چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر به کردان 2 روزه + بهترین زمان سفر و معرفی اقامتگاه

آخر هفته­‌ها بهترین زمان برای خانواده‌­هاست که به تفرجگاه‌­های شهری یا بیرون شهرشان بروند تا حال و هوایی عوض کنند. یکی از تفرجگاه­‌هایی که خیلی از تهرانی‌­ها نام آن را بارها شنیده‌­اند، اما شاید عده کمی از آنها به آنجا رفته‌اند، کردان است. همراه ما در این مطلب باشید تا با یک برنامه سفر به کردان، به جاهای مختلف این روستا برویم و از مسیر دسترسی به آنجا، امکاناتی که باید به خود به همراه داشته باشید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید و … بگوییم.

کردان، یک مقصد مناسب برای سفر خانوادگی

کردان روستایی در استان البرز است که با آب و هوای مناسب خود و همچنین طبیعت بکر و بی­‌نظیری که دارد، می­‌تواند میزبانی فوق‌­العاده برای خانواده‌­ها در آخر هفته­‌ها باشد. اگر به فکر سفر به کردان هستید، اما نمی‌­دانید کجا بروید، ما به شما سفر برنامه به کردان را پیشنهاد می­‌کنیم. این سفر می‌تواند سفری دو روزه و لذت‌بخش باشد تا تمام خستگی طول هفته را از تن­تان بیرون کرده و شور و نشاطی بسیار در شما به وجود آورد.

اقامت خانوادگی در کردان

مسیر دسترسی به کردان

برای سفر به کردان بهترین وسیله ماشین شخصی است.در برنامه سفر به کردان مهم است که مسیرهای دسترسی به این روستا را بشناسید تا بین راه نمانده و خستگی راه زیاد روی شما تاثیر نگذارد. اگر برنامه سفر کردان را چیده‌­اید، برای سفر به این روستا ابتدا باید به سمت کرج حرکت کرده و سپس وارد آزادراه تهران – قزوین شوید. بعد از دو کیلومتر، در سمت راست جاده تابلویی مربوط به روستای کردان را مشاهده خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به کردان

روستای کردان میزبان همه خانواده­‌ها در تمام روزهای سال است. از آنجا که این روستا، روستایی سرسبز و با طبیعتی شگفت‌انگیز است، در فصل بهار و اوایل نوروز لذتی دو چندان دارد! پس اگر می­‌خواهید بهترین زمان سفر به کردان را بدانید، نوروز بهترین وقتی است که می‌­توانید به این روستای زیبا بروید.

این شهر پر از باغ­‌های میوه است و دلیل وجود این باغ‌­ها داشتن خاکی حاصلخیز و مرغوب در کردان است. در هر زمان از سال که به شهرستان کردان سفر کنید، این روستا با جاذبه‌­های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی خود آماده پذیرایی از شما خواهد بود.

بهترین فصل سفر خانوادگی به کردان

برنامه سفر خانوادگی به کردان دو روزه

در برنامه سفر به کردان به صورت خانوادگی، تفرجگاه‌­های مختلفی است که می‌­توانید به آنجا رفته و از بودن در کنار خانواده خود لذت ببرید. کردان ویلاهای متعدد و زیبایی دارد. با اجاره ویلا در کردان می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی کردان، از بودن در اقامتگاه خود نیز لذت ببرید. در زیر به معرفی برخی از جاذبه‌­ها کردان می­‌پردازیم.

رودخانه کردان

برنامه سفر خانوادگی به کردان

در برنامه سفر خانوادگی به کردان حتما رفتن به رودخانه کردان را هم بگنجانید. با وجود رودخانه کردان، باغ­‌های میوه روستا هر روز با نشاط‌تر و سرسبزتر از دیروزشان شده است. رود کردان از کوه کهار واقع در شمال شرق کردان سرچشمه گرفته و از میان روستا عبور می‌­کند. اینجا مکان مناسبی برای کودکان و خانواده‌ها است که برای لحظاتی می‌توانند از هوا و فضای عالی لذت ببرند.

می‌­توانید در برنامه خانودگی به کردان، از صبح به نزدیکی این رودخانه رفته و از صدای دلنشین و لذت­‌بخش آن بهره ببرید و اگر تمایل داشتید ناهار را هم در آنجا میل کنید.

  • هزینه ورودی: رایگان |  فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۲ کیلومتر

پل بانو صحرا

پل بانو صحرا برای سفرخانوادگی

هر چند همه نام این جاذبه گردشگری را پل بانو صحرا می­‌دانند، اما اکنون از این پل چیزی جز دو ستون باقی نمانده است. اگر کودکان خسته‌ نشده‌اند دیدن این جاذبه گردشگری در راه برگشت به ویلا می‌تواند مناسب باشد. قدمت پل بانو صحرا به زمان صفویان باز‌می‌گردد. در زمان قاجار این پل مرمت شد، اما باز تخریب و تقریبا از بین رفته است. پل بانو صحرا در دو کیلومتری روستای کردان قرار دارد.

  • هزینه ورودی: رایگان

اقامت در ویلاهای کردان

سفرها به کردان

بعد از گشت‌وگذار به ویلا یا اقامتگاه خود برگردد و حالا می‌توانید از امکانات ویلا یا اقامتگاه خود لذت ببرید. اگر ویلای استخردار در کردان رزرو کرده باشید، می‌توانید در هنگام استراحت دل به آب بزنید و با خانواده در زمان اقامت لذت ببرید. همچین می‌توانید اجاره باغ ویلا در کردان نیز لذت سفرتان دوچندان کنید.

روز دوم سفر به کردان

بعد از صبحانه در ویلا یا اقامتگاه‌تان در ویلا می‌توانید به دیگر جاذبه‌های کردان سر بزنید. هرچند اگر ویلا استخردار یا ویلا باغ در کردان رزرو کرده باشید، دل کندن از اقامتگاه برای کودکان یا شما سخت خواهد بود.

برج مقبره یا امامزاده حسین کردان

برج مقبره دیدنی کردان

قدمت مقبره به زمان سلجوقیان بازمی‌گردد. در مورد این مقبره دو روایت وجود دارد که اولی می­‌گوید یکی از نوادگان امام سجاد به نام امامزاده حسین در آنجا دفن شده است. دومی به این اشاره دارد که این برج یک دژ نظامی است که از زمان سلجوقیان  قدمت داشته و هیچ‌گاه از آن به عنوان مقبره استفاده نشده است. به هر حال این برج با ظاهر کلاهخود مانند خود منتظر تمام آنهایی است که برای آخر هفته خود برنامه سفر خانوادگی به کردان را تدارک دیده­‌اند.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله تا جاذبه بعدی: حدودا ۳ کیلومتر

دهکده تفریحی کردان یا مجموعه تفریحی ایثار

دهکده آرامش کردان

دهکده تفریحی کردان یا دهکده آرامش، دهکده­‌ای برای ورزشکاران و البته دوستداران ورزش است. در این دهکده امکانات تفریحی مختلفی از جمله سالن تیراندازی با کمان و تفنگ، پیست دوچرخه سواری، دریاچه مصنوعی برای قایق سواری و ماهیگیری، باربیکیو و امکانات پیک نیک، سالن چند منظوره سرپوشیده و سالن بیلیارد وجود دارد. بیشتر امکانات موجود در این دهکده برای افرادی که به صورت خانوادگی به آنجا سفر می‌­کنند، مناسب است. به همین جهت می تواند گزینه‌­ای مناسب برای برنامه سفر خانوادگی به کردان به حساب آید.

  • هزینه ورودی: بخش‌های مختلف هزینه جدا دارد.

برنامه غذایی سفر به کردان

معمولا برای سفر خانوادگی به اطراف تهران بهترین راه خوردن غذا در دل طبیعت زیبایی کردان است. می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و برای ظهر در طبیعت جوجه‌کباب یا آش بخورید و برای شام به رستوران­‌های اطراف کردان بروید.

لوازم ضروری برای سفر به کردان

از آنجا که برنامه سفر کردان کوتاه است پس نیاز به لوازم ضروری خاصی نیست. اما با این حال بهتر است که برخی از لوازمی که در زیر به آنها اشاره می­‌کنیم را همراه داشته باشید:

  • سبد و کوله پشتی برای قرار دادن وسایل ناهار و متفرقه
  • بطری آب
  • لباس متناسب با فصل
  • تنقلات
  • وسایل آشپزی در طبیعت (برای کسانی که دوست دارند کباب یا غذاهای این چنینی را در دل طبیعت درست کنند)

رودخانه کردان برای سفرخانوادگی

برنامه سفر به کردان، لذتی بی‌نظیر برای خانواده‌ها

روستای کردان با طبیعت بی­‌نظیرش منتظر تمام خانواده‌­هایی است که دوست دارند آخر هفته خود را به تفریح و خوشگذرانی مشغول شوند. برنامه سفر خانوادگی به کردان بهترین برنامه‌­ای است که می­‌توانید برای آخر هفته‌­ها بچینید. این سفر قطعا می­‌تواند حال خوب و احساسی بی‌­نظیر را در شما به وجود آورده و شما را از استرس‌­های کار و زندگی روزمره رهایی دهد. پس حتی اگر برنامه‌­ای برای رفتن به این منطقه گردشگری نداشتید، برای آخر همین هفته، این برنامه را بچینید و به آنجا بروید. برای اجاره ویلا در کردان میتوانید به سایت اتاقک مراجعه نمایید.

Rate this post

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *