جامع‌ترین مقالات

آشنایی با جاذبه های گردشگری سروآباد استان کردستان

معرفی دیدنی های سروآباد

سروآباد در استان کردستان قرار دارد و با کشور عراق هم‌مرز است. تا قبل از سال ۱۳۸۲ سروآباد یکی از بخش‌های مریوان بود و پس از آن مستقل شد. آب‌و‌هوای کوهستانی و معتدل باعث شده است که کشاورزی در این شهر رونق خوبی داشته باشد؛ یکی از معروف‌ترین محصولات کشاورزی سروآباد توت‌فرنگی است. برخی ازجاذبه‌های طبیعی این شهر مانند غارها و چشمه‌ها به دلیل موقعیت کوهستانی تا حدودی ناشناخته مانده‌اند اما مکان‌های گردشگری دیگری مانند روستاها، آبشارها و آثار تاریخی از جاذبه‌های سفر به شهر سرو‌آبادند. در این مطلب از جاذبه های گردشگری سروآباد و جاهای دیدنی سروآباد برایتان بیشتر گفته‌ایم.

معرفی دیدنی های سروآباد
عکس از گوگل

دزلی و درکی یکی از جاهای دیدنی سروآباد

روستاهای دزلی و درکی از توابع سروآباد‌ند که بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند. اهالی خونگرم این دو روستا بسیار صمیمی و مهمان‌نوازند. یکی از ویژگی‌های این دو روستا که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند جشن‌های بهاری است که ساکنین آن  در دشت‌های اطراف برگزار می‌کنند و طبق رسم جشن‌های کردی با رقص و موسیقی اصیل همراه است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سروآباد و نزدیک به روستاهای دزلی و درکی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دزلی و درکی یکی از جاهای دیدنی سروآباد
عکس از گوگل

روستای نسل

روستای نسل از توابع سروآباد است که در کوهپایه قرار گرفته و منظره‌های طبیعی و چشم‌نوازی دارد. آب‌و‌هوای کوهستانی این روستا را به یکی از پربازدیدترین روستاهای سروآباد در روزهای گرم سال تبدیل کرده است. پوشش گیاهی و جنگلی روستا شامل درختان بلوط، زالزالک، گلابی جنگلی، ارغوان و گیاهان دارویی مانند پونه، خاکشیر و گون است. اشیاء تاریخی و گورستان این روستا خبر از قدمت ۵۰۰ ساله آن می‌دهند.

روستای نسل
عکس از گوگل

چشمه آب معدنی بل

چشمه کانی بل یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر سروآباد است که سرچشمه آن در رشته کوه زاگرس قرار دارد و از دهانه یک غار به‌صورت آبشاری خروشان به سمت بیرون حرکت می‌کند. آب این چشمه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و سلامت آن از طرف سازمان جهانی بهداشت تایید شده است. آب چشمه کانی بل پس از خارج شدن از کوه به رود سیروان می‌ریزد و بعد از آن به سمت کشور عراق می‌رود و به رود دجله می‌پیوندد.

چشمه آب معدنی بل
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سروآباد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سروآباد و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا