چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

نکته‌هایی جالب و ضروری برای سفر یک روزه

بهترین مقصد سفر یک روزه کجاست؟

خیلی‌ها برای سفر رفتن تقویم را برمی‌دارند و به دنبال تعطیلی‌های چند روزه می‌گردند و حواسشان به سفرهای یک‌‌ روزه نیست. سفر یک‌ روزه سفرهایی‌ هستند که فقط به یک روز نیاز دارند و شما صبح راهی مقصد مورد نظرتان می‌شوید و عصر یا شب هم به خانه برمی‌گردید! این سفرها برای استراحت کردن و دور شدن از زندگی روزمره شهری گزینه‌های  بسیار مناسبی‌اند و باعث تازه شدن حال آدم می‌شوند. برای مسافرت یک‌ روزه می‌توانید ییلاقات و جاهای خوش‌ آب‌وهوای نزدیک به شهرتان را انتخاب کنید و با وسیله شخصی به آنجا بروید و یا این که می‌توانید با هواپیما به شهرهایی سفر کنید که فاصله‌ زیادی با شما ندارند.

ما در این مطلب چند نمونه از مقصدهای سفرهای یک‌روزه‌ و همچنین نکات مهم در سفر یک روزه را برایتان نوشته‌ایم.

بهترین مقصد سفر یک روزه کجاست؟

۱. سفرهای یک‌روزه برای تهرانی‌ها

اگر در غرب تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید با ماشین خودتان به سفر یک‌ روزه بروید پیشنهاد ما به شما منطقه‌هایی مانند کن و سولوقان، کردان، کرج، قزوین و الموت است. اگر ساکن شرق تهران هستید، هم برایتان پیشنهادهای جذابی مانند لواسان، امامه، افجه، فشم، آهار، میگون، شمشک، دماوند و فیروزکوه داریم.

مقصد سفرهای یک‌ روزه‌ای که از تهران با هواپیما می‌توانید انجام دهید شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز،‌ کیش و رامسر است.

اگر زمان بلیط رفتتان صبح و بلیط برگشتتان شب باشد، می‌توانید یک روز کامل را به گشت‌وگذار در شهری که به آن سفر کرده‌اید اختصاص دهید چون زمان کافی برای دیدن چند جاذبه گردشگری و صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها یا کافه‌ها دارید. یکی از مهمترین نکات برای سفر یک روزه، استفاده درست از زمان است. 

سفرهای یک‌روزه برای تهرانی‌ها

۲. سفرهای یک‌روزه برای اصفهانی‌ها

اگر ساکن شهر اصفهان هستید و می‌خواهید سفر یک‌ روزه را تجربه کنید می‌توانید با خانواده یا دوستانتان به اطراف شهر بروید و روزی به‌یادماندنی را شروع کنید. پیشنهاد ما برای رفتن به سفر یک‌روزه با خودروی شخصی مقصدهایی مانند کوه صفه، ورزنه و چادگان است. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که سفری هوایی داشته باشید می‌توانید شهرهایی مثل تهران و مشهد را انتخاب کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
چادگان اصفهان
عکس از گوگل

۳. سفرهای یک‌روزه برای مشهدی‌ها

اگر شهر محل زندگی شما مشهد است و به سفر نیاز دارید اما زمان کافی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، یک روز را انتخاب کنید و سفر یک‌ روزه را در طرقبه، روستای زشک یا روستای خادر تجربه کنید. البته با هواپیما هم می‌توانید به شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و شیراز بروید. برای اینکه سفره یک روزه شما لذت‌بخش باشد، بهتر است صبح زود بیدار شوید و از شب قبل وسایل را آماده کنید. ییلاق مشهد

عکس از گوگل

۴. سفرهای یک‌روزه برای تبریزی‌ها

تبریزی‌ها به‌راحتی می‌توانند سفرهای یک‌ روزه جذابی داشته باشند چون فاصله کمی با کوه‌های آلاداغ لار، روستای کندوان، روستا و دره لیقوان، جلفا، دریاچه ارومیه و شهرهایی مانند ارومیه، زنجان و ایلخچی دارند.

اگر در تبریز زندگی می‌کنید و می‌خواهید سفر یک‌ روزه با هواپیما و به شهرهای دورتر داشته باشید، می‌توانید بلیطتان را به مقصد تهران، مشهد و شیراز بگیرید.

سفر کوتاه در تبریز
عکس از گوگل

۵. سفرهای یک‌روزه برای شیرازی‌ها

اگر ساکن شیراز هستید و می‌خواهید سفر کوتاهی را تجربه کنید، می‌توانید برای تازه‌تر شدن حال‌وهوایتان به روستای قلات، آبشار مارگون، تنگ دم اسب، دریاچه مهارلو، دشت ارژن و تنگ تیزاب بروید و روزی دوست‌داشتنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

اگر هم تصمیم گرفته‌اید که خیلی از شهرتان دور شوید، می‌توانید سفر هوایی را به یکی از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انتخاب کنید.

سفر یک روزه در شیراز
عکس از گوگل

۶. سفرهای یک‌روزه برای کرجی‌ها

اگر در کرج زندگی می‌کنید می‌توانید سفر یک روزه اما پربار به تهران یا قزوین داشته باشید. ولی اگر دلتان می‌خواهد کمی از فضای شهری فاصله بگیرید و به طبیعت نزدیک‌تر شوید، پیشنهاد ما به شما رفتن به روستای شهرستانک، روستای آتشگاه و جاده چالوس است. اگر زمان و حوصله کافی برای رفتن به فاصله‌های دورتری دارید هم می‌توانید تفرجگاه‌های اطراف تهران مانند دماوند، لواسان و فشم را انتخاب کنید.

سفر کوتاه به کرج
عکس از گوگل

۷. سفرهای یک‌روزه برای اهوازی‌ها

اهوازی‌ها هیچ‌وقت برای تجربه کردن سفر یک‌روزه بدون مقصد نمی‌مانند چون استان خوزستان پر از جاذبه‌های دیدنی است.  اگر می‌خواهید سفر کوتاهی را شروع کنید گزینه‌های پیش رویتان جزیره مینو، روستای صراخیه و تالاب شادگان، مضیف بردیه،‌ آبادان و ایذه است.

اگر دوست‌ دارید که از استانتان خارج شوید و سفر یک‌ روزه دورتری داشته باشید، می‌توانید با هواپیما به شهرهایی مانند شیراز، تهران و کیش بروید.

سفر کوتاه به اهواز
عکس از گوگل

سخن آخر

از نکات مهم در سفره یک روزه، انتخاب زمان مناسب برای سفر هست. سفرهای یک روزه برای روزهای طولانی تابستان مناسب است. اگر در فصل‌های پاییز و زمستان قصد سفره یک روزه دارید باید چند نکته مهم را رعایت کنید. باید صبح زود بیدار شوید و مقصد نزدیک را انتخاب نمایید. از دیگر نکات مهم در سفره یک روزه، برنامه‌ریزی دقیق برای سفر است. چون سفر کوتاه می‌باشد، بهتر است برای تمامی ساعات برنامه داشته باشید که در انتهای روز لذت سفر برای شما باقی مانده باشد.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *