جاهای دیدنی

جاهای دیدنی سرخرود کجاست؟ | سرزمین سرسبز قوهای مهاجر!

می‌خواهیم به حرف موسیو بهلر که در زمان ناصرالدین‌شاه به ایران سفر کرده بود و به سرخ‌رود رفته بود، گوش کنیم و به این شهر سفر کنیم. البته می‌خواهیم ببینیم این موسیوی فرنگی در حول‌وحوش سال‌های 1870 میلادی، توانسته زیبایی‌های شهر سرخ‌رود را به‌درستی در سفرنامه‌اش بنویسد یا نه؟ آیا او آن موقع می‌دانست که جاهای دیدنی سرخرود کجاست؟ البته اگر هم نمی‌دانسته به نظر من سرخ‌رود در همان بدو ورود به‌قدری زیباست که اگر کسی با جاهای دیدنی سرخرود شمال آشنا نباشد، بازهم محو زیبایی‌هایش خواهد شد.

حالا که بیشتر از یک قرن و نیم از سفر موسیو بهلر می‌گذرد و دیگر می‌توانیم قبل از سفر با جاهای دیدنی سرخرود شمال آشنا شویم، پس بیایید قبل از سفر در مورد سرخ‌رود و جاهای دیدنی آن بیشتر بدانیم.

درباره سرخ‌رود

سرخ‌رود مرکز بخش سرخ‌رود در شهرستان محمودآباد در استان مازندران است. از این شهر، 6 کیلومتری به شرق برویم به فریدون‌کنار می‌رسیم و اگر 15 کیلومتر به غرب برویم، محمودآباد را می‌بینیم. این شهر ساحلی در امتداد خط دریا و انتهای رود هراز قرار دارد.

جاهای دیدنی سرخرود مازندران آن‌قدر جذاب هستند که بسیاری از زوج‌های جوان سرخ‌رود را برای سفر ماه‌عسلشان انتخاب می‌کنند. در این شهر پرندگان زیبایی را خواهید دید که در فصل زمستان و بهار تالاب‌های شهر را به عنوان محل زندگی‌شان انتخاب می‌کنند و چشم‌اندازی بی‌نظیر برای گردشگران پدید می‌آورند. برای سفری رمانتیک همراه ما باشید تا جذاب‌ترین جاهای دیدنی سرخرود شمال را با هم مرور کنیم و گردشی کوتاه در این شهر ساحلی داشته باشیم.

برای آشنایی بیشتر مقاله سرخ رود کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی سرخرود کجاست؟

سرخ‌رود مثل دیگر شهرهای مازندران در عین حال که به سمت مدرن شدن حرکت می‌کند ولی حواسش به یادگاری‌ها و میراث طبیعی خودش هم است. جاهای دیدنی سرخرود مازندران از ساحل و تالاب تا جنگل و تپه‌های قدیمی را در برمی‌گیرد. خب دیگر بیشتر از این برای جواب سؤال جاهای دیدنی سرخرود کجاست معطلتان نمی‌کنم، به این شهر برویم و از جاهای دیدنی سرخرود مازندران دیدن کنیم:

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

ساحل شنی سرخ رود، یکی از معروف‌ترین سواحل شمالی

نمای بالای ساحل شنی چسبیده به دریا، یک قایق تفریحی با تعدادی مسافر در حال دریانوردی و تعداد زیادی از افراد کنار ساحل
ساحل سرخرود، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سرخرود شمال است.

اگر برای دیدن دریا به مازندران سفر می‌کنید، ساحل شنی و زیبای سرخ‌رود بهترین انتخاب است. این ساحل وسیع چند صد متر از شهر فاصله دارد و در کناره آن می‌توانید کشتی‌های صید ماهی را نیز ببینید. همچنین ماهیگیران محمودآباد و سرخ‌رود از طریق همین ساحل دل به دریا می‌زنند و روزی‌شان را از پهنه دریا جمع می‌کنند.

از طرفی در سفر به شهرهای شمالی اتراق کردن کنار دریا کیف هر کسی را کوک می‌کند. در این ساحل انواع پلاژها و امکانات رفاهی هم در اختیارتان قرار دارند تا سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید.

موارد زیر از محبوب‌ترین تفریح‌ها در ساحل سرخ‌رود هستند:

  • قایق‌سواری
  • جت اسکی
  • پاراگلایدر
  • موتور چهارچرخ
  • اسب‌سواری
  • استراحت و استفاده از امکانات پلاژهای ساحلی

آدرس ساحل سرخرود: مازندران، محمودآباد، سرخ‌رود، ساحل سرخرود

جنگل شیلات سرخرود، جنگلی که دلش نیامد از ساحل دور شود

سفرمان به سرخ‌رود و بازدید از جاهای دیدنی سرخرود شمال را با ساحل شروع کردیم. حالا که تا اینجا آمده‌ایم، بهتر است کمی سرمان را بچرخانیم تا جنگل شیلات را هم ببینیم. جنگل شیلات یکی از زیباترین جاهای دیدنی سرخرود شمال است که در کنار ساحل جا خوش کرده است تا برای دیدن آن و قدم زدن لابه‌لای درختانش خیلی اذیت نشوید.

آدرس جنگل شیلات سرخرود: مازندران، محمودآباد، سرخ‌رود، جنب ساحل سرخ‌رود

تپه‌های باستانی سرخ رود، تخت جمشید مازندران

تپه های باستانی سرخ رود
په‌های باستانی برای کسانی که به کشف رمز و رازهای تاریخی علاقه دارند، یکی از بهترین جاهای دیدنی سرخرود مازندران است.

اگر به سمت جنوب سرخ‌رود بروید به 2 تپه سرسبز و باستانی با نام‌ تپه‌های قلاکتی خواهید رسید. قدمت این تپه‌ها به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد و در دوره ساسانیان توسط رومی‌ها به آتش کشیده شده است. به گفته مورخان در آن زمان، قلعه‌ای به نام «قلعه ماهانه سر» روی این تپه‌ها قرار داشته که تیمور لنگ تلاش‌های بسیاری برای فتح آن کرده است. اگر اهل تاریخ هستید و دیدن مناطق تاریخی برایتان جذاب است، حتماً از تپه‌های قلاکتی که به تخت جمشید مازندران معروف هستند، بازدید کنید. تپه‌های باستانی برای کسانی که به کشف رمز و رازهای تاریخی علاقه دارند، یکی از بهترین جاهای دیدنی سرخرود مازندران است. مسئولان شهری سرخ‌رود نیز در تلاش‌اند که با ساخت موزه و فراهم آوردن امکانات رفاهی گردشگران بیشتری را جذب این بخش تاریخی کنند.

آدرس تپه‌های باستانی سرخ‌رود: مازندران، محمودآباد، جنوب سرخ‌رود، تپه‌های باستانی

بقعه آقا سید عبدالحمید

در مرکز شهر سرخ‌رود بقعه آقا سید عبدالحمید قرار دارد. این بقعه مبارکه نه‌تنها و پناهگاهی برای رفع دل‌تنگی‌های افراد مؤمن است، بلکه یکی از جاهای دیدنی سرخرود شمال هم است. جایی که فضای معنوی آن، تماشای آرامش مردمی که به آنجا آمده‌اند و قرارگیری آن در مرکز شهر، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

آدرس بقعه آقا سید عبدالحمید: مازندران، محمودآباد، سرخ‌رود، بقعه آقا سید عبدالحمید

تالاب سرخ رود، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سرخ‌رود مازندران

دریاچه پر از قو ی مهاجر
از اوایل آذرماه می‌توانید برای دیدن قوهای «فریادکش» به سرخ‌رود سفر کنید.

یکی از بهترین جواب‌ها برای سؤال جاهای دیدنی سرخرود کجاست، تالاب‌های این شهر است که قوهای مهاجر زیاد سراغش را می‌گیرند.

در فصل زمستان این پرندگان مهاجر با طی مسافتی ۵ هزار کیلومتری از نواحی سردسیر به سرخ‌رود سفر می‌کنند و تالاب‌های این شهر را به صحنه نمایش و شنای خود مبدل می‌کنند! از اوایل آذرماه برای دیدن این پرندگان که به قوهای «فریادکش» معروف هستند، می‌توانید به سرخ‌رود سفر کنید و تا بهار از دیدن آن‌ها لذت ببرید. یکی دیگر از پرندگان مهاجر مازندران که حدود ۴ سال در این منطقه زندگی می‌کند، درنا است که از سیبری به سمت شمال ایران سفر می‌کند و بین سرخ‌رود و فریدون‌کنار منزل می‌گزیند.

اگر به تالاب سرخ‌رود سفر کردید می‌توانید گندم و غلات برای پرندگان بریزید. در زمان‌های قدیم که ورود عموم به محل زندگی پرندگان مهاجر ممنوع بود، قوهای بسیاری برای یافتن غذا به کابل‌های فشارقوی برخورد می‌کردند و متأسفانه تلف می‌شدند؛ اما این روزها ورود مردم به این مناطق دیدنی سرخ‌رود آزاد شده است و تأمین غذای پرندگان را اهالی شهر و گردشگران به عهده گرفته‌اند.

آدرس تالاب سرخرود: مازندران، محمودآباد، سرخ‌رود، حوالی وزرا محله، تالاب سرخ‌رود

اجاره ویلا سرخرود با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آب‌ بندان سرخ رود، سرک کشیدن به خانه قوهای مهاجر

تالاب آبندان پر از قو
قوهای مهاجر در سه قاره آمریکای شمالی، اروپا و آسیا تخم‌گذاری می‌کنند و سرخ‌رود مازندران را هم خانه خود می‌دانند.

آب‌بندان سرخ‌رود سرزمین پرندگان مهاجر است. اگر از دیدن قوهای مهاجر به وجد می‌آیید از مناظر آب‌بندان حظ خواهید برد. در آب‌بندان شرقی و غربی سرخ‌رود، فرصت تماشای مناظر جنگلی و قدم زدن میان درختان انبوه را دارید. فضای دلفریبی که برای عکاسی حرف ندارد!

منظره چشم‌نواز آب بندان یکی از بهترین جاهای دیدنی سرخرود مازندران است که باوجود قوهای مهاجر زیباتر هم می‌شود. این قوهای بزرگ و کوچک با نوک‌های زردرنگشان شناخته می‌شوند و جثه بزرگ برخی از آن‌ها توجهتان را جلب می‌کند. جالب است بدانید که قوهای مهاجر در سه قاره آمریکای شمالی، اروپا و آسیا تخم‌گذاری می‌کنند و خوشبختانه سرخ‌رود مازندران را نیز خانه خود می‌دانند.

همچنین امکان اقامت چندروزه در مناطق جنگلی آب‌بندان سرخ‌رود فراهم است تا شما نیز بتوانید در زیستگاه پرندگان مهاجر منزل کنید.می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در سرخرود به سایت اتاقک مراجعه کنید.

آدرس آب بندان سرخ رود: مازندران، محمودآباد، جاده آمل به چمستان، آب‌بندان سرخ‌رود

شالیزارهای دیدنی سرخ‌رود، لطف طبیعت و شالیکاران

یکی دیگر از جاهای دیدنی سرخرود شمال، شالیزارهای سرسبز و دیدنی آن هستند. مناطق جذابی که در فصل زمستان و بهار زیستگاه پرندگان مهاجر و در فصول دیگر به لطف شالیکاران زنده و حاصلخیز می‌شوند. در روستاهای سرسبز سرخ‌رود نیز می‌توانید تجربه یک اقامت شگفت‌انگیز را داشته باشید و از بودن در اتمسفر شهری شمالی لذت ببرید! برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره ویلا سرخرود با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تفریحات مهیج و لذت‌بخش در سرخ رود

تفریحات سرخرود
تفریح‌های مختلفی مثل تفریحات دریایی، شکم گردی، خریدن سوغاتی و … در سرخرود منتظر شماست.

از دیگر تفریحات جذابی که در سرخ‌رود می‌توانید تجربه کنید می‌توان به قایق‌سواری در دریای خزر، اسب‌سواری در دشت‌های سرسبز و وسیع، جت اسکی و … اشاره کرد. مغازه‌های این شهر نیز برای خرید سوغاتی در اختیارتان قرار دارند. از طرفی لذت رستوران گردی و خوردن غذاهای محلی و خوشمزه شمالی مثل مرغ‌ترش نیز برایتان فراهم است! کافی است به این شهر بروید تا ببینید که امکان ندارد در این شهر حوصله‌تان سر برود، چون جاهای دیدنی سرخرود شمال فهرست بالابلندی دارد.

سخن نهایی

برای اقامت در سرخرود انواع و اقسام اقامتگاه‌ها در اختیارتان قرار دارند. از آپارتمان‌های مبله و سوئیت‌های مستقل گرفته تا ویلاهای جادار و استخردار را می‌توانید در سایت اتاقک انتخاب کنید. با استفاده از سایت یا اپلیکیشن اتاقک می‌توانید در هر شهر و روستایی در نقاط مختلف کشور خانه اجاره کنید و چند روزی را به دور از هیاهوی شهری به استراحت بپردازید.

با استفاده از این فضای آنلاین امکان تماشای تصاویر ویلاها و سوئیت‌ها را دارید و به فهرست امکانات اقامتگاه‌ها دسترسی خواهید داشت. پس از این‌که اقامتگاه موردعلاقه‌تان را رزرو کردید نیز می‌توانید به هنگام رسیدن به مقصد کلید خانه را تحویل بگیرید و بدون دردسر خستگی راه را به در کنید. با این روش شما جایی متناسب با سلیقه و بودجه‌تان پیدا خواهید کرد و درگیر چانه‌زنی با افراد پلاکارد به‌دست کنار خیابان نخواهید شد. سفرتان خوش!

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی سرخرود مازندران

جاهای دیدنی سرخرود کجاست؟

تالاب سرخرود، آب‌بندان، ساحل شنی سرخرود، تپه‌های باستانی سرخرود، جنگل شیلات سرخرود

جنگل سرخرود کجاست؟

برای جنگل نوردی در سرخ‌رود می‌توانید سراغ جنگل‌های اطراف آب‌بندان در جاده آمل به چمستان بروید.

جنگل شیلات سرخرود کجاست؟

جنگل شیلات سرخرود در فاصله کمی از ساحل سرخ‌رود قرار دارد.

بهترین جای سرخرود کجاست؟

بهترین جای سرخرود برای هرکسی تعریف متفاوتی دارد. اگر دلتان تفریحات ساحلی یا قدم زدن کنار دریا می‌خواهد، به ساحل شنی سرخ‌رود بروید. اگر دوست داشتید از یک جای تاریخی دیدن کنید، به تپه‌های باستانی سرخ‌رود بروید. جنگل‌ها و شالیزارهای سرخ‌رود هم یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سرخرود مازندران هستند.

4.1/5 - (23 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. یکی از بهترین و آرام ترین شهرهای ایران با مردمانی خونگرم و درعین حال نرم با آب وهوایی پاک زیبایی مضاعفی را به این شهر ساحلی بخشیده وبعنوان یک ایرانی توصیه میکنم حداقل چندشب را در سرخرود به استراحت بپردازید

  2. اشتباه رفتی داداش سرخرود شهر برج های ساحلی ایران هست و زیبایی و بکر بودن طبیعت و کل منطقه مثال زدنی هست

  3. این آقا که گفتن سرخرود هیچی نداره !!! یا نمیدونی سرخرود کجاست یا غرض و مرض شخصی داری. سرخرود خیلی ساله که پیشرفت زیاد رفاهی ، تفریحی، زیباسازی و مغازه و فروشگاه و درمانگاه و بانک ، از مبل فروشی و پرده و فروشگاههای مواد غذایی لوکس تا وسایل ساختمانی و شیشه و روشنایی وخیلی چیزهای دیگه داره که تمام احتیاجات را در داخل همان سرخرود برآورده میکنه . قیمت زمینها و خونه هاش یکسره بالا میره و تورسیتهای زیادی از سراسر کشور در اونجا سرمایه گذاری کردن و ملک خریدن

    1. سرخرودجای خیلی تمیزوآرومی داره وساحل خیلی تمیز فقط اگه شهرداری سرخرودوجاهای دیگه سرویس بهداشتی خوب وشیک درست کنن خیلی عالی میشه

  4. جای خیلی بدیه هیچی نداره نه امکانات داره نه جای دیدنی پر از آشغالو کثیفیه کوچه خیابونا

    1. اشتباه رفتی داداش سرخرود شهر برج های ساحلی ایران هست و زیبایی و بکر بودن طبیعت و کل منطقه مثال زدنی هست

    2. سلام آقا محسن لطفا یکبار دیگه مکانی که رفتی را بررسی کن شهر گردشگری سرخرود به جرات میشه گفت با شهردار بسیار کوشا ومنظم و… بسیار شهر تمیز با امکانات فراوان مراکز خرید و گردشگری ونزدیک شهرهای فریدونکار وبابلسر ومحمود آباد میباشد.

    3. سلام آقا محسن لطفا یکبار دیگه مکانی که رفتی را بررسی کن شهر گردشگری سرخرود به جرات میشه گفت با شهردار بسیار کوشا ومنظم و… بسیار شهر تمیز با امکانات فراوان مراکز خرید و گردشگری ونزدیک شهرهای فریدونکار وبابلسر ومحمود آباد میباشد.

      1. سلام من از یزد رفتم سخرودازدیدن قوها خیلی لظت بردم اگر زنده بودم هرساله زمستان می آیم دیدن قوها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *