چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

نکاتی مهمی که در سفر با قطار حتما باید به آنها توجه کنیم

نکات مهم در سفر با قطار

برای آن‌هایی که تجربه سفر با قطار را داشته‌اند لذت تماشای منظره‌های اطراف از پنجره بزرگ آن،‌ گذشتن از دل کوه‌ها و جنگل‌ها و شنیدن صدای ریل فراموش‌نشدنی است. اگر هم در واقعیت پایتان را داخل واگن قطار نگذاشته‌اید قطعاً دیدن تصویر حرکت نرم و آهسته قطار با دودی که از آن بیرون می‌آید شما را شیفته خود کرده است. انتخاب شما چند ساعت زندگی کردن در کوپه قطار است یا ساعت‌ها ثابت نشستن در اتوبوس؟
بسیاری از مسافران برای مسیرهای طولانی لذت سفر با قطار را ترجیح می‌دهند،‌ قطاری که هم می‌تواند تجربه‌ای دلچسب را برایتان به‌ وجود بیاورد و هم حس کلافگی و اسارت در واگن‌های آهنی را. خوب یا بد بودن سفر با قطار علاوه‌بر امکانات آن بستگی به نگاهتان به این نوع از سفر کردن هم دارد. در ادامه از نکات مهم در سفر با قطار و توصیه های سفر با قطار برایتان می‌گوییم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در سفر با قطار

لباس راحت یکی از نکات مهم در سفر

اولین چیزی که باید در‌ نظر داشته باشید ساعت‌های زیادی است که در قطار می‌گذرانید، پس بهتر است لباس‌هایی بپوشید که آسودگی‌تان را به هم نزند. به‌ تن داشتن شلوار  تنگ یا بارانی بلند و دست‌‌و‌پاگیر می‌تواند بدترین انتخاب باشد. بسیاری از افراد برای راحت بودن در کوپه لباس راحت‌تری همراه خود دارند.

سفر با قطار

مسیر طولانی است خوش‌برخورد باشید

هم‌سفرهای شما آشنا باشند یا غریبه، خوش‌برخورد و انعطاف‌پذیر بودن شما ضروری است. اگر برای اولین بار است که هم‌سفرانتان را می‌بینید سعی کنید که برخوردتان دوستانه و مؤدبانه باشد. ممکن است معرفی کردن خودتان، صحبت کردن از مقصد سفر و علاقه‌هایتان از نظر شما مسئله مهمی نباشد اما برای بعضی از افراد خط قرمز است، پس به نظر آن‌ها احترام بگذارید. در صورتی که هم‌سفرانتان مایل باشند می‌توانید بازی‌های گروهی انجام دهید. به یاد داشته باشید که صندلی کنار پنجره فقط برای شما نیست بنابراین زمانی را هم برای لذت بردن سایر افراد از منظره‌ها در نظر بگیرید. نشستن بر روی صندلی‌هایی که خلاف جهت حرکت قطار قرار گرفته‌اند برای بعضی از افراد سخت است و حالشان را بد می‌کند سعی کنید درکشان کنید؛ بهتر است اگر خودتان مشکلی ندارید جایتان را به آن‌ها بدهید.

مسیر طولانی است خوش‌برخورد باشید

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

احتیاط، یکی از مهم‌ترین توصیه های سفر با قطار

اگر وسایل قیمتی یا پول نقد زیاد در سفر با قطار همراهتان است آن‌ها را نزدیک به خودتان نگه دارید. بسیاری از افراد یک کیف کمری یا گردنی دارند که قبل از خواب، پول، کارت‌های اعتباری و جواهرات خود را در آن قرار می‌دهند. به یاد داشته باشید که شما علاوه‌بر دارایی‌هایتان باید مراقب خودتان هم باشید،‌ پس سعی کنید بیشتر از آنچه لازم است درباره زندگی شخصی و اطلاعاتی مانند خانه یا محل اقامتتان در سفر صحبت نکنید.

احتیاط، یکی از مهم‌ترین توصیه های سفر با قطار

به فکر خواب باشید

تخت‌های قطار راحت‌اند و به هر مسافر ملحفه، پتو و بالش داده می‌شود. بسیاری از افراد برای داشتن خواب راحت باید ملحفه، روبالشی یا بالش شخصی خودشان را همراه داشته باشند، پس اگر در این مورد حساسیت دارید به لوازم خواب‌تان را همراه داشته باشید.

نکات مهم در سفر با قطار

لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید

هرچند کوپه قطار پریز برق دارد اما وقتی که چند نفر با هم تصمیم بگیرند موبایل، لپ‌ تاپ و تبلت‌هایشان را شارژ کنند شرایط سخت می‌شود. بنابراین قبل از راهی شدن همه وسایل الکترونیکی‌تان را شارژ کنید تا دچار مشکل نشوید.

نکات مهم در سفر با قطار

سری به کافه قطار بزنید

مزیتی که قطار نسبت به اتوبوس دارد فضای کافی برای حرکت در کوپه،‌ قدم زدن در بین واگن‌ها و استفاده از کافه قطار است. کمی راه بروید و سری به کافه قطار بزنید تا دچار اسپاسم‌های ماهیچه‌ای و کلافگی نشوید. البته این کار را زیاد تکرار نکنید تا آرامش سایر مسافران به هم نخورد.

نکات مهم در سفر با قطار

لوازم بهداشتی را فراموش نکنید

سرویس‌های بهداشتی قطار تمیزند اما پیشنهاد می‌کنیم که لوازم ضروری مانند دستمال کاغذی و  مایع ضدعفونی‌کننده در سفر با قطار همراهتان باشد. به این نکته توجه داشته باشید که سرویس‌های بهداشتی تنها زمانی که قطار در حال حرکت است قابل استفاده‌اند و در زمان توقف در ایستگاه در آن‌ها قفل می‌شود.

نکات مهم در سفر با قطار

چند راه‌حل برای سرگرم شدن

مسیر طولانی است بنابراین باید به فکر سرگرم کردن خودتان باشید. همراه داشتن کتاب مورد علاقه‌تان، مجله یا روزنامه فکر خوبی است. بعضی از افراد هم ترجیح می‌دهند که از لپ تاپ، تبلت و موبایل برای وقت‌گذرانی استفاده کنند. بازی‌های گروهی نیز فکر خوبی برای سرگرم شدن است، البته اگر هم‌سفرهایتان هم مایل باشند.

نکات مهم در سفر با قطار

خوراکی و تنقلات فراموش نشود

اگر معده حساسی دارید بهتر است که از بوفه قطار خرید نکنید و غذای خانگی همراهتان باشد. البته سعی کنید غذایی که با خودتان می‌برید عطر زیادی نداشته باشد تا هم‌سفرانتان اذیت نشوند. همراه داشتن تنقلات و میوه هم علاوه‌بر اینکه انرژی مورد نیازتان را فراهم می‌کند باعث می‌شود که سرگرم شوید و از مسیر لذت ببرید.

نکات مهم در سفر با قطار

کدام ایستگاه پیاده می‌شوید؟

اگر شهری که به آن سفر می‌کنید مقصد نهایی قطار نیست با دیدن نقشه ایستگاه‌ مورد نظرتان را پیدا کنید. با پرسیدن زمان حدودی رسیدن به مقصد نیز می‌توانید قبل از توقف قطار آماده باشید. نکته مهم دیگری که وجود دارد ساعت رسیدن شما به مقصد است. ممکن است شما تنها سفر کنید، دیروقت به ایستگاه برسید و تاکسی برای رفتن به شهر در دسترستان نباشد. قبل از خرید بلیط همه این موارد را بررسی کنید.

نکات مهم در سفر با قطار

4.2/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوشم اومد جالب بود
    اگه میشه درباره اینکه توی قطار با بچه ها چیکار کنیم که اذیت نکنند خوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *