برنامه سفرچه جوری سفر برم؟

بهترین زمان سفر به جنوب ایران | راهنمای سفر به شهرهای جنوبی ایران

بهترین زمان سفر به جنوب ایران چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به جنوب ایران
عکس از گوگل

شهرهای جنوبی ایران یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری‌اند چون دنیایی از جاذبه‌های شگفت‌آور و ناشناخته را در دل خود پنهان کرده‌اند. با سفر به جنوب ایران به دیدن جاذبه‌های بکر گردشگری می‌روید که پای کمتر کسی به آ‌ن‌ها رسیده است. بهترین زمان سفر به جنوب ایران چه فصلی از سال است؟ پاسخ این سوال خیلی مهم است چون همان طور که می‌دانید آب‌وهوای جنوب گرم است و هر فصلی برای سفر به این منطقه مناسب نیست.

شاید شما گرما را دوست داشته باشید و بخواهید در ماه‌های گرم هم به این منطقه سفر کنید و از آفتاب داغ جنوب لذت ببرید. یا اینکه از سرمای شدید شهرهای سردسیری به گرمای مطبوع آفتاب زمستانی جنوب پناه ببرید و زمستانی شبیه بهار را سپری کنید. اگر می‌خواهید بدانید کدام روزهای سال برای سفر به جنوب مناسب است پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

جاهای دیدنی جنوب ایران
عکس از گوگل

بندرعباس، بزرگ‌ترین بندر ایران

بندرعباس که در گذشته به بندر گمبرون معروف بود امروزه یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جنوب و استان هرمزگان است. بندرعباس در بهار و تابستان گرمای طاقت‌فرسایی دارد. اما در پاییز و زمستان هوایی معتدل و به اصطلاح بهاری دارد و برای سفر وقت مناسبی است. 

از اولین روزهای آذر تا اواسط فروردین بهترین زمان سفر به بندرعباس است. اگر از شاوغی خوشتان نمی‌آید و می‌خواهید در روزهای خلوت‌تری به این شهر سفر کنید روزهای آخر اسفند و نوروز را برای سفر انتخاب نکنید.

جاهای دیدنی جنوب ایران
عکس از گوگل

برای انتخاب اقامتگاه و اجاره ویلا در بندرعباس اینجا کلیک کنید.

چابهار، سرزمین ناشناخته‌ها

استان سیستان و بلوچستان که یکی از قدیمی‌ترین استان‌های ایران است دیدنی‌های زیادی دارد که هنوز بکرند و کمتری کسی آن‌ها را دیده است. یکی از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان شهر چابهار است که یکی از زیباترین ساحل‌های جنوب ایران را دارد. چابهار با اینکه یکی از منطقه‌های جنوبی است در بیشتر روزهای سال آب‌و‌هوای معتدلی دارد و از خنک‌ترین شهرهای جنوب است. دمای هوای چابهار معمولا از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود و در تابستان‌ها نیز از شهرهای دیگر جنوب ایران خنک‌تر است. زمستان‌های این بندر هم هوایی کاملا معتدل و بهاری دارد. 

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

از نیمه بهار آب‌و‌هوای این بندر شرجی می‌شود و تا آخر تابستان همین وضعیت را دارد و به همین دلیل در این روزها گردشگران کمتری به آن سفر می‌کنند. اما در نیمه دوم سال تعداد سفرهای به چابهار بیشتر می‌شود و در روزهای تعطیل نوروز اوج شلوغی و ازدحام گردشگران است.

سفر به چابهار
عکس از گوگل

برای دیدن سوئیت ارزان در چابهار اینجا کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به کیش

قصدتان از سفر تفریح است؟ یا برای خرید و استراحت می‌خواهید به سفر بروید؟ هر کدام از این موارد از هدف‌های سفرتان باشد جزیره کیش یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در این جزیره امکانات تفریحی، گردشگری و تجاری متنوعی وجود دارد که برای همه سلیقه‌ها مناسب است. آب‌و‌هوای این جزیره در شش ماه دوم سال خیلی مطبوع و بهاری است و خبری از گرمای شدید و شرجی هوا نیست.

همچنین تا روزهای آخر اردیبهشت هم شب‌ های جزیره خنک است اما روزها کمی گرم است. اگر می‌خواهید برای سفر به کیش زمانی را انتخاب کنید که هم خنک باشد هم جزیره ازدحام و شلوغی نداشته باشد اسفند ماه بهترین وقت است. در این ماه علاوه‌بر خنکی و خلوتی قیمت‌ها هم برای خرید ارزان‌تر از بقیه روزهای سال است.

راهنمای سفر به کیش
عکس از گوگل

برای رزرو آپارتمان مبله در کیش اینجا کلیک کنید.

آبادان شهر وفاست

آبادان یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران در گذشته بوده که به شهر اولین‌ها هم شهرت داشته است. اولین سینمای روباز، ایستگاه آتش‌نشانی، پیتزا فروشی،‌ کودکستان، سالن بیلیارد، پیست اسکی و پتروشیمی ایران در این شهر بود. اروند رود،‌ مسجد رنگونی‌ها، کلیسای گاراپت، رودخانه بهمنشیر و پل کابلی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری آبادان‌اند.

آبادان از شهرهای گرم و جنوبی است که در بهار و تابستان هر کسی نمی‌تواند با توجه به شدت گرما به آن سفر کند. اگر می‌خواهید به آبادان بروید و سفری لذت‌بخش داشته باشید پاییز و زمستان را برای سفرتان انتخاب کنید.

آبادان
عکس از گوگل

برای دیدن عکس‌های هتل آپارتمان ارزان در آبادان کلیک کنید.

شیراز، شهر بهارنارنج

شیراز یکی از شهرهایی است که در جهان، به دلیل وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی، شهرت زیادی پیدا کرده و گردشگران از کشورهای دیگر و سراسر ایران برای دیدن جاهای گردشگری به آن سفر می‌کنند. با اینکه شیراز یکی از شهرهای جنوبی است آب‌و‌هوای نسبتاً معتدل‌تری دارد و سفر به آن در همه فصل‌های سال وجود امکان‌پذیر است.

با این‌حال ماه اردیبهشت یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید به شیراز سفر کنید چون در این زمان این شهر هوایی بهشتی دارد و عطر بهارنارنج در تمام کوچه‌پس‌کوچه‌هایش پیچیده. ماه‌های دیگر فصل بهار هم برای سفر به شیراز مناسب‌اند.

سفر به شیراز
عکس از گوگل

برای اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز کلیک کنید.

سخن آخر

شما چه فصلی را برای سفر به جنوب ایران پیشنهاد می‌کنید؟ از تجربه سفرتان در روزهای گرم و سرد سال به شهرهای جنوبی برایمان بنویسید.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

3.5/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *