شهرها

آشنایی با جاذبه های گردشگری سلطانیه

جاذبه های گردشگری سلطانیه

شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد که در زمان ایلخانان مغول یکی از شهرهای مهم بود و به‌عنوان شکارگاه حاکمان ایلخانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. کارشناسان معتقدند که قدمت این شهر سال بیشتر از چندهزار سال است اما در تاریخ آمده است که این شهر به دستور سلطان محمد خدابنده بنا شده. سفر به شهرستان سلطانیه سفر به معروف‌ترین شهر استان زنجان است که آثار تاریخی شگرفی را از دوره‌های گوناگون در خود جای داده است. در ادامه از جاهای دیدنی سلطانیه و جاذبه های گردشگری سلطانیه برایتان بیشتر می گوییم.

جاذبه های گردشگری سلطانیه
عکس از گوگل

گنبد سلطانیه یکی از جاهای دیدنی سلطانیه

بنای آرامگاه سلطانیه یکی از بزرگ‌ترین گنبد‌های خشتی ایران است و قدمت آن به دوره ایلخانان برمی‌گردد. این بنای گنبدی به دستور اولجایتو، یکی از پادشاهان مغول، به‌عنوان آرامگاه بعد از مرگش ساخته شد اما برخلاف باور عموم او در این مکان دفن نشده و پیکرش در کوه‌های اطراف شهرستان سلطانیه به خاک سپرده شده است. ساختمان این بنای ارزشمند از آجر ساخته شده و طراحی هنرمندانه کاشی‌ها باعث شده‌اند که گنبد این بنا مانند نگین فیروزه‌ای در شهر سلطانیه بدرخشد. گنبد سلطانیه بنایی هشت ضلعی است و سه در ورودی دارد و بر دیوارهای آن آیه‌های قرآن با خط‌های کوفی و ثلث نوشته شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سلطانیه و نزدیک به گنبد سلطانیه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

گنبد سلطانیه یکی از جاهای دیدنی سلطانیه
عکس از سایت soltaniyeh.ichto.ir

حمام سالار یکی از آثار تاریخی سلطانیه

حمام سالار در دوره قاجاریه توسط فردی به نام سیف علی خان کلانتری معروف به سالارخان در شهر سلطانیه ساخته شد. این حمام با سقفی گنبدی به سبک حمام‌های ایرانی ساخته شده و شامل قسمت‌های ورودی، سربینه، خزینه و گرم‌خانه است. از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۲ این حمام به بنایی متروکه تبدیل شده بود و پس از آن توسط دولت از نوادگان سالارخان خریداری شد و به رستورانی سنتی تغییر کاربری پیدا کرد.

حمام سالار
عکس از گوگل

چمن سلطانیه

چمن سلطانیه یکی از آثار طبیعی ایران و استان زنجان است که با وسعتی در حدود ۷۵۰ هکتار در فهرست آثار طبیعی ثبت شده. در نزدیکی این چمن طبیعی حدود ۴۰ چاه و قنات وجود دارد که آن را به‌صورت طبیعی آبیاری می‌کنند. طبق گفته کارشناسان زیر پوسته این قسمت از زمین خاکی سفید‌رنگ وجود دارد که مانع نفوذ آب به عمق زمین می‌شود و همین موضوع باعث طراوت و شادابی چمن شده است. در دوره ایلخانان و زمانی که در شهر سلطانیه بنای مسکونی وجود نداشت پادشاهان مغول از این چمن و منطقه‌های اطرافش به‌عنوان محلی خوش‌ آب‌و‌هوا برای برپایی چادر و اقامت‌ها در مسافرت استفاده می‌کردند.

چمن سلطانیه
عکس از ایرنا

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سلطانیه

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سلطانیه و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *