چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر چهار روزه به اطراف تهران

بیشتر افراد تهران را با شلوغی و آب‌وهوای آلوده آن می‌شناسند و مسافرت به این شهر را محدود به داخل شهر تهران می‌دانند. اما جالب است بدانید که اطراف تهران را روستاهای بسیار زیبا احاطه کرده که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای‌ داده‌اند.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]بخوانید: معرفی کامل جاهای دیدنی اطراف تهران[/box]

در این مقاله قصد داریم به معرفی مناطق بکر و تماشایی اطراف تهران، در قالب برنامه سفر به اطراف تهران؛ برای افرادی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند بپردازیم. با ما همراه باشید. البته شما می‌توانید هر کدام از این جاذبه‌ها را به تنهایی نیز اجرا کنید و در سفر یک روزه به اطراف تهران بروید.

راه‌های دسترسی به اطراف تهران

برنامه سفر خانوادگی به اطراف تهران

برای رسیدن به تهران راه‌های زیادی وجود دارد. از تمام شهرهای ایران به تهران، اتوبوس، قطار، هواپیما و تاکسی وجود دارد. بهترین راه برای سفر خانوادگی، ماشین شخصی است (در صورتی که ماشین شخصی داشته باشید).

بهترین فصل سفر به اطراف تهران

برای یک سفر به اطراف تهران تمام فصل‌ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اما بهترین زمان برای دیدن این زیبایی‌ها بهار و تابستان است. در این زمان طبیعت رنگ گرفته و همچنین نگرانی در مورد مدرسه بچه‌ها وجود ندارد. البته اگر دغدغه مدارس کودکان را ندارید، پاییز هوای تهران و اطراف آن بسیار مطبوع می‌شود.

دیدنی های اطراف تهران

اقامت در سفر به اطراف تهران

یکی از پیشنهادات ما در برنامه به اطراف تهران، اقامت در ویلاهای اطراف تهران است. با اجاره ویلاهای اطراف تهران می‌توانید علاوه بر استراحت و لذت بردن از طبیعت، به جاذبه‌های اطراف تهران نیز دسترسی داشته باشید. ویلاهای استخردار، سوئیت‌، باغ‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی در اطراف تهران می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/landing/weekend-tehran” icon=”” target=”true”]برای اجاره ویلا اطراف تهران کلیک کنید[/button]

روز اول سفر به اطراف تهران

در اولین روز برنامه سفر به اطراف تهران، برنامه دریاچه و یک روستای زیبا را در نظر داریم.

سد لتیان

برنامه سفر اطراف تهران

در پنج کیلومتری جاجرود، سد بسیار زیبای لتیان واقع شده که حدود ۳۰ درصد از آب شرب مردم تهران را تأمین می‌کند. این سد که یکی از جاذبه‌های اطراف تهران محسوب می‌شود، علاوه بر داشتن تفریحات آبی بسیار مفرحی مانند ماهی‌گیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب؛ مکان مناسبی برای پیک‌نیک خانوادگی است. در اطراف سد لتیان مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک جنگلی‌های لتیان و قو، دره کن، محله‌های کلارک و نالان، گلندوک، قاضی آباد، سبوی بزرگ و کوچک، جاییج و نجارکلا اشاره کرد. در اطراف سد لتیان و جاجرود، رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیتی وجود دارند که می‌توانید آنجا ناهار را نوش جان کنید.

  • هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان : فاصله تا جاذبه بعدی: ۲۰ کیلومتر

روستای افجه

روستای افجه برای سفر خانوادگی

روستای افجه یکی از زیباترین و پرطرفدارترین روستاهای گردشگری اطراف تهران، مخصوصاً در فصل بهار است. روستای افجه به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری مانند دشت زیبای هویج، قله‌های ساکا، یخچال، آتشکده و مهرچال در فصل بهار مکان موردعلاقه کوهنوردان است. شما می‌توانید از دشت هویج، کوچه‌باغ‌های روستا و دشت‌های اطراف روستا لذت ببرید. کودکان در طبیعت روستا می‌توانند آزادانه بازی کنند. همه این جاذبه‌های افجه باعث شده برخی گردشگران حتی چند روز را اینجا اقامت داشته باشند. شما هم می‌توانید با اجاره اقامتگاه در این روستا، شب را سپری کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/lavasan” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در لواسان کلیک کنید[/button]

روز دوم سفر به اطراف تهران

روز دوم سفر به اطراف تهران را با خوردن یک صبحانه خوشمزه در دل طبیعت آغاز کنید. وسایلتان را جمع کرد و به سمت یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف تهران برویم.

فشم

برنامه سفر خانوادگی به اطراف تهران

فشم یکی از زیباترین روستاهای شمال شرق تهران است. این منطقه برای گشت و گذار در بهار و تابستان انتخاب عالی خواهد بود. فشم نیز اقامتگاه‌های متنوعی دارد و با اجاره ویلا در فشم می‌توانید سفر خانوادگی آرامی در اطراف تهران داشته باشید. در فشم می‌توانید به دره لالون، آبشارهای اطراف آن، دره‌های زیبای فشم، رودخانه و دشت‌های اطراف فشم بروید. حتی می‌توانید ناهار را در طبیعت میل کنید و از هوای فشم لذت وافر ببرید.

  • هزینه ورودی: رایگان

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/fasham” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در فشم کلیک کنید[/button]

روز سوم سفر به اطراف تهران

در روز سوم برنامه سفر به اطراف تهران به یکی از اسرارآمیزترین جاذبه‌های اطراف تهران بروید.

برغان

برغان دیدنی اطراف تهران

برغان یکی از آن روستاهای اطراف تهران است که دیدنی‌های آن تنها به طبیعت آن وابسته نیست و در این روستا می‌توانید جاذبه‌های تاریخی متعددی را شاهد باشید. برغان همچنین اقامتگاه‌ بومگردی نیز دارد که با اجاره این اقامتگاه در برغان می‌توانید، یک روز کامل در این روستا اقامت داشته باشید.

این روستا در ۶۸ کیلومتری تهران، شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد که با چشم‌انداز زیبای خود و عبور دو رودخانه شاهرود و سنج مکان زیبایی برای مسافران و گردشگران فراهم آورده است. از جاذبه‌های دیگر روستا که موردتوجه گردشگران است، می‌توان به مسجد و حسینیه تاریخی، تپه باستانی، پل تاریخی با قدمت دوران صفوی و حمام قدمی اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از زیبایی‌های برغان، بازار قدیمی آن است که بهترین مکان برای خریدهای شما است.

  • هزینه ورودی: رایگان

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/baraghan” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در برغان کلیک کنید[/button]

روز چهارم برنامه سفر تهران

برای روز چهارم سفر در اطراف تهران می‌توانید روستای دیگری را انتخاب کنید.

طالقان

طالقان دیدنی اطراف تهران

طالقان یکی از نام آشناترین مناطق اطراف تهران برای سفر محسوب می‌شود، جاذبه‌ها و امکانات این منطقه را معرفی کرده‌ایم. سد طالقان یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه برای گشت محسوب می‌شود.

  • هزینه ورودی: رایگان

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/taleghan” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در طالقان کلیک کنید[/button]

جاذبه‌های دیگر اطراف تهران

سفر به اطراف تهران می‌تواند براساس سلیقه و سبک سفر تغییر کند. اگر از سفرهای چند روزه لذت نمی‌برید می‌توانید یکی از روزها را برای سفر انتخاب کنید و به آن جاذبه سربزنید. یا می‌توانید جاذبه‌های نزدیک را برای یک روز انتخاب و سفر کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به پیک نیک اطراف تهران دارید، سد لتیان یا سد طالقان را انتخاب کنید. برای طبیعت‌گردی در اطراف تهران پیشنهادات متفاوتی وجود دارد از جمله دشت لار، دشت هویج، آبشار لالون، هفت چشمه، کردان و سهیلیه. با این‌ حال ویلاهای اطراف تهران می‌تواند خود به تنهایی جاذبه گردشگری محسوب شود.

اطراف تهران و دیدنی های آن

وسایل لازم برای سفر به اطراف تهران

برای سفر به اطراف تهران، بهتر است این وسایل را همراه خود داشته باشید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

  • کفش مناسب پیاده‌روی
  • کوله‌پشتی کوچک برای گشت روزانه
  • دوربین عکاسی
  • پاوربانک
  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب
  • لوازم شخصی
  • کلاه نقاب‌دار

و اگر قصد اقامت در چادر شخصی را دارید بهتر است: زیرانداز مناسب، پتوی مسافرتی و لوازم درست‌کردن غذا را همراه داشته باشید.

سفر خانوادگی

سخن نهایی

در برنامه سفر به اطراف اطراف تهران، جاهای دیدنی و جذاب حومه شهر تهران را در قالب یک سفر سه‌روزه به شما پیشنهاد دادیم که اگر مایل بودید با همین برنامه به اطراف تهران سفر کنید و از دیدن جاذبه‌ها و طبیعت بکر این مناطق لذت ببرید. اگر در مورد سفر به اطراف تهران سؤالی دارید یا از سفر به آنجا تجربه‌ای دارید؛ از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *