شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهرستان شهرضا

معرفی شهر شهرضا

شهرضا در استان اصفهان قرار دارد و از قدیمی‌ترین شهرهای این استان است. در دوران صفویه به دلیل نزدیکی شهرضا به اصفهان، کسب و کار در این شهر رونق زیادی داشته است. سفر به شهرضا به دلیل داشتن روستاهای خوش آب‌و‌هوا در روزهای گرم سال بسیار دلچسب است. علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، شهرضا مکان‌های زیارتی و مسجدهای قدیمی بسیاری دارد.

معرفی شهر شهرضا
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری روستای اسفرجان

روستای اسفرجان با موقعیت کوهستانی یکی از روستاهای خوش آب‌و‌هوای شهرضا است. وجود باغ‌های میوه، رودها، چشمه‌های جوشان، طبیعت بکر و خانه‌های زیبا اسفرجان را تبدیل به محل مناسبی برای گردشگری و طبیعت‌گردی کرده است. دره هونجان یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا است. این دره در حاشیه رودخانه اسفرجان قرار دارد. طبیعت دست نخورده و باغ‌های میوه منظره‌های چشم‌نوازی را خلق کرده‌اند. نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای اقامت در روستای اسفرجان است. امکانات رفاهی مانند اقامتگاه، رستوران، چای‌خانه و محل مناسبِ برپایی کمپ برای مسافران در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرضا و نزدیک به روستای اسفرجان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری روستای اسفرجان
عکس از گوگل

جاذبه توریستی کاروانسرای امین آباد

کاروان‌سرای امین‌آباد یکی از آثار ملی ثبت شده است که در شهرضا قرار دارد. ساخت این بنا به دوره صفوی بازمی‌گردد. کاروان‌سرای امین‌آباد دارای بنایی هشت‌ضلعی است که همین موضوع یکی از ویژگی‌های معماری آن است. وجود مسجد، حمام و آب‌انبار اهمیت این کاروان‌سرا را در گذشته نشان می‌دهد. بنای کاروان‌سرا از جنس سنگ و آجر است و با سقف‌های گنبدی‌شکل نمایی تحسین‌برانگیز دارد.

جاذبه توریستی کاروانسرای امین آباد
عکس از گوگل

جاذبه توریستی و تفریحی دشت لاله های واژگون

یکی از جاذبه‌های توریستی و تفریحی شهرضا دشت لاله‌های واژگون است. لاله‌ واژگون از گیاهان کم‌نظیری است که در این منطقه رشد می‌کند. وجود چشمه‌ها، نهرها و آب‌وهوای متعادل دشت لاله‌های واژگون را به محلی بسیار مناسب برای تفریح و طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

جاذبه توریستی و تفریحی دشت لاله های واژگون
عکس از گوگل

جاذبه تاریخی مسجد نو

یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی شهرضا مسجد نو است. قدمت این مسجد بیش از ۷۰۰ سال است و بنای آن به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. شبستان بزرگ با ستون‌های سنگی نمایی باشکوه را به‌ وجود آورده‌اند. منبری که کاملاً با سنگ ساخته شده است و مناره‌های بلند آجری مسجد از ویژگی‌های معماری دوران سلجوقی است.

جاذبه تاریخی مسجد نو
عکس از گوگل

بازار شهرضا ، میراثی از دل تاریخ

بازار تاریخی شهرضا در دوران سلجوقی ساخته شده است. در زمان صفوی این بازار به دلیل نزدیک بودن به اصفهان و عراق  رونق بسیار زیادی داشت. ویژگی مهم این بازار وجود مسجد‌ جامع شهر در قسمت ورودی آن است. بنای تاریخی و معماری کهن بازار علاوه‌بر تجاری بودن، این محل را به یکی از جاذبه‌های تاریخی شهرضا تبدیل کرده است.

بازار شهرضا
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر شهرضا

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در شهرضا  و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *