شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شاهرود

معرفی دیدنی های شاهرود

شهر شاهرود یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که در استان سمنان قرار دارد. این شهر تاریخی در دوران حکومت فتحعلی‌ شاه قاجار به دلیل داشتن زمین‌های قابل کشت، دسترسی به منابع آبی، آب‌وهوای مطبوع و کوه‌ها و تپه‌های اطراف، که نقش مهمی در وضعیت دفاعی شهر داشتند، رونق زیادی یافت و به شهری پرجمعیت تبدیل شد. بسطام و چخره از نا‌م‌های قدیمی این شهرند. قسمت شمالی شهرستان شاهرود آب‌وهوایی کوهستانی دارد و قسمت جنوبی آن گرم و کویری است و این موضوع باعث به وجود آمدن جاذبه‌های طبیعی گوناگونی در این شهر شده است.

در این مطلب از جاذبه های گردشگری شاهرود و جاهای دیدنی شاهرود گفته‌ایم. اگر دوست دارید در کنار این طبیعت شگفت‌انگیز حضور داشته باشید می‌توانید با اجاره روزانه خانه مبله در شاهرود از اتاقک یک سفر جذاب را شروع کنید. در ادامه برایتان پیشنهادهای ویژه‌ای داریم. همراهمان باشید.

معرفی دیدنی های شاهرود

عکس از گوگل

جنگل ابر یکی از جاهای دیدنی شاهرود

جنگل ابر یکی از جنگل‌های هیرکانی ایران است و با وسعتی در حدود سی‌وپنج‌هزار هکتار در شهرستان شاهرود قرار گرفته. ارتفاعات این جنگل توسط ابرها محاصره شده‌اند و نام آن برگرفته از همین پدیده است. پوشش گیاهی این جنگل را درختان راش، توسکا، بلوط، گلابی وحشی، افرا، ممرز و تعدادی از گیاهان دارویی کمیاب تشکیل می‌دهند. حیواناتی مثل پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، شغال، روباه، خوک وحشی، شوکا، خرگوش، کل و بز در این جنگل زندگی می‌کنند. جنگل ابر شاهرود یکی از ارزشمندترین آثار طبیعی ایران و جزو منطقه‌های حفاظت‌شده‌ای است که در فهرست میراث طبیعی ثبت شده.

همان‌طور که می‌دانید از شاهرود تا دامغان فاصله زیادی نیست، شما می‌توانید با اقامت در شاهرود سر زدن به جاهای دیدنی دامغان هم در برنامه سفرتان بگنجانید و حسابی خوش بگذرانید.

جنگل ابر یکی از جاهای دیدنی شاهرود
عکس از گوگل

چشمه هفت رنگ مجن

چشمه هفت‌ رنگ مجن از چشمه‌های گوگردی است که در نزدیکی شهر شاهرود در دامنه کوه شاهوار قرار گرفته. آب این چشمه با عبور از سنگ‌های رنگی و گوگردی رنگ‌های متفاوتی مثل جیوه‌ای، سرمه‌ای، نارنجی، قهوه‌ای و فیروزه‌ای به خود می‌گیرد و منظره‌‌ای دیدنی را به‌ وجود می‌آورد. آب این چشمه به دلیل وجود گوگرد و جیوه خاصیت درمانی دارد و گردشگران برای درمانی بیماری‌های پوستی و استخوانی از آن استفاده می‌کنند. منطقه فرحزاد تاش، که چشمه هفت رنگ در آن قرار دارد، از منطقه‌های نمونه گردشگری شهر شاهرود است.

چشمه هفت رنگ مجن
عکس از گوگل

چشمه نگارمن

روستای نگارمن منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا در شهر شاهرود است که در تابستان‌ها هوایی معتدل و در زمستان‌ها هوایی سرد و خشک دارد. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا چشمه‌ای با همین نام است که از میان سنگ‌های آهکی خارج می‌شود و آب گوارای آن قابل آشامیدن است. مقدار خروج آب از این چشمه معادل ۲۳ لیتر در هر ثانیه است و از آن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی روستای نگارمن استفاده می‌شود.

چشمه نگارمن
عکس از گوگل

اجاره روزانه خانه مبله در شاهرود و راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه خانه مبله در شاهرود یا اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *