شهرها

جاهای دیدنی تایباد ، شهری در مرز ایران و افغانستان

معرفی جاهای دیدنی تایباد

تایباد شهری مرزی است که در استان خراسان رضوی نزدیک به مرز ایران و افغانستان قرار دارد. سفر به تایباد سفر به شهری کهن است که در طول تاریخ دستخوش اتفاق‌های گوناگونی شده. در یک دوره تمام مردم شهر در اثر طاعون از بین رفتند. مغول آباد از نام‌های قدیمی تایباد است که مغول‌ها در زمان ورود خود این نام را برای این شهر انتخاب کردند.

معرفی جاهای دیدنی تایباد
عکس از گوگل

تنگل و بند استای یکی از جاذبه های گردشگری تایباد

تنگل و بند استای منطقه‌ای کوهستانی در شهر تایباد است که از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر به‌شمار می‌آید. تنگل دره‌ای زیبا و سرسبز است که از درختان میوه وحشی پوشیده شده. بند استای آبگیری چشم‌نواز است که زیبایی منطقه را چند‌برابر کرده. قلعه سنگی و مسجد جامع روستای استای از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به این منطقه‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در تایباد و نزدیک به تنگل و بند استای در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

تنگل و بند استای یکی از جاذبه های گردشگری تایباد
عکس از گوگل

جاذبه توریستی میل کرات

مناره تاریخی کرات که به‌عنوان راهنما برای مسافران و تاجران استفاده می‌شده از آثار تاریخی شهر تایباد است. بنای هشت‌ضلعی مناره بالای تپه‌ای بلند نزدیک به گورستان این شهر قرار دارد. ارتفاع میل کرات ۲۵ متر و مساحت آن ۲۰ متر است. قسمت استوانه‌ای بالای این بنا ۱۰ متر ارتفاع دارد و مقداری کج شده است. نقش‌های آجری بنا هنوز به‌خوبی مشخص‌اند و زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. این مناره آجری در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌اند.

میل کرات
عکس از سایت تایباد خبر

رباط سنگی

رباط سنگی باقی‌مانده کاروان‌سرایی از دوران سلجوقی است که در شهرستان تایباد قرار دارد. بقایای این بنا نشان می‌دهد که رباط سنگی طاقی و سرپوشیده بوده و آبگیر سنگی هم برای استفاده مسافران و احشام ساخته شده. بررسی سفال‌ها مشخص می‌کند که این بنا در دوره تیموری نیز قابل استفاده بوده است.

رباط سنگی
عکس از سایت taybadrazavichto

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تایباد

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در تایباد و یا اجاره اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *