جاهای دیدنی

معروف‌ترین تله‌ کابین ‌های ایران و لذت تله‌کابین سواری آن‌ها

لحظه‌ای چشمان‌تان را ببندید و خود را در اتاقکی فلزی درحال حرکت میان زمین و آسمان تصور کنید. لذت تله‌کابین سواری یکی از هیجان‌انگیزترین و درعین حال آرامش‌بخش‌ترین لذت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید؛ لذتی نزدیک به پرواز و معلق‌ماندن میان زمین و آسمان که رویای کودکی ما بود، لذت تماشای مناظر سرسبز، کوه، جنگل و دریا که بدون شک ما را در خلسه‌ای شیرین و آرامش‌بخش فرو خواهد برد.

تله‌کابین‌ها در اصل برای انتقال کالا یا انسان‌ها در مناطق غیرماشینی و کوهستانی به‌کار برده می‌شدند؛ اما امروزه بیشتر جنبه‌ی تفریحی و گردشگری دارند. در بیشتر مناطق ایران می‌توانید لذت تله‌کابین سواری را تجربه کنید. شاید معروف‌ترین تله‌کابین‌های ایران، تله‌کابین رامسر، نمک‌آبرود و توچال باشند؛ اما این اتاقک‌های کوچک معلق و هیجان‌انگیز، در بسیاری از شهرهای ایران وجود دارند. از معروف‌ترین تله‌کابین‌های ایران چه می‌دانید؟ با آنها چه قدر آشنایید؟

تله‌کابین نمک‌آبرود؛

تله‌کابین نمک‌آبرود

تا به حال دل به قله‌ی زیبای مدوبن واقع در جنوب شرقی شهرک نمک‌آبرود زده‌اید؟ برای این کار نیاز به کوه‌نوردی نیست! کافیست لذت تله‌کابین سواری را تجربه کنید. تله‌کابین نمک‌آبرود به راحتی شما را در حالی که محو زیبایی چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ی دریای خرز، شهرک توریستی نمک‌آبرود و مسیر سرسبز پیش‌رو هستید، به قله‌ی مدوبن می‌رساند.

این تله‌کابین که می‌توان آن را یکی از ایمن‌ترین و پرطرفدارترین تله‌کابین‌های ایران دانست، شامل دوخط با طول تقریبی دو کیلومتر است. مجموعه تفریحی تله‌کابین نمک‌آبرود، امکانات پذیرایی و گردشگری زیادی نظیر پارکینگ، کافه، رستوران، فروشگاه‌های متعدد، سورتمه سواری و… را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. شما هم مثل من با آمدن اسم نمک‌آبرود هوس سفر به شمال کشور به سرتان زد؟ با اجاره ویلا در شمال از طریق وبسایت اتاقک، سفری دل‌چسب به مناطق شمالی را تجربه کنید.

تله‌کابین رامسر؛

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین رامسر باعنوان بزرگ‌ترین تله‌کابین از میان تله‌کابین‌های ایران معرفی می‌شود. اگر هوس دیدن منظره‌ای میان آبی دریا و مناطق سرسبز جنگلی را کردید، حتما به سراغ تله‌کابین‌های رامسر بروید. این تله‌کابین، از ساحل دریای خرز شروع به حرکت و تا ارتفاعات جنگلی ایلمیلی ادامه پیدا می‌کند؛ به عبارتی، از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به ارتفاعات سرسبز ختم می‌شود. این مجموعه، آب و هوای خنک و معتدلی دارد که حتی در فصل تابستان هم هوای خوب و معتدلی دارد.

می‌توانید حین تله‌کابین سواری، به پایین نگاهی بیندازید و نمایی زیبا از عروس شهرهای ایران، دریا، شهربازی بزرگ تفریحی و شهرهای اطراف را مشاهده کنید؛ همچنین در پایانه ساحلی این تله‌کابین، امکانات زیادی از جمله شهر‌بازی، اسکی روی آب، باگی، قایق سواری، کافی‌شاپ، پیست کارتینگ، مراکز خرید و… وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری رامسر، می‌توانید به مطلب شمالگردی در رامسر، جاذبه های گردشگری و اجاره ویلا در رامسر هم سری بزنید؛ همچنین برای اجاره ویلا در رامسر، می‌توانید اقامتگاه مدنظر خود را متناسب با شرایط خود، از بین اقامتگاه‌های مختلف اتاقک انتخاب کنید.

تله‌کابین حیران؛

تله‌کابین حیران، بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که گردشگران را شیفته‌‌ی استان گیلان و آستارا کرده‌است و از زیباترین تله‌کابین‌های ایران محسوب می‌شود.  این تله‌کابین در مسیر جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و با سوارشدن بر آن، بین دو استان گیلان و اردبیل سفر خواهید کرد. از داخل تله‌کابین، چشم‌اندازهای زیبای گردنه حیران قابل مشاهده است و عبور از میان ابر و مه، حسی رویایی و ناب را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. در طول مسیر می‌توانید از تماشای قلعه شیندان؛ یادگار دوره ساسانیان واقع در کشور آذربایجان لذت ببرید. این منطقه، امکانات تفریحی فراوانی از جمله پیست کارتینگ، کافه، رستوران و… هم دارد و به دلیل قرار گرفتن در مه، بسیار سرد است و پیشنهاد می‌شود حتی در فصل تابستان هم، برای سفر به این منطقه لباس گرم همراه داشته‌باشید. برای اجاره ویلا در گردنه حیران با اتاقک همراه باشید.

تله‌کابین توچال؛

تله کابین توچال

اگر بخواهیم از جاذبه‌های تفریحی تهران صحبت کنیم، محال است نام توچال و بام تهران به میان نیاید. مجموعه تفریحی توچال در دامنه جنوبی کوه توچال قرار دارد. از بین امکانات تفریحی و ورزشی زیادی که این مجموعه دارد، تله‌کابین توچال هم یکی از مطرح‌ترین آنهاست و جالب است بدانید این تله‌کابین، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین پیوسته در دنیا محسوب می‌شود. هرزمان هوس بازدید از منظره‌‌ای زیبا و زمستانی و البته شور و هیجان و برف‌بازی کردید، به توچال بروید و یادتان نرود حتما یکبار لذت تماشای چشم‌انداز زیبای زمستانی رشته‌کوه البرز و شهر تهران را از داخل تله‌کابین تجربه کنید. تله‌کابین توچال شامل ایستگاه‌های مختلفی است که هر ایستگاه، امکانات خاصی را برای گردشگران دارد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای اجاره ویلا در اطراف تهران از طریق سایت اتاقک اقدام به رزرو اقامتگاه مدنظر خود کنید و از اقامت در اطراف تهران نهایت لذت را ببرید.

تله‌کابین شیطان‌کوه از معروف‌ترین تله‌کابین‌های ایران

تله‌کابین شیطان‌کوه لاهیجان

شیطان‌کوه از سرسبزترین کوه‌های لاهیجان است، البته نام قدیمی این کوه شاه‌‌نشین بود که امروزه با نام شیطان‌کوه شناخته می‌شود. این کوه سرسبز در قسمت شرقی شهر لاهیجان قرار دارد و دریاچه مصنوعی زیبایی که در پای کوه قرار دارد، جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است. یکی از جاذبه‌های تفریحی این منطقه، تله‌کابین‌های آن است. تله‌کابین‌ شیطان‌کوه در کنار بام سبز در شهر لاهیجان در استان گیلان قرار دارد. این تله‌کابین از فراز شیطان‌کوه عبور می‌کند و می‌توان چشم‌اندازهای زیبای لاهیجان وخانه‌های زیبای روستایی را از داخل آن دید و ثبت کرد. این تله‌کابین از ایستگاه اول در بام سبز به ایستگاه دوم که به تاج‌خروس معروف است، می‌رسد. در این منطقه کافه، رستوران و آلاچیق‌هایی برای استراحت گردشگران وجود دارد.

تله‌کابین صفه اصفهان

تله‌کابین-صفه-اصفهان

تله‌کابین صفه در اصفهان هم یکی دیگر از مهیج‌ترین و زیباترین تله‌کابین‌های ایران و واقع در کوه صفه در جنوب اصفهان است. جالب است بگوییم کوه صفه را با نام بام اصفهان هم می‌خوانند؛ چراکه زیبایی‌های وسیع اصفهان و زاینده‌رود برفراز آن قابل‌مشاهده است. وقتی سوار این تله‌کابین می‌شوید، ارتفاعات زیبای کوه صفه را مشاهده خواهید کرد. تله‌کابین صفه دوخط دارد؛ خط اول از بزرگراه شهدای سفه تا گردنه باد بالا می‌رود که نمای زیبای شهر نصف جهان و قلعه باشکوه  شاهدز را می‌توانید از داخل کابین مشاهده کنید. خط دوم هم از گردنه باد تا قلعه شاه‌دژ می‌رود و کمی از خط اول کوتاه‌تر است. پل معلق، باغ‌وحش، سالن بولدینگ و شهربازی از امکانات تفریحی این مجموعه هستند.

تله‌کابین گنج‌نامه در همدان؛

تله‌-کابین-گنج‌نامه-در-همدان

تله‌کابین گنج‌نامه هم یکی دیگر از معروف‌ترین، مهیج‌ترین و درعین حال از ایمن‌ترین تله‌کابین‌های ایران و واقع در غرب کشور است. فرآیند ساخت این تله‌کابین در سال 1380 توسط مهندسان آلمانی شروع شد و عملا در سال 1387 به بهره برداری رسید. شما با سوار شدن بر این تله‌کابین، لذت تماشای کوه‌های منطقه گنج‌نامه و مناظر زیبای دشت میشان را تجربه خواهید کرد. مبدا این تله‌کابین، گنج‌نامه و مقصد آن دشت میشان است. چادرهای زیادی در دشت میشان برای استراحت و تفریح گردشگران برپاست؛ همچنین می‌توانید به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مختلفی هم دسترسی پیدا کنید.

تله‌کابین عینالی تبریز؛

تله‌-کابین-عینالی-تبریز

یکی دیگر ازمحبوب‌ترین تله‌کابین‌های ایران که با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شد، تله‌کابین عینالی تبریز است. درصورت سفر به این شهر، حتما لذت سوار‌شدن بر این تله‌کابین را تجربه کنید. از داخل کابین‌های آن، نمایی زیبا از رشته‌کوهی قرمز رنگ که به تفرجگاه عینالی (عون بن علی) مشهور است را خواهید دید؛ همچنین چشم‌انداز زیبای شهر تبریز هم از آن ارتفاع، قابل‌مشاهده است. تله‌کابین عینالی از دو ایستگاه تشکیل شده‌است که نهایتا به قله کوه عینالی می‌رسد. در منطقه تفرجگاهی عینالی، امکاناتی از قبیل نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران و… برای گردشگران درنظر گرفته شده‌است.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *