تجربه سفرجاهای دیدنی

جاهای دیدنی چابکسر | دیدن کوه و دریا در فاصله دو قدمی!

چابکسر، را می‌توان سرزمین آفتاب، ماسه و دریا نامید و در واقع این شهر سراسر زیبایی در گیلان همانند تابلویی رنگارنگ و ظریف می‌درخشد. در چابکسر شاهد شگفتی‌هایی نظیر ساحل ماسه‌ای، چشم‌اندازهای بکر جنگلی و آثاری تاریخی و فرهنگی متعدد هستیم و همین امر باعث شده تا سالانه شمار زیادی از گردشگران به این شهر از شمال کشور سفر کنند.

حال اگر می‌خواهید، از تمام شگفتی‌های چابکسر لذت ببرید، بهتر است چند روزی را در آن اقامت داشته باشید. یادتان باشد که برای اجاره ویلا، خانه یا سوئیت در چابکسر می توانید از سایت اتاقک استفاده کنید.

چابکسر کجاست؟

چابکسر که یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است، در مرز بین گیلان و مازندران قرار دارد. این شهر که از توابع شهرستان رودسر محسوب می‌شود، ۳۰ ‌کیلومتر از رودسر و ۱۳ کیلومتر از رامسر فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی چابکسر دلیل اصلی محبوبیت این شهر بین گردشگران و مسافران شده است. فاصله بین دریا و کوه در چابکسر فقط ۱۳۰۰ متر است! یعنی وقتی در ساحل قدم می زنید در دو قدمی کوه و جنگل هستید. نزدیک بودن شهر چابکسر به دریا باعث شرجی شدن و رطوبت زیاد هوا در این شهر می شود؛ بنابراین اگر دوست دارید از آب‌وهوای خوب این شهر لذت ببرید، بهتر است که دو فصل بهار و پاییز را برای سفر به چابکسر انتخاب کنید.

اگر به چابکسر سفر کردید، می‌توانید سوغاتی‌های خوشمزه‌ای مانند انواع ترشیجات، شیرینی‌های محلی، برنج، چای، پرتغال و نارنج تهیه کنید. صنایع دستی زیبا و رنگارنگی مانند چادر شب، انواع سبد، زیرانداز، کفش حصیری، کلاه، زنبیل و ظرف میوه با برگ‌های سوف و کنف و پارچه‌هایی که هنردست زنان این خطه است، تولید می‌شوند و می‌توانید با خود به یادگار ببرید.

برای آشنایی بیشتر مقاله چابکسر کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی چابکسر

وجه تمایز چابکسر با دیگر شهرهای شمال کشور، نزدیکی دریا و جنگل در این شهر سراسر زیبایی است. طبیعت بی‌نظیر چابکسر باعث شده تا جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و اماکن تاریخی، متنوع و منحصربه‌فردی در مقابل چشمان گردشگران به نمایش گذاشته شود. افراد با دیدن این زیبایی‌ها پی به قدرت خداوند می‌برند و روح و جان خود را جلا خواهند داد؛ بنابراین در این بخش از مقاله می‌خواهیم گشت‌وگذاری به‌یادماندنی در دل طبیعت زیبای چابکسر داشته باشیم.

روستای سرولات

نمایی از دریای خزر و ساحل آن در کنار طبیعن سرسبز

سرولات یکی از روستاهای چابکسر است که در فاصله ۳ کیلومتری از آن قرار دارد. رودخانه پرآبی به نام آچیرود از این روستا عبور می‌کند که دلیل سرسبزی و آبادی آن شده است. مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای که در این روستا به چشم می‌بینید، اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن هستند. کوه، جنگل، دریا و رودخانه همگی در این روستا در دسترس هستند! یک طبیعت‌گرد غیر از این‌ها چه چیز دیگری برای لذت بردن از سفرش نیاز دارد؟!

علاوه‌بر این موارد روستای سرولات به خاطر مهمان‌نوازی مردمش و رستوران‌های سنتی خوبی که دارد هم پرطرفدار شده است. بد نیست در سفرتان به این محدوده دستپخت اهالی آن را هم امتحان کنید. در این روستا باغ‌های همیشه سبز و زیبای پرتقال را هم به وفور می‌بینید. به نظر می‌رسد که پرتقال سوغاتی خوبی از روستای سرولات باشد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر، روستای سرولات

روستای لیمه سرا

منطقه لی سرسبز و دیدنی در مازندارن به نام سرولات

شهرهای شمالی ایران مثل چابکسر پر هستند از روستاهای ریز و درشت. روستای لیمه‌سرا هم یکی از روستاهای کوچک و دلربای چابکسر است که منظره‌های تماشایی از کوه و باغ‌های پرتقال را به شما نمایش می‌دهد. نمی‌دانم اسم رستوران خاورخانم را شنیده‌اید یا نه؛ اما اگر این رستوران را می‌شناسید پس حتما روستای لیمه‌سرا را هم برایتان آشنا است. وجود رستوران خاورخانم در این روستا به تنهایی یکی از دلایل مهم جذب مسافران به این سمت است. اینجاست که به اصطلاح شکم فرمان می‌دهد و شما را به سمت غذاهای سنتی خوشمزه و خوش‌عطر می‌کشاند.

آدرس: گیلان، چابکسر، بعد از روستای سرولات

اجاره ویلا چابکسر کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روستای قاسم آباد

زنی پشت ماشین چدرشب بافی و در حال چادر شب رنگی

قاسم آباد از آن روستاهایی است که هنوز هم سنت های قدیمی را به خاطر دارد و به اجرا درمی آورد. این روستا یکی از مهدهای فرهنگ اصیل و زیبای گیلان است که اهالی آن هنوز هم پوشش سنتی به تن دارند. جالب اینجاست که لباس سنتی اهالی این روستا در یکی از جشنواره‌های بین‌المللی مد و لباس، به عنوان برترین پوشش انتخاب شد. همان لباس معروف گیلانی که با دامن‌های رنگی و جلیقه‌ و پیراهن کوتاه می‌شناسیم.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر، دهستان اوشیان، روستای قاسم آباد

قلعه بندبن

برجی سنگی و قدیمی و بلند که قسمتی از یک قلعه تاریخی به نام قلعه بندین بوده است

بندبن نام یکی دیگر از روستاهای چابکسر است که میزبان قلعه‌ای قدیمی به همین نام است. گفته می‌شود که قدمت قلعه بندبن به صدها سال پیش برمی‌گردد. از این قلعه و برج‌هایش، برای دفاع در برابر حملات دشمنان از سمت دریا استفاده می‌شده است. قلعه بندبن به خاطر معماری شگفت‌انگیزش موردتوجه معماران زیادی از جمله کارشناسان یونسکو قرار گرفته است. راهروها و مسیرهای ارتباطی زیادی از زیر این قلعه به بخش‌های مختلف آن و حتی به محوطه بیرون وجود داشته است.

یک ماجرای باورنکردنی درمورد این قلعه وجود دارد: شاید باورتان نشود که در ساخت این قلعه، از ترکیب زرده تخم مرغ و ساروج برای استحکام بین سنگ‌ها استفاده شده است! زرده تخم مرغ همه را به یاد کیک و شیرینی‌پزی می‌اندازد اما این بار یک قلعه را با زرده تخم مرغ ساخته‌اند! برج سنگی که از قلعه بندبن به‌جا مانده، ۴.۵ متر قطر دارد و هشت سنگ‌انداز سالم در دل خود جای داده است. این برج از سه جهت شیب و پرتگاه دارد و تنها راه دسترسی به این برج ضلع غربی آن است، به همین دلیل هم در موقعیت‌های جنگی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آدرس: گیلان، شهرستان رودسر، روستای بندبن قاسم آباد

چشمه دمکش

چشمه ای در میان جنگل سرسبز به نام چشمه دمکش

چشمه دمکش هم یکی دیگر از عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابکسر است که توجه خیلی‌ها را به خودش جلب می‌کند، اما چرا؟ جوشیدن آب از دل زمین و پدید آمدن چشمه چیزی است که همه ما با آن آشنا هستیم؛ اما این که جوشیدن یک چشمه قطع و وصل شود کمی عجیب به نظر می رسد. این همان چیزی است که چشمه دمکش را از سایر چشمه‌های ایران متمایز می‌کند. گاهی قطع شدن جوشش این چشمه آنقدر طولانی می‌شود که انگار از قبل خشک بوده و یک قطره آب هم نداشته!

این مسئله دانشمندان زیادی را به سمت این چشمه جذب کرده تا سر از راز آن دربیاورند. حتی گفته می‌شود که شیخ بهایی هم به این منطقه سفر کرده بود تا راز این چشمه را بفهمد. این چشمه معدنی، یکی از ۱۲ چشمه بدون املاح خاورمیانه است. خواص آب این چشمه باعث شده است تا گردشگران بسیاری هرساله به این منطقه سفر کنند و از آب آن بنوشند.

آدرس: گیلان، 5 کیلومتری چابکسر، روستای فکجور

اوشیان

روستاییی زیبا به نام اوشیان در جوار کوه هایی سرسبز و مه گرفته

اوشان نام شرقی‌ترین روستای گیلان است که نزدیک‌ترین روستای گیلان به مازندران محسوب می‌شود. یادتان هست که گفتیم چابکسر مرز بین گیلان و مازندران است؟ همین روستای اوشان دقیقا مرز بین این دو استان است. ساحل زیبای این روستا یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین جاهای دیدنی چابکسر است. مطمئن باشید که قدم زدن در این ساحل و تماشای طلوع خورشید در کنار دریا برای شما یکی از بهترین خاطره‌ها خواهد شد.

آدرس: گیلان، چابکسر (اوشیان در سه كیلومتری شهر چابكسر واقع شده است.)

ساحل قاسم آبادساحل قاسم آباد

ساحل قاسم آباد از مکان‌های تفریحی و گردشگری چابکسر است. این منطقه برای آدم‌های اهل ورزش و علاقه‌مندان به تفریحات آبی جذابیت ویژه‌ای داشته و با وجود تفریحات متعددی نظیر اسکی روی آب، پاراسل، شاتل، قایق‌سواری و موتور چهارچرخ در این منطقه، می‌توانیم هیجانی وصف ناشدنی را تجربه کنیم.

آدرس: رودسر، بخش چابکسر و خیابان رامسر، خیابان شمشاد، خیابان عبدالله زاده

چشمه آب معدنی سجیرانچشمه آب معدنی سجیران

از دیگر جاذبه‌های طبیعی چابکسر، چشمه‌ای درمانی است که در منطقه اشکور بالا، در بالادست روستاهای نیلوجیر کل و سجیران قرار گرفته است. جالب است بدانید، خواص درمانی چشمه سجیران به‌تازگی کشف شده است.

آب این چشمه بسیار گوارا و سبک است و حتی جرم و رسوب را به آسانی و در مدت زمانی کوتاه در خود حل می‌کند. از ویژگی‌های درمانی چشمه سجیران، باید گفت که آشامیدن آن برای درمان برخی از بیماری‌ها، به‌ویژه بیماران کلیوی مفید است. هم‌چنین استحمام با آب این چشمه در بهبود افرادی که مبتلا به بیماری‌های پوستی، به ویژه قارچ انگشتان هستند، تاثیر چشمگیری دارد. برای این که بتوانید از آب معدنی چشمه سجیران بهره ببرید، بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، چراکه آب چشمه در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد می شود.

آدرس: استان گیلان، رودسر-چشمه سجیران در منطقه اشكورعلیا در بالادست روستا های نیلو، جیركل، سجیران (در قسمت شمال شرقی) قرار دارد

چشمه آب شور لاکانچشمه آب شور لاکان

چشمه آب شور لاکان، چشمه‌ای زیبا در دل جنگل‌های زیبا و دل‌انگیز گیلان با منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز است. آب این چشمه دارای نمک و گوگرد است و دیواره‌های چشمه از رسوب‌های آهكی پوشیده شده و همین امر منجر به شور شدن آب آن شده و علت نام‌گذاری آن هم به‌همین دلیل است. اهالی این منطقه از چشمه آب شور لاکان به‌عنوان چشمه‌ای مقدس یاد می‌کنند، زیرا آب آن شفابخش بسیاری از بیماری‌های پوستی است و اگر در فصل تابستان به خطه سفر کنید، عده زیادی را خواهید دید که با آب آن در کنار چشمه استحمام می‌کنند.

آدرس: استان گیلان، رشت، جاده رشت- لاكان (چشمه آب شور لاكان گیلان در جنگل لاكان، روبه‌روی روستای آقاپیر دانا و در طرف دیگر جاده قرار گرفته است.)

شهر دغنانشهر دغنان

شهر تاریخی دغنان با قدمتی 1200 ساله، از شهرهای بزرگ دوره صفویه و پایتخت ایالت گزکرات بوده است. کاوش‌های باستانی نشان می‌دهد که وسعت این شهر 120 هکتار بوده، اما در اثر حفاری‌های سال 1382 فقط 60 هکتار از این شهر، از زیر خاک خارج شده و هنوز حریم آن مشخص نشده است.

باستان‌شناسان در زمان حفاری با گورستان‌های دسته جمعی روبه‌رو شدند. در واقع وجود این گورستان، نشان می‌داد مردم زیادی از این منطقه به‌صورت دسته جمعی مرده‌اند و کسانی که زنده مانده بودند، مردگان را با عجله دفن کرده‌اند. طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، علت این مرگ و میر شیوع بیماری وبا در سال 1308 و قبل از زلزله 400 سال پیش بوده است و از آن تاریخ شهر دغنان به شهری متروکه تبدیل شده بود.

از دیگر آثار به‌دست آمده از این شهر، ظروف سفالی و چینی در عمق 3 متری و در یک پیت زباله و هم‌چنین بقایای مغازه‌های آهنگری و سنگ فروشی و سکه هایی از دوره صفوی است.

آدرس: استان گیلان، چابکسر، 55 کیلومتری شهرستان صومعه سرا، روستای بهمبر

منطقه جنگ‌سرامنطقه جنگ‌سرا

روستای جنگ‌سرا با طبیعتی بکر و چشم‌نواز از دیگر شگفتی‌های چابکسر است و هرساله به‌دلیل زیبایی منحصر‌به‌فردش گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این روستا محصولاتی چون مرکبات، چای و کرم ابریشم تولید می‌شود. زیبایی مسیر دسترسی به روستا هم، دست کمی از طبیعت سرسبز روستا ندارد و گویی تابلوی نقاشی زیبا و هزار رنگی را نظاره‌گر هستیم.

آدرس: استان گیلان، رودسر، قسمت جنوبی چابکسر

بقعه آقا سید جعفر ابیضبقعه آقا سید جعفر ابیض

این بقعه متعلق به ابوالفضل (ابوطالب) جعفربن محمد، الثائر فی اللّه، فرمانروای علوی زیدی هُوسَمْ در نیمه اول قرن چهارم است. تاریخ ساخت آن به سده 9 هجری قمری می‌رسد و در تاریخ 4 تیر 1377 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این آرامگاه در میان گورستان عمومی میانده قرار گرفته است و زیبایی منحصربه‌فردش نشان می‌دهد که در طبیعت بکر شمال، هر بنایی دیدنی و زیبا به چشم می‌آید و برای گردشگران بسیار شگفت‌انگیز است.

آدرس: گیلان، چاکسر، روستای میانده

چهارشنبه بازارچهارشنبه بازار

بازار هفتگی چابکسر در نیمه دوم سال 1371 احداث شد و فروشندگان از مناطق نزدیک گیلان و مازندران به‌ویژه از رودسر و رامسر برای فروش محصولات خود به این بازار روی می‌آورند. بیشترین خریداران بازار هفته چابکسر را هم ساکنان کوهپایه اوشیان و سیاهکلرود تشکیل می‌دهند. در چهارشنبه بازار می‌توانید تازه‌ترین محصولات کشاورزی، انواع ماهی‌ها، پوشاک و… را خریداری کنید و حتی اگر قصد خرید هم ندارید با گشت‌وگذار در آن شاهد شور و نشاط فروشندگان و خریداران باشید.

آدرس: چابکسر، خیابان بیست و دو بهمن، خیابان وحدت اسلامی

سخن آخر

سفر به شهرهای شمالی ایران به خصوص در روزهای تعطیل سال، نیاز به برنامه‌ریزی دارد. اگر بتوانید تاریخ رفت و برگشت سفرتان را مشخص کنید، می‌توانید به راحتی آب خوردن اقامتگاه مناسبتان را از اتاقک اجاره کنید. فرقی ندارد به دنبال ویلاهای استخردار باشید یا دوست دارید با کمترین هزینه‌ یکی از اقامتگاه‌های اقتصادی را انتخاب کنید. حتی اگر بخواهید کلبه‌های چوبی را برای اقامتتان اجاره کنید هم می‌توانید در اتاقک به هدفتان برسید. برای این کار کافیست مقصد سفرتان را در صفحه اصلی اتاقک جست‌وجو کنید تا همه اقامتگاه‌های اتاقک در مقصد موردنظرتان برای شما لیست شود. یادتان باشد که اتاقک برای اجاره ویلا و سوئیت در شمال و سایر شهرهای کشورمان هم می‌تواند به شما کمک کند. سفر و اقامت  خوشی را برای شما آرزومندیم.

3.6/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *