شهرها

جاذبه های گردشگری شهر سراب

جاهای دیدنی سراب

شهر سراب در استان آذربایجان شرقی و بین دو رشته‌کوه سبلان و بزقوش قرار گرفته است و آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی دارد. دامنه کوه بزقوش در این شهر چشم‌اندازی تماشایی را به‌وجود آورده و قله‌های آق‌داغ و قیسیر بلندترین نقطه این رشته‌کوه‌اند. سفر به شهر سراب که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد سراسر شگفتی است و چشم از دیدن زیبایی‌هایش سیر نخواهد شد. بنابراین با ما همراه باشید در معرفی جاهای دیدنی سراب و جاذبه های گردشگری سراب.

جاهای دیدنی سراب
عکس از سایت naznews

روستای آغمیون یکی از جاهای دیدنی سراب

روستای آغمیون یکی از منطقه‌های نمونه گردشگری است که در شهر سراب و کوهپایه‌های سبلان قرار گرفته و طبیعت بی‌نظیری دارد. رودخانه آغمیون چای که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرد در این روستا جاریست و نقش مهمی در طراوت و زیبایی روستا دارد. در روستای آغمیون خبری از گرمای سوزان تابستان نیست و روزهای گرم سال زمان مناسبی برای سفر به این روستا است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سراب و نزدیک به روستای آغمیون در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای آغمیون
عکس از اشکان صالحی

سنگ نوشته رازلیق یکی از جاذبه های گردشگری سراب

روستای رازلیق از توابع شهر سراب است که در نزدیکی کوه سبلان قرار گرفته و پیشینه‌ای کهن دارد. در این روستا رودخانه‌ای به نام پسلر وجود دارد. در کنار این رود سنگ‌نوشته‌ای به نام رازلیق قرار دارد که روی یکی از بلندی‌های کوه زاغالان حکاکی شده است. این سنگ‌نوشته درباره آرگیشتی دوم، یکی از پادشاهان اورارتو، نوشته شده و خبر از پیروزی این پادشاه در جنگ‌هایش می‌دهد. پادشاهان اورارتویی صدها سال قبل از میلاد مسیح حکومت می‌کردند.

سنگ نوشته رازلیق
عکس از بهزاد قانونی

آب گرم جلده باخان یکی از مکان های تفریحی سراب

روستای نرمیق در جنوب شرقی شهر سراب قرار دارد و آب گرم جلده باخان در نزدیکی این روستاست. دمای آب چشمه بین ۳۵ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است. به دلیل آتشفشانی بودن سر‌منشاء چشمه، آب آن دارای سولفات سدیم است و مواد معدنی دیگری ندارد. برای شنا کردن نیز استخری ساخته شده است که گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

آب گرم جلده باخان

مسجد جامع سراب

مسجد جامع سراب متعلق به قرن نهم هجری‌ قمری است. این مسجد گلدسته و مناره ندارد و محراب آن با کاشی‌کاری و نقاشی‌های اسلیمی تزیین شده است. مسجد شبستانی بزرگ با ۶۰ ستون، سه محراب و یک منبر دارد. مسجد جامع سراب در سال ۱۳۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است.

مسجد جامع سراب
مسجد جامع سراب عکس از سایت dana

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سراب

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سراب و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون بابت پست مفیدتون، فقط خواستم اینا رو هم به مناطق گردشگری سراب اضافه کنم: آبشار شرشر میرکوه، روستای کلیان که در اطاف آن میتوانین شاهد مناطق تاریخی از جمله غار فرهاد و کاروانسرای شاه عباسی باشین، آبگرم اسبفروشان و آبگرم اردها که هر دو دارای خواص معدنی هستن (در دامنه های کوه بزقوش واقع شدند) سد و دربند قلعه جوق، و …
    با سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *