جاهای دیدنی

جاهای دیدنی شیرود | سرسبز و دیدنی

درباره شیرود

شهر شیرود در سال 1386 با ادغام بیش از 15 روستا تشکیل شد و در حال حاضر در بخش مرکزی تنکابن واقع شده است. شهر شیرود از سمت غرب خود به شهر کتالم و سادات شهر و از سمت شرق خود به شهر تنکابن متصل است. گویش مردمان شیرود مازندرانی و گیلکی بوده و برخی محله‌ها نیز به گویش تنکابنی مرکزی صحبت می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر مقاله شیرود کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی شیرود

آبشار تودارک، پل قدیمی شیرود، امامزاده آقا سید حسین شیرود، ساحل آزاد شیرود و بسیاری دیگر از جمله جاهای دیدنی شیرود به شمار می‌آیند. به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوب شیرود مسافران و گردشگران بسیاری برای تفریح و استراحت به این منطقه زیبا سفر می‌کنند.

امامزاده آقا سید حسین شیرود

نمای ورودی مرقد امام زاده سید حسین، گنبد طلایی رنگ ، پنجره های گنبدی شکل و دیواره های کاشی کاری شدهامامزاده اقا سید حسین شیرود از جمله بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین امامزاده‌های استان مازندران محسوب می‌شود که باوجود سوئیت‌ها و زائرسراهای متنوع، هرساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر کشور است. این امامزاده علاوه بر آرامگاه آقا سید حسین شیرودی، آرامگاه سردار رشید اسلام سرلشکر شهید علی اکبر قربان شیرودی و شهدای جنگ تحمیلی نیز است.

آبشار تودارک

آبشار تودارک با ارتفاعی تقریبی 45 متر بین تنکابن و رامسرآبشار تودارک با ارتفاعی تقریبی 45 متر یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران به شمار می‌آید. این آبشار در بین شهرهای تنکابن و رامسر قرار دارد و همچنین شامل آبشاری کوچک‌تری به نام آبشار لیمرا است که ارتفاع آن 7 متر بوده و ظاهری حوضچه مانند ایجاد کرده است. چشم انداز آبشار تودارک بسیار زیبا است و جزو پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شیرود نیز محسوب می‌شود.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/shirud” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در شیرود کلیک کنید.[/button]

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

 

مسیر دسترسی به آبشار تودارک

جاده ی خاکی بین جنگل و تعدادی دوچرخه سوار در حال رفتن به آبشار تودارکآبشار تودارک از دیگر جاهای دیدنی شیرود است که در مسیر تنکابن به رامسر قرار دارد. گردشگران برای دسترسی به این آبشار باید به سمت رامسر حرکت کرده و پس از رسیدن به سه راهی به سمت راست بروند. سپس به سه راهی دیگری خواهند رسید که باید دوباره به سمت راست بروند و درنهایت پس از طی کردن مسیری 20 کیلومتری آبشار بسیار زیبای تودارک قابل مشاهده است. این نکته لازم به ذکر است که بخشی از مسیر رسیدن به آبشار آسفالت نیست، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از خودروهای آفرود استفاده شود. همچنین تا چندین روز پس از بارندگی، زمان مناسبی برای بازدید از آبشار نخواهد بود.

پل تاریخی شیرود

پل تاریخی شیرود مربوط به دوره صفویهیکی دیگر از جاهای دیدنی و قدیمی شیرود، پل تاریخی شیرود است که قدمت آن به دوران صفوی باز می‌گردد. این پل در بخش مرکزی شهر تنکابن، دهستان دلیجان و شهر شیرود قرار دارد. همچنین پل تاریخی شیرود در تاریخ 26 اسفند سال 1386 به عنوان یک اثر ملی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ساحل آزاد شیرود

دریای خزر و ساحل کنار دریالذت دیدن غروب خورشید در ساحل آزاد شیرود از لحظاتی است که هر فردی باید آن را تجربه کند. از دیگر جاهای دیدنی شیرود ساحل آزاد آن است که می‌توان ساعت‌ها در کنار دریا و آرامش آن لحظات نابی را گذراند. برای دسترسی به ساحل آزاد شیرود باید مسیر همت آباد و بلوار شریف دینی را طی کرد.

آستان مقدس سید محمد، سید ابراهیم

آستان مقدس سید محمد، سید ابراهیم از دیگر جاذبه‌های گردشگری و اماکن مذهبی منطقه شیرود آستان مقدس سید محمد و سید ابراهیم است که در بلوار شیرودی بخش مرکزی شهر تنکابن واقع شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، در نزدیکی و اطراف این آرامگاه می‌توان به امکاناتی از جمله فروشگاه‌های هایپر، بازار، استخر و رستوران دسترسی داشت.

رودخانه شیرود

رودخانه در حال عبور از زیر پل و مرغ های دریایی در حال پرواز روی آنرودخانه شیرود از دیگر مکان‌های دیدنی شهر شیرود تنکابن است که قدمتی پیش از 150 سال دارد. جالب است بدانید طبق اسناد قدیمی نام این رودخانه جهودرود بوده و بعدها به شیرود تغییر پیدا کرده است. در فصل‌های سال، آب این رودخانه متغییر بوده و در مواقعی که آب و هوا رو به سردی می‌روند، امکان ایجاد سیلاب‌های خطرناک و زیان‌بار در آن وجود دارد. پهنای رودخانه شیرود بین 20 الی 50 متغییر است و همچنین قایقرانی موتوری و پارویی کوچک از جمله امکاناتی است که در این رودخانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. رودخانه شیرود با گذر از چشمه سارهای کوه‌های سمت جنوبی دریا و همچنین مراتع و آبادی‌های صوفی کلایه، نسیه کوه، ترم پشته، آخوند محله، کند سرک، فقیه محله، رفیع آباد، فقیه محله، کچانک، آقا مقیم محله، گوهر دره، آغوز حال و خرم سرا وارد دریا می‌شود.

شیرود، شهری سرسبز و دیدنی!

شیرود یکی از شهرهای شمالی است که در بخش مرکزی تنکابن واقع شده است. شیرود به دلیل آب و هوای معتدل، سرسبزی و نزدیکی به ساحل دریای خزر جرو مناطق گردشگری شمال به شمار می‌آید. از جاهای دیدنی شیرود می‌توان رودخانه شیرود، پل تاریخی شیرود، آستان مقدس سید محمد و سید ابراهیم، آبشار تودارک، امازاده آقا سید حسین شیرود و ساحل آزاد را نام برد. مسافران و گردشگران می‌توانند با سفر به این شهر زیبا لحظات بسیار زیبا و به یادماندنی را تجربه کنند.

امیدواریم از سفر به این شهر زیبا لذت ببرید. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا اعلام نظرات خود از طریق قسمت کامنت با ما در ارتباط باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *