تهرانتهران

بهترین کافه کتاب های تهران؛ بهترین مکان‌ها برای عاشقان کتاب و قهوه

هر روز تعداد کسانی که دنبال کافه کتاب می‌گردند بیشتر می‌شود. چون این کافه‌ها همان جایی هستند که بیشتر مردم آرامش خود را در آن پیدا می‌کنند. قهوه‌نوشی در کنار کتاب‌هایی که حال آدم را روبه‌راه می‌کنند بهترین حادثه‌ای است که می‌تواند در دل تهران شلوغ و خسته سراغتان را بگیرد.

این کافه کتاب‌ها به رونق بازار کتاب‌خوانی در ایران هم کمک بزرگی کرده‌اند، بازاری که با ورود گوشی‌های هوشمند کمی از تب‌وتاب افتاده بود. پس کافه کتاب انقلاب و دیگر محله‌هایی که به اصطلاح فرهنگی هستند، می‌تواند انتخاب خوبی برای سپری کردن لحظاتی خوش باشد.

باتوجه‌به اینکه خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌ها حالا عاشق قهوه هستند و فصل درس خواندن هم از راه رسیده، در این مقاله به بررسی بهترین کافه کتاب های تهران می‌پردازیم. کافه‌هایی که تلفیقی از جلسات کتاب‌خوانی و نقد، نمایشگاه هنری و فروشگاه کتاب و قهوه و کیک شکلاتی دارند.

کافه کتاب‌های معروف تهران

بهترین کافه کتاب های تهران قاعدتا معروف‌ترین آن‌ها هستند. چون حتما دلیلی داشته که این تعداد آدم کتاب‌خوان می‌خواهند یک‌جا جمع شوند و کتاب بخوانند و قهوه بخورند. در ادامه تعدادی از بهترین کافه های مناسب مطالعه در تهران آمده که شیفته‌های زیادی هم دارد.

تهارن البته جاهای دیدنی بسیاری دارد که می‌توانید لیست کامل آن‌ها را در مقاله «جاهای دیدنی تهران» بخوانید.

کافه کتاب نشر ثالث

کافه کتاب نشر ثالث یکی از آن دسته کافه‌هایی است که نباید فرصت حضور در آن را از دست بدهید. این کافه که در خیابان کریم‌خان قرار گرفته، همان حال و هوای خانه‌های این محله را دارد. اینجا طبقه اول را به کتاب‌فروشی تبدیل کرده‌اند که خودش منبع کتاب‌های نشر ثالث است. طبقه بالا هم تبدیل شده به فروشگاه و کافه که عطر قهوه لابلای کتاب‌های طبقه اول می‌پیچد.

فضای کافه کتاب نشر ثالث خیلی صمیمانه و دوست‌داشتنی است. تازه می‌توانید از فروشگاه وسایلی جذاب و از انتشارات هم مجموعه‌ای از کتاب‌های ویژه نشر ثالث را بخرید.

کافه کتاب نشر ثالث تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب نشر ثالث

@saless_book_cafe

آدرس کافه کتاب نشر ثالث

تهران، خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان ایران‌شهر و ماه‌شهر، پلاک ۱۵۰، نشر ثالث

لوکیشن کافه کتاب نشر ثالث روی گوگل‌مپ

کافه کتاب وارطان

کافه کتاب وارطان جایی حرفه‌ای برای کسانی است که عاشق کتاب و کتاب‌خوانی هستند. وارطان یکی از بهترین کافه کتاب های تهران است که میزهای بزرگی داشته و جایی دنج برای دورهمی‌های دوستانه خواهد بود. می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را در این کافه سفارش داده و در کنار کتاب‌هایی با آوایی خوش و دلنشین نوش‌جان کنید.

کافه کتاب وارطان تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب وارطان

@vartanbookcafe

آدرس کافه کتاب وارطان

تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، ضلع جنوبی خیابان طالقانی، پلاک ۵۱۴

لوکیشن کافه کتاب وارطان روی گوگل‌مپ

کافه کتاب سارای

یکی از جذاب‌ترین کافه‌هایی که در شمال تهران قرار گرفته، کافه کتاب سارای است. در این کافه می‌توانید کتاب‌هایی متفاوت و خاص را مطالعه کرده و هم‌زمان با آنکه ساعت‌ها غرق در مطالعه شده‌اید، منتظر خنک شدن قهوه‌ای باشید که تازه آماده شده است.

آیدی اینستاگرام کافه کتاب سارای

@saraybookstore

آدرس کافه کتاب سارای

تهران، قلهک، دروس، خیابان کی‌نژاد، پلاک ۳

لوکیشن کافه کتاب سارای روی گوگل‌مپ

لوکیشن کافه کتاب سارای روی گوگل‌مپ ثبت نشده است. اگر روزی به این کافه رفتید و کتابی در دست گرفتید، لوکیشن آن را هم ثبت کنید.

کافه کتاب رف نیاوران

کافه کتاب رف تهران یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد که هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید، آن هم فضای متفاوت این بهترین کافه کتاب های تهران است. رف در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا در نیاوران قرار گرفته و فضایی روباز دارد. امان از این فضاهای روبازی که حس و حال عجیبی به آدم حین کتاب خواندن می‌دهند.

ساختمان کافه کتاب رف عمری بیشتر از ۸۰ سال دارد و با قدم گذاشتن به آن انگار به بخشی مهم از تاریخ ایران قدم گذاشته باشید.

کافه کتاب رف نیاوران تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب رف

@cafe.raf

آدرس کافه کتاب رف

تهران، محله نیاوران، خیابان باهنر، بعد از مژده، بن‌بست شریعتی، پلاک ۱

لوکیشن کافه کتاب رف نیاوران

موقعیت این کافه کتاب روی گوگل‌مپ ثبت نشده است. اگر سری به رف زدید، موقعیتش را روی گوگل‌مپ ثبت کنید.

کافه کتاب فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران ساختمانی متفاوت در شمال شرق شهر تهران است که بنایی پست مدرنیستی دارد. در این فرهنگسرا از عناصر معماری کهن ایرانی به‌شکلی مینیمالیستی استفاده کرده‌اند پس با فضای متفاوت روبه‌رو هستید.

کافه کتابی که در فرهنگسرا راه‌اندازی شده بی‌شباهت به ساختار اصلی فرهنگسرا نیست. اینجا فرهنگ و هنر و کتاب‌خوانی در تلفیقی خوش‌رنگ از قهوه و نوشیدنی‌های مدرن باعث شده تا همه آن‌هایی که برای شرکت در کلاس‌های فرهنگسرا می‌آیند سری به کافه کتاب هم بزنند.

کافه کتاب فرهنگسرای نیاوران تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب فرهنگسرای نیاوران

@cafegalleryniavaran

آدرس کافه کتاب فرهنگسرای نیاوران

تهران، نیاوران، خیابان پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران

لوکیشن کافه کتاب فرهنگسرای نیاوران روی گوگل‌مپ

کافه کتاب نیمکت

کافه کتاب نیمکت یکی از بهترین جاها برای درس خواندن است. این کافه تبدیل شده به پاتوق دانشجوهای دانشگاه تهران و هر روز افرادی را می‌بینید که پای ثابت این بهترین کافه کتاب های تهران هستند.

در این کافه کتاب رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که می‌توانید آن‌ها را از سایت ایوند رزرو کنید. بنابراین نیمکت تنها یک کافه ساده نیست که در آن هر روز عطر قهوه و بوی کتاب می‌پیچد، اینجا پاتوق دانشجوهای دانشگاه تهران است که اسمش هم خیلی بی‌ربط با کاربردش نیست. شاید خیلی از شما یاد نیمکت‌های مدرسه بیفتید.

کافه کتاب نیمکت دانشگاه تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب نیمکت

@ut.cafenimkat

آدرس کافه کتاب نیمکت

تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب کلینیک ۱۶ آذر، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران.

لوکیشن کافه کتاب نیمکت روی گوگل‌مپ

باغ کتاب تهران

اسم کتاب که بیاید، همه ما ناخودآگاه یاد باغ کتاب تهران و آن همه امکاناتی که دارد می‌افتیم. باغ کتاب یکی از بهترین کافه کتاب های تهران است که در محله عباس‌آباد قرار گرفته و افراد با هر سنی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

اینجا فقط یک کافه کتاب ساده نیست، چون فضاهای مختلفی برای هر سنی دارد. فروش کتاب و محصولات فرهنگی و بخشی برای مطالعه و کار که دارای میزهای مجهز به کابل برق است خودش مجموعه‌ای از بهترین فضای مطالعه در کافه کتاب تهران را فراهم کرده است.

برای رفتن به باغ کتاب تهران می‌توانید از مترو حقانی هم استفاده کنید. فراموش نکنید که باید نسخه به‌روز نقشه مترو تهران را داشته باشید تا بدانید کدام ایستگاه‌ها فعال هستند و به مترو حقانی می‌رسند.

باغ کتاب تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام باغ کتاب تهران

@baghe_ketab

آدرس باغ کتاب تهران

تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

لوکیشن باغ کتاب تهران روی گوگل‌مپ

تجربه‌های متفاوت در کافه کتاب‌های تهران

کافه کتاب‌های تهران فقط یک کافه ساده نیستند که در آن‌ها بتوانید انواع قهوه‌ها را تست کنید. اینجا اتفاق‌های دیگری هم در حال رخ دادن است. حالا خودتان با تجربه‌های متفاوت این کافه‌ها از نزدیک آشنا می‌شوید.

ترکیب کتاب و قهوه؛ لذت مطالعه در کافه

تجربه مطالعه در کافه کتاب های تهران فرصتی هست که بتوانید در کنار نوشیدن قهوه و خوردن یک کیک شکلاتی پُرملات، کتابی از طاقچه کتابخانه کافه بردارید و تا قهوه کمی از حرارت بیفتد، کتاب را ورق بزنید. شاید همین ورق زدن باعث شد عاشق کتابی شوید که در دستتان است و روزهای بعد هم برای خواندن ادامه ماجرا به بهترین کافه کتاب های تهران بروید.

فضای کافه کتاب‌ها آرام و دلنشین است و غیر از یک موزیک ملایم چیز دیگری نمی‌شنوید. همین موضوع هم باعث می‌شود ذهنتان حین خواندن کتاب و نوشیدن قهوه آرام بگیرد.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و کتابخوانی

رویدادهای مختلفی در بهترین کافه کتاب های تهران برگزار می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود.

  • جلسه‌های کتاب‌خوانی؛
  • جلسه‌های نقد و بررسی کتاب؛
  • جلسه معرفی کتاب؛
  • کلاس‌های آموزشی؛
  • کلاس‌های هنری.

وقتی که قرار باشد جلسه‌ای در این کافه‌ها برگزار شود، فضای کافه کمی تغییر می‌کند تا جا برای نشستن افراد باز شود. برای شرکت در این رویدادها هم باید اینستاگرام این کافه‌ها را دنبال کنید.

بهترین کافه کتاب‌ها برای عاشقان هنر و ادبیات

برگزاری رویدادهای فرهنگی در کافه کتاب‌های تهران یکی از برنامه‌های فرهنگی و هنری است که در این کافه‌ها برگزار می‌شود. کافه کتاب های هنری تهران پاتوق کسانی است که عاشق هنر هستند و تلفیقی از آن با کتاب را می‌پرستند. کافه های مناسب مطالعه در تهران هم به جایی برای شیفته‌های مطالعه تبدیل شده است. این کافه‌ها همان جایی است که روح آدم‌های خوره کتاب آرام می‌گیرد.

کافه کتاب ققنوس

کافه کتاب ققنوس که خانه‌ای قدیمی است قبلا انبار نشر ققنوس بوده و حالا که بوی کتاب در تار و پود آجرهای آن لانه کرده‌، به جایی برای عاشقان ادبیات و هنر تبدیل شده است. آن‌هایی که اهل کتاب خواندن هستند، هر از گاهی اینجا جمع می‌شوند تا کتاب‌های جدیدی که به قفسه اضافه شده را بخوانند. در این کافه نشست‌های فرهنگی و هنری هم برگزار می‌شود.

کافه کتاب ققنوس خانه‌ای ۳ طبقه است که در هر طبقه آن شگفتی جدیدی شما را غافلگیر می‌کند. این ۳ طبقه شامل کافه کتاب، گالری و کتاب فروشی هستند. پس می‌توان گفت که ققنوس یکی از کافه کتاب های ادبیات تهران است.

کافه کتاب ققنوس تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام

@qoqnoosbookcafe

آدرس کافه کتاب ققنوس

تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال، نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی، پلاک ۱

لوکیشن کافه کتاب ققنوس روی گوگل‌مپ

کافه کتاب‌هایی با فضای هنری

کافه کتاب‌هایی که فضای هنری دارند برای خیلی از نوجوان‌ها و کسانی که شیفته استایل هنری هستند جذاب خواهد بود. برای همین هم کافه‌هایی را انتخاب می‌کنند که با حال و هوای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد.

کافه کتاب واحه

کافه کتاب واحه یکی از آن‌ بهترین کافه کتاب های تهران است که علاوه‌بر فضایی برای مطالعه و دکوراسیونی مناسب این کار، فضایی هنری هم دارد. این کافه مخاطب‌های خاصی را جذب می‌کند که دنبال کارهای هنری و دکوراسیون و معماری خاص کافه هستند. پس اینجا هم فال است و هم تماشا و هم عطر قهوه و کتاب‌های دوست‌داشتنی.

آیدی اینستاگرام کافه کتاب واحه

@vahebookcafe

آدرس کافه کتاب واحه

تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایران‌شهر، خیابان نوشهر، پلاک ۳

لوکیشن کافه کتاب واحه روی گوگل‌مپ

لوکیشن کافه کتاب واحه روی گوگل‌مپ ثبت نشده، اگر مسیرتان به این کافه خورد، حتما لوکیشن آن را ثبت کنید.

کافه کتاب ترنجستان

کافه کتاب ترنجستان یکی از آن‌ جاهایی است که غیر از طعم لذیذ کتاب و قهوه و چیزکیک‌های معروفش به نمایشگاه صنایع دستی هم دسترسی دارید. ترنجستان یک کافه هنری زیبا است که ترکیبی از همه نیازهای آدم‌های هنری تهران را دارد.

کافه کتاب ترنجستان تهران
عکس از گوگل‌مپ

آیدی اینستاگرام کافه کتاب ترنجستان

@cafeketabtoranjestanshohada

آدرس کافه کتاب ترنجستان

خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین، کافه کتاب ترنجستان

لوکیشن کافه کتاب ترنجستان روی گوگل‌مپ

کافه کتاب‌هایی با محوریت ادبیات کلاسیک و معاصر

کافه کتاب‌هایی هستند که بیشتر روی ادبیات تمرکز پیدا کرده‌اند و در آن‌ها جلسه‌های نقد کتاب برگزار می‌شود. این کافه‌ها تبدیل شده‌اند به پاتوق همیشگی و عصرانه کسانی که بعد از یک روز کاری می‌خواهند با ورق زدن کتاب خستگی را از تنشان بیرون کنند.

کافه کتاب لاله زار

کافه کتاب لاله زار جایی خاص و متفاوت برای عاشقان ادبیات معاصر و کلاسیک است. در این کافه جلسه گروهی «نقد چهارشنبه» برگزار می‌شود که در آن کتاب‌های مختلفی نقد خواهند شد. هر چهارشنبه به نقد یک کتاب اختصاص پیدا کرده و هر کدام از کسانی که عاشق کتاب و کتاب‌خوانی هستند از جاهای مختلف تهران خودشان را به کافه کتاب لاله‌زار می‌رسانند.

آدرس کافه کتاب لاله‌زار

تهران، خیابان سعدی، چهارراه مخبرالدوله، پشت ایستگاه مترو سعدی، کوچه نقاش‌باشی

لوکیشن کافه کتاب لاله‌زار روی گوگل‌مپ

موقعیت کافه کتاب لاله‌زار روی گوگل‌مپ ثبت نشده، پس اگر سمت سعدی رفتید و هوس کتاب و قهوه کردید، سری به این کافه زده و موقعیتش را ثبت کنید.

نکات کاربردی برای بازدید از کافه کتاب‌های تهران

برای بازدید از کافه کتاب‌های تهران باید حواستان به ساعت کاری آن‌ها باشد. از روی آدرس اینستاگرامی که برای هر کافه گذاشته‌ایم می‌توانید زمان شروع به کار و پایان کار کافه را بررسی کنید.

بهترین زمان برای بازدید

بهترین زمان بازدید از بهترین کافه کتاب های تهران شاید صبح باشد. چون عصر که می‌شود همه از کار تعطیل می‌شوند و می‌خواهند علاوه‌بر خوردن قهوه چند ساعتی را در آرامش، کتاب موردعلاقه‌شان را بخوانند. تازه صبح‌ها غیر از اینکه کافه‌ها خلوت‌تر هستند فضا برای نشستن و آرامش کافی برای کتاب خواندن هم فراهم است.

کافه کتاب‌های مناسب برای مطالعه و کار

کافه کتاب‌هایی برای کار و مطالعه مناسب هستند که فضای جداگانه برای نشستن و وصل کردن سیستم داشته باشند. این کافه‌ها جایی عالی برای کسانی هستند که نمی‌توانند در خانه کار کنند.

  • باغ کتاب تهران؛
  • کافه کتاب وارطان؛
  • کافه کتاب نیمکت؛
  • کافه کتاب نشر ثالث؛
  • کافه کتاب لاله‌زار.

کافه کتاب‌ها و فضای دیجیتال

کافه کتاب شهرک غرب و کافه کتاب انقلاب و شمال تهران شاید بیشترین علاقه‌مندان را داشته باشد. البته نباید کافه‌ کتاب‌های مرکز شهر را فراموش کرد که در خانه‌های قدیمی و زیبا راه‌اندازی شده‌اند.

حالا با وجود اینترنتی که همه‌جا حضور دارد، کافه کتاب‌ها فضایی دیجیتال هستند که در کنار آن می‌توانید ورق‌های نحیف یک کتاب خاص را هم ورق بزنید و از بوی عطر کاغذ آن لذت ببرید. بعدش هم به بازدید از جاهای دیدنی تهران بروید.

در کنار جاهای دیدنی تهران که حالا خیلی خواهان پیدا کرده می‌توانید از گوشی خودتان برای پیدا کردن کافه کتاب‌ها هم استفاده کنید. تکنولوژی این‌طور به نجات نیازهای ما می‌آید.

کافه کتاب های تهران
عکس از گوگل‌مپ

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر محبوبیت کافه کتاب‌ها

شبکه‌های اجتماعی نقش خیلی پُررنگی در گسترش دایره علاقه‌مندان داشته است. تمامی این کافه‌ها پیج اینستاگرام دارند و با تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، هر روز بیشتر شناخته می‌شوند.

اپلیکیشن‌های مفید برای پیدا کردن کافه کتاب

اپلیکیشن‌های رستوران‌یاب و کافه‌یاب برای پیدا کردن بهترین کافه کتاب های تهران فوق‌العاده هستند. شاید این اپلیکیشن‌ها به‌صورت اختصاصی برای پیدا کردن کافه کتاب راه‌اندازی نشده باشند اما می‌توانید با فیلتر کردن نتایج جستجو کافه مورد نظرتان با پیدا کنید.

  • اپلیکیشن اسنپ‌فود؛
  • اپلیکیشن دلینو؛
  • اپلیکیشن کافه‌یاب؛
  • اپلیکیشن فودیسم؛
  • اپلیکیشن فیدیلیو.

 بهترین کافه کتاب های تهران؛ عطر قهوه و کتاب

بهترین کافه کتاب های تهران جایی آرام و فوق‌العاده برای دوست‌داران کتاب و قهوه هستند. مشخص نیست اولین‌بار چه کسی این ترکیب بی‌نظیر را رقم زده است اما واقعا باید به او دست‌مریزاد گفت. خوبی ماجرا اینجاست که این کافه‌ها نه‌ فقط جایی خوب برای مطالعه و نوشیدن قهوه با کیک شکلاتی هستند، بلکه می‌توانند میزی با امکانات مناسب برای کار کردن را هم در اختیار شما قرار دهند. حالا که با بهترین کافه کتاب‌های این شهر شلوغ آشنا شده‌اید وقت آن رسیده تا برای رزرو میز اقدام کنید تا به بهترین منو نوشیدنی‌ها گرم و سرد دسترسی داشته باشید و در کنارش کتابخانه‌ای پُر از کتاب‌های ناب باشد که حال دلتان را خوب می‌کند.

سوالات متداول

  1. بهترین کافه کتاب های تهران کدامند؟ کافه کتاب وارطان، نشر ثالث، رف نیاوران، سارای، نیمکت و لاله‌زار از جمله بهترین کافه کتاب‌های شهر تهران هستند.
  2. اپلیکیشن‌های پیدا کردن کافه کتاب کدامند؟ اسنپ‌فود، دلینو، کافه‌یاب، فودیسم و فیدیلیو از بهترین اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند در پیدا کردن کافه به شما کمک کنند.
  3. بهترین کافه کتاب‌های مناسب کار کدامند؟ باغ کتاب تهران، کافه کتاب وارطان، کافه کتاب نیمکت، کافه کتاب نشر ثالث و کافه کتاب لاله‌زار بهترین انتخاب برای کار و مطالعه هستند.

 

 

فرحناز احمدزاده

گفتن داستان‌ها از زاویه‌ای دیگر، پیشۀ من است. داستان‌هایی که پنجره‌ای رنگی روبه‌روی چشمان شما باز می‌کنند تا در میان ازدحام دنیای بیرون، راه خود را پیدا کنید. می‌نویسم تا با اشتیاق دنبال آرزوها بروید، با آگاهی بخرید، آسان سفر کنید و زندگی را راحت‌تر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا