چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر به متل قو | دو روز پاتوق آخر هفته

متل قو کجاست؟ آیا متل قو جاهای دیدنی برای دو روز ماندن در آنجا را دارد؟ چگونه باید برنامه سفر به متل قو را بچینیم؟ چه لوازمی برای سفر موردنیاز است؟

متل قو با برج‌های دوقلوی خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. امروزه به این شهر زیبا سلمان شهر هم گفته می‌شود البته مردم محلی هنوز هم به آنجا متل قو می‌گویند. اگر می‌خواهید در کنار ساحل ماسه‌ای، مراکز خرید، ارتفاعات ییلاقی و جنگل زیبا سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید یک برنامه سفر خانوادگی به متل قو را برای آخر هفته در سفر به شمال خود قرار دهید. پس با ما همراه باشید تا یک سفر دو روزه به این شهر گردشگری را داشته باشیم.

چگونه به متل قو برویم؟

برج های چند قلو متل قو کنار دریا

یکی از بهترین و زیباترین مناطق طبیعت‌گردی در شمال، متل قو یا همان سلمان‌شهر بوده که آنجا کوه و دریا فاصله نزدیکی به هم دارند. این شهر زیبا از توابع شهرستان عباس‌آباد است و تنها 50 سال از عمر آن می‌گذرد. برای رفتن به متل قو باید از جاده چالوس به سمت غرب حرکت کنید و زمانی که از کلارآباد عبور کردید به سلمان شهر می‌رسید.

این شهر با قرارگرفتن در کنار دریای خزر و داشتن آب‌وهوای بسیار دلپذیر در دامنه کوه البرز برای برنامه سفر به شمال بهترین گزینه خواهد بود. اگر اهل سفر با ماشین شخصی خود هستید می‌توانید از مناظر زیبای جاده‌ای آن لذت ببرید اما اگر سفرهای جاده‌ای هیچ‌گونه هیجانی برایتان ندارد بهتر است با هواپیما سفر کنید.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی متل قو را مطالعه کنید.

بهترین زمان سفر به متل قو

جاده سنگفرش منهی به برج های تجاری ،

یکی از زیباترین مناطقی که کوه و دریا فاصله نزدیکی به یکدیگر دارند شهر سلمان شهر یا همان متل قو بوده و در ایام نوروز گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر خانوادگی به متل قو اواسط اردیبهشت خواهد بود در این ایام متل قو مانند بهشتی روی زمین جلوه‌گر زیبایی‌های طبیعت است.

داشتن آب‌وهوای دلپذیر در کنار شکوفه‌های بهارنارنج در این ماه از فصل بهار می‌تواند هر مسافری را به وجد بیاورد. همچنین با تعطیل شدن مدارس و شروع تعطیلات تابستانه سفر به متل قو می‌تواند تجربه عالی برای بچه‌های خانواده باشد. اگر می‌خواهید از هوای گرم تیرماه شهر خود فرار کنید بهتر است یک برنامه سفر خانوادگی به متل قو داشته باشید.

روز اول سفر به متل قو

برای سفر به شمال اول‌ از همه باید به فکر مکانی برای ماندن باشید. این روزها هم با وجود سایت‌های مختلف گرفتن ویلا و سوئیت کاری راحت و بدون دردسر شده است. پس با مراجعه به سایت اتاقک می‌توانید انواع و اقسام ویلاها، آپارتمان‌های مبله و سوئیت را با توجه‌ به سلیقه و میزان هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، رزرو کنید.

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پس برنامه سفر به متل قو را با رزرو محل اقامت بدون نگرانی انجام دهید چرا که به‌محض رسیدن می‌توانید استراحت کوتاهی داشته باشید و بعد گردش خود را شروع کنید. روز اول گشت‌وگذار در متل قو را با مکان‌هایی که به شما معرفی خواهیم کرد آغاز کرده و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

ساحل متل قو

ساحل شنی پر از صدف در کنار دریای خزر

ساحل متل قو یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آید. می‌توانید ساعت‌ها در کنار ساحل بنشینید و از صدای امواج دریا و پرندگان دریایی لذت ببرید. ساحل متل قو شنی است و همین باعث می‌شود که کودکان ساعت‌ها با شن‌های ساحل بازی کنند.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله با جاذبه بعدی: ۵ دقیقه پیاده

تفریحات آبی ساحل متل قو

ساحل کنار برج های تجاری متل قو، قایق های تفریحی لب ساحل و یکنفر در حال چتر بازی روی دریا

اگر اهل تفریحات آبی هستید، در ساحل متل قو می‌توانید این تفریحات را تجربه کنید. انواع تفریحات آبی شامل قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسل، فلای‌بورد و شاتل می‌تواند کودکان و شما را هیجان‌زده کند.

  • هزینه ورودی: براساس نوع تفریح متغیر است. |  فاصله با جاذبه بعدی: یک کیلومتر با ماشین

رستوران عابدزاده

عکس عابدزاده و کریم باقری کنار رستوران عابدزاده

یکی از جاذبه‌های متل‌قو رستوران دروازه‌بان قدیمی و محبوب تیم ‌ملی ایران است. این رستوران در ورودی متل قو و جاده ساحلی قرار دارد. احمدرضا عابدزاده در برخی روزهای هفته به رستوران می‌آید و با طرفداران خود عکس می‌گیرد. اگر اهل فست‌فود و برگر هستید، به این رستوران سر بزنید و تجربه خاص برای خود و خانواده خود ایجاد کنید. این رستوران هم فضای باز و هم فضای بسته دارد.

  • هزینه ورودی: براساس نوع غذای انتخابی متفاوت است. | فاصله با جاذبه بعدی: ۵ کیلومتر با ماشین

غار دانیال

غار دانیال در روستای دانیال

اگر اهل جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی هستید، بازدید از غار دانیال را در عصر روز اول قرار دهید. در میدان مرکزی متل قو به سمت جنوب و روستای دانیال بروید که پنج کیلومتر بیشتر با شهر فاصله ندارد. وقتی به روستا رسیدید و از پل رودخانه عبور کردید چیزی حدود هزار متر آن‌طرف‌تر ماشین خود را پارک کنید و پیاده بقیه راه را در میان درختان و طبیعت بکر طی نمایید تا یک نوار صخره‌مانند را ببینید. یک مسیر سربالایی ۱۵۰ متری را هم باید بروید تا اینکه به ورودی غار برسید.

از زمانی که ماشین خود را پارک می‌کنید تا وقتی به غار می‌رسید باید ۳۰ دقیقه و یا کمی بیشتر پیاده‌روی کنید. برای افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند یک تجربه ناب و خاطره‌انگیز خواهد بود. غار دانیال یک دالان اصلی دارد که طول آن حدود ۲ کیلومتر و عرض آن یک‌ونیم متر است. برای دیدن زیبایی‌های شگفت‌انگیز این غار باید قید لباس‌های خشک را بزنید و خود را به یک ماجراجویی تکرارنشدنی دعوت کنید. یکی از جذابیت‌های به متل قو دیدن همین غار است.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز دوم سفر به متل قو

وقتی تصمیم دارید سفر به شمال را داشته باشید ماندن در اقامتگاه و یا ویلا اصلاً جایز نیست و باید از هر فرصتی استفاده کنید و جاهای دیدنی بیشتری را ببینید. پس صبح زود بیدار شوید و با خوردن صبحانه‌های مفصل شمالی آماده رفتن به مکان جدید دیگری که در اینجا آنها را معرفی می‌کنیم بروید.

خود را به جنگل بسپارید.

یک درخت بین جنگل و شاخه های ریز که از آن بیرون زده

بعد از تفریحات آبی هیجان‌انگیز دیروز، حالا وقت جنگل‌گردی رسیده است. لباس و کفش مناسب بپوشید و به سمت جنگل‌های متل قو حرکت کنید. جنگل‌های متل قو قدمت چندصد ساله دارند. برای اینکه خانواده اذیت نشود به پارک جنگلی بروید و در کنار امکانات مانند سرویس بهداشتی،‌ آب آشامیدنی و آلاچیق از طبیعت سبز لذت ببرید. جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار شهسوار نیز به متل قو نزدیک است. می‌توانید در صورت تمایل به این جنگل‌ها نیز سربزنید و از طبیعت زیبایی آنجا لذت ببرید.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله با جاذبه بعدی: ۵ کیلومتر با ماشین

بازارچه ترکمن‌های متل قو

بازارچه پارچه های ترکمن

ترکمن‌ها در اکثر شهرهای شمال بازارهای سنتی خود را دارند. در متل قو نیز یکی از این بازارچه‌های سنتی قرار دارد. بعد از جنگل‌نوردی و استراحت به این بازارچه سر بزنید. این بازارچه سنتی در خیابان نواب صفوی قرار دارد. اگر ناهار را هنوز میل نکرده‌اید، در نزدیکی این بازارچه رستوران‌های محلی دیده می‌شود که می‌توانید غذاهای سنتی شمال را امتحان کنید. در این بازارچه می‌توانید با قیمت مناسب انواع پوشاک، میوه و صنایع دستی ترکمن‌ها را تهیه کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله با جاذبه بعدی: یک کیلومتر با ماشین

برج‌های عظیم‌زاده، الماسی درخشان در خاورمیانه

برج های عظیم زاده متل قو

برای حسن‌ختام برنامه سفر به متل قو به سمت برج‌های مشهور متل قو می‌رویم. این برج‌ها دارای واحدهای مسکونی، تجاری، رستوران، شهربازی و پنت هاوس هستند و در کل ۲۹۲ واحد دارد. خرید و بازدید از واحدهای تجاری آن آزاد است. بعد از خرید برای استراحت می‌توانید به ساحل کنار این برج‌ها پناه ببرید و ساعاتی را به گوش‌دادن به صدای دریا سپری کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

غذا و نوشیدنی در برنامه سفر متل قو

رستوران های متل قو

اگر جزو آن خانواده‌های هستید که از خوردن صبحانه در رستوران و کافه‌های سنتی لذت می‌برید برای شما پیشنهاد عالی داریم. برای روز اول می‌توانید به کافه داش‌آکل و همسرش بروید. این کافه در جاده عباس‌آباد است و یک صبحانه عالی را می‌توانید در آنجا تجربه کنید.

برای یکی از وعده‌های خود به رستوران فرزین متل‌قو بروید. این رستوران جزو بهترین رستوران‌های استان مازندران به حساب می‌آید. رستوران فضای باز و بسته دارد و چشم‌انداز آن دریای خزر است. در این رستوران می‌توانید غذاهای محلی شمال مانند  مرغ ترش، اناردون، ماهی اوزون برون، میرزاقاسمی و سورکباب را امتحان کنید. برای وعده‌های دیگر نیز می‌توانید به رستوران‌های رو به روی برج‌های متل قو بروید.

لوازم ضروری برای سفر به متل قو

لوازم سفر خانوادگی به متل قو

همیشه این را به‌خاطر داشته باشید که پیش از سفر لیست وسایل موردنیاز خود را تهیه کنید تا در هنگام سفر به شمال موردی را فراموش نکنید. برنامه سفر خانوادگی به متل قو نیز لوازمی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم ضروری خواهد بود:

  • کوله‌پشتی
  • دوربین عکاسی
  • کفش مناسب برای پیاده‌روی
  • عینک آفتابی
  • کلاه
  • ضدآفتاب
  • بطری آب
  • لوازم شخصی
  • شارژر گوشی
  • پاوربانک
  • تنقلات
  • لوازم و لباس شنا برای فصل گرم
  • لباس گرم برای روزهای سرد
  • لباس ورزشی مناسب

اقامت در متل قو

همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم برای برنامه سفر به متل قو باید اول‌ از همه به فکر محلی برای اقامت خود باشید. در متل قو گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش‌روی شما قرار دارد. از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گرفته تا خانه‌های روستایی، سوئیت‌ها، ویلاهای لوکس و استخر دار در دل جنگل و کنار دریا برای رزرو شما در دسترس خواهد بود.

در سایت اتاقک می‌توانید تمام تصاویر مربوط به این اقامتگاه‌ها را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت‌ها با یکدیگر بهترین مکان را برای خانواده خود انتخاب نمایید. ما در این مقاله برنامه سفر خانوادگی به متل قو در 2 روز را پیشنهاد دادیم امیدواریم بهترین لحظات را در سفر خود تجربه کنید.

 

 

3/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *