شهرها

معرفی مناطق گردشگری ارومیه

جاذبه های گردشگری و دیدنی ارومیه

شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد و مرکز استان ارومیه است. در زبان آشوری ارومیه به معنی شهر آب است و این شهر به دلیل داشتن منابع غنی آب ارومیه نام گرفته است. آب‌وهوای ارومیه معتدل است و باغ‌ها و دشت‌های حاصلخیز و طبیعت سرسبزی دارد. شما می‌توانید با اجاره سوئیت ارزان در ارومیه راهی این شهر زیبا شوید. طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ارومیه یکی از مهم‌ترین شهر‌های شروع تمدن بشری بوده و آثار باستانی به‌ جا مانده از دوران مادها خبر از تاریخ کهن این شهر می‌دهد. سفر به شهرستان ارومیه سفر به دیاری تاریخی است که آثار باستانی و طبیعی‌اش یادگاری از گذشته‌های دور است. در این مطلب از جاذبه های گردشگری ارومیه و جاهای دیدنی ارومیه برایتان می‌گوییم.

 جاذبه های گردشگری ارومیه
عکس از گوگل

دهکده چی چست

دهکده ساحلی چی چست مکانی توریستی و تفریحی است که در مسیر دریاچه ارومیه قرار دارد. در این مجموعه امکانات رفاهی، اقامتی و تفریحی متعددی برای گردشگران فراهم  شده است. هتل‌ ۳ ستاره، مرکز نمک درمانی، سالن‌های ویژه برای ورزش، شهربازی کودکان، سایت پرواز، پیست رالی و کارتینگ، موزه، رستوران و کافه‌های گوناگون از امکانات داخل دهکده توریستی تفریحی چی چست‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ارومیه و نزدیک به دهکده ساحلی چی چست در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دهکده چی چست
عکس از گوگل

دریاچه ارومیه یکی از جاهای دیدنی ارومیه

دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه آب‌ شور ایران و ششمین دریاچه آب شور دنیاست که رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، شهر‌چای، باراندوز، زولا، تلخه‌رود، نازلو و گادر به آن سرازیر می‌شوند. در دریاچه حدود صد جزیره وجود دارد که از نظر زیست – محیطی اهمیت زیادی دارند و تعدادی از آن‌ها زیستگاه جانداران‌ مختتلف‌اند. مهم‌ترین جزیره این دریاچه جزیره اشک است که به دلیل وجود چشمه‌های آب معدنی زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است و گونه‌ای خاص از خانواده گوزن‌ها به نام گوزن زرد نیز در آن زندگی می‌کند.  به دلیل شوری بیش از حد آب، داخل دریاچه ارومیه هیچ نوع ماهی‌ای وجود ندارد اما محل مناسبی برای حیات نوعی میگو به نام آرتمیا است. قلعه کاظم داشی در دریاچه ارومیه قرار دارد و به شکل کلاه نظامی ساخته شده است، در گذشته و در موقعیت‌های حساس تاریخی از این قلعه به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند. همچنین شایعاتی درباره دفن شدن هلاکوخان در این قلعه وجود دارد.

در بازدید از دریاچه ارومیه دیدن جاذبه های گردشگری عجب شیر را فراموش نکنید چرا که از دریاچه ارومیه تا عجب شیر فاصله زیادی نیست و می‌تواند انتخاب جذابی برای گردش باشد.

دریاچه ارومیه
عکس از گوگل

منطقه سیلوانا

سیلوانا نامی با ریشه‌ای ایتالیایی به معنی قطعه‌ای از بهشت است. منطقه سیلوانا در شهر ارومیه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهر و حتی استان ارومیه به حساب می‌آید. سیلوانا یکی از ۱۹ منطقه در جهان است که اکسیژن خالص دارد. چشمه‌ها و دریاچه‌هایی که از آب شدن برف به‌ وجود می‌آیند طراوت و سرسبزی را به این منطقه بهشتی هدیه می‌دهند. بیش از صد روستا در منطقه سیلوانا وجود دارد که ساکنان آن‌ها به دامداری و کشاورزی مشغول‌اند. علاوه‌بر طبیعت بکر جاذبه‌های گردشگری مانند پیست اسکی و سایت پاراگلایدر هم در این منطقه وجود دارد.

منطقه سیلوانا
عکس از گوگل

مسجد جامع ارومیه

مسجد جامع شهرستان ارومیه یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است که در بازار سنتی و قدیمی آن قرار دارد. کتیبه و یا سندی در موردی تاریخ دقیق ساخت مسجد وجود ندارد اما عده‌ای، با توجه به سبک معماری و تزیینات داخل مسجد، عقیده دارند که این بنا متعلق به دوران سلجوقی است و عده‌ای دیگر عقیده دارند که این مسجد در ابتدا آتشکده بوده که بعد از ورود اسلام تخریب شد. محراب مسجد در دوره ایلخانان ساخته شده و شبستان آن مهم‌ترین بخش بنا است. مسجد جامع ارومیه در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مسجد جامع ارومیه
عکس از گوگل

کلیسای ننه مریم،‌ قدیمی ترین کلیسای مشرق زمین

کلیسای ننه مریم یکی از بناهای تاریخی شهر ارومیه است که تاریخ دقیقی از زمان ساختش در دست نیست اما باستان‌شناسان معتقدند که این کلیسا یکی از کهن‌ترین کلیساهای جهان است و بعد از کلیسای بیت‌‌اللحم دومین کلیسای تاریخی است. عده‌ای دیگر بر این باور‌ند که این کلیسا در ابتدا آتشکده بود و بعد از اینکه زرتشتیان به مسیحیت روی آوردند به کلیسا تبدیل شد و اولین کلیسای ساخته شده در مشرق‌زمین است. معماری این بنای تاریخی شبیه به سبک معماری آشوریان و ساسانیان است. داخل این کلیسا شبیه به دیگر کلیساها نیست، سقفی کوتاه دارد و از راهروهای تو‌در‌تو تشکیل شده است. کلیسای ننه مریم برای مسیحیان مکان بسیار با ارزشی است و تابلویی بیرون در ورودی‌اش قرار دارد که  روی آن نوشته شده است: « کفش‌هایت را از پا بیرون بیاور، مکانی که در آن ایستاده‌ای مقدس است.»

کلیسای ننه مریم
عکس از گوگل

اجاره آپارتمان مبله در ارومیه و راهنمای اجاره سوئیت ارزان، ویلا و خانه برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره آپارتمان مبله در ارومیه یا اجاره سوئیت ارزان، خانه و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ارومیه قلب آذربایجان ❤
    ارومیه خاک آذربایجان ❤
    ارومیه جان آذربایجان ❤
    یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه

    ❤ ارومیه قلب آذربایجان خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤

  2. ارومیه قلب آذربایجان ❤
    به دیار آذربایجان ارومیه شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر و قارداش تبریز ❤شهر شهیدان باکری ها و امینی ها، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، شهر والیبالی و پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر عاشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ و قلب ابدی آذربایجان خوش آمدید ❤
    آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤
    به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤
    ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤

    یاشاسین ایران ❤
    یاشاسین آذربایجان ❤
    یاشاسین اورمیه ❤

    URMİA ❤AZERBAYCAN

  3. ارومیه قلب آذربایجان ❤
    ارومیه شهر شهیدان‌ باکری ها
    ارومیه‌ شهر والیبالی آذربایجان و پایتخت والیبال آسیا
    ارومیه شهر آشیق های آذربایجان
    ارومیه شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف

    یاشاسین آذربایجان ? یاشاسین ارومیه

  4. با سلام.

    ما پارسال برا مسافرت تصمیم گرفتیم بیاییم طرفای آذربایجان و چند روزی رو مهمون شهر زیبای ارومیه بشیم.
    واقعا مردم شهر ارومیه و ترکای عزیزمون خیلی مهمان نواز هستند‌ ما که جزء خوبی از ارومیه ای های عزیز چیزی ندیدم.یعنی هر کی بیاد ارومیه و دوری تو شهر بزنه و با مردم ارومیه هم صحبت بشه قطعا به حرفای من پی میبره.
    در ضمن ارومیه مراکز خرید و‌اجناس ترک‌ محشری داره مثله : تورک مال ارومیه.پاساژ آذربایجان ارومیه.مرکز خرید ژابیز ارومیه.پاساژ ستارخان ارومیه.بارازچه آذربایجان ارومیه.پاساژ استاد شهریار ارومیه و ……
    پارک گوللر باغی ارومیه رو که نگو واقعا محشره پر هست از گل های زیبا و دیدنی.
    رستوران های ترکی و نقل و حلواشم خیلی عالیه.
    حتما باز هم به ارومیه سفر خواهیم کرد به ما که واقعا خوش گذشت.
    منم میگم‌:
    یاشاسین ارومیه‌ شهر با فرهنگ آذربایجان ?

  5. به کلانشهر ارومیه مهد والیبال و پایتخت والیبال آذربایجان خوش آمدید?

    ارومیه خوش گلیبسیز ( به ارومیه خوش آمدید)?

    حتما موقع سفر به ارومیه از غذاهای سنتی و ترکی شهر ارومیه‌ مانند: آیران آشی ارومیه ( آش دوغ ارومیه )- قاتخ آشی ارومیه ( آش ماست‌ ارومیه )- یارما شورباسی ارومیه ( سوپ بلغور ارومیه )- یارپاق دلماسی و کلم دلماسی ارومیه ( دلمه برگ و دلمه کلم ارومیه ) – تویوخ کوفتسی و ات کوفتسی ارومیه ( کوفته مرغ و کوفته گوشت ارومیه )- گوزلمه ارومیه ( نوعی غذای ترکی شهر ارومیه )- گیزاتمای ارومیه ( نوعی سرخ کردنی ترکی شهر ارومیه )- آجی‌ کباب ارومیه ( کباب تلخ ارومیه )- اوزون کباب ارومیه ( کباب دراز ارومیه )- چشنیش کباب ارومیه( گشنیز کباب ارومیه )- تاوا کباب ارومیه‌( کباب تابه ای ارومیه )- یئرالما‌ کبابی ارومیه با آیران مخصوص محلی ارومیه ( سیب زمینی تنوری ارومیه‌ با دوغ مخصوص محلی ارومیه ) حتما نوش جان‌ نمایید?

    یاشاسین ارومیه‌ ?

    یاشاسین آذربایجان ?

  6. ارومیه قلب آذربایجان
    به دیار آذربایجان شهر اورمیه شهر والیبالی و والیبال خیز خطه آذربایجان ، اورمیه خوش اومدید
    آذربایجان دیارنا ، گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز.
    ما آذربایجانی ها به خصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها ) خونگرمو مهمان نوازیم
    یاشاسین ایران ❤ یاشاسین آذربایجان ❤ یاشاسین اورمیه
    ? اورمیه قلب آذربایجان ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *