آباد را نام بردیم و به شما این اطمینان را دادیم که متفاوت‌ترین سفر خود را تجربه خواهید کرد. پس بار سفر را ببندید و نگران محل اقامت خود نباشید. با مراجعه به سایت اتاقک، تمام اقامتگاه‌های این شهر را می‌توانید مشاهده کنید. فقط کافی است یکی را انتخاب کنید و دل به جاده بزنید!

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.4/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *