جنوب

حمل و نقل در کیش با تاکسی لندنی یا لامبورگینی؟

کیش، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است و شاید دلیل اصلی آن، بافت جزیره، امکانات و از همه مهم‌تر شانس لذت‌بردن از سواری‌گرفتن از خودروهای لوکس و گران‌قیمتی باشد که شاید خواب آن‌ها را هم تابه‌حال ندیده‌ باشیم. سفر به کیش مثل سفر به جزیره‌ای رویایی است که کلی امکانات، مراکز خرید، جاهای تفریحی و گردشگری دارد. چون هر سال با خنک‌شدن هوا سفر به کیش رونق می‌گیرد، در این مقاله به بررسی روش‌های حمل و نقل در کیش پرداخته و از قوانین راهنمایی و رانندگی می‌گوییم که کمی عجیب و مختص کیش هستند. برای اینکه تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت در این جزیره داشته باشید، قبل از سفر می‌توانید به صفحه اجاره ویلا در سایت اتاقک مراجعه کنید.

روش‌های حمل و نقل عمومی در کیش

حمل‌ونقل عمومی در کیش زیرساخت‌های خوبی دارد و تنوع روش‌های حمل باعث شده تا ساکنین این جزیره و گردشگر‌ان به‌راحتی بتوانند از مناطق گردشگری بازدید کنند. اگر قصد سفر زمینی به کیش را دارید، بهتر است قبل از استارت‌زدن خودرو برای رزرو اقامتگاه اقدام کنید تا در محلی ساکن شوید که تمامی ایده‌ال‌های شما را دارد. می‌توانید از طریق رزرو اقامتگاه‌ در کیش از سایت اتاقک برنامه سفرتان را بچینید. انواع روش‌های حمل‌ونقل عمومی در کیش به شرح زیر است: 

تاکسی‌ شهری در کیش

یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در کیش، تاکسی است. اکثر گردشگران که با خودرو خودشان سفر نکرده‌اند، از انواع تاکسی استفاده می‌کنند:

تاکسی سفید کیش یا تاکسی بی سیم

یکی از متداول‌ترین وسایل حمل و نقل در کیش، تاکسی‌های بی‌سیم یا دربستی هستند که رنگ آن‌ها سفید است. تمامی خودروهای تاکسی‌‍ سفید، «تویوتا کمری» هستند که باید به‌صورت تلفنی برای رزرو آن‌ها اقدام کنید. هزینه تاکسی در کیش برای خودروهای دربستی شامل هزینه ورودی و هزینه به ازای هر کیلومتر می‌شود. 

تاکسی سفید کیش یا تاکسی بی سیم

جدول شماره تاکسی کیش
اسم شرکت تاکسی بی‌سیم شماره تماس
تاکسی بی‌سیم کیش

۰۷۶۴۴۴۲۲۲۰۰

۰۷۶۴۴۴۵۱۹۱۴

تاکسی تلفنی پاییزه ۰۷۶۴۴۴۵۱۷۰۰

۰۷۶۴۴۴۵۱۷۲۰

تاکسی تلفنی کرانه ۰۷۶۴۴۴۶۷۲۰۱

۰۷۶۴۴۴۶۷۲۰۲

تاکسی تلفنی دالاهو ۰۷۶۴۴۴۵۱۵۷۷

۰۷۶۴۴۴۵۱۵۶۶

تاکسی تلفنی پارس ۰۷۶۴۴۴۵۱۹۱۲
تاکسی تلفنی رخش ۰۷۶۴۴۴۲۱۱۵۵
تاکسی تلفنی پارس توسن ۰۷۶۴۴۴۲۳۰۲۴

 

تاکسی‌های زرد کیش یا تاکسی‌های خطی

تاکسی‌های خطی کیش به‌ رنگ زرد هستند و تمامی مناطق جزیره را پوشش می‌دهند. این تاکسی‌ها در نزدیکی و اطراف مراکز مهم کیش مانند مراکز خرید، مراکز تفریحی و فرودگاه نیز ایستگاه دارند. 

تاکسی‌های زرد کیش یا تاکسی‌های خطی

خطوط تاکسی خطی کیش

تاکسی‌های خطی کیش، ایستگاه‌های مختلفی در سراسر جزیره دارند. جالب است بدانید که این ایستگاه‌ها به مراکز تفریحی و گردشگری نزدیک هستند تا گردشگران به‌راحتی بتوانند تاکسی بگیرند. 

خط میدان ساحل به بازار مروارید؛

خط میدان خلیج فارس به میدان سعدی؛

خط ساحل مرجان به میدان ساحل؛

خط میدان سعدی به تمامی نقاط در میرمهنا؛

خط میدان خلیج فارس به میدان سعدی.

هزینه تاکسی در کیش بسته به خط متفاوت خواهد بود بنابراین نمی‌توان مبلغ مشخصی برای قیمت تاکسی در کیش تعیین کرد. 

تاکسی لندن کیش

در ناوگان حمل و نقل کیش تاکسی‌هایی وجود دارند که به آن‌ها «تاکسی لندن» می‌گویند. البته بعضی از مردم کیش به تاکسی‌های لندن، «تاکسی انگلیسی» هم می‌گویند؛ چون مثل تاکسی‌های شهر لندن فضای زیادی داشته و به رنگ مشکی هستند. 

تاکسی‌های لندن طوری بهینه‌سازی شده‌اند که افراد سالمند، معلول و کسانی که ویلچر دارند به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. 

هزینه مصوبی برای این نوع تاکسی‌ها اعلام نشده و مثل تاکسی‌های سفید قیمت بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود. 

تاکسی لندن کیش

تاکسی اینترنتی در کیش

تاکسی اینترنتی شامل اسنپ در کیش و تپسی است که می‌توانید آن‌ها را از اپلیکیشن اسنپ بگیرید. نکته مهم اینکه هزینه اسنپ کیش بسته به ساعت شلوغی و مسیر متفاوت است؛ پس نمی‌توانیم برای این روش حمل و نقل در کیش مبلغ مشخصی به‌عنوان هزینه تعیین کنیم. 

تاکسی هیبریدی در کیش

تاکسی‌های هیبریدی اولین بار در سال ۱۳۹۷ قدم به جزیره کیش گذاشتند و از همان اول هم اسم «تاکسی سبز» برای آن‌ها انتخاب شد. خودروهای تاکسی‌ هیبریدی از نوع تویوتای هیبریدی پریوس هستند و مصرف سوخت آن‌ها بسیار کم است. به‌عنوان‌مثال هر خودروی هیبریدی در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.  

تاکسی هیبریدی کیش

مینی‌بوس‌های کیش

مینی بوس‌های کیش یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی در جزیره هستند که انتخاب خیلی مناسبی برای سفر به بخش‌های مختلف جزیره خواهند بود. قیمت مینی‌بوس‌ها پایین است و برای هر سفر قرار است هزینه کمتری در مقایسه با تاکسی‌های خطی و بی‌سیم پرداخت کنید. این نوع مینی‌بوس‌ها تقریبا مدرن و جدید هستند و اکثر مناطق جزیره را پوشش می‌دهند. 

ایستگاه‌های مینی بوس‌های کیش در اکثر نقاط جزیره راه‌اندازی شده‌اند؛ پس به‌راحتی به مهم‌ترین مناطق گردشگری و خرید جزیره دسترسی دارید. جالب اینجاست که غیر از استفاده روزمره از این مینی‌بوس‌ها می‌توانید آن‌ها را از شرکت‌های کرایه موجود در جزیره، کرایه کنید. با اجاره، مینی‌بوس به‌صورت کامل و برای مدتی مشخص در اختیار شما خواهد بود. البته باید نقشه مسیرهای مینی بوس در کیش را از شرکت اجاره هم دریافت کنید. 

مینی‌بوس‌های کیش

روش‌های حمل و نقل شخصی در کیش

یکی از روش‌های حمل و نقل در کیش شامل استفاده از خودروهای اجاره‌ای یا اجاره موتور برقی در کیش است. در ادامه به این موضوع اشاره می‌کنیم که چطور این خودروها را اجاره کنید و از راندن خودرویی بسیار لوکس و گران‌قیمت لذت ببرید.  

اجاره خودرو در کیش

یکی از تفریحات روزمره و جذاب برای ساکنان و گردشگران در کیش، اجاره خودرو در کیش است. خودروهای اجاره‌ای در این جزیره شامل خودروهای معمولی، لوکس و بسیار لوکس است. پس اگر دلتان می‌خواهد نشستن پشت فرمان لامبورگینی را تجربه کنید، سفر به کیش فرصت خیلی خوبی خواهد بود. 

اجاره خودرو ارزان در کیش شامل خودروهای لوکسی است که تعداد آن‌ها نیز زیاد است. اما قیمت اجاره خودرو در کیش برای خودروهای خیلی لوکس مانند لامبورگینی و فراری بالاست. چون قیمت اجاره به نوع خودرویی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. 

استفاده از خودروهای اجاره‌ای در کیش خیلی مرسوم و عادی است و همه ماشین‌های بسیار لوکسی که در خیابان‌های جزیره می‌بینید متعلق به راننده نیستند. این نوع حمل و نقل در کیش دیگر دردسرهای رفتن تا ایستگاه تاکسی یا رزرو روزانه تاکسی اینترنتی را ندارد و می‌توانید خودرو را در پارکینگ در کیش پارک کرده و به کار خودتان برسید و تفریح کنید و بعد با خیال راحت به محل اقامت‌تان برگردید. لازم است بدانید که شرایط اجاره ماشین در کیش در شرکت‌های اجاره متفاوت است، پس قبل از هر اقدامی قوانین و مقررات این شرکت‌ها را بررسی کنید. 

اجاره خودرو در کیش

اجاره دوچرخه و موتور برقی در کیش

هوای کیش در بیشتر سال گرم است و برای همین مردم ترجیح می‌دهند خودرو اجاره کنند که کولر داشته باشد. اما برای مسافت‌های کم می‌توانید برای اجاره دوچرخه در کیش و اجاره موتور برقی در کیش اقدام کنید. 

اجاره موتور برقی و دوچرخه برای کسانی جذاب است که به محیط زیست اهمیت داده و می‌خواهند مسیر کوتاهی را طی کنند. این موتورهای برقی و دوچرخه‌ها اجاره‌ای هستند و هزینه کرایه آن‌ها خیلی کمتر از خودرو است بنابراین می‌توانید مبلغ قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. 

اجاره دوچرخه و موتور برقی در کیش

قوانین و مقررات حمل و نقل در کیش

سفر در کیش با خودروی شخصی و اجاره‌ای قوانین خاص خود را دارد. قوانین زیر را بررسی کنید تا سفری بدون مشکل و دردسر داشته باشید:

قوانین رانندگی در کیش با خودرو شخصی

برای استفاده از خودروی شخصی علاوه‌بر رعایت قوانین رانندگی در کیش باید مدارک زیر را همراه داشته باشید. 

کارت معاینه فنی معتبر؛

بیمه شخص ثالث معتبر؛

برگه کاپوتاژ؛

اصل کارت شناسایی راننده؛

اصل گواهینامه راننده؛

مجوز حمل ماشین با شناور؛

تمیزی خودرو.

قوانین رانندگی در کیش با خودرو شخصی

محدودیت‌های ترافیکی

در جزیره کیش باید فقط از مسیرهای آسفالت شده عبور کنید. 

عبور از برخی مناطق مشخص شده توسط سازمان راهنمایی و رانندگی ممنوع است. این مناطق ممنوعه شامل کنار ساحل، مسیر پیاده‌روی، فضای سبز و مسیر دوچرخه‌سواری هستند. 

ورود موتورهای برقی تفریحی به داخل محدوده شهر در جزیره کیش ممنوع است. 

خودروها باید کاملا تمیز باشند در غیر این صورت جریمه می‌شوید.

ورود خودروهای مدل پایین به جزیره کیش ممنوع است.

بوق زدن در کیش ممنوع است.

حرکت با دنده عقب در کیش ممنوع است. 

پرتاب کردن زباله از خودرو به بیرون ممنوع بوده و جریمه می‌شوید.

ورود خودروی بدون معاینه فنی به جزیره کیش ممنوع است و در صورت نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوید.

در کیش چراغ راهنمایی یا سرعت‌گیر وجود ندارد پس باید قوانین را به‌صورت خودکار رعایت کنید. 

در جزیره کیش باید بین خطوط رانندگی کنید.

سوار کردن سرنشین اضافه و نبستن کمربند ایمنی ممنوع بوده و جریمه می‌شوید. 

قبض خلافی رانندگی در کیش فقط باید در جزیره پرداخت شود. 

بیرون آوردن دست از خودرو ممنوع است.

عدم رعایت حق تقدم باعث جریمه می‌شود. 

صحبت با تلفن همراه حین رانندگی ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی کیش

سرعت مجاز و کنترل‌های پلیس

سرعت مجاز در کیش برای خودروهای شخصی، ۹۰ کیلومتر در ساعت است.

پیشنهادات و نکات کاربردی برای مسافران

موقع اجاره خودرو باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مفاد قرارداد است. بنابراین قبل از امضای قرارداد اجاره آن را به‌دقت بخوانید. 

در کیش هیچ چراغ رانندگی و دست‌اندازی وجود ندارد بنابراین خودتان باید قوانین را رعایت کنید چون در غیر این صورت جریمه می‌شوید.

در بخش‌های قبلی به قوانین رانندگی در کیش اشاره شد و بسیاری موارد در این جزیره ممنوع هستند. در نتیجه اگر قوانین را رعایت نکنید جریمه خواهید شد.

از تاکسی‌ها می‌توانید برای ترانسفر فرودگاهی کیش نیز استفاده کنید.

قبل از سفر با خودروی شخصی به کیش بررسی کنید که آیا مدل خودروی شما اجاره ورود به جزیره را دارد یا خیر.

پیشنهادات و نکات کاربردی برای مسافران

انتخاب بهترین روش حمل و نقل

در این مقاله روش‌های مختلف حمل و نقل در کیش بررسی شد، حالا باتوجه‌به شرایط و نیاز خود می‌توانید برای گرفتن تاکسی اقدام کرده یا خودرو و موتور برقی اجاره کنید. 

اگر می‌خواهید مسیرهای طولانی را طی کنید، بهترین انتخاب برای شما اجاره خودرو است. اما اگر دنبال هزینه کمتر هستید، بهتر است با تاکسی به مقصد مورد نظرتان بروید. اگر هم که مسیرتان کوتاه است، اجاره موتور برقی و دوچرخه بهترین گزینه است. 

اگر تعداد شما زیادتر از ظرفیت تاکسی و ماشین اجاره‌ای است، بهترین گزینه برای اینکه بتوانید با هم سفر کنید، مینی‌بوس‌های کیش هستند. اما اگر تعدادتان کم بود می‌توانید برای اجاره ماشین در کیش تخفیف اقدام کرده یا از تاکسی خطی و دربستی استفاده کنید. در این بین، تجربه سوار شدن بر تاکسی‌های لندن یا انگلیسی را نباید فراموش کنید چون خیلی راحت هستند و حس بودن در خیابان‌های انگلیس را به شما می‌دهند. 

اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل

غیر از اپلیکیشن اسنپ و تپسی که در جزیره کیش فعال هستند شما به اپلیکیشن های حمل و نقل در کیش دسترسی دارید که مختص جزیره طراحی شده‌‌اند. اپلیکیشن Hi-Taxi یکی از اپلیکیشن های حمل و نقل در کیش است که به‌صورت اختصاصی برای این جزیره طراحی شده و خدماتی مثل اسنپ و تپسی دارد.

حمل و نقل در کیش با کمترین هزینه

هزینه حمل و نقل در کیش مطابق با روشی که انتخاب کرده‌اید می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال هزینه مینی‌بوس‌های کیش و تاکسی‌های خطی مقرون‌به‌صرفه بوده؛ اما هزینه اجاره خودروهای لوکسی مانند لامبورگینی و بنز و فراری خیلی بالاست. در هر صورت، روش‌های مختلفی از تاکسی و موتور برقی گرفته تا خودروی شخصی و اجاره خود برای حمل‌ونقل در کیش وجود دارد. اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید به شرایط شما و بودجه‌ای که دارید بستگی دارد.

Rate this post

فرحناز احمدزاده

گفتن داستان‌ها از زاویه‌ای دیگر، پیشۀ من است. داستان‌هایی که پنجره‌ای رنگی روبه‌روی چشمان شما باز می‌کنند تا در میان ازدحام دنیای بیرون، راه خود را پیدا کنید. می‌نویسم تا با اشتیاق دنبال آرزوها بروید، با آگاهی بخرید، آسان سفر کنید و زندگی را راحت‌تر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا