جاهای دیدنی

جاهای دیدنی رویان | جذاب و دیدنی

شهر رویان یک شهر کوچک و کم‌جمعیت است که مابین شهرهای بسیار محبوب مازندران یعنی نور و نوشهر واقع شده است. قرارگرفتن این شهر در کنار دریا و جنگل باعث شده که جذابیت آن برای گردشگران و مسافران چندبرابر شود. جاهای دیدنی شهر رویان بسیار زیاد هستند. به دلیل نزدیکی شهرهای شمال به همدیگر، مسافران به‌راحتی می‌توانند به جاذبه‌های آنها هم دسترسی داشته باشند. کسانی که قصد سفر رویان را دارند؛ بهتر است درباره مکان‌های دیدنی آن اطلاعات خوبی داشته باشند.

در این مقاله به طور کامل جاهای دیدنی رویان را معرفی خواهیم کرد و اطلاعات دقیقی را درباره خصوصیات و ویژگی آنها در اختیار مسافران قرار خواهیم داد. همچنین وضعیت آب‌وهوای رویان، مسیرهای دسترسی و محل اقامت در آنجا را بررسی می‌کنیم تا در هنگام گشت‌وگذار در شهر، برای مسافران مشکلی به وجود نیاید.

برای آشنایی بیشتر مقاله رویان کجاست؟ را مطالعه کنید.

آشنایی با رویان

 

مرتع دامنه کوه و گوسفندان در حال چرارویان یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران است که در مجاورت دریای خزر و در نزدیکی شهر نور واقع شده است. این شهر به دلیل آب‌وهوای عالی و طبیعت بکری که دارد؛ گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. رویان از سمت شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه البرز، از غرب به نوشهر و از شرق به شهر نور منتهی می‌شود.

مردم این شهر از قومیت طبری هستند و با زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. شغل بیشتر مردم رویان کشاورزی و ماهیگیری است. اما با افزایش تعداد گردشگران و مسافران، بسیاری از آنها در کنار شغل خود به ارائه سرویس به مسافران پرداختند و از این راه کسب درآمد می‌کنند. در آخرین سرشماری انجام شده جمعیت مردم در این شهر حدود 7 هزار نفر اعلام شد.

شهر رویان در فصل بهار آب‌وهوای معتدل و خنکی دارد و گاهی با بارش باران مسافران را غافلگیر می‌کنند اما باید بدانند که بارش باران در این شهر یک امر کاملاً طبیعی است. در فصل تابستان دمای هوا کم‌کم بالا می‌رود و به علت نزدیک بودن به دریا، در بعضی از ساعت‌های روز هوا به‌شدت شرجی می‌شود. با فرارسیدن پاییز دمای هوا پایین می‌آید و سرما مسافران را مقداری اذیت می‌کند. در زمستان دمای هوا تا زیر صفر درجه هم می‌رسد.

معمولاً بهترین زمان مسافرت به رویان به سلیقه مسافران بستگی دارد اما در حالت کلی فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز این شهر بسیار شلوغ است.

اجاره ویلا در رویان کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی شهر رویان

بیشتر افراد به‌خاطر جنگل و دریا به شمال سفر می‌کنند. در شهر رویان به‌راحتی می‌توان به هر دوی آنها دسترسی داشت. مسافران می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ساحل رویان و یا جنگل‌های آن برسند. در این مکان‌ها انواع امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده است. علاوه بر ساحل دریا و جنگل، جاهای دیدنی دیگری در شهر رویان و اطراف آن وجود دارند که مسافران در سفر خود به رویان از آنها بازدید می‌کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر رویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارک جنگلی رویان

 

پارک جنگلی رویان و مردمی که در حال تفریح هستند پارک جنگلی رویان بزرگ‌ترین پارک جنگلی شهر است. این پارک زیبایی و جذابیت خاصی دارد به همین دلیل در اکثر اوقات سال گردشگران و مسافران زیادی در این مکان حضور دارند. در پارک جنگلی رویان آلاچیق‌های بسیار زیبایی وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند ساعت‌ها در آنجا بنشینند و از طبیعت پارک لذت ببرند. یکی از مزیت‌های بزرگ پارک این است که با ماشین می‌توان به تمام قسمت‌های پارک رفته و از به طور کامل از آن دیدن کرد. مساحت این پارک حدود 200 هکتار است و اگر این مسیرها نبودند؛ افراد نمی‌توانستند از دیگر قسمت‌های پارک دیدن کنند.

پارک جنگلی رویان امکانات رفاهی بسیار خوبی هم دارد. از جمله مهم‌ترین این امکانات می‌توان به سوئیت برای اقامت، سرویس بهداشتی، اجاق‌های ذغالی، آلاچیق، نمازخانه، آب، برق، روشنایی معابر، بوفه‌های فروش مواد غذایی و… اشاره کرد. این پارک در جنوب شهر رویان قرار دارد و برای رفتن به آنجا باید وارد جاده رویان _ بلده شد و پس از 9 کیلومتر رانندگی به پارک رسید.

جنگل گلندرود

 

جنگلی زیبا بر روی کوه به نام جنگل گلندروددر 19 کیلومتری شهر رویان یک جنگل بسیار عالی و دیدنی وجود دارد که گردشگران برای طبیعت‌گردی به این مکان رفته و اوقات بسیار خوشی را سپری می‌کنند. در این جنگل یک معدن زغال‌سنگ وجود دارد که بیشتر شهرت آن به همین دلیل است. البته در این جنگل یکی دیگر از جاهای دیدنی رویان وجود دارد که بعث شده بازدید از این جنگل برای گردشگران اهمیت بیشتری داشته باشد.

در جنگل گلندرود یک آبشار بسیار جذاب و دیدنی به اسم آب پری وجود دارد که مسافران زیادی برای بازدید از آن به این جنگل می‌روند. در این مکان انواع امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده که می‌توانند از آنها استفاده کنند. این جنگل هم در قسمت جنوب رویان و در جاده رویان _ بلده واقع شده است.

کلیسای آنتوان مقدس

 

ساختمانی سفید با سقفی متفوت به نام کلیساس آنتوان مقدسکلیسای آنتوان مقدس یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر رویان است که افراد زیادی را محو زیبایی خود می‌کند. این کلیسا به‌صورت 8 ضلعی ساخته شده است که این امر معماری این کلیسا را بسیار خاص و جذاب می‌کند. در سال 1974 میلادی بود که این کلیسا ساخته شد و امروزه به یکی از مکان موردعلاقه گردشگران تبدیل شده است.

این کلیسا در فاصله بسیار کمی از شهر رویان واقع شده است. گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از این مکان زیبا و تاریخی را دارند؛ باید به شهرک ساحلی هایکاشن واقع در 4 کیلومتری رویان بروند.

شهر بلده

 

شهر خوش آب و هوا در سر سبزی کوهپایه در سفر به شهر رویان، شهر بلده می‌تواند یک مقصد بسیار زیبا و جذاب برای مسافران باشد. شهر بلده در میان جاهای دیدنی رویان، یک مکان منحصر‌به‌فرد است. بلده علاوه بر آب‌وهوای معتدل و طبیعت چشم‌نواز، دارای جاذبه‌های دیگری هم است که این امر باعث شده طرف‌داران بیشتری پیدا کند. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های موجود در شهر بلده می‌توان به آرامگاه نیما یوشیج شاعر بزرگ ایران، منزل بابا خان، قلعه ۷۰۰ساله پولاد اشاره کرد.

افرادی که قصد بازدید از شهر بلده را دارند؛ باید وارد جاده رویان _ بلده شوند و بعد از 70 کیلومتر رانندگی، خود را به بلده برسانند.

آبشار کپ

 

آلشاری جاری از روی سنگ های خزه بسته به نام آبشار کپآبشار کپ از آن دسته مکان‌های دیدنی رویان است که لذت سفر به آنجا برای همیشه با مسافران و گردشگران خواهد بود. در فاصله 45 کیلومتری از شهر رویان و در روستای کپ این آبشار زیبا واقع شده است که برای رسیدن به آبشار باید یک مسیر بسیار زیبا را در میان درختان طی کرد. صدای آبشار به همراه درختان زیبا و صدای پرندگان یک فضای آرامش‌بخش را برای افراد مهیا کرده است. در این مکان فضای بسیار مناسبی برای برپایی کمپ و شب‌مانی فراهم شده است که افراد می‌توانند شب را در این مکان زیبا سپری کنند.

پارک جنگلی کشپل رویان

 

برگ درختان پاییزی ریخته شده بر روی مسیر پباده روی و پله های پارک جنگلی کشپلدر فاصله 24 کیلومتری رویان و در جنوب شرقی شهرستان نور یکی دیگر از پارک جنگلی‌های زیبای رویان قرار گرفته است. این پارک مکانی بسیار عالی برای پیک‌نیک مسافران است. در این پارک تمام امکانات رفاهی لازم برای مسافران آماده شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آلاچیق، سوپرمارکت، پارک بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی در چند نقطه از پارک، قهوه‌خانه سنتی، چند رستوران باکیفیت و کافی‌شاپ اشاره کرد.

آبشار حرام او

 

ابشاری بلند و زیبا که از روی سنگ های در حال جاری شدن است آبشار حرام او یکی از متفاوت‌ترین آبشارهای این منطقه است. حرام از حرم به معنی مقدس می‌آید به همین دلیل افراد این منطقه بر این باور هستند که آب این آبشار خاصیت درمانی دارد. ارتفاع آبشار حرام او حدود 15 متر است اما عمق کمی دارد. کم بودن عمق آبشار فرصت بسیار خوبی برای افراد است تا در این مکان تنی به آب بزنند. برای رفتن به این آبشار باید به سمت نور حرکت کرده و وارد جاده آب پری شد. مسافت رویان تا آبشار حرام او حدود 33 کیلومتر است.

دریاچه آویدر

 

دریاچه ای که در ساحل آن چند قایق پدالی و پارویی دیده می شود آویدر دریاچه نزدیک به رویان است که مردم برای تفریح و گذراندن تعطیلات به این مکان زیبا سفر می‌کنند. این مکان دارای طبیعت بسیار زیبایی است. داشتن امکانات رفاهی جذابیت این دریاچه را چندبرابر کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به سرویس بهداشتی، آلاچیق، بوفه و رستوران اشاره کرد. برای رفتن به این دریاچه باید از شهر رویان حدود 17 کیلومتر به سمت شرق حرکت کرد.

موزه دیدنی

 

ساختمانی بزرگ و زیبا با نماییی شیشه ای در محوطه ای با مجسمه ها و درختان بازدید از موزه یکی از تفریحات موردعلاقه گردشگران است. در فاصله 20 کیلومتری از رویان موزه دیدی واقع شده است که از آن به‌عنوان موزه دیدنی رویان هم یاد می‌شود. گردشگران می‌توانند در این مکان انواع اثرهای هنری متفاوت را ببینند و لذت ببرند.

سخن نهایی

شهرهای شمال دارای جاذبه‌های بسیار متنوعی هستند که مسافران و گردشگران لازم است قبل از آغاز سفر درباره آنها اطلاعات کاملی داشته باشند. شهر رویان یکی از شهرهای استان مازندران است که مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. در این مقاله به طور کامل جاهای دیدنی رویان را معرفی کردیم و هرآنچه که لازم بود گردشگران درباره شهر رویان و جاذبه‌های دیدنی آن بدانند را بیان کردیم.

اگر درباره مکان‌های دیدنی رویان سؤالی دارید یا جاذبه دیگری هم وجود دارد که باید در این لیست قرار بگیرد؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (14 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *