تعطیلاتجاهای دیدنی

تعطیلات زمستان کجا بریم؟ | معرفی ۱۰ جای دیدنی برای سفر در زمستان

بسیاری تصور می‌کنند که زمستان فصل سفر نیست و از دیدن روزهای تعطیل بیشتر در تقویم این فصل چندان خوشحال نمی‌شوند؛ اما در سال‌های اخیر رویکردها به سفر تغییر کرده و شهرهای شمالی تنها گزینه سفر محسوب نمی‌شوند. گرچه این شهرها در زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارند.

در فصل زمستان در بیشتر شهرهای سردسیر روزها سفید و برفی است و سرخی آسمان شب خبر از فردایی برفی می‌دهد. اینجا ایران است و در این کشور پهناور فصل مناسب برای سفر فقط بهار و تابستان نیست؛ چون می‌توانید در زمستان به مناطق گرمسیر که هوایی مطلوب دارند سفر کنید و در شهرهای سرد به سراغ پیست‌های اسکی و تفریحات زمستانه بروید و دست از هیجان و ماجراجویی نکشید.

در ادامه این مطلب چند پیشنهاد سفر در زمستان برایتان داریم و قصد داریم که پاسخی جامع به سؤال «تعطیلات زمستان کجا بریم» بدهیم.

1. مجموعه گردشگری توچال تهران؛ تمامی تفریحات زمستانی در یکجا

مجموعه گردشگری توچال
در این مجموعه می‌توانید اسکی، اسنوموبیل و سورتمه‌سواری را تجربه کنید. – عکاس: مسعود تقی‌زاده

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام مجموعه گردشگری و پیست اسکی بین المللی توچال به گوشش نخورده باشد. در مجموعه گردشگری توچال تهران همه چیز برای تفریحات زمستانی محیا است و برای شروع تفریحات، کافی است خودتان را به بام تهران برسانید. مسیر تله‌کابین توچال از ولنجک و بام تهران شروع می‌شود و اگر می‌خواهید اسکی کنید، باید در ایستگاه 7 تله‌کابین پیاده شوید.

اگر اسکی را دوست ندارید یا زیاد در این ورزش حرفه‌ای نیستید و فقط می‌خواهید تفریح و هیجان زمستانی را تجربه کنید، در همان ایستگاه اول سراغ سورتمه توچال یا اسنوموبیل‌ها بروید. زمانی هم که خسته و گرسنه شدید، سری به کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه بزنید و خستگی در کنید.

برای اجاره روزانه خانه در تهران و دسترسی بهتر به تله‌کابین توچال، کلیک کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

2. آبشار آبگرم در مشهد؛ لذت آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم

آبشار آبگرم مشهد
در اطراف این آبشار چشمه‌های آب گرم وجود دارد. – عکاس: بهروز کریمی

روستای کلات یا کلات نادری در شمال مشهد، یکی از جاهای دیدنی مشهد در زمستان است و اگر از یک مشهدی سؤال کنید که تعطیلات زمستان کجا بریم؟ احتمالاً شهر کلات را به شما پیشنهاد می‌دهد. آب و هوای این شهر در فصل زمستان تقریباً معتدل است؛ اما امکان دارد شب‌هایی سرد داشته باشد. همچنین آب و هوای کلات در دی‌ماه سرد است و بهتر است سفر به این شهر را به بهمن و اسفند موکول کنید.

آبشار آبگرم یکی از جاذبه‌های کلات است و اطراف آن منظره‌های بکر و زیبایی دارد که چشم گردشگرها را به خود خیره می‌کند. شاید تصور کنید که چرا در فصل سرما باید یک آبشار را برای سفر انتخاب کنیم؟ دلیل این انتخاب حوضچه‌های آب گرم این آبشار است که دمای آن‌ها تا ۳۵ درجه می‌رسد و برای آب‌تنی مناسب است. نزدیک این آبشار بقایای یک کاروان‌سرای قدیمی هم وجود دارد که دیدن آن خالی‌ازلطف نیست.

 

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

3. پیست اسکی پیام در آذربایجان شرقی؛ یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران

پیست اسکی پیام تبریز
این پیست در 15 کیلومتری شهر مرند قرار دارد. – عکاس: سعید نازی

خاطرات زمستانی بسیاری از ما با برف و برف‌بازی گره خورده است. اگر از برف و برف‌بازی خاطره خوبی دارید و می‌خواهید هیجان بیشتری را در زمستان تجربه کنید، باید سراغ پیست‌های اسکی و مجموعه‌های گردشگری زمستانی بروید. ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی طرفدارهای زیادی دارد و در روزهای سرد سال پیست‌های اسکی مملو از جمعیتی است که برای تفریح و ورزش به آنجا رفته‌اند. پیست اسکی پیام در نزدیکی شهر مرند (آذربایجان شرقی) یکی از جاهایی است که می‌توانید برای تفریحاتی مثل اسکی و تیوپ سواری انتخاب کنید و در آنجا لحظه‌های شادی داشته باشید.

این پیست اسکی را با نام «یام» نیز می‌شناسند.

برای دسترسی بهتر به پیست اسکی پیام و اجاره سوئیت در تبریز کلیک کنید

4. روستای آهار تهران؛ زیبای شمالی

روستای آهار تهران
این روستا در شمال شرق تهران و در نزدیکی میگون قرار دارد. – عکاس: هادی صداقت‌زادگان

اطراف شهر پرهیاهوی تهران روستاها و مناطق دیدنی زیادی وجود دارد که تبدیل به تفرجگاه تهرانی‌ها یا افرادی شده است که به این شهر سفر می‌کنند. آهار یکی از روستاهایی است که در شمیرانات قصران قرار گرفته و آب‌وهوای تمیز و مطبوعی دارد. این روستا همان‌طور که در بهار، تابستان و پاییز دیدنی است، در زمستان هم لباس سپیدی از برف می‌پوشد و زیبایی طبیعت را به شکل دیگری نشان می‌دهد. روستای شکرآب، ایستگاه ییلاقی آهار، امامزاده طاهر و زاهد، آبشار شکرآب، قله قلعه دختر و قصر دخترک از جاهای دیدنی این روستا به شمار می‌روند.

 

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

5. کوه‌های مریخی چابهار؛ سفری کوتاه به فضا

تصویری حیرت‌انگیز از کوه‌های مریخی چابهار
کوه‌های عجیبی که به محض دیدن آن‌ها یاد فیلم‌های فضایی خواهید افتاد. – عکاس: میثم الله وردی

این مورد از جاذبه‌های دیدنی زمستانی ایران مخصوص افرادی است که میانه خوبی با برف و سرما ندارند و با دیدن تابش آفتاب از پنجره و هوای مطبوع بهاری انرژی می‌گیرند. آب و هوای چابهار و کوه‌های مریخی آن تازه در دی‌ماه متعادل و بهاری می‌شود و به همین دلیل بهترین فصل بازدید از این کوه‌های عجیب و شگفت‌انگیز، زمستان است.

برای دیدن شگفت‌انگیزترین جاذبه طبیعی چابهار باید ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر حرکت کنید. کوه‌های عجیبی که به محض دیدن آن‌ها یاد فیلم‌های فضایی خواهید افتاد و محو تماشایشان خواهید شد. این کوه‌ها سفید و خاکستری‌رنگ هستند و در شب‌ها تصویری جالب به وجود می‌آورند. این کوه‌ها بر اثر فرسایش باد و باران به این شکل درآمده‌اند.

آنچه این کوه‌ها را شگفت‌انگیزتر می‌کند، فاصله نه‌چندان زیاد آن‌ها با دریای عمان و خط ساحلی است که تماشای مرز آن‌ها با دریا تبدیل به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما خواهد شد.

برای اجاره سوئیت در چابهار کلیک کنید.

6. پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش؛ تجربه تفریحات تابستانی در زمستان

پارک دلفین‌ها، لذت معاشرت با این موجودات مهربان
پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش در زمستان هستند. – عکاس: علی حفیظی

این مورد از جاذبه‌های ایران در زمستان هم مخصوص افرادی است که علاقه یا به هوای سرد ندارند. اگر به دنبال مکانی با آب‌وهوای گرم یا معتدل برای سفر در زمستان می‌گردید، یکی از بهترین مقاصد سفر جزیره کیش است.

سفر به کیش برای عاشقان ورزش‌ها و تفریحات آبی رؤیایی باورنکردنی است؛ چراکه بهترین و متنوع‌ترین ورزش‌های آبی را می‌توانید در این جزیرة شگفت‌انگیز تجربه کنید. بهتر است بدانید در فصل زمستان خبری از آب‌وهوای سرد در کیش نیست، حتی می‌توان گفت این جزیره در فصل زمستان بهترین آب‌وهوا را دارد.

پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش در زمستان هستند. اگر به آبزیان باهوش و مهربان یعنی دلفین‌ها علاقه دارید و می‌خواهید بازی کردن آن‌ها را ببینید و نوازششان کنید، سری به پارک دلفین‌ها بزنید. اگر هم می‌خواهید با یاد سرمای زمستانی شهرتان اسکی روی آب، جت اسکی سواری و سایر تفریحات تابستانی را تجربه کنید و لبخند بزنید، مارینا پارک کیش را برای تفریح و لذت در زمستان انتخاب کنید.

 

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

7. دره ستارگان قشم؛ مهمانی ستاره‌ها و سنگ‌ها

در دره ستارگان قشم، در تاریخی میلیون ساله قدم بزنید.
دره ستارگان قشم بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد. – عکاس: حسین محمدی

قشم یکی از جزایر باشکوه ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این جزیره هم تفریحات آبی و هوایی هیجان‌انگیزی دارد و یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل زمستان است؛ اما جاذبه‌ای که می‌خواهیم در قشم معرفی کنیم یک مرکز تفریحات آبی نیست و یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های ایران به شمار می‌رود.

دره ستارگان یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است که می‌توانید با کرایه کردن قایق خود را به آن برسانید. این پدیده منحصربه‌فرد بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد که در اثر فرسایش خاک، تندباد و رگبارهای فصلی به این شکل درآمده و شبیه به نمایشگاهی از ستون‌ها، دیوارها و مخروط‌های نوک‌تیز سنگی است. مشابه این دره چندلایه را تنها می‌توانید در فیلم‌های خارجی پیدا کنید.

دره ستارگان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

8. جزیره آشوراده و منطقه گمیشان؛ سرزمین اسب‌های آزاد

نمایی آرامش‌بخش از جزیر آشوراده در استان گلستان و بندر ترکمن
جزیره آشوراده، دریاچه‌ای به رنگ صورتی در بندر ترکمن – عکاس: وحید عابدین زاده

تابه‌حال دریاچه‌ای به رنگ صورتی را از نزدیک تماشا کرده‌اید؟ پرنده‌های قو و درنای بلندقد را چطور؟ به منطقه‌ای بکر و رؤیایی سفر کرده‌اید که اسب‌های آزاد در آن خودنمایی کنند؟ اگر وسوسه شدید همه این‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، زمستان امسال برای سفر به جزیره آشوراده و منطقه گمیشان استان گلستان برنامه‌ریزی کنید و به رؤیای خود رنگ واقعیت ببخشید.

کافی است ابتدا به استان گلستان و بندر ترکمن بروید و سپس از اسکله بندر ترکمن با قایق خود را به این جزیره فوق‌العاده برسانید. در منطقه گمیشان، زندگی سنتی عشایر و چادرنشینان چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و خود به عنوان یک جاذبه دیدنی به‌شمار می‌رود.

 

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

9. پیست اسکی آلوارس و آب گرم‌های اردبیل؛ سفر به قطب زمستانی ایران

پیست اسکی آلوارس اردبیل
پیست اسکی آلوارس در غرب اردبیل و در دامنه کوه‌های سبلان قرار دارد. – عکاس: AJ

اردبیل را به‌جرئت می‌توان قطب زمستانی ایران دانست؛ چون بعید است که در زمستان اخبار مربوط به وضعیت آب و هوای ایران را گوش کنید و حرفی از این شهر به میان نیاید. این شهر چندین سال رکورددار بیشترین بارش برف و سردترین هوا بوده است و اگر عاشق زمستان و برف هستید، هیچ جایی بیشتر از اردبیل به شما خوش نمی‌گذرد.

پیست اسکی آلوارس که در غرب این شهر و در دامنه کوه‌های سبلان قرار دارد، میعادگاه عاشقان برف و اسکی است و بعید است در یکی از روزهای زمستانی به این پیست بروید و تیوپ سواران شاد و خندان را نبینید. اگر از گشت‌وگذار زمستانی در این شهر و اطراف آن خسته شدید، می‌توانید سری به آبگرم‌های این شهر بزنید تا هم گرم شوید و هم از خواص درمانی این چشمه‌ها استفاده کنید. البته یک راه آسان و خوشمزه برای گرم شدن در اردبیل وجود دارد و آن هم خوردن آش دوغ است.

موقع برگشت، خرید عسل از سرعین را فراموش نکنید.

10. کال جنی طبس؛ برادر ناتنی دره ستارگان

آیا واقعا در کال جنی، جن‌ها زندگی می‌کنند؟
کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود و عجیب در نزدیکی شهر طبس (خراسان جنوبی) است. – عکاس: حمیدرضا شریعتی

کال جنی طبس از بسیاری از جهات شباهت زیادی به دره ستارگان قشم دارد؛ با این تفاوت که در فصل زمستان احتمال جاری شدن آب در کف دره کال جنی بیشتر است.

کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود و عجیب در نزدیکی شهر طبس (خراسان جنوبی) است و ازآنجایی‌که مردم محلی اعتقاد دارند این دره به خاطر صداهای عجیبش محل زندگی اجنه و ارواح است، به آن لقب کال جنی داده‌اند. البته بسیاری هم عقیده دارند که صداهای موسوم به صدای اجنه به دلیل پیچیدن باد در حفره‌های این دره ایجاد می‌شود.

دره چندلایه کال جنی به دلیل فرسایش خاک و باران‌های فصلی به وجود آمده و پیچ‌وخم‌های آن فضایی وهم‌آلود و کمی ترسناک را ایجاد کرده است.

سخن آخر

در این مقاله 10 جای دیدنی ایران در زمستان را معرفی کردیم؛ جاذبه‌هایی که در آن‌ها می‌توانید تفریحات زمستانی و حتی تابستانی را تجربه کنید یا از آب و هوا و تماشای شگفتی‌های آن‌ها لذت ببرید. اگر کسی از شما سؤال کرد که تعطیلات زمستان کجا بریم؟ می‌توانید خواندن این مقاله را به او توصیه کنید تا پاسخی کامل به سؤال او داده باشید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در نزدیکی تمامی این جاذبه‌ها هم می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

سؤالات متداول درباره تعطیلات زمستان کجا بریم؟

بهترین مقاصد سفر در زمستان کدامند؟

مجموعه گردشگری توچال، دره ستارگان قشم، جزیره آشوراده، کوه‌های مریخی چابهار، کال جنی طبس

برای تفریحات تابستانی در زمستان کجا برویم؟

پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش از بهترین مکان‌ها برای تجربه تفریحات تابستانی در زمستان هستند.

برای تجربه تفریحات زمستانی کجا برویم؟

پیست اسکی توچال، پیام تبریز و آلوارس اردبیل از بهترین مراکز تفریحات زمستانی در ایران به شمار می‌روند.

4.1/5 - (15 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام. آبشار گرم مشهد، مسیر سخت و طولانی دارد. تقریبا باید 1.5 ساعت توی آب پیاده روی کنید. برای همه توصیه نمیشود. کاروانسرایی هم که اشاره کردید وضعیت مناسبی ندارد و در حال تخریب است و تقریبا به ارتفاع نیم متر پر از فضولات حیوانی است….برای حوانها که پای رفتن دارند خوبه ولی برای مسن تر ها اصلا توصیه نمیشود. در تابستان حتما کرم ضد آفتاب لازم است چون آفتاب تندو سوزانی دارد و در زمستان ها هم عبور از رودخانه و خیس شدن کفشها را در برنامه باید دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *