شهرها

جاذبه های گردشگری تربت جام

مکان های دیدنی تربت جام

شهر تربت جام در استان خراسان رضوی قرار دارد. بنابر گفته‌ها این شهر در سال‌های دور شبیه به جام دیده می‌شده به همین دلیل نام تربت جام را برای آن انتخاب کرده‌اند. سفر به شهر تربت جام و گوش سپردن به صدای دوتار و موسیقی غنی این شهر سفری به یاد ماندنی خواهد بوددر ادامه برایتان از جاذبه های گردشگری تربت جام و مکان های دیدنی تربت جام گفته‌ایم.

مکان های دیدنی تربت جام
عکس از گوگل

باغ کشمیر یکی از مکان های دیدنی تربت جام

منطقه تپه ماهوری کشمیر از توابع شهر تربت جام است. در سال ۱۳۷۵ این منطقه به مکان‌های شکار ممنوع پیوست و به دلیل رشد پسته‌های وحشی در سال ۱۳۸۱ به منطقه جنگلی حفاظت شده تبدیل شد. پوشش گیاهی این باغ بسیار زیبا است. باغ کشمیر زیستگاه حیواناتی مانند قوچ، میش، گراز، گربه وحشی و گرگ است و پرندگانی مثل سبزقبا، شاهین، قمری، سهره، قرقی و عقاب در آسمان این دشت پرواز می‌کنند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در تربت جام و نزدیک به باغ کشمیر در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

باغ کشمیر یکی از مکان های دیدنی تربت جام
عکس از گوگل

بنای آب‌انبار

بنای آب‌انبار در نزدیکی آرامگاه شیخ احمد جامی قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی تربت جام می‌باشد. آب انبار آجری از آثار تاریخی تربت جام است. کتیبه‌های داخل این بنا نشان می‌دهند که آب‌انبار متعلق به دوران صفویه است. در اطراف آب‌انبار ایوان‌هایی وجود دارد که مشخص است برای استراحت مسافران و شاگردان شیخ احمد جامی ساخته شده بوده.

جاهای دیدنی تربت جام
عکس از گوگل

آبشار بردو

آبشار بردو در روستای شورآباد علیا است. این آبشار از جاذبه های گردشگری تربت جام است. آبشار در محیطی صخره‌ای قرار دارد و از سطح دریا ۱۴۶۰ متر ارتفاع دارد. ارتفاع آبشار ۳۰ متر است و خزه‌هایی که در کنار صخره‌ها وجود دارند منظره‌ای تماشایی به وجود آورده‌اند. راه دسترسی به آبشار بردو از طریق جاده فریمان به قوچان و راه فرعی روستای شور‌آباد است.

آبشار بردو
عکس از گوگل

سنگ قبر صندوقی

سنگ قبرهای صدوقی در ضلع شمالی مرقد شیخ الاسلام احمد جام قرار دارند. این سنگ قبرها به شکل صندوق هستند و از جاذبه های گردشگری تربت جام به حساب می‌آیند. جنس سنگ قبرها از سنگ خاراست و تزیئناتی که بر روی سطح آن دیده می‌شود، مقرنس‌های ظریف و نقوش گیاهی می‌باشد.

مدرسه امیر شاه ملک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یا مکان های دیدنی ترب جام، مدرسه امیر شاه ملک است. این بنا در زمان حکومت تیموریان در این شهر ساخته شده است. امیرشاه ملک بنای این مدرسه می‌باشد. وی از امرای کلان و معتبر تیمور گورکان در این منطقه ایر ایران بوده و نامش در کتیبه مسجد شاه در مشهد نیز دیده می‌شود.

مسجد زیرزمینی

از جمله آثار تاریخی که در مجاورت آرامگاه شیخ احمد جامی قرار دارد مسجد زیرزمینی است. از لحاظ دیدگاه معماری این مسجد از دو قسمت تابستانی و زمستانی تشکیل شده است. مسجد در قسمت زمستانی پایین‌تر از سطح گذرگاه  است و در قسمت تابستانی فضایی بدون سقف وجود دارد که در بالای بنا قرار گرفته است. بنای اولیه مسجد در دوران صفوی تشکیل شده و در دوران قاجار شبستان وسعت بیشتری پیدا کرده است. مسجد زیرزمینی جزو زیباترین مکان های دیدنی تربت جام می‌باشد که از چشم گردشگران دور مانده است.

مسجد زیرزمینی
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تربت جام

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در تربت جام و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام وتبریک بخاطر عکس های زیبای شما ، می خواستم با اجازه شما از چند تااز عکس های مربوط به جاذبه های گردشگری ایران در شمال شرق و جنوب ، با ذکر نام شما استفاده نمایم. با تشکر و احترام فرزام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *