چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر به اصفهان | سفر چهار روزه به نصف جهان

شهر اصفهان یکی از شهرهای بزرگ ایران است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. این شهر برای سفر انتخاب مناسبی است و نیاز به برنامه مناسبی دارد. با برنامه سفر می‌توانید در زمان محدود خود تمام جاذبه‌های اصفهان را ببینید. شهر اصفهان که معروف به نصف جهان است، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد از جمله باغ‌، پارک، آبشار، کویر، غار و جاذبه‌های تاریخی و همین تنوع باعث شده به یکی از شهرهای محبوب گردشگران و مسافران تبدیل شود.

در این مقاله؛ برنامه سفر به اصفهان را به طور کامل برای شما طراحی کرده‌ایم تا با تمامی خصوصیات، ویژگی‌ها و جاذبه‌های شهر بیشتر آشنا شوید و در طول گردش خود با مشکلی روبرو نشوید.

مسیر دسترسی و سفر به اصفهان

برنامه سفر خانوادگی به اصفهان

برای رفتن به اصفهان از راه زمینی، مسیرهای بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آن‌ها خود را به اصفهان برسانید. مسیرهای منتهی به شهر اصفهان عبارت‌اند از:

  • جاده شماره ۷ با عبور از شهرهای تهران، قم و کاشان به اصفهان می‌رسد.
  • جاده شماره ۴۷ که با عبور از شهرهای اراک و خمین به اصفهان می‌رسد.
  • جاده شماره ۶۲ از سمت خرم‌آباد و گذر از دورود و الیگودرز به اصفهان می‌رسد.
  • جاده شماره ۶۵ از طرف شیراز و با گذر از شهرهای مرودشت، صفاشهر و شهرضا به اصفهان می‌رسد.

بهترین فصل سفر به اصفهان

بهترین فصل سفر به اصفهان

شهر اصفهان در تمام فصل‌ها زیبایی خاص خود را دارد و گردشگران هر فصلی می‌توانند به این شهر تاریخی سفر کنند. جاذبه‌های متنوع این شهر باعث می‌شود، اصفهان در تمام فصول جذابیت خاص خود را داشته باشد.

شهر اصفهان در پای کوه و بر روی دشتی گسترده قرار دارد و یک طرف آن به کویر  و سمت دیگر به رشته‌کوه‌های زاگرس می‌رسد.  آب و هوای اصفهان در تابستان گرم و خشک است. در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان آب‌وهوا خنک‌تر است و گشت‌وگذار در اصفهان حال و هوای متفاوتی دارد.

اقامت در شهر اصفهان

برای اقامت در شهر اصفهان گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما باتوجه‌ به علاقه و میل خود می‌توانید اقامتگاه خود را انتخاب کنید. در سراسر شهر اصفهان انواع اقامتگاه‌های لوکس و سنتی وجود دارد از هتل‌های لاکچری و زیبا گرفته تاسوئیت‌ها، ویلاها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… که همگی بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را دارند. با مراجعه به سایت اتاقک می‌توانید تمام این اقامتگاه‌ها را به همراه تصاویر و قیمت‌های اجاره آنها مشاهده کنید و باتوجه‌به سلیقه و توان مالی خود اقامتگاه مناسب خود را انتخاب و قبل از شروع مسافرت رزرو کنید.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روز اول سفر به اصفهان

بعد از تعیین محل اقامت خود، برنامه خانوادگی سفر به اصفهان را با رفتن به محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه اصفهان شروع می‌کنیم.

میدان نقش‌جهان

سفری خانوادگی به اصفهان

امکان ندارد کسی به اصفهان برود و از میدان نقش‌جهان بازدید نکند. این میدان زیبا و سرسبز مکانی بسیار مناسب برای سفر محسوب می‌شود تا یک روز به‌یادماندنی را در کنار هم رقم بزنید. این میدان تاریخی چندین جاذبه تاریخی دیگر شهر اصفهان را دور خود جمع کرده و گردشگران به‌راحتی می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و از آنها دیدن کنند.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از دو دقیقه پیاده

کاخ عالی‌قاپو

سفر خانوادگی به اصفهان

در زمان بازدید خود از میدان نقش جهان می‌توانید به دیدن کاخ عالی‌قاپو بروید. کاخ عالی قاپو یکی از کاخ‌های دوران صفوی است که ملاقات‌های مهم پادشاه در آن انجام می‌شد. معماری عالی‌قاپو سیاست را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. پادشاه صفوی از بالکن این کاخ برای دیدن بازی چوگان استفاده می‌کرد. در این بالکن می‌توانید عکس‌های خانوادگی زیبایی ثبت کنید. همچنین در طبقه ششم عالی قاپو اتاق موسیقی وجود دارد که اوج هنر معماری صفویان را به رخ می‌کشد.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزارتومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از دو دقیقه پیاده

مسجد شیخ لطف‌الله

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

یکی از زیباترین مساجد ایران، مسجد شیخ لطف‌الله است. از گنبد طلایی این مسجد که گذر کنیم، صحن اصلی مسجد از زیبایی منحصربه‌فردی برخودار است. کاشی‌کاری‌های این مسجد چشم هر بیننده را به خود جذب می‌کند. این مسجد در زمان صفویان برای شیخ لطف‌الله ساخته شد که در اینجا درس دین دهد.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزارتومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از دو دقیقه پیاده

مسجد شاه عباسی یا مسجد امام

بازدید از اصفهان

یکی از زیباترین مسجد‌های ساخته شده در دوران صفویی، مسجد شاه است. این مسجد با هزینه شخصی شاه ساخته شده و همین باعث شده که نام آن به مسجد شاه عباسی مشهور شود. کاشی‌کاری‌ها، صحن‌ها و حیاط‌های متعدد مسجد هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. در کنار مسجد مدرسه علمیه‌ای دیده می‌شود حجره‌ها و حیاط این مدرسه نیز بسیار زیباست.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزارتومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از دو دقیقه پیاده

بازار قیصریه

بازار قیصریه اصفهان

یکی از زیباترین بخش‌های میدان نقش جهان، سردر بازار قیصریه است. نقاشی‌های سردر به دست نقاش مشهور دوران صفوی رضا عباسی کشیده شده است. سردر قیصریه سه طبقه بوده اما امروزه بخش‌های بسیاری از سردر از بین رفته و تنها بخشی از نقاشی‌ها و دو طبقه از آن باقی مانده است. در بازار قیصریه می‌توانید سوغات و صنایع دستی اصفهان را تهیه کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از دو دقیقه پیاده

بازار نقش‌جهان

بازار نقش جهان اصفهان

دورتا دور میدان نقش جهان فروشگاه‌های صنایع دستی دیده می‌شود. این بازارها اغلب صنایع دستی مشهور اصفهان از جمله فیروزه‌کوبی، میناکاری، سفال، ترمه، گز و پولکی می‌فروشند. همچنین در بخش‌های مختلفی از میدان کافه‌ها و رستوران‌های متعددی دیده می‌شود. می‌توانید بعد از بازدید از جاذبه‌های تاریخی میدان نقش جهان در یکی از رستوران‌ها ناهار را میل کنید و بعد به سراغ باقی سفر بپردازید. ما پیشنهاد می‌کنیم ناهار را بریونی اصفهان انتخاب کنید. می‌توانید با کمک مقاله ۱۵ تا از بهترین رستوران های اصفهان، یک رستوران مناسب پیدا کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: ۱۰ کیلومتر با ماشین

پارک کوهستانی صفه

بازدید از کوه صفه اصفهان

بعد از گشت‌وگذار در میدان نقش‌جهان و دیدن چند تا از اماکن تاریخی شهر بهتر است کمی استراحت کنید. بعد از استراحت در اقامتگاه، عصر به پارک کوهستانی صفه، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های اصفهان می‌رویم. کوه صفه با ارتفاعی ۲۲۵۷ متری در کنار این بوستان به شکل زیبایی خودنمایی می‌کند و علاوه بر گردشگران و مسافران، مردم شهر اصفهان نیز برای گردش و تفریح به اینجا می‌آیند. این مکان، به دلیل داشتن امکانات رفاهی و تفریحی مکان مناسبی برای خانواده‌ها است. از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک می‌توان به سالن بولینگ، باغ‌وحش، شهربازی برای کودکان و بزرگسالان، سینما پنج بعدی، تله‌کابین، زیپ‌لاین، پل معلق، چشمه‌ها و غارها در کنار رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی و مدرن اشاره کرد. شما می‌توانید همراه با خانواده شام را در اینجا نوش جان کنید.

  • هزینه ورودی: ورود به پارک هزینه‌ای ندارد. ورودی پارکینگ ۲۵۰۰ تومان.

روز دوم سفر به اصفهان

بعد از خوردن صبحانه، برنامه سفر به اصفهان را با رفتن به نگین درخشان شهر ادامه دهید.

کلیسای وانک و محله جلفا

سفر چهار روزه به اصفهان

کلیسای وانک واقع در مرکز شهر اصفهان، معماری بسیار ساده و جذابی دارد. نقاشی‌های زیبا و قدیمی کلیسای وانک را به یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین کلیساهای ایران تبدیل کرده است. در کلیسا و اطراف کلیسا با خانواده می‌توانید قدم بزنید و از فضای فوق‌العاده این منطقه لذت ببرید. در محله جلفا پاساژها و رستوران‌های زیبایی وجود دارد. همچنین کوچه‌های محله جلفا معماری زیبایی دارند، این معماری یادآور معماری ارمنیان ایران است.

ساعت بازدید: ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۸

  • هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۲ کیلومتر با ماشین

سی و سه پل

برنامه سفر به اصفهان

سی و سه پل، یکی از شاهکارهای معماری در جهان است و در بین مردم کشور بسیار مشهور است، بسیاری اصفهان را با این جاذبه گردشگری می‌شناسند. بهترین زمان برای دیدن پل‌های تاریخی اصفهان در عصر و شب است. سی‌وسه پل هنگام شب با نورپردازی زیبا می‌تواند مکان مناسبی برای تفریح با خانواده باشد. پیشنهاد می‌کنیم در یکی از رستوران‌های نزدیک رودخانه شام را میل کنید و آماده رفتن به زیباترین پل تاریخی ایران شوید.

  • هزینه ورود: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: ۲ کیلومتر با ماشین

پل خواجو

سفر خانوادگی به اصفهان

یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی اصفهان که داستان‌ها و روایت‌های بسیاری در آن نهان شده، پل خواجوست. پل خواجو محله خواجو را به میدان فیض متصل می‌کند. در میانه پل، شاه‌نشین دیده می‌شود که پادشاه صفوی در این مکان به دیدن مسابقات قایق‌رانی می‌نشست. پل خواجر در هنگام شب زیبایی‌های بسیاری دارد از جمله حضور مردم اصفهان که مشغول به خواندن آهنگ‌‌ها و ترانه‌های قدیمی هستند. در صورت جاری بودن آب زاینده‌رود، می‌توانید با خانواده کنار آب نشسته و از صدای آن لذت ببرید.

  • هزینه ورود: رایگان

روز سوم سفر به اصفهان

روز سوم سفر به اصفهان را با گشت‌وگذار در یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های تفریحی شروع می‌کنیم.

پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان اصفهان

یکی از زیباترین پارک‌های تفریحی اصفهان، پارک جنگلی ناژوان است. این پارک در غرب اصفهان و در حاشیه زاینده‌رود قرار گرفته است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی پارک، وسایل بازی، زمین بازی کودکان، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی و موادغذایی و سرویس بهداشتی می‌توان نام برد.

  • هزینه ورودی: ۳ هزار تومان هزینه ورودی برای پارکینگ دارد | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

باغ پرندگان ناژوان

باغ پرندگان اصفهان

یکی از دیدنی‌های ناژوان، باغ پرندگان آن است. این باغ حدود ۵۵ هزار متر مربع وسعت دارد و بیش از ۲۰۰ گونه از پرندگان در آن نگهداری می‌شود. در این باغ می‌توانید از فضاهای مختلف از جمله قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی، برکه و صخره‌ها دیدن کنید. کودکان از دیدن این باغ لذت بسیاری خواهند برد.

  • هزینه ورودی: ۱۲ هزار تومن |  فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

آکواریم ناژوان

آکواریوم اصفهان

یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های مجموعه تفریحی ناژوان، آکواریوم آن است. آکواریوم اصفهان در زیرزمین قرار دارد و از بخش‌های مختلف تشکیل شده است. علاوه بر دیدن ماهی‌ها و آبزیان می‌توانید غذا دادن به ماهی‌ها، لمس آبزیان و عکس یادگاری در استودیو آکواریم را نیز تجربه کنید.

  • هزینه ورودی: ۲۵ هزار تومان برای کودکان بالای ۲ سال تا قد ۱۲۰ سانتی‌متر، ۳۰ هزار تومان برای بزرگسالان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

باغ پروانه‌ها

یکی دیگر از دیدنی‌های ناژوان، باغ پروانه‌هاست. این باغ در فضایی به وسعت ۲ هزارمترمربع ساخته شده و بیش از ۲۲ هزار پروانه در آن به نمایش گذاشته شده است.

  • هزینه ورودی: ۸ هزار و ۴۰۰ تومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

تله سیژ اصفهان

تله سیژ اصفهان

حالا وقت تفریح و استراحت است. در پارک جنگلی ناژوان می‌توانید زیردرختان و در آلاچیق‌ها استراحت کرده و برای عصر به سمت تله‌سیژ بروید. تله‌سیژ ناژوان حدود ۲ کیلومتر طول دارد و در ارتفاع ۲۴ متری از سطح زمین با سرعت ۳ متر بر ثانیه حرکت می‌کند. منظره‌ای که از بالا خواهید دید رودخانه زاینده‌رود و پارک جنگلی ناژوان است.

  • هزینه ورودی: دو طرفه ۵۲ هزارتومان، یک‌طرفه ۳۵ هزار تومان

روز چهارم سفر به اصفهان

در روز آخر برنامه سفر به اصفهان؛ می‌توانید به بازارهای اصفهان سر بزنید و بعد از خرید سوغاتی به سراغ ادامه بازدیدهای تاریخی بروید. برای کسب اطلاعات لازم درباره بازارها می‌توانید مقاله معروف‌ترین بازارهای اصفهان را بخوانید.

کاخ هشت بهشت

سفر خانوادگی به اصفهان

کاخ هشت‌بهشت در میان باغی به همین نام قرار گرفته است. این کاخ یکی از کاخ‌های شاهان صفوی بوده و به کاخ عالم نیز شناخته می‌شود. این کاخ یکی از زیباترین کاخ‌های دوران صفوی محسوب می‌شود و تزیينات بسیاری در آن استفاده شده است. بعد از بازدید از کاخ می‌توانید در باغ هشت بهشت استراحت کنید.

هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از ۱۰۰ متر

پیاده‌راه چهارباغ

پیاده روی در سفر به اصفهان

یکی از زیباترین قسمت‌های اصفهان، پیاده‌راه چهارباغ است. این خیابان که دو طرف آن با درختان پوشیده شده، فضای زیبایی برای استراحت و قدم زدن است. از عصر به بعد که هوای اصفهان برای گردش مطبوع می‌شود، ون‌ها و کافه‌های سیار به گردشگران خدماتی ارائه می‌دهند.

  • هزینه ورودی: رایگان

جاذبه‌های دیدنی دیگر اصفهان

اگر برنامه سفر خانوادگی شما به اصفهان بیشتر طول کشید و خواستید جاهای دیگر را ببینید کاخ چهل‌ستون، گورستان تاریخی تخت فولاد، حمام شیخ بهایی، محله علی‌قلی ‌آقا را فراموش نکنید. البته مطالعه مقاله جاهای دیدنی اصفهان را که بیش از ۶۰ جاذبه را معرفی کرده حتما بخوانید.

نقش جهان اصفهان

وسایل ضروری سفر به اصفهان

در برنامه سفر به اصفهان چک لیستی از وسایل برای خود داشته باشید تا وسایل ضروری سفر فراموش نشود. مهم‌ترین وسایل سفر به اصفهان عبارتند از:

  • کوله کوچک برای گشت‌وگذار روزانه
  • وسایل شخصی
  • پاوربانک
  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب
  • لباس گرم برای روزهای سرد
  • کلاه مخصوص روزهای تابستان
  • دوربین عکاسی

سخن آخر

اصفهان شهری بزرگ با جاذبه‌های زیاد است و در بین گردشگران ایران و حتی خارج شهرت بسیار زیادی دارد. در این مقاله برنامه سفر به اصفهان را به شما پیشنهاد دادیم و بهترین جاذبه‌های شهر را با تمام خصوصیات و ویژگی‌های آنها بیان کردیم. اگر درباره برنامه سفر به اصفهان سؤالی دارید یا از رفتن به این شهر تجربه خاصی کسب کرده‌اید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

4/5 - (82 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. چنین مقالاتی برای برنامه‌ریزی یک سفر پربار خیلی کمک می‌کنه. ممنون از نویسنده محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *