چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین؛ چه چیزهایی باید در سفر به همراه داشته باشید؟

پیش از این در نوشته‌ی «چیدن وسایل سفر در ماشین؛ نکات و راه‌کارهایی که باید بدانید» درباره‌ی بهترین شیوه برای چیدن لوازم سفر، یعنی روش کن ماری، و همچنین مواردی که حتما باید در نظر داشته باشید سخن گفتیم. اگر اهل سفر کردن و گردشگری با وسیله نقلیه خودتان هستید، پس حتما باید این نوشته را بخوانید و نکاتی که گفتیم را رعایت کنید. اکنون که روش‌های چیدن وسایل درون ماشین را می‌دانیم، پرسشی که پیش می‌آید این است که در درازای سفر به چه لوازمی نیاز داریم و در کل وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین کدام اند؟

امروز در اتاقک می‌خواهیم این پرسش را بررسی کنیم و درباره‌ی آن سخن بگوییم. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید در درازای سفر به کدام وسایل ضروری نیاز دارید، در ادامه ما را با معرفی 13 وسیله‌ای که همیشه باید در ماشین‌تان داشته باشید، همراهی کنید.

چه چیزهایی باید در سفر به همراه داشته باشید؟

چراغ‌قوه

نخستین مورد از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، چیزی نیست جز چراغ‌قوه! شاید برای شما هم پیش آمده که شب‌هنگام وسیله‌ای را درون ماشین گم کرده‌اید و می‌خواهید آن را پیدا کنید. چراغ‌قوه در چنین شرایطی نقش بهترین یاری‌دهنده را برای شما ایفا خواهد کرد. جدا از این، زمانی که در تاریکی ماشین‌تان خراب شده و می‌خواهید نگاهی به کاپوت آن بیندازید، بدون‌شک به یک چراغ‌قوه نیاز خواهید داشت. افزون‌بر این‌ها، در مواقعی که ماشین‌تان خراب شده و در کنار جاده ایستاده‌اید، می‌توانید از آن برای هشدار دادن رانندگان در حال عبور و یا کمک خواستن از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین لامپ‌های سیار ویژه‌ی خودرو هم می‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند. پس آن‌ها را هم در نظر داشته باشید.

وسایل مورد نیاز ماشین

دبه بنزین

همان‌گونه که می‌دانید، ماشین با بنزین کار می‌کند و این بنزین هم با یک اشاره به پایان می‌رسد. اکنون خیال کنید تا کیلومترها به هیچ پمپ بنزینی دسترسی نخواهید داشت. چه راه‌کاری به ذهن‌تان می‌آید؟ قطعا یکی از آن‌ها این است که کنار جاده بایستید و از رانندگان در حال عبور کمک بخواهید. ولی یک راه‌کار بهتر و مطمئن‌تر این است که یک دبه بنزین اضافی درون ماشین‌تان بگذارید تا خیال خود را حسابی راحت کنید. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، دبه بنزین است و هر زمان که بنزین‌تان تمام شد و پمپ بنزینی هم در کار نبود، می‌توانید از این دبه استفاده کنید و خود را به نزدیک‌ترین پمپ بنزین برسانید. البته دقت داشته باشید که این دبه را در مکانی مطمئن و ایمن قرار دهید، زیرا خطرناک است و می‌تواند آتش‌سوزی در پی داشته باشد.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

بطری آب بزرگ

از دیگر وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، باید به یک بطری آب بزرگ اشاره کنیم. هیچ جای شکی وجود ندارد که شما و سرنشینان به آب نیاز خواهید. چه رفع تشنگی باشد، چه شستن دست‌ها، و یا تمیز کردن برخی وسایل ضروری. ولی یکی از دیگر از کاربردهای مهم آب هنگام سفر، خنک کردن رادیاتور ماشین است. در درازای سفر و گرمای جاده، احتمال داغ کردن موتور ماشین و جوش آوردن آن بسیار بالا است. پس با به همراه داشتن بطری آب بزرگ می‌توانید به‌آسانی با این مشکل برخورد کرده و آن را رفع کنید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه از مهم‌ترین موارد در فهرست وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین است. شما با به همراه داشتن این جعبه می‌توانید ایمنی خود و سرنشینان را تامین کنید و با خیال راحت‌تری به سفر بروید. اگر مشکلی برای خودتان یا سرنشینان پیش بیاید، می‌توانید با کمک این وسیله تا اندازه‌ی زیادی مشکل را رفع کنید. اگر مشکل‌تان خیلی جدی بود، حتما با اورژانس تماس بگیرید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

اسپری پنچرگیری لاستیک

پنچر شدن لاستیک در درازای سفر، یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کسی رخ دهد. اگرچه خیلی‌ها حواس‌شان به این موضوع هست و لاستیک زاپاس همراه خود دارند، ولی ممکن است برخی از مردم هم چیزی به نام لاستیک زاپاس نداشته باشند. بهترین راه‌کار برای این گروه از مردم، استفاده از یکی دیگر از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین به نام اسپری پنچرگیری لاستیک است که می‌تواند شما را از شر پنچری لاستیک‌ها نجات دهد و به کمک‌تان بیاید. با استفاده از این اسپری، درزهای کوچک تایر را خواهید بست تا بتوانید با ایمنی بیشتری به نزدیک‌ترین مکانیکی بروید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

آچارچرخ چهارپر

در پیرو سخنان‌مان درباره‌ی پنچری لاستیک، باید سخنی درباره‌ی آچارچرخ چهارپر هم داشته باشیم. آچارچرخ‌ها با اشکال گوناگونی تولید می‌شوند و می‌توانند بسیار کارآمد باشند. در مواقعی که لاستیک‌تان پنچر می‌شود و می‌خواهید آن را عوض کنید، قطعا به آچارچرخ نیاز خواهید داشت. پس یادتان باشد این آچارچرخ‌ها را هم در فهرست وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین قرار دهید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌ای

از دیگر وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین باید کیسه‌ها را نام ببریم. کیسه‌های پلاستیکی و پارچه‌ای همیشه می‌توانند کارآمد باشند و برای موارد گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. البته اگر شما هم به محیط زیست اهمیت دهید، ترجیح می‌دهید به سراغ کیسه‌های پارچه‌ای بروید و بیخیال استفاده از پلاستیک شوید. از این کیسه‌ها می‌توانید برای نگه‌داری از ابزار ماشین، لوازم کوچک، یا قرار دادن وسایلی که در درازای سفر خراب‌ شده‌اند، کمک بگیرید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان کیسه زباله به‌کار بگیرید و آشغال‌هایتان را درون‌اش قرار دهید تا بعدا آن‌ها را در سطل زباله بیندازید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

پمپ سیفونی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، پیپ سیفونی است. به پایان رسیدن بنزین و زمین‌گیر شدن، یکی از دیگر از مواردی است که همگی شاهدش بوده‌ایم و حتا برای خودمان هم پیش آمده. هنگامی که بنزین ماشین‌تان به پایان می‌رسد، پمپ سیفونی می‌تواند کارآمد باشد و برای انتقال بنزین از دبه به باک ماشین مورد استفاده قرار بگیرد. ممکن است خیلی‌ها را دیده باشید که از دهان‌شان برای این کار استفاده می‌کنند. ولی پمپاژ کردن بنزین به کمک دهان می‌تواند کمی خطرناک و آسیب‌زننده باشد. پس بهتر است به‌جای این کار از یک پمپ سیفونی کمک بگیرید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

پای کششی تایر

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلاتی که هنگام سفر، به‌ویژه سفر در مناطق جنگلی و شن‌زار به وجود می‌آید، گیر کردن ماشین و درجا زدن آن است. اگر چنین اتفاقی برای شما هم افتاده، با استفاده از برخی لوازم مانند نوارهای پلاستیکی یا از جنس آلیاژهای سبک در زیر لاستیک‌ها می‌توانید از این وضعیت خارج شوید. این وسایل فضای کمی را اشغال می‌کنند، پس به همراه داشتن آن‌ها در ماشین هیچ مشکلی برای‌تان پیش نخواهد آورد. افزون‌بر این، می‌توانید از یدک‌کش هم استفاده کنید. البته در این مورد به کمک دیگران و ماشین آن‌ها هم نیاز خواهید داشت. با استفاده از یدک‌کش می‌توانید ماشین خود را به یک ماشین دیگر وصل کنید و با کمک آن ماشین‌تان را جابه‌جا کنید. پس این وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین را هم در نظر داشته باشید.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

مثلث خطر شب‌رنگ

مثلث خطر شب‌رنگ را هم باید در فهرست وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین قرار دهیم. پیشتر هم گفتیم ممکن است ماشین شما در شب و تاریکی خراب شود، و شما مجبور می‌شوید راه‌کاری برای مطلع کردن سایر رانندگان پیدا کنید. یکی از آن‌ها استفاده از چراغ‌قوه بود، ولی یک راه‌کار دیگر هم به‌کارگیری مثلث خطر شب‌رنگ است. اگر ماشین‌تان در جاده خراب شد، این وسیله را در 100 تا 200 متری ماشین خود قرار داده تا بتوانید به دیگران هشدار دهید و آن‌ها را از وضعیت خود مطلع بسازید. یک مزیت این مثلث‌ها این است که نیازی به تامین انرژی ندارند. پس اگر باتری چراغ‌قوه شما تمام شد، بهترین راه‌کار استفاده از مثلث‌های خطر شب‌رنگ خواهد بود.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

کابل باتری به باتری

یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، کابل باتری به باتری است. اگر در درازای سفر ماشین‌تان خراب شود و باتری آن مشکل پیدا کند، بدون‌شک به کمک سایر رانندگان و یک کابل باتری به باتری نیاز خواهید داشت. کابل باتری به باتری یکی از نیازهای بنیادین سفر است. پس حتما آن را تهیه کنید و همچنین یادتان باشد جنس خوب‌اش را بخرید. زیرا کارایی این وسیله بسیار مهم است و کیفیت پایین آن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

ابزار تعویض تایر

پنچر شدن ماشین در درازای سفر به‌قدری مهم است که باید چندین بار درباره‌ی آن سخن بگوییم. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین که هنگام پنچر شدن لاستیک به‌کار می‌آید، ابزار تعویض تایر است. اگر در جاده لاستیک‌تان پنچر شد و لاستیک زاپاس داشتید، برای تعویض لاستیک به ابزار گوناگونی نیاز خواهید داشت. مهم‌ترین ابزار تعویض لاستیک مواردی مانند مثلث هشدار، جک، آچار بازکننده جک، پیچ و مهره، و آچار بازکننده پیچ و مهره هستند.

وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین

ابزار چندگانه

آخرین مورد از وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین ، ابزار چندگانه است. ابزار چندگانه وسایلی هستند که مواردی مانند چاقو، قیچی، پیچ‌گوشتی و انبردست را در کنار یکدیگر دارند و در مواقع مورد نیاز به کمک شما می‌آیند. در ابتدا شاید گمان کنید این وسایل هرگز به‌کارتان نخواهند آمد، ولی بهتر است آن‌ها را در درازای سفر به همراه داشته باشید تا ببینید چه‌قدر مفید خواهند بود!

این هم از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز صندوق عقب ماشین!

بهتر است پیش از سفر همه‌ی مواردی که گفتیم را درون ماشین خود قرار دهید. همچنین اگر وسیله‌ی مهم دیگری را سراغ دارید که باید شما را در سفرتان همراهی کند، حتما آن را در بخش دیدگاه‌ها نام ببرید و نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.5/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *