بازار‌ها و مراکز خریدتجربه سفر

بازارگردی در شیراز با معرفی 20 بازار معروف شیراز

وقتی به شیراز سفر می‌کنید گشت‌و‌گذار در بازارهایش فقط برای خرید صنایع دستی و سوغات این شهر نیست، چون بعضی از بازارهای آن به تاریخ چندصدساله این شهر گره خورده‌اند. قدم زدن در بعضی از بازارهای شیراز مثل یک سفر به اعماق تاریخ دلنشین است. همانطور که می‌دانید شیراز شهر بزرگی است و بازارهای بزرگ و معروف زیادی دارد که شاید برای دیدن همه آن‌ها وقت کافی نداشته باشید، به همین دلیل در این مطلب 20 تا از معروف‌ترین بازارهای شیراز را معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای بازارگردی در شهر بهارنارنج‌ها انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین برای اجاره سوئیت در شیراز وارد سایت اتاقک شوید و اقامتگاه موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب و رزرو کنید.

آشنایی با مراکز خرید و بازارهای شیراز

می‌توان مراکز خرید شیراز را به دو دسته مراکز خرید مدرن و تازه تاسیس و بازارهای سنتی متعلق به دوره زندیه تقسیم‌بندی کرد. در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای آشنایی بیشتر با این شهر می‌توانید مقاله شیراز کجاست را مطالعه کنید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مراکز خرید مدرن شیراز

در سال‌های اخیر به دلیل گردشگر‌پذیر بودن شیراز و ذوق و سلیقه زیاد هم‌وطنان شیرازی، شاهد ساخت مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی مدرنی در این شهر هستیم که خدمات رفاهی و گردشگری خود را مطابق با آخرین امکانات روز دنیا در اختیار شیرازی‌ها و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان قرار خواهند داد.

مرکز خرید خلیج فارسمرکز خرید خلیج فارس

مرکز تفریحی و گردشگری خلیج فارس از مراکز تمام عیار شیراز است و در واقع وسعت زیاد و امکانات بالای آن، این مجموعه را به هشتمین مجموعه تفریحی بزرگ جهان تبدیل کرده است. ساختن این مجتمع عظیم از سال ۱۳۸۴ شروع و در سال ۱۳۹۱ تمام شد و از فروردین فعالیتش را شروع کرد.

اگر به مرکز تجاری و تفریحی خلیج فارس شیراز سری زدید، می‌توانید در بازارهای مختلف و متنوع آن نظیر بازار 1 و 2 ابریشم، جام جم 1 و 2، بازار جهان‌نما و هایپراستار گشت بزنید و از 2500 باب مغازه این بازارها، هر آن‌چه نیاز داشتید را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

لازم به ذکر است در این مجموعه 18 رستوران، 13 فست‌فود، 24 کافی‌شاپ و پارکینگ با ظرفیت 5500 خودرو، پذیرای گردشگران است. بام لند این مجموعه، یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین شهربازی‌های ایران به‌شمار می‌آید. هم‌چنین بزرگ‌ترین سالن بیلیارد ایران با 25 میز، هتل ۵ ستاره، سالن‌های ورزشی متعدد و مجموعه پردیس سینمایی شهر آفتاب در 6 سالن در این مجموعه قرار دارند.

آدرس: شهر شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا، مرکز خرید خلیج فارس

ساعت کار: 10 صبح الی 11 شب

شماره تماس: 07136667060

مرکز خرید زیتون فارسمرکز خرید زیتون فارس

این مرکز خرید در زمینی با مساحت تقریبی 7 هزار مترمربع ساخته شده و از 5 طبقه تجاری، 3 طبقه اداری، 3 طبقه پارکینگ و یک طبقه رستوران تشکیل شده است. همچنین شما می‌توانید، در 400 باب واحد تجاری آن، اجناس مختلفی مانند لوازم دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم تزئینی، پوشاک، زیورآلات، ساعت، عینک و لوازم آرایشی را مطابق با هر سلیقه‌ای خریداری کنید. گفتنی است ماشین حمل کودک، سینما سه‌بعدی و فضای سبز هم از دیگر امکانات این مجموعه است.

آدرس: شهر شیراز، تقاطع خیابان انقلاب و لطفعلی خان زند، مرکز خرید زیتون فارس

ساعت کار: 10 صبح الی 30/10 شب

شماره تماس: 07132331136

مرکز خرید سعدی شیرازمرکز خرید سعدی شیراز

مرکز خرید سعدی، یکی دیگر از مراکز خوب و مطرح شیراز، واقع در خیابان عفیف‌آباد است. این مرکز خرید، یک مکان تمام عیار است که در آن امکانات متعددی نظیر رستوران و فودکورت با غذاهای ایرانی و خارجی، چندین کافی‌شاپ، سالن بولینگ، سینما، شهربازی و پارکینگ سرپوشیده در نظر گرفته شده است.

این مرکز خرید، دارای 267 واحد تجاری در 5 طبقه است و می‌توانید به این مرکز برای خرید انواع پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، ادکلن، موبایل و کامپیوتر، ساعت و غیره از برندهای مختلف مراجعه کنید. جالب است بدانید، مرکز خرید سعدی شیراز، به دیگر مراکز خرید معروف این شهر نزدیک است و به مراکز گردشگری شهر هم دسترسی آسانی دارد.

آدرس: 10 صبح الی 2 بعد از ظهر و 5 بعد از ظهر الی 12 شب

ساعات کار: شهر شیراز، خیابان عفیف ‌آباد، نبش خیابان عرفان ‌منش، مرکز خرید سعدی

شماره تماس: 07136262450

مرکز خرید آفتاب فارسمرکز خرید آفتاب فارس

مرکز خرید آفتاب با مساحت 33 هزار متر مربع، از جمله مراکز خرید معتبر و پرطرفدار شیراز است که در خیابان معالی آباد قرار دارد؛ البته در خیابان معالی‌آباد، علاوه‌بر این مجموعه، مراکز خرید بزرگ و کوچک دیگر و رستوران‌های متعدد هم وجود دارند. خیابان معالی‌آباد، به‌عنوان محلی مناسب و جذاب برای گردشگران به‌شمار می‌آید تا افراد ضمن خرید و تفریح، برای استراحت و غذا خوردن به یکی از این رستوران‌ها پناه ببرند.

این مرکز خرید در 9 طبقه و 237 واحد تجاری ساخته شده است که البته 2 طبقه از آن برای رفاه حال مراجعین به پارکینگ اختصاص یافته است. از مرکز خرید آفتاب، می‌توان انواع کالاهای شیک و مدرن اعم از پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و صنایع دستی تهیه کرد.

آدرس: شهر شیراز، معالی‌آباد، بلوار چمران، بلوار شریعتی، مرکز خرید آفتاب فارس شیراز

ساعت کار: 9 صبح الی 12 شب

شمار تماس: 07136354370

مرکز خرید سپهرمرکز خرید سپهر

این مرکز خرید، با ساختمانی لوکس و مدرن، دارای 51 واحد تجاری است و در آن انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف‌ و کفش، ساعت، عینک، ملزومات آرایشی، شال و روسری و زیورآلات به فروش می‌رسد. البته ملزوماتی که در این پاساژ ارائه می‌شوند، همه از برندهای معروف و شناخته شده است و همین امر باعث می‌شود تا کالاهای موجود در این مجموعه با قیمت گران‌تری نسبت به دیگر مراکز خرید ارائه شوند.

از دیگر امکانات مرکز خرید سپهر می‌توان به وجود کافی‌شاپ و رستوران اشاره کرد تا افراد بعد از گشت‌وگذار و خرید، بتوانند یک وعده غذایی یا نوشیدنی لذیذ نوش جان کرده و استراحت کنند.

آدرس: شهر شیراز، خیابان عفیف‌ آباد، مابین کوچه 18 و 20 عفیف آباد، مرکز خرید سپهر

ساعت کاری:  10 صبح الی 11 شب

شماره تماس: 07136484402

مرکز خرید حافظمرکز خرید حافظ

مجتمع تجاری حافظ در سال 1376 شمسی راه‌اندازی شد و از آن‌جایی که به جاذبه‌های تاریخی شیراز و دیگر مراکز خرید این شهر نزدیک است، طرفداران زیادی دارد. با انتخاب این مرکز خرید، می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری شهر، سری بزنید و از دیگر مراکز خرید شیراز هم دیدن کنید.

از این مرکز خرید دو طبقه‌ای، با مساحت 11 هزار متر مربع می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش، لباس ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، روسری و زیورآلات را از برندهای معتبر، کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. از دیگر امکانات رفاهی مرکز خرید حافظ می‌توان به مواردی نظیر پارکینگ، کافه و رستوران اشاره کرد.

آدرس: شهر شیراز، عفیف آباد جنوبی، خیابان عفیف آباد، خیابان عرفان‌منش، مرکز خرید حافظ شیراز

ساعت کار: 6 صبح الی 30/11 شب

شماره تماس: 07136273721

مرکز خرید ستاره فارسمرکز خرید ستاره فارس

این مرکز خرید، مجموعه‌ای کامل و تمام عیار است که در آن انواع کالاهای مصرفی و غیرمصرفی افراد نظیر پوشاک، طلا، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات دیجیتال و مواد غذایی از برندهای مختلف و با  قیمت‌های متنوع به‌ فروش می‌رسد. این مرکز هر سبک و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد و محال است افراد با مراجعه به مرکز خرید ستاره فارس، دست خالی بیرون بروند. این مجموعه دارای مساحت 45 هزار متر مربع و در 9 طبقه ساخته شده است.

در این مرکز علاوه بر فروشگاه‌های رنگارنگ، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده شیراز هم واقع شده و در رستوران و فست‌فود آن هم، انواع غذاهای چینی، آسیایی، ایتالیایی، مکزیکی، دریایی، هندی و کنتاکی سرو می‌شود. این مجموعه با 400 واحد تجاری، در نزدیکی مکان‌های گردشگری دیگری نظیر باغ عفیف‌آباد، آرامگاه حافظ و سعدی، باغ جهان‌نما، باغ ارم، خانه سعادت و خانه قوام قرار گرفته است و می‌توانید با رفتن به مرکز خرید ستاره فارس، از مکان‌های گردشگری نزدیک آن هم دیدن کنید و با یک تیر چند نشان بزنید.

آدرس: شهر شیراز، عفیف‌آباد شمالی، خیابان عفیف‌آباد، مرکز خرید ستاره فارس

ساعت کار: 9 صبح الی 30/11 شب

شماره تماس: 07136287272

مرکز خرید شیراز مالمرکز خرید شیراز مال

مرکز خرید شیراز مال، با قرار گرفتن در مجموعه‌ای خوش آب‌وهوا و جمع شدن انواع برندهای مطرح ایرانی و خارجی و حضور رستوران‌های مختلف با انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در واقع این مرکز خرید دارای 250 واحد تجاری با متراژهای متنوع 150 تا 2000 متر مربع است.

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به مواردی نظیر 3 طبقه پارکینگ، 12 رستوران مجلل، 28 فست فود، 2 سالن سینما پیشرفته همراه با آخرین تجهیزات و امکانات روز دنیا و گیم‌نت سرپوشیده با وسایل بازی مدرن اشاره کرد.

آدرس: شیراز، بزرگراه اصلی شیراز-اصفهان، محور کمربندی شمال شیراز، پل رکن‌آباد، مرکز خرید شیراز مال

ساعت کار: 8 صبح الی 30/11 شب

شماره تماس: 07136470150

مرکز خرید هامونمرکز خرید هامون

مجتمع تجاری هامون با مساحت ۷۸۰۰ متر مربع در ۵ طبقه ساخته شده است و از مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت شیراز محسوب می‌شود. در این مرکز، بیش از 70 واحد تجاری قرار گرفته و در آن انواع پوشاک، شال و روسری، طلا و جواهر، عینک، ساعت، لوازم دکوری و تزئینی و محصولات غذایی عرضه می‌شود. جالب است بدانید رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ این مرکز خرید هم با انواع غذاها و نوشیدنی‌ها از مراجعه‌کنندگان پذیرایی می‌کند و با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است. از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به وجود پارکینگ و یک شهربازی با بازی‌های متنوع و جذاب برای همه سنین اشاره کرد.

آدرس: شهر شیراز، بلوار ستارخان، فلکه سنگی، نرسیده به چهارراه عفیف‌آباد، مرکز خرید هامون

ساعت کار: 10 صبح الی 2 بعد از ظهر و 5 بعد از ظهر الی 12 شب

شماره تماس: 07136481627

مرکز خرید نگین فارسمرکز خرید نگین فارس

مجتمع تجاری نگین فارس از دیگر مراکز خرید بسیار زیبای شیراز است که در آن کالاهایی نظیر انواع لباس، ساعت و جواهرات، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و غیره از برندهای متنوع ارائه می‌شود. برای این مجموعه امکانات رفاهی متعددی نظیر پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو، شهربازی سرپوشیده نگین لند، سالن بیلیارد و بولینگ، رستوران، کافی‌شاپ و هایپرمارکت هم در نظر گرفته شده است.

آدرس: شهر شیراز، منطقه 4 بلوار عدالت، عادل ‌آباد، مرکز خرید نگین فارس

ساعت کار: 30/8 صبح الی 12 شب

شماره تماس: 07138350360

مرکز خرید الماسمرکز خرید الماس

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن و لوکس شیراز، مرکز خرید الماس است. این مرکز تجاری در هشت طبقه ساخته شده و در اطراف آن مراکز خرید متعدد دیگری هم قرار گرفته‌اند. همین امر باعث شده تا مرکز خرید الماس طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. با مراجعه به این مرکز خرید می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

آدرس: شیراز، چهاراه ملاصدرا به طرف سه راه برق

ساعت کار: 10  صبح الی 11 شب

مرکز خرید شهر شبمرکز خرید شهر شب

مرکز خرید شهر شب معمولا در میان شیرازی‌ها به‌عنوان قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین پاساژهای شیرازی شناخته شده است. در این مرکز، کالاهای مختلف و متنوعی نظیر انواع پوشاک زنانه، مردانه و کیف و کفش عرضه می‌شود. بنابراین با مراجعه به این مجموعه می‌توانید کالاهای باکیفیت و مطلوب را با قیمتی مناسب و با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، با خیالی آسوده خرید کنید.

آدرس: شهر شیراز، بلوار کریم‌خان زند، کوچه 39 زند، مرکز خرید شهر شب

ساعت کار: 9 صبح الی 10 شب

مجتمع تجاری آناهیتامجتمع تجاری آناهیتا

مجتمع تجاری آناهیتا از دیگر مراکز خرید شیراز است و افراد می‌توانند از این مجموعه تلفن همراه و لوازم جانبی مربوط به آن را خریداری کنند. گفتنی است این مجموعه با پارکینگ اختصاصی در دو شعبه مشغول به فعالیت است. بنابراین برای خرید گوشی مورد علاقه خود می‌توانید به این پاساژ سر بزنید و از مشاوران این مجموعه کمک بگیرید.

آدرس مجتمع تجاری آناهیتا ۱: شیراز، خیابان ملاصدرا، نبش خیابان خلیلی

آدرس مرکز خرید آناهیتا 2: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه برق

ساعت کار: ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲2

مرکز خرید انقلابمرکز خرید انقلاب

یکی دیگر از بازارهای جذاب شیراز با 440 غرفه، بازار انقلاب است. در این بازار انواع ادوات موسیقی ارائه شده و در کنار آن انواع محصولات فرهنگی، آرایشی و بهداشتی، قابسازی و مهرسازی در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است در این بازار خدمات مورد نیاز دانشجویان مانند تایپ، ترجمه و پرینت ارائه می‌شود.

جالب است بدانید، افراد می‌توانند در کنار هنر موسیقی، آثاری متعدد از هنرمندان نقاش و معرق‌کار را ببینند.

آدرس: شیراز،فردوسی، کنارگذر باغ صفا، کنارگذر حر

ساعت کار: از شنبه تا پنج شنبه ساعت 8 تا 18، جمعه‌ها تعطیل است.

مجتمع تجاری پارسمجتمع تجاری پارس

در این مجتمع تجاری، کالاهای مختلفی نظیر انواع لوازم خانگی، پوشاک و طلا و جواهرات عرضه می‌شود و هم‌چنین می‌توان از امکانات تفریحی و جذاب آن بهره برد. در حقیقت قیمت مناسب و کیفیت بالای اجناس از ویژگی‌های بارز مجتمع تجاری پارس است. البته بخش اصلی این مجموعه، به طلا و جواهرات اختصاص یافته است، حتی در مجتمع پارس فروشگا‌ه‌های طلاسازی نیز وجود دارند.

آدرس: شیراز، خیابان قصردشت

ساعت کار: ساعت 9 صبح تا 12 شب

مراکز خرید سنتی شیراز

در شیراز بازارهای متعددی وجود دارد که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند و گردشگران زمان بازدید از آن گویی در دل تاریخ قدم خواهند گذشت. در ادامه برخی از این بازارها را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار وکیل شیراز

بازار سنتی وکیل از قدیمی‌ترین بازارهای شیراز شناخته شده است. قدمت این بازار به دوران زندیه برمی‌گردد و جالب این‌جاست که از آن دوران تاکنون هنوز کاربری خود را حفظ کرده است. وسط بازار یک چهار سوق بزرگ با ۵ در و ۴ کاروانسرا قرار دارد و حجره‌هایی که با معماری بی‌نظیرشان به شکوه این بنای ارزشمند اضافه کرده‌اند.

بازار وکیل در سال ۱۳۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. تعریف و تمجید درباره این بازار تاریخی کافی است و بهتر است اگر هنوز آن را ندیده‌اید در اولین فرصت به این بازار زیبای شیرازی سر بزنید.

این بازار تاریخی از بخش‌های مختلفی مانند بازار شمشیرگرها، بازار بزازان، بازار مسگرها و بازار کلاهدوزها تشکیل شده است و در آن کالاهای مختلف و متنوعی مانند فرش‌های دستبافت ایرانی، پارچه‌های رنگارنگ، زیورآلات سنتی، صنایع دستی، عرقیات و گیاهان کوهی، لباس‌های محلی شیرازی و صدها کالای دیگر به فروش می‌رسد.

با رفتن به بازار وکیل شیراز می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کنید، صنایع دستی ارزشمند شیراز را از نزدیک مشاهده کنید و برای دوستان و خانواده خود سوغاتی بخرید.

آدرس: شهر شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

ساعت کار: ساعت ۸ صبح تا ۹ شب

سرای مشیر یا سرای گلشنسرای مشیر یا سرای گلشن

سرای مشیر یا سرای گلشن با معماری سنتی و نقش‌ونگار‌های بی‌نظیرش نظر هر گردشگری را به خود جذب خواهد کرد. حجره‌های آن دورتادور حیاط باصفایی قرار گرفته‌اند و در وسط آن هم یک حوض آبی رنگ با کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری بسیار زیبا خودنمایی می‌کند. این بازار متعلق به دوران فتحعلی شاه قاجار است و معماری آن شباهت زیادی به بازار وکیل دارد، زیرا ساخت آن تقریبا به یک زمان برمی‌گردد. این بازار سنتی، در ضلع جنوب‌شرقی و مجاورت درب خروجی بازار وکیل شیراز قرار گرفته و از آن می‌توان صنایع دستی مختلفی نظیر خاتم‌کاری، ظروف چشم‌نواز منبت‌کاری‌شده، ظروف نقره‌ای مزین به هنر قلم‌زنی، ظرف‌های مینا‌کاری‌شده، فرش‌های نمدی، قالی و قالیچه، تابلو‌فرش‌های دست‌بافت وغیره را با قیمتی باورنکردنی خریداری کرد.

آدرس: شهر شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی، سرای مشیر

ساعت کار: 9 صبح الی 9 شب

بازار حاجی شیرازبازار حاجی شیراز

بازار حاجی شیراز، از مراکز خرید سنتی شیراز با قدمتی هزارساله است. در واقع این بازار تاریخی توسط قوام‌الدین حسن ساخته شد و متعلق به زمان دیلمیان است. در این بازار اجناس مختلفی نظیر لباس‌های محلی و سنتی، ترمه و محصولات خشکبار ارائه می‌شود. اگر قصد خرید سوغات و صنایع دستی دارید، بهتر است سری به این بازار بزنید و در کنار خرید، از مشاهده جاذبه‌های تاریخی بازار حاجی هم لذت ببرید.

آدرس: شهر شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، بازار حاجی شیراز

ساعت کار: 9 صبح الی 9 شب

بازار مسگرهای شیرازبازار مسگرهای شیراز

این بازار یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شیراز است که توسط شخصی به نام امام قلی‌خان ساخته شده و از معماری سنتی بی‌نظیر و بسیار زیبایی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که حجره‌ها و سقف زیبای آن، شباهت زیادی به معماری بازار وکیل دارد. در بازار تاریخی مسگرها، ظروف زیبا و قلم‌کاری‌شده مسی، توسط هنرمندان شیرازی ساخته می‌شود و شما با مراجعه به آن می‌توانید ضمن مشاهده نحوه تولید ظروف مسی و انجام قلم‌کاری بر روی آن، ظرف موردعلاقه خود را هم خریداری کنید.

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و طالقانی، محله درب شاهزاده، بازار مسگرها

ساعت کار: 8 صبح الی 8 شب

اردو بازار شیرازاردو بازار شیراز

این بازار، یکی دیگر از بازارهای سنتی شیراز است که از دوران قاجار به یادگار مانده است و هنوز حال‌وهوای آن دوره را حفظ کرده است. جالب این‌جاست که اردو بازار به برخی از  مراکز خرید سنتی شیراز مانند بازار وکیل، سرای مشیر و جاذبه‌های حمام وکیل، بازار کریم‌خان، بازار حاجی نزدیک است.

در اردو بازار کالاهای متنوعی به فروش می‌رسد و برای خرید سوغات به‌عنوان یکی از مراکز خرید خوب شناخته شده است.

آدرس: شیراز، خیابان غدیر، خیابان لطفعلی‌خان زند، اردو بازار

ساعت کار: 8 صبح الی 8 شب

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین مراکز خرید شیراز را به شما معرفی کنیم تا برای خرید سوغات، صنایع دستی و یا وسایل مورد نیازتان با مشکل مواجه نشوید و حتی می‌توانید از این مقاله به‌عنوان راهنما برای سفر خود استفاده کنید.

با استفاده از سایت اتاقک هم می‌توانید در بهترین منطقه‌های شهری و تاریخی شهر شیراز ویلا، سوئیت و یا خانه مورد نظرتان را با قیمتی مناسب انتخاب کنید و از سفرتان به این شهر لذت ببرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *