چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

چگونه یک هم سفر خوب باشیم ؟

ویژگی های یک هم‌سفر خوب

سفر رفتن مسئله مهمی است که اگر نکته‌های ریزی در آن رعایت نشود می‌تواند نه تنها به ما خوش نگذرد بلکه تا آخر عمر از رفتن به آن پشیمان شویم. مهم‌ترین مورد در یک سفر خوب می‌تواند هم‌سفر ما باشد. شاید باورتان نشود اما کسی‌ که برای یک سفر با ما همراه می‌شود تعیین می‌کند که قرار است به ما خوش بگذرد یا نه. ما در این مطلب چند نکته کلیدی را به شما می‌گوییم تا کمک کند که یک هم‌سفر خوب باشید. هیچ‌وقت فراموش نکنید که یک سفر خوب می‌تواند با یک هم‌سفر بد به بدترین خاطره تبدیل شود و برعکس.

چگونه یک هم‌سفر خوب باشیم ؟

منظم باشیم

بهتر است قبل از شروع سفر لیستی از وسیله‌های ضروری را تهیه کنیم و همه آن‌ها را آماده کنیم و لیست را با هم‌سفر خود نهایی کنیم.

خوش‌قول باشیم

ساعت حرکت را با هم‌سفران خود نهایی کنیم  و رأس ساعت آماده و سرحال در محل حاضر شویم. اگر دوستانمان به هر دلیلی کمی و یا حتی بیشتر از کمی تأخیر داشتند با آن‌ها بدخلقی نکنیم، اصلاً خوب نیست که سفر خود را با ناراحتی و دلخوری شروع کنیم.

چرت نزنیم

اگر با خودروی شخصی به سفر می‌رویم سعی کنیم روز قبل از سفر کامل استراحت کنیم تا در مسیر به‌راحتی رانندگی کنیم و اگر هم خودمان راننده نیستیم در کنار راننده چرت نزنیم. موسیقی پخش کنیم، با هم‌سفرمان صحبت کنیم و برایش از خاطرات شیرینمان بگوییم و هرگز به‌طور مداوم علائم هشداردهنده راه‌ها و پیچ و خم‌های جاده را به راننده گوشزد نکنیم. یادمان باشد که او هم مثل  ما تابلوها را می‌بیند.

هزینه‌هایمان را کنترل کنیم

هزینه‌ها در سفر بسیار مهم‌اند، قبل از سفردورنمایی از هزینه‌ها را در ذهن خود داشته باشیم تا در طول سفر با مشکل مالی برخورد نکنیم.

بد نیست گاهی برای خوش‌گذرانی بیرون از برنامه هم هزینه کنیم فقط حواسمان باشد ولخرجی نکنیم.

هزینه‌هایمان را کنترل کنیم

خوش‌اخلاق باشیم

هیچ‌کس یک هم‌سفر اخمو و عبوس را دوست ندارد. سعی کنیم شوخ‌طبع باشیم و در طول سفر اوقات خودمان و هم‌سفرمان را تلخ نکنیم.

منعطف باشیم

ممکن است در سفر اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی بیفتد که در برنامه سفرمان نبوده است. بهتر است در این موارد خوش‌برخورد باشیم و دیگران را هم به آرامش دعوت کنیم و اتفاق پیش‌آمده را به موقعیت جدیدی برای خوش‌گذرانی تبدیل کنیم.

بهانه‌گیر نباشیم

مدام بهانه نگیریم و برای هر اتفاقی آیه یأس نخوانیم، ما به سفر می‌رویم تا خاطره‌ شیرینی را در زندگی‌مان ثبت کنیم پس غر زدن را کنار بگذاریم و از گفتن عبارت‌هایی مثل: «من می‌دونستم، من که گفته بودم، اگه این کارو نمی‌کردید، حالا باید چی کار کنیم، کاش نمی‌اومدم» و از این دست جملات خودداری کنیم.

سفر 01

مراقب خودمان و همراهانمان باشیم

یک هم‌سفر خوب همان طور که مراقب خودش است حواسش از دیگران هم پرت نمی‌شود. سعی کنیم مراقب خودمان و هم‌سفرانمان باشیم و در خوردن غذا هم زیاده‌روی نکنیم.

شکار لحظه ها

با وجود تلفن‌های همراه هوشمند لازم نیست مانند قدیم دوربین‌های سنگین را در سفر با خود حمل کنیم. همه لحظه‌های خوب سفر را با فیلم و عکس در تلفن همراه خود ثبت کنیم، از دوستانمان در حالت‌های خوب و شاد بدون اینکه حواسشان باشد عکس بگیریم و لحظه‌ها را شکار کنیم و بعد از تمام شدن سفر و رسیدن به خانه عکس‌ها را برایشان بفرستیم تا هم تجدید خاطره‌ای کرده باشند و هم از دیدن خودشان در لحظه‌های شادی که توسط ما ثبت شده است لذت ببرند.

خواب‌آلوده نباشید

بعضی‌ها در سفر بیشترین وقت خود را در خواب می‌گذرانند و برای بیرون رفتن و گشت‌و‌گذار باید آن‌ها را به‌زور از تخت بیرون کشید. اگر می‌خواهیم هرگز لقب «بد سفر» را یدک نکشیم باید از این مسئله دوری کنیم. یادمان باشد سفر برای گشت‌وگذار و تفریح است و زمانی که به خانه برمی‌گردیم فرصت برای خوابیدن بسیار است!

سفر

4.6/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *